Letadlo Emirates startovalo z Dubaje, když byl na dráze ještě jiný boeing

Boeing 777-300ER po přistání v Dubaji. Foto: EmiratesBoeing 777-300ER po přistání v Dubaji. Foto: Emirates

Během měsíce jde o druhý bezpečnostní incident dubajské aerolinky.

Zpět na článek
Odebírat
Upozornit na
guest
30 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Tango Sierra

Tak zapnutý AP taky ne, Boeing na to vydal v roce 2010 AD a software neumožní připnutí AP na zemi.

Tango Sierra

Z neoficálních zdrojů – je možné že kvůli zmatku s FD a nastavenim 0 na MCP ALT si dokazali ještě (snad )nechtěně zapnout autopilota, což výrazně zvyšuje řídící síly. Pár takových případů už bylo, většinou to skoncilo přerušením na vysoké rychlosti.

Tango Sierra

Ta posádka musela být posílená, minimálně tři. co je dúvod vyhodit i ty co se aktivně nepodíleli na řízení těžko spekulovat. Že nekdo odstartuje z intersection na druhou stranu ještě dokážu pohopit, i když je to taky síla. Pro tohle ale vysvětlení nemám, nebo prostě nevíme všechno. Taky těch 14 kol nějak v americe zapoměli vyměnit.

TDK

Zaujala mě informace, že byli propuštěni ČTYŘI členové posádky… Kdo kromě pilotů tohle ještě může zavinit?

Apex

Pokud jde o posádku, tak to je jednoduché. Vzhledem k délce letu (cca 14.30 hod) byla na palubě zdvojená posádka. V této souvislosti ale jednu poznámku. Myslím, že Aviation Herald neformuluje svoji informaci o propuštění členů posádky tak jednoznačně, jak je v článku uvedeno. Uvádí, že jsou informace, že by členové posádky mohli být propuštěni… což je trošku něco jiného. V tuto chvíli totiž není možné dohledat a potvrdit, zda k propuštění skutečně došlo, všechny dostupné otevřené zdroje hovoří o tom, že jde o nepotvrzenou záležitost.

Pzag

Jistě že je. A velice často by měli alespoň koukat, jestli je všechno ok.

Filip Jirsák

Opravdu? Čekal bych, že zdvojená posádka je od toho, aby se posádky během letu vystřídaly a unavenou posádku vystřídala posádka odpočatá. Pokud by druhá posádka byla v kokpitu a koukala, zda je všechno OK, budou po 10 hodinách v kokpitu místo dvou unavených pilotů čtyři unavení piloti, což mi nepřipadá jako výhra, spíš naopak.

Nebo jste tím myslel, že mají být obě posádky v kokpitu během kritických fází letu, tedy během startu a přistání?

VíKo

Představou kontrolu patrne dělají všichni. Co lze udělat společně a nest za to zodpovědnost, mi prijde logické, že na tom podílí. I na nahrání letového plánu a ostatních predletovych náležitosti. Pul letu pak můžou odpočívat.

pzag

Tak samozřejmě jde o kritické fáze, mě nějak nenapadlo tohle zmiňovat.

Stony

Tak samozrejme tam nesedi 6 hodin a pak to prevezmou. Jsou tam pri startu a pristani 🙂

Y.K.

Pokud vím tak není žádný typ, kde by posádka (ať CC nebo piloti) mohli přebývat v odpočinkových kójích během vzletu a přistání. Ale mohu se mýlit.

Apex

Těžko říct. Na 777 jsou 2 jump seats, takže by bylo možné, aby tam při startu byli všichni. A bude záležet i na tom, jaké mají EK předpisy. Třeba to někdo vyjasní.

Jan

Pri vzlete a pristatí bývá v kokpite celá posádka. Je základná a posilujúca posádka a podla určitého scenára sa striedajú. No pri vzlete a pristáti tam su všetci. Posilujuca posádka na tzv. jumpseatoch.

Y.K.

Z toho trochu mrazí, že když jim flight director neukáže rotaci stoupání, že dál frčí a akcelertují po dráze, dalece překročí běžnou rychlost na zemi (216 kts = 400 km/h) a se stoupáním se také moc nemají. Trochu přílišná fixace na flight director.

Keller Ladislav

Nezlobte se, ale napsal jste nesmysl.

ViaE

Zkuste argumentovat, Vážený zastánce letů na jeden větrák.

ViaE

Zkuste argumentovat.

Letadlo

tak nas poucte.

yk jen popsal znama fakta

AdAstra

Zkuste Argumentovat. U případu letu na jeden motor Vám to šlo moc dobře.

Y.K.

Okomentoval jsem čistě jen to, co je k tomu veřejně známo (doporučuji i v článku citovaný AV Herald). Sice jsem zapomněl na jednu spojku (mezi rotací a stoupáním), ale to snad nikoho příliš nerozhodí. 🙂

Instruktor

Máte naprostou pravdu. Jsou totiž ztupělí automatizací a manuálně létat mají vyjma vzletu do 400ft a přistání zakázáno. Viz jejich 777 v DXB 2016 – dělám go around a nepřidám si plyn… Přehlédnout nenastavenou výšku na MCP se stát může, ale svědčí to o odfláknutí briefingu a nedodržování základních Boeing procedures. Může to být i momentální postcovidovou nerozlétaností a obávám se, že celosvětově se letos takovéto vážné incidenty budou z důvodu té nerozlétanosti stávat častěji (spekuluji samozřejmě)… Třeba ne, kéž by.

Stony

Koukam Emirci nemaji nejlepsi mesic 🙂

Messer

Schválně jak rychle se tu vyrojí místní sbírka odborníků přes safety. Pod každým článkem o Smartwings se vždycky o provozní bezpečnosti dozvím vskutku zajímavé věci, tak šup šup. Jakto že to ještě nemáte vyšetřené?

Anus Traveller

Ještě horší než rádoby odborníci jsou tupci, kteří se sem chodí jen hádat, i když není o čem. Třeba ty.

J.K.

Jo, zvláštní že shazovač diskutérů se objeví ještě rychleji než jakákoliv diskuze, to musí být posedlost taky…

Tak hlavně že těm v tom letadle to dobře dopadlo…

ABC

tak nestartovali na jeden motor, tak se nic nestalo 🙂

Marian Kechlibar

Na to nemusíte být odborník, abyste viděl, že toto mělo potenciál překonat v počtu obětí i to Tenerife. Jenom místo mlhy byla tma.

Zachránila to věž, která měla lepší přehled o aktuální pozici letadel.

Budme fer a spravodlivi

Absolutne suhlasim a to nie som zastancom Smartwings. Castokrat si vyberam letecku spolocnost podla ceny, lebo vsetky maju nieco dobre a nieco zle.
Ale zaujatost voci Smartwings tu vidim stale, tak sa tiez pytam, kam zmizli tito odbornici.
Ja teda neviem, ale ako vidim, kazda aerolinka ma nejaky problem. Ci uz letiet na jeden motor alebo sa vyhnut antenan o 90 metrov, mi snad do poctu obeti pride horsie to druhe.