Lepší trať na Linec. Správa železnic chystá smlouvu s ÖBB, se stavbou se počítá po roce 2030
Trať 196 České Budějovice - Linec, přejezd u Bujanova. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář![Trať 196 České Budějovice - Linec, přejezd u Bujanova. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář](https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2021/09/obr_3.jpg)
![Trať 196 České Budějovice - Linec, přejezd u Bujanova. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář](https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2021/09/obr_3.jpg)
U modernizace železničního uzlu České Budějovice došlo ke schválení studie proveditelnosti.
Až bude plnohodnotná dvoukolejka Praha-Liberec, Praha- Hradec , Praha-Karlovy Vary, Praha-Zlín, Praha-Jihlava, Brno-Olomouc/ Ostrava/Zlín, Brno-Jihlava, zmodernizovane a částečně dvoukolejné Plzeň-České Budějovice, Hradec-Liberec, Liberec-Děčín (Ústí), tak můžou řešit tyhle periferie pro čtyři páry vlaků denně.
„Návrh železničního spojení České Budějovice – Summerau s návrhovou rychlostí až 200 km/h.“
Radek Vandrovec, 2019, diplomová práce
https://dspace.cvut.cz/bitstream/handle/10467/81160/F1-DP-2019-Vandrovec-Radek-priloha-01_Technicka%20zprava.pdf?sequence=-1&isAllowed=y
někdo dělá práci za sž 🙂
Ta diplomka je velice poctivě udělaná a trasa je výrazně lepší než ta,. co je v Zásadách územního rozvoje Jč kraje. Ale i tuto trasu lze ještě dost významně vylepšit, např. řešením odbočky na Lipenku.
Ano, je velmi smutné, když diplomanti mají lepší výsledky než “renomované” projekční kanceláře po zadání SŽ.
Myslím, že trasa zanesená v ZÚR asi bude staršího data, než tato DP.
Naprosto s Vámi souhlasím, pan Vandrovec odvedl velmi kvalitní práci.
Prostá elektrizace a 70ky jsou v mezinárodním kontextu opravdu k ničemu. Nejsme za komunistů.
Vím, že by to bylo velmi drahé, ale nejjednodušší by bylo vybudovat trať „na zelené louce“, kdy by se naprojektoval a vyrazil tunel na rychlost 250 km/h, který by vedl z Lince prakticky téměř do Budějovic, severním směrem se bude jezdit až 200 km/h, a dále se až do Tomic nyní jezdí od 100 km/h, navíc jen přes uzel Veselí nad Lužnicí až 200 km/h, pokud počítáme úseky Doubí-Soběslav a Sudoměřice-Votice, ano, přes Tábor kvůli oblouku za severním zhlavím je 90, ale jinak nejedete pod 120 km/h, poté je to horší, kdy za Tomicemi musíte zpomalit na 110 km/h a… Číst vice »
…Linz hlavní nádraží, ukončete výstup a nástup, dveře se zavírají, příští stanice Klagenfurt, Ljubljana, vlak končí jízdu ve stanici Rijeka…
Co se stalo mimořádného mezi rokem 2006 a dneškem, že nebyl dodržen termín realizace „po roce 2016“? https://www.ckrumlov.cz/docs/cz/20060608065109.xml
(Pokud tedy nebylo myšleno, že „po roce 2016“ je i rok 2030, ovšem tím pádem by také platilo, že „po roce 2030“ je např. i rok 2050, že.)
Odkaz je na text z roku 2006. Tehdy se mohlo zdát, že pro přípravu je 10 let dostatečně dlouhá doba.
Doufám že vyhraje zdravý rozum a nová trať na 300 km/h a víc
Kdyby vyhrál zdravý rozum, tak na 300 km/h se v ČR bude stavět jen Praha – Brno – Ostrava. Všude jinde je to ekonomický nesmysl. Mimochodem na 300 km/h už nestaví ani Němci ani Rakušané. Proč asi?
Protože se jim to nevyplatí.
Stačí se podívat na trasu Vindobony z Berlína přes Prahu do Vídně, jaké (a kdy) budou na trase traťové rychlosti v Německu a v Rakousku a jak (a hlavně kdy) to bude u nás.
Diskuse k tomuto tématu proběhla např u článku „Z Vídně do Berlína přes Prahu za čtyři hodiny, slibují tři ministři“
uveřejněného 18.05. 2021.
https://zdopravy.cz/z-vidne-do-berlina-pres-prahu-za-ctyri-hodiny-slibuji-tri-ministri-81682/?comments=1#comments
A jaké benefity ti TRANZITUJÍCÍ cestující z Vídně přes Prahu do Berlína našemu státu přinesou?
Doufám velmi, že na druhý pokus trefí dráha Velešín a Kaplici.
Prostá elektrizace do Kájova zakonzervuje stávající stav, kdy se rychlost ve valné většině pohybuje okolo 50km/h.
Vím, že terén je hodně členitý, ale ponechat stávající stav na dalších 20-30 let je cesta do pekel.
Má otázka tedy zní: Znamená to, že se v budoucnu nepočítá s vedením nového koridoru přes Krumlov, ale s “narovnáním” trati přes Kaplici na české straně?
Krumlov je možné řešit odbočkou z nové kaplické tratě. A mnohem lépe, protože tak bude možné pokračovat na Šumavu.
Stejně tak je možné ho řešit odbočkou z „krumlovské varianty“ (s čímž mmch. blahé paměti počítaly i Šumavské elektrické dráhy 🙂 ).
Projekt Šumavských elektrických drah (Lipno – Černá, lyžařské areály ve vojenském prostoru Boletice) byl od počátku naprostý nesmysl. A nesmyslná (ekonomicky i ekologicky) je i krumlovská varianta, kterou odmítlo město i okolní obce. Odbočka z kaplické varianty je optimálním řešením.
– Taková odbočka ale bude poněkud delší + co do trasování příslušnými obcemi obdobná krumlovské variantě nové trati, tzn. i zde může být riziko nesouhlasu obcí.
– ŠED: z mého pohledu jak který úsek. Např. přeložka Hůrka (= žst. „Černá v Pošumaví“) – Hořice by převedl trať do smysluplnější trasy.
A např. úsek Křemže – Chroboly by mohl mít celoroční využití jako spojnice ČB – Prachatice, ale potenciálně i nejkratší trasa ČB – Volary.
Teoretizujete. Ta odbočka od Třebonína/Svinců do Domoradic/Přísečné bude mít cca 10 km jednokolejky, což je méně než o co by byla v kolejích delší krumlovská varianta. A jediná obec po cestě je Třebonín, který to za zastávku rád schválí.
Černá – Hořice by šlo zkrátit za cenu cca 4 km dlouhého tunelu, který pro počet pasažérů na této trati sotva někdy někdo zaplatí. V historicky dohledné době určitě ne.
Úsek Křemže – Chroboly může navrhovat jen úplný mimoň. Poptávka se limitně blíží nule.
Prostá elektrizace do Boršova do pěti let, bože. To je věc co se má během půl roku naprojektovat a během dalšího půl roku realizovat.
Kéž by, jak zní stavební zákon, vše je podřízeno složité legislativě a i prostá elektrizace je jednoduše napadnutelná ekoaktivisty a lidmi, kterým to není po chuti
Prostá elektrizace do Boršova bude k čemu? Tam se bude přepřahat? Nebo si myslíte, že až do Nového Údolí se to bude jezdit s BEMU na baterky? Elektrizace trati 194 je nesmysl. Smysl má elektrifikovaná spojka od budoucí rychlé trati na Linec. Současná trať přes Boršov a Křemži pak zbyde jen pro turisty (Kleť, Dívčí Kámen).
Mohlo by to být třeba bráno, jako příprava pro budějovický S-Bahn. Jikord ve spolupráci s POVED připravují IDS, takže by snad s železničním příměstem mohli také počítat.
Z mojí strany to jsou ale pouhé spekulace, protože zatím o připravovaném IDS JČK není ani vidu, ani slechu.