Leo Express získal v Polsku nové povolení pro provoz vlaků Praha – Wrocław

Jednotka Stadler Flirt společnosti Leo Express v Praze - Libni. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czJednotka Stadler Flirt společnosti Leo Express v Praze - Libni. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz

Leo Express má podle podmínek licence provozovat čtyři páry vlaků denně, jejich rozsah nesmí redukovat.

Společnost Leo Express je o krok blíže k návratu přímých vlaků mezi Prahu a dolnoslezské hlavní město Wrocław. Polský drážní úřad schválil dopravci provoz až čtyř párů vlaků denně. Dříve Leo Express jezdil do Wrocławi přímo, aktuálně nabízí spojení s přestupem v Ústí nad Orlicí a Lichkově ve spolupráci s polským dopravcem Koleje Dolnośląskie.

Rozhodnutí polského drážního úřadu UTK je na jeho stránkách. Podle rozhodnutí úřadu může dopravce jezdit čtyřikrát denně, musí ale tento počet spojů dodržet. Povolení platí od příštího prosince na pět let. Dopravce nechtěl na dotaz deníku Zdopravy.cz své plány v Polsku blíže komentovat.

Jízdní řád je postaven na odjezdech po čtyřech hodinách: první spoj pojede z Prahy v 7 ráno, opačným směrem v 5 ráno. V Polsku je v plánu osm zastávek: Międzylesie, Bystrzyca Kłodzka, Kłodzko Miasto, Bardo Śląskie, Kamieniec Ząbkowicki, Ziębice, Strzelin a Wrocław Główny. Na tuto trasu se spoji Praha – Gdynia chtějí vstoupit v objednávce ministerstva dopravy také České dráhy.

Tagy LEO Express UTK železniční spojení Praha - Vratislav
72 komentářů