Lepší příjezd k budoucí D35. Pardubický kraj modernizuje silnici z Litomyšle do Ústí;
Stavba má začít v létě, potrvá tři stavební sezóny.
Správa a údržba silnic Pardubického kraje vypsala jednu ze svých největších letošních zakázek. V soutěži s odhadovanou cenou 204 milionů korun hledá firmu, která opraví a zmodernizuje silnici II/360 z Ústí nad Orlicí do Litomyšle. Jde o jednu ze zakázek týkajících se přivaděčů k budované dálnici D35.
Podle dokumentace na profilu zadavatele jde o celkem 16,2 kilometrů dlouhý úsek, který spojuje silnice I/14 a I/35. Po celém úseku dojde k odfrézování a pokládce nové vrstvy a úpravám krajnic, v Ústí nad Orlicí k odstranění všech konstrukčních vrstev a nahrazení novými. Stavba je rozdělena na čtyři etapy. Kompletně jsou jednotlivé úseky popsány v žádosti o stavební povolení.
„Pokud výběrové řízení dopadne dobře a nebudou se muset řešit žádné právní komplikace, na konci června bude zahájena stavba. V letošním roce začneme se stavbou v Litomyšli a za letošní rok bychom se rádi dostali se stavbou až do Sloupnice,“ řekl mluvčí Pardubického kraje Dominik Barták.
Stavba na tři stavební sezóny
Pokud vše půjde dobře, chce kraj ještě letos dokončit úsek do Němčic. „V příštím roce se pak bude dělat průtah Litomyšlí a v dalším roce bude dokončena celá stavba,“ dodal Barták. Stavba bude probíhat za úplné uzavírky. Pouze v případě Litomyšle bude kraj hledat výjimky pro vozy integrovaného záchranného systému a pro rezidenty.
Zatímco v případě silnice II/360 jde v podstatě o rozsáhlou opravu, kraj má stavět i řadu nových přivaděčů k D35. První úsek z Opatovic do Časů má být hotový letos v prosinci, další, Časy – Ostrov, příští rok v létě. Přivaděče ale zřejmě nebudou hotové včas kvůli problémům s výkupy pozemků.
Kraj letos počítá se zahájením D35 a I/35 Rokytno – Býšť a napojení silnice II/322 na D35 na mimoúrovňové křižovatce Dašice. První přivaděč ústí na úsek dálnice Opatovice – Časy má být dokončen v květnu 2023, druhý na navazující úsek Časy – Ostrov na konci roku 2023. Na výstavbu přivaděčů a modernizaci silničního napojení na budoucí dálnici D35 bude Pardubickému kraji chybět více než miliarda korun. Stát na ně v memorandu přislíbil 2,7 miliardy korun. Jak hejtmanství již dříve uvedlo, bude hledat úspory a některé stavby rozdělí na více částí. Nejdražší stavbou bude přeložka silnice II/312 Vysoké Mýto sever – Choceň včetně obchvatu Chocně s odhadovanými náklady téměř 1,9 miliardy korun.