Lepší identifikace, rychlejší zásah. SŽ dokončila instalaci nových štítků na přejezdech
Přejezd označený novými štítky. Pramen: Správa železnic

Operátor tísňové linky například může zastavit provoz na trati.

Operátor tísňové linky například může zastavit provoz na trati.
Celkem se letos upraví 102 přejezdů.
Celkem bylo olepeno 7500 přejezdů
Z toho vyplývá, že se jeden přejezd upraví v průměru jednou za 75 let…. Pecka 😍
Věci k ničemu a jejich 11 let trvající neschopnost.
Pořád nechápu, proč se ta označení nedávají hlavně i dopředu. A pořádně velká, třeba nad světla nebo pod nápis POZOR VLAK. Za mě by tam byla ještě užitečnější než zezadu.
Jen otázka…
Nešlo by nainstalovat k přejezdům knoflík jako ,,požární hlásič” a na tratích kde by bylo ETCS lvl 2 by po zmáčknutí vlak zastavil…??
Toto se řešilo už v diskuzích bezprostředně po nehodě v Dolní Lutyni. Bylo by obtížné to zabezpečit proti zneužití vandaly.
Teoreticky by to mohlo cinknout u výpravčího, který mrkne na přejezdu na kameru a vyhodnotí situaci ručně. Ale to by bylo třeba všude instalovat kamery.
Příliš mnoho planých poplachů vede k jejich ignoraci.
Možná sklíčko před tlačítkem. Taková psychologická bariéra proti zneužití. Nevidím, že by se často ničila požární kvůli srandě.
Souhlas…v metru se taky to tlačítko nezneužívá.
V metru máte případně kamery a je to na očích, ale ŽP někde mezi vesnicemi v noci a ještě lépe v mlze….to dost pochybuji.
V obchodech pořád někdo je, takže potencionální vandal může být odhalen, ale ŽP někde mimo obydlí a ještě v noci a mlze… No nevím
Ještě že to nedělá 112ka….
On je rozdíl zazvonit a utéct vs. zavolat na 112, kde vidí číslo volajícího a zpětně si ho najdou v případě planého poplachu.
To se řešilo už při nehodě na Bystřičce, kde zahořel náklaďák. Šofér nahlásil poslední obec, kterou projel (Jablůnka), k cedulím Bystřička už nedojel.
Ok díky za info…nad tím jsem přemýšlel.
Já myslel že naše společnost už je trochu vyspělá. Taky v obchodech nezní co den požární poplach, či nejsou co vlak zatažené záchranné brzdy či utažené ruční brzdy. Zkrátka to je takový argument co si myslím že by se dělo hlavně u společnosti s IQ pod 50. Což doufám že naše neni.
§1
Pry staci rucne zvednout zavoru, to by melo zastavit provoz na trati.