obnoveny

Letadlo pro 22 hodin ve vzduchu bez mezipřistání. Qantas ukázal první snímky ultradálkového stroje

První A350-1000ULR pro Qantas. Foto: QantasPrvní A350-1000ULR pro Qantas. Foto: Qantas

První lety s cestujícími proběhnou v roce 2027.

18 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Maťko R

No nechcel by som tam sedieť 22 hodín, radšej prestup, niečo tam popozerať, prejsť sa. A Už vôbec nie na Tom súde kerazínu naviac…. Kedy to bude Fullu elektric, euro 7,8. Tam je tak nízka spotreba , že netreba exilový??? 158000+20000= 178000 l . To by pár osobným autám so spotrebou do 5 l Vydržalo…. Presne 35600 áut by najazdilo 100km za jeden let s 240 ľuďmi na palube. Ja tam akosi nevidím ekonómiu, ekológiu atď. Čo na to Brusel??? Že budeme chodiť pešo, aby mohli mega lode, rakety, a lietadlá s pracháčmi chodiť po svete… Nádhera, aspoň bude kondička.… Číst vice »

Marek

Moc se mi to nelíbí. Místo starších A330 na transatlantické lety by to bylo dobrý, ale 22 hodin bych na těch sedačkách sedět nechtěl a byznys/first mi také nepřijde jako nějaký super luxus nebo špička toho, co dneska aerolinky umí…

Pav

No, nesoudil bych “pohodlí” sedačky z obrázkové vizualizace.

Marek

To je pravda, ale působí to na mě hodně subtilně nebo prostě vzhledem k délce letu bych čekal trošku víc „vzdušný palác“ jako to často bývá třeba v případě B777.

Pav

Co je na 777 vzdušného?

Ivan_pha

V čem je B777 vzdušnější? Průměr trupu není o moc větší, navíc je typicky (ne vždy) economy 3-4-3.

Zásadní rozdíl je v tlaku vzduchu. A350 obecně používá vyšší tlak, pobyt v letadle je přirozenější a člověk není tolik unavený.

Samozřejmě, je to pořád 22 hod v letadle.

Marek

Ten tlak je za mě strašně přeceňovaný, nikdy jsem nepoznal rozdíl, ale jestli někdo máte jinou zkušenost, tak proč ne, možná to jen na mě nefunguje 🙂 Vzdušný bylo myšleno obrazně jako ve vzduchu, v oblacích 🙂

zástupce

Přidávám se k těm, kteří vyšší tlak v A350 velmi oceňují. Rozdíl jsem poznal třeba v tom, že jsem mohl za letu pracovat na ntb a při tom myslet :-), zatímco v jiných letadlech často upadám do jakéhosi „letového limbu“ a nedokážu se moc soustředit.

Jiří

Vážně nedokážete myslet v klidu v odpovídající výšce 2400, zatímco v 1800m OK? Jste překvapivě přecitlivělý 🙂

Ivan_pha

Letěl jste s tím někdy? Ono to vypadá jako blbost, ale je to fakt znát. Nejde o to jak člověk umí myslet, ale tělo skutečně není tak unavené. A slyšel jsem to od více lidí.

zdenekkops

Já teda vždy rozdíl mezi starou gardou B777, A330 a novějšími typy B787, A350 (dokonce i A380) na sobě vždy spolehlivě poznám. Nejde jen o tlak, ale i o vlhkost vzduchu. Záleží jak dlouhé trasy lítáte. Já přelítávám mezi Thajskem a ČR, záměrně si vybírám Etihad/Emirates kvůli tomu, že z té cesty pak nejsem tak unavený. Změna klimatu a času se pak lépe snáší…

Komisár Juve

Tie sedadlá v economy mi na 22h let pripadajú trochu biedne.

Petr

No a proto tam maj pro vás tu první třídu.

Pajin

Hotová hrubá stavba je nepochybně gramaticky správný termín i pro letadlo,
ale je to takový divný …

Letecky_buh

Řekl bych, že ta nádrž bude kapánek větší než jen plivanec ve formě 20000 litrů.

M19

Ten plivanec je cca 2.5 hodiny letu.

Ivan_pha

Standard A350-1000 má slušný dolet cca 16500 km, tohle postačí na prodloužení aby doletěl mezi nejvzdálenějšími městy.

Standard nádrž je asi 158000, navíc bude 20000.