Letadla od Boeingu i Airbusu podražila. Kolik za ně zaplatíte podle oficiálního ceníku?
Už historický snímek karlovarského letiště, kde vedle sebe stály letadla již zkrachovalých Central Connect Airlines a ČSA. Foto: Letiště Karlovy Vary
Dva největší výrobci letadel na světě současně s oznámením rekordního počtu vyrobených letadel za loňský rok i upravily své ceníky.
Airbus A380 vypadá relativně levný, jen 1,7x cena A330-300, přitom jeho výkony jsou víc než dvojnásobné. A přitom i velké aerolinky (kromě Emirates) se ho bojí, že je moc velký…
Myslím, že problém A380 je že je stále moc malý.
Když už tam musí být 4 motory, tak je potřeba ještě lepší efektivita a snížení nákladů na sedačku.
Prodloužená verze s odstraněným předním schodištěm a barem, by mohla pojmout v jedné třídě cca 1000 osob.
Pak by to letadlo dávalo mnohem větší smysl pro obsluhu megapolí a codesharové lety aliancí.
To už mě taky napadlo (tedy původně plánovaná verze A380-900), navíc by se o dost zvětšil prostor pro cargo. Některé aerolinky dokládkou zboží generují slušné příjmy. Ale třeba BA nejsou schopny code-sharovat ani samy se sebou. Mezi JFK a LHR lítají raději 12x denně s B777 než by nakoupily další A380. Tam prostě něco ekonomicky nevychází.
British Airways dobře vědí, co dělají. A 380 je na linku mezi Heathrow a JFK nevhodná. Ta linka je silně businessová a je relativně krátká, tudíž je důležité mít hodně letů rozprostřených po delší dobu, než méně letů větším letadlem. Doopravdy mají na trase LHR – JFK osm letů denně, zbytek je codeshare American Airlines. Kromě toho ale létají také na Newark a ještě mají lety na JFK z Gatwicku a ze City. Chtějí obsloužit velké množství lidí lety z různých míst v různé časy, k tomu se tak velké letadlo nehodí. Tak ho raději využijí třeba na letu do… Číst vice »