Leo Express začne uznávat ve svých komerčních vlacích OneTicket
Jednotka Stadler Flirt v barvách Leo Expressu. Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch Očadlý
K implementaci systému má dojít v červnu.
K implementaci systému má dojít v červnu.
Je nějak regulováno, kolik může místenka k SJT stát, nebo může LE v klidu napálit třeba 300 Kč (a na každém spoji jinak) a tím si ponechat dynamickou cenotvorbu a vysokou hladinu jízdného?
Libovolně, takže to tak bude.
Pokud to napálí tak, aby tu možnost nikdo nevyužil, pak je otázkou, proč by do One Ticketu vůbec vstupovali, když nemusí?
Aby o něco víc zaplnil vlaky v hluchých obdobích. Nové cestující v předvánoční špičce nepotřebuje.
Je pravda ze ten “zastaveny vlak” z Kosic byl v nejexponovanejsi casti cesty obsazen z 1/3 (70 z asi 240ti ci kolik ma tramvaj kapacitu) zakze s tim asi bude muset neco udelat.
Jak to vůbec vypadá s rozšiřením SJT i mimo železnici do autobusů?
Blbě 🫶🫡
Přece nechcete, aby džungle IDS systémů šla žebrotou. Co by chudáci dělali, když by přišlo tolik ouřadů o práci?
To je fajn, ale nějak mi chybí snaha ministerstva dopravy ten systém někam posouvat… kde je integrace autobusů a MHD? Pracuje se na tom, nebo to nikoho nezajímá?
Ministerstvo to zavedlo jen proto, aby umlčeli odpůrce liberalizace železnice. Nějaký rozvoj čekat opravdu nelze.
Co chcete integrovat na předraženém STJ?
Integrace byla vždy o tom že za jednu přestupní jízdenku v IDS zaplatíte méně, než kupovat více nepřestupních jízdenek.
Pánové z ministerstva dopravy ovšem postavili toto pravidlo úplně na hlavu a řídí se heslem kup si jednu přestupní jízdenku a zaplať za to 2 x až 3 x více.
Já bych třeba chtěl rakouský klimatiket. Který je za cenu síťové jízdenky IDS JMK pro celé Rakousko. Srovnáno na kupní sílu Rakušanů je to ještě levnější.
Dále bych chtěl něco jako Fairtoq v celé ČR.
No jo…trochu jsem se zasnil.
Zveřejňují se někde statistiky ohledně počtu prodaných jízdenek v tomto systému? Aby se složitě nezavádělo a neudržovalo něco pro pár desítek cestujících.
Případně tip pro redakci na žádost o informace
Zkusil jste Google?;-) 10 vteřin stačí
Bohužel OneTicket je ve své současné podobě nezajímavým projektem, který zamrzl ve svých začátcích. Bylo to myšleno dobře, dopadlo to bohužel tak, jak dopadlo… Vstup dopravce Leo Express je po dlouhé době drobnou pozitivní změnou. Ovšem další rozšiřování je asi jen ve hvězdách.
Autobusoví dopravci? MHD? Cenová atraktivnost? Stabilní aplikace? Intuitivnější prostředí pro firemní zákazníky? Bohužel nic z toho.
Naši zaměstnanci nyní využívají síťový OneTicket, ale bohužel z důvodu zvyšující se ceny (díky automatickému valorizačnímu mechanismu) a všem výše uvedeným věcem jsme se rozhodli řešit jízdní doklady jinou formou a projekt OneTicketu opouštíme. Nevyužitý potenciál celého projektu. Bohužel.
I když je již od začátku jasné, že k integraci autobusů a MHD jen tak nedojde, tolik bych OneTicket nekritizoval. Já osobně jsem skutečně velmi rád, že existuje skvělá alternativa k tarifu ČD, kterou mohu využít ve všech vlacích ČD, v obou třídách, nestojí mě to více než tarif ČD a mám navíc možnost odjet vlakem soukromého dopravce (pokud samozřejmě na mé trase jede). Místenku zdarma na vlak, kde mi místenka neplatí kvůli tomu, že ČD změnily řazení, a když už platila, tak mi na místě seděl 95letý pán, kterého mi bylo blbé s místenkou zdarma vyhodit, stejně jako body,… Číst vice »
Fakt?
– OneTicket skvělá alternativa k tarifu ČD?
– OneTicket nestojí mě to více než tarif ČD?
Konečně si bude člověk mít možnost obstarat lístek kterým bude moci vlézt do čehokoliv? Jenže to asi stejně nepůjde díky místenkám? A bude to zase Leo, za chvíli Regio Jet, potom ČD a všichni stejnou trasu?
Proč by to nešlo? Místenky jsou normálně v prodeji. Nedělejte z toho kovbojku.
Dokud budou za příplatek, je SJT spolu s cenou ještě více nepoužitelný
A proto počet prodaných jízdních dokladů One Ticket rok od roku stoupá… Ale no tak… 😉
1) o kolik kusů jízdenek počet prodaných jízdenek SJT stoupá (procenta jsou zavádějící )?
2) stoupá počet kusů prodaných jízdenek SJT i ve vlacích povinně místenkových?
pozn.:
shodná procenta jsou podle velikosti základního čísla => 100% pro 1 není shodné se 100% pro 5:
1.základ 100ks přírůstek 100% (přírůstek 100ks)
2.základ 200ks přírůstek 50% (přírůstek 100ks)
3.základ 300ks přírůstek 50% (přírůstek 150ks)
4.základ 450ks přírůstek 20% (přírůstek 90ks)
5.základ 540ks přírůstek 100% (přírůstek 540ks)
S univerzální vlakovou jízdenkou jezdí lidé nejčastěji na trase Pardubice – Hradec Králové. Od spuštění systému v prosinci 2020 si jízdenku na tuto trať pořídilo téměř 48 tisíc cestujících. Druhou nejčastější trasou je Hradec Králové – Pardubice a třetí Děčín – Ústí nad Labem.
https://www.cendis.cz/2024/02/08/v-systemu-oneticket-se-loni-prodalo-pres-25-milionu-jizdenek/
Bez výběru sedadla? To je fakt nouzovka.
Bez výběru sedadla v případech, že koupíte přes e-shop nebo aplikaci OneTicket, a nebo u pokladny jiného dopravce. Předpokládám (nebylo zmíněno, ale zítra se pokusím zjistit), že místenky půjde k OneTicket koupit i přes aplikaci a e-shop LEO Express, kde si samozřejmě místo vyberete.
Flexibilitu povinné místekny velice omezují. Mohu/budu moci využít OneTicket ve všech vlacích všech dopravců, ale mám jimi omezenou možnost jet vlakem „soukromého“ dopravce. A pokud jsou místenky povinné a jsou za příplatek, pak je úhrada za cestu ještě vyšší a je tak tarif SJT cenově nepřijatelně vysoký.
Vzhledem k tomu, že soukromí dopravci se vyskytují i v krajem objednávaných vlacích, přičemž v ministerstvem dopravy objednávaných vlacích R dopravců Arriva a GWTR je prakticky jedno, jestli místenku máte či ne, tak jste napsal pěkný nesmysl. Mám roční one ticket a pokud potřebuji někam jet, tak si místenku kupuji jen do některých R a Ex vlaků dopravců ČD a RegioJet. Ale jen do některých a jen někdy, kdy je předpoklad, že bych musel místo uvolnit, či spíše bych celou cestu prostál. Jak moc často jezdíte z Prahy do Ostravy a z Prahy do Brna?!? Každý týden několikrát, nebo jen… Číst vice »
Arriva je jedno bez místenky? Možná jejím průvodčím je to jedno, ale já pokaždé trvám, že si chci sednout na svoje místo z jízdenky.