Leo Express začne uznávat ve svých komerčních vlacích OneTicket
Jednotka Stadler Flirt v barvách Leo Expressu. Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch Očadlý

K implementaci systému má dojít v červnu.
K implementaci systému má dojít v červnu.
Tak teď ještě zakázat povinné místenky. Nebo aspoň vyžadovat možnost jet bez místenky v polovině soupravy.
Naopak zavést povinné místenky ve všech vlacích.
Chytraku, jak zajistíte to, že první vlak přijede na přestupní včas.
A LEO zase vystoupí.
V komerčných vlakoch je nezmysel to zakazovať, štát to neplatí, nemá riešiť politiku dopravcu.
Existuje taky cosi jako kapacita dráhy…
Zrovna tohle patří řešit poplatkem za DC. Nebo jak přesně to maj řešit nemístenky?
Tak, že po té trati fakticky pojede jen to, co pobere dost lidí.
A místenky tu kapacitu dráhy vylepší?
no když se to vezme trochu s nadhledem, tak povinné místenky kapacitu spíše sníží, protože stejný počet vlaků odveze méně cestujících.
To je mi trochu proti smyslu SJT, uznávat ho v mistenkáčích. I v Pendolinu jsem spíše proti.
A komu to vadí? Naopak některým cestujícím to může pomoct.
Ty kráso, Ostrava za 700 – to je snad dražší než SC Manažer. 🙂
Umi i economy promo za 999kc a to i jindy nez o Vanocich.
Taky někdy nakupuju letenky za 500 do Londýna a jindy za 1500…co řešíte? Nabídka-poptávka
LE má speciální ceny. Čím dražší, tím pro něj lepší. Student jede za pakatel a ještě mu něco vrátí. Zbytek doplatí stát.
Vlakem cestuji několikrát týdně dálkové trasy a OneTicket jsem nikdy nepoužil. Je to naprosto nesmyslný produkt, který byl udělán jen aby to vypadalo, že se něco dělá a několik parazitů (managerů) se na tom přiživilo. Smysluplných produktů jako je Klimaticket nebo Deutschland-Ticket se bohužel v ČR nedočkáme.
Ano, vypadá to tak a to zejména u úsekových jízdenek. Ale například síťový OneTicket na týden na 2200, ev. za 2590 do 1. třídy nemá alternativu a možnost za cca 350 za den cestovat všemi dopravci, je naprosto skvělá. Jsme tady na webu pro šotouše, takže věřím, že se tady najde někdo, kdo mě chápe. A i kdyby ne, tak jednodenní síťová jízdenka za 997 Kč (či 1187 1.třída) už se vyplatí i běžným lidem na cestě OVA – PHA a zpět. A přítom nemusí řešit dopravce a v případě Regiojetu si za cenu místenky 35 Kč mohou užívat jejich… Číst vice »
Deutschland ticket je socanská kravina. To byste taky mohl chtít řízek-ticket nebo pivo-ticket.
Mne OneTicket cenovo vychádza veľmi fajn ak cestujem intenzívne počas krátkeho obdobia. Napr. týždenný lístok sa mi oplatí často už pri dvoch diaľkových cestách a všetko ďalšie je zadarmo. Potreboval som v priebehu týždňa ísť z Prahy do Brna a (v iný deň) Ostravy. Cca 100€ v prvej triede za obe cesty + nejaké výlety čo som si spravil vo voľne dni, a nemusieť pri tom riešiť na ktorej trati jazdí aký doprava? Úplná paráda.
Už rozumíte tomu, proč mají nádražáci rádi režijky? “Nemusím řešit a jedu” je skvělý benefit a reálně moc nestojí.
SJT je opravdu prazvláštní produkt. Jeho použití bude pro cestujícího téměř vždy nevýhodné. Pokud je cestující trochu orientovaný v té strašlivé tarifní džungli, tak vždy výrazně ušetří kombinací tarifů IDS, případně tarifu dopravce, kde to lze. Jediné dvě situace, kdy má SJT smysl, je cesta do kraje, který je natolik necivilizovaný, že neumožňuje jednoduchý nákup jízdenky v aplikaci (například kraj, jemuž vládne ten úplně nejlepší hejtman) a v kterém jezdí podobně necivilizovaný dopravce (např GWTR) anebo pro náhodné, neinformované cestující, kteří přijdou k pokladně a chtějí jízdenku z bodu A do bodu B. Jinak si nedovedu představit, že si to… Číst vice »
Sitova 7denni za 2200 neni spatna pokud ten tyden hodne jezdite.
Píšete hlouposti, SJT je jako TR 10, je to pro lidi co nechtějí nic řešit a pro šotoušky a odboráře co kvičí, že hodně dopravců a přece si nebudeme kupovat v každém vlaku novou jízdenku. Řešilo se to milionkrát.
A vy současný systém považujete za prozákaznický a přehledný?
OneTicket je rovnák na vohejbák poté, co se Krtek rozhodl hodit vidle do lomených jízdenek. Významné zhoršení nastalo v tom, že nebylo možné si koupit vlakovou jízdenku až do konečné stanice. A na toto vznikl se zpožděním OneTicket.
To, že si na začátku a na konci kupujete jízdenku na MHD nebo autobus, v systému bylo odjakživa a integrace tohoto prvku do dálkových jízdenek není úplně jednoduchá (jízdenky IDS jsou typicky časové).
Stejně tak neberu jako samozřejmé vaše právo cestovat dálkovými vlaky na jízdné IDS a na základě toho vykřikovat, že je to bordel.
SJT je zcela přehledný.
Mám roční OneTicket celosíťový do 1. třídy druhým rokem. Takže ano, někomu se to vyplatí. Když už nic jiného, tak mám alespoň v dnešní tarifní džungli klid a nemusím nic řešit. U té dvojky bych pochyboval, ale jednička se mi za ten rok 100% zaplatí.
Jak zde bylo již napsáno, v době svého zavedení byl možná OneTicket revoluce, ale dneska bych si namísto SJT100 koupil raději znovu IN100. I s vědomím, že mi holt někde neplatí. Ale mám místenky zdarma, kolo zdarma, psa zdarma, a ještě bonus v podobě ČD bodů, které mohu použít například na jízdenku pro někoho dalšího. Dokud OneTicket nenabídne alespoň ty základní bonusy pro nejvěrnější předplatitele s ročními jízdenkami, anebo dokud nepokryje alespoň kraji objednávané regionální autobusy, je to pomalu o ničem.
Bonusy jsou věcí dopravců a jejich komerčních nabídek. Nebo má dnad SJT vracet část jízdného formou cashbacku jenom proto, že to jeden dopravce nabízí?
Ne, jde o to, jestli chceme aby lidi “nic nemuseli řešit” a jeli vlakem, nebo “nic nemuseli řešit” a jeli autem. Že je něco služba poskytovaná státem neznamená že to není služba na trhu a nemělo by se tak s ní zacházet.
Je nějak regulováno, kolik může místenka k SJT stát, nebo může LE v klidu napálit třeba 300 Kč (a na každém spoji jinak) a tím si ponechat dynamickou cenotvorbu a vysokou hladinu jízdného?
Libovolně, takže to tak bude.
Pokud to napálí tak, aby tu možnost nikdo nevyužil, pak je otázkou, proč by do One Ticketu vůbec vstupovali, když nemusí?
Aby o něco víc zaplnil vlaky v hluchých obdobích. Nové cestující v předvánoční špičce nepotřebuje.
Je pravda ze ten “zastaveny vlak” z Kosic byl v nejexponovanejsi casti cesty obsazen z 1/3 (70 z asi 240ti ci kolik ma tramvaj kapacitu) zakze s tim asi bude muset neco udelat.
V článku byla chyba, jednalo se o vlak 1258, který je výchozí z Bohumína a ne z Košic (1254). V druhém článku již bylo správné uvedeno, že se jednalo o vlak z Bohumína. Z Košic, věřte, jezdí vlaky plné.
Ve vlaku tedy cestovali pouze lidé z Bohumína a Ostravy a tam bych řekl, že 70 lidi je na úroveň pondělního poledne celkem solidni , vezmu-li v potaz, že následovala Studénka a Suchdol, kde je LE v podstatě jediným dálkovým dopravcem a značně množství cestujících jezdí odtud.
Byl to spoj LE1258, výchozí z Bohumína… stačí jen minutu googlovat…
Jak to vůbec vypadá s rozšiřením SJT i mimo železnici do autobusů?
Blbě 🫶🫡
Přece nechcete, aby džungle IDS systémů šla žebrotou. Co by chudáci dělali, když by přišlo tolik ouřadů o práci?
To je fajn, ale nějak mi chybí snaha ministerstva dopravy ten systém někam posouvat… kde je integrace autobusů a MHD? Pracuje se na tom, nebo to nikoho nezajímá?
Ministerstvo to zavedlo jen proto, aby umlčeli odpůrce liberalizace železnice. Nějaký rozvoj čekat opravdu nelze.
Co chcete integrovat na předraženém STJ?
Integrace byla vždy o tom že za jednu přestupní jízdenku v IDS zaplatíte méně, než kupovat více nepřestupních jízdenek.
Pánové z ministerstva dopravy ovšem postavili toto pravidlo úplně na hlavu a řídí se heslem kup si jednu přestupní jízdenku a zaplať za to 2 x až 3 x více.
Já bych třeba chtěl rakouský klimatiket. Který je za cenu síťové jízdenky IDS JMK pro celé Rakousko. Srovnáno na kupní sílu Rakušanů je to ještě levnější.
Dále bych chtěl něco jako Fairtoq v celé ČR.
No jo…trochu jsem se zasnil.
MD nechce kanibalizovat ceny dle tarifů jednotlivých dopravců. Takže jízdenka SJT je v principu vždy dražší než tarif nejdražšího dopravce. K tomu aby SJT zlevnilo by MD muselo zavést SJT jako jediný trarif, tedy zrušit používání tarifů dopravců.
Jízdenky Leoexpressu na některé exponované vlaky jsou ještě vyšší.
Zveřejňují se někde statistiky ohledně počtu prodaných jízdenek v tomto systému? Aby se složitě nezavádělo a neudržovalo něco pro pár desítek cestujících.
Případně tip pro redakci na žádost o informace
Zkusil jste Google?;-) 10 vteřin stačí
Za těch 10 sekund mi to našlo jedině 4 roky staré údaje.
Bohužel OneTicket je ve své současné podobě nezajímavým projektem, který zamrzl ve svých začátcích. Bylo to myšleno dobře, dopadlo to bohužel tak, jak dopadlo… Vstup dopravce Leo Express je po dlouhé době drobnou pozitivní změnou. Ovšem další rozšiřování je asi jen ve hvězdách.
Autobusoví dopravci? MHD? Cenová atraktivnost? Stabilní aplikace? Intuitivnější prostředí pro firemní zákazníky? Bohužel nic z toho.
Naši zaměstnanci nyní využívají síťový OneTicket, ale bohužel z důvodu zvyšující se ceny (díky automatickému valorizačnímu mechanismu) a všem výše uvedeným věcem jsme se rozhodli řešit jízdní doklady jinou formou a projekt OneTicketu opouštíme. Nevyužitý potenciál celého projektu. Bohužel.
I když je již od začátku jasné, že k integraci autobusů a MHD jen tak nedojde, tolik bych OneTicket nekritizoval. Já osobně jsem skutečně velmi rád, že existuje skvělá alternativa k tarifu ČD, kterou mohu využít ve všech vlacích ČD, v obou třídách, nestojí mě to více než tarif ČD a mám navíc možnost odjet vlakem soukromého dopravce (pokud samozřejmě na mé trase jede). Místenku zdarma na vlak, kde mi místenka neplatí kvůli tomu, že ČD změnily řazení, a když už platila, tak mi na místě seděl 95letý pán, kterého mi bylo blbé s místenkou zdarma vyhodit, stejně jako body,… Číst vice »
Fakt?
– OneTicket skvělá alternativa k tarifu ČD?
– OneTicket nestojí mě to více než tarif ČD?
OneTicket má totožné ceny ako TR10, akurát v ňom neexistujú viazané lístky.
Ano, OneTicket je skvělá alternativa k tarifu ČD. Navíc mnohem vstřícnější k zákazníkům. Online si jízdenku OneTicket můžete koupit i po odjezdu spoje. Samozřejmě se bere jako podvod, když někdo jen tak sedí bez jízdenky a pak si to nacvaká až po půl hodině když jde průvodčí, ale jsou případy, kdy cestující ocení možnost doběhnout vlak a jízdenku si koupit hned po dosednutí. Sám s tím mám zkušenost. U ČD toto nejde. Navíc další problém tarifu ČD je rozdělení jízdenek pro cestující ZTP/P, v tarifu ČD rozdělení takto: jízdenka ZTP pro 1 osobu, jízdenka ZTP/P+Doprovod pro 2 osoby. Jakou jízdenku… Číst vice »
Konečně si bude člověk mít možnost obstarat lístek kterým bude moci vlézt do čehokoliv? Jenže to asi stejně nepůjde díky místenkám? A bude to zase Leo, za chvíli Regio Jet, potom ČD a všichni stejnou trasu?
Proč by to nešlo? Místenky jsou normálně v prodeji. Nedělejte z toho kovbojku.
Dokud budou za příplatek, je SJT spolu s cenou ještě více nepoužitelný
A proto počet prodaných jízdních dokladů One Ticket rok od roku stoupá… Ale no tak… 😉
1) o kolik kusů jízdenek počet prodaných jízdenek SJT stoupá (procenta jsou zavádějící )?
2) stoupá počet kusů prodaných jízdenek SJT i ve vlacích povinně místenkových?
pozn.:
shodná procenta jsou podle velikosti základního čísla => 100% pro 1 není shodné se 100% pro 5:
1.základ 100ks přírůstek 100% (přírůstek 100ks)
2.základ 200ks přírůstek 50% (přírůstek 100ks)
3.základ 300ks přírůstek 50% (přírůstek 150ks)
4.základ 450ks přírůstek 20% (přírůstek 90ks)
5.základ 540ks přírůstek 100% (přírůstek 540ks)
S univerzální vlakovou jízdenkou jezdí lidé nejčastěji na trase Pardubice – Hradec Králové. Od spuštění systému v prosinci 2020 si jízdenku na tuto trať pořídilo téměř 48 tisíc cestujících. Druhou nejčastější trasou je Hradec Králové – Pardubice a třetí Děčín – Ústí nad Labem.
https://www.cendis.cz/2024/02/08/v-systemu-oneticket-se-loni-prodalo-pres-25-milionu-jizdenek/
Tak lidi co to používají na Ústí – Děčín jsou fakt blbý a nechápu je. Krásně tam jde koupit levnější jízdenka DÚK a jako bonus platí na MHD v obou městech.
Např. na trase HK-Pardubice ale i HK-Jaroměř si nejčastěji SJT lidi kupují kvůli tomu, že existuje zpáteční jízdné kdy pak je jedno, kdy se vracím zpět -libovolným spojem nezávisle na dopravci a jedno v jakém čase narozdíl od IDS jízdenky, kde jsem omezen tím, že musím vědět dopředu v kolik se budu vracet zpět. Rozdíl pár korun za to nestojí.
Taky nechápu použití ONE na trase, kde se nepřestupuje. Navíc: UL-DC jednotlivá standardní jízdenka 62,- Kč, One Ticket 63,-, DÚK 120 minut hotově 59,- DÚK 120 minut platební kartou 53,-. Celkem 15% úspora. Týdenní DÚK 413,- . A samozřejmě platnost všech jízdenek v MHD. Navíc lze použít i v autobusech.
Tak ho nepoužívejte, existuje alternativa. Jak příjemné a jednoduché!
Bez výběru sedadla? To je fakt nouzovka.
Bez výběru sedadla v případech, že koupíte přes e-shop nebo aplikaci OneTicket, a nebo u pokladny jiného dopravce. Předpokládám (nebylo zmíněno, ale zítra se pokusím zjistit), že místenky půjde k OneTicket koupit i přes aplikaci a e-shop LEO Express, kde si samozřejmě místo vyberete.
To je možné, ale spousta lidí tohle vůbec neřeší.
Flexibilitu povinné místekny velice omezují. Mohu/budu moci využít OneTicket ve všech vlacích všech dopravců, ale mám jimi omezenou možnost jet vlakem „soukromého“ dopravce. A pokud jsou místenky povinné a jsou za příplatek, pak je úhrada za cestu ještě vyšší a je tak tarif SJT cenově nepřijatelně vysoký.
Vzhledem k tomu, že soukromí dopravci se vyskytují i v krajem objednávaných vlacích, přičemž v ministerstvem dopravy objednávaných vlacích R dopravců Arriva a GWTR je prakticky jedno, jestli místenku máte či ne, tak jste napsal pěkný nesmysl. Mám roční one ticket a pokud potřebuji někam jet, tak si místenku kupuji jen do některých R a Ex vlaků dopravců ČD a RegioJet. Ale jen do některých a jen někdy, kdy je předpoklad, že bych musel místo uvolnit, či spíše bych celou cestu prostál. Jak moc často jezdíte z Prahy do Ostravy a z Prahy do Brna?!? Každý týden několikrát, nebo jen… Číst vice »
Arriva je jedno bez místenky? Možná jejím průvodčím je to jedno, ale já pokaždé trvám, že si chci sednout na svoje místo z jízdenky.
A co já s tím?!? Pokud mi někdo ukáže, že na místo, kde sedím, má místenku, tak se tiše sbalím a jdu na jiné volné místo. Nebo si postojím, pokud volné místo není. Ale v žádném vlaku Arrivy se mi to dosud nikde nestalo.
Protože místenku získáte při koupi dle tarifu Arrivy a ne dle IDS, což je častější.
Linky, kde dnes jezdí Arriva, jsou svým charakterem meziregionální spěšné vlaky, které z většinově vozí příměstskou frekvenci.
Týká se jen jedné jediné linky (trasy), která funguje v režimu open access. Nikde jinde místenku povinně (ve vnitrostátní dopravě) nepotřebujete.