Leo Express začal prodávat jízdenky na spoje v Pardubickém kraji. Je levnější než ČD, ale ne pro všechny
Společnost Leo Express zahájila prodej jízdenek na své nové spoje v objednávce Pardubického kraje na tratích na Orlickoústecku a pro
Společnost Leo Express zahájila prodej jízdenek na své nové spoje v objednávce Pardubického kraje na tratích na Orlickoústecku a pro spěšný vlak z Lichkova do Prahy. Ceník je nastaven mírně pod úrovní krajského tarifu IREDO a Českých drah. Pravidelně dojíždějícím na tarif Českých drah ale naopak může cestování podražit.
„V naších vlacích bude platit krajský tarif IREDO, díky kterému budou moci lidé snadno přestupovat na návazné vlaky a autobusy. Zároveň si mohou zakoupit jízdenky i přímo na spoje v síti Leo Express, které pro ně budou v průměru o několik korun levnější. Především cestující, kteří vlaky využívají pravidelně, tak při cestování s Leo Express ušetří,“ vysvětluje Jindřich Škripko, ředitel Leo Expressu pro závazkovou dopravu. Firma nebude ale nabízet například traťové jízdenky.
Leo Express vyjíždí na tratě Ústí nad Orlicí – Mlýnický Dvůr, Dolní Lipka – Hanušovice, zavádí také spěšné vlaky Praha – Lichkov. Nákup jízdenek bude možný na pokladnách v Králíkách, Jablonném a Letohradu. Stejně tak přímo ve vlaku nebo na webu dopravce. Firma zatím neprodává jízdenky na plánované spojeni vlakem do polské Vratislavi. Spěšné vlaky jsou na území Pardubického kraje v závazku Pardubického kraje, ve Středočeském a v Praze má ve vlaku platit tarif PID. Leo Express zatím neumožňuje nákup jízdenky elektronicky mezi Kolínem a Prahou.
Cestování naopak zdraží těm, kteří dosud jezdí na traťové jízdenky Českých drah. Například z Lichkova do Ústí nad Orlicí za cestování s IN50 zaplatí cestující 840 Kč, měsíční jízdenka podle tarifu IREDO vyjde na 1320 Kč. I se započítáním nákladů na IN50 tak náklady na pravidelné dojíždění výrazně vzrostou.
Leo Express na Orlicku nasadí celkem čtyři nízkopodlažní jednotky Alstom Lint s kapacitou 120 míst pro sezení, ve kterých je samozřejmostí wi-fi či klimatizace. Umožněna je rovněž přeprava jízdních kol či lyží. Jednotky jsou nízkopodlažní, jsou vybaveny nájezdovou plošinou a bezbariérovou toaletou. Pátá jednotka pak bude umístěna v Letohradu a bude v případě potřeby nasazena jako záložní nebo pro posílení spojů. Nasazena bude také další elektrická jednotka ve standardu Leo Expressu, která region ve všední den spojí jako spěšný vlak přímo s Prahou a od pátku do neděle také s polskou Vratislaví. Připraveny jsou také návazné autobusové spoje na Dolní Moravu.
Příklady cen: (relace/cena LE/cena IREDO/cena ČD základní jízdné/cena ČDI25)
Lichkov – Ústí nad Orlicí 44 / 44 / 60/ 45
Dolní Lipka – Letohrad 36/ 38/ 47/ 35
Letohrad – Ústí nad Orlicí 24 / 26 / 30/23
Ústí nad Orlicí – Pardubice 52/70
Lichkov – Praha 180 / nelze/ 229/ 180
Choceň – Přelouč 52 / 65 / 78/59