Cestovní ruch Dopravci Železnice

Leo Express vyjede vlakem do Polska poprvé 20. července

Jednotka Stadler Flirt dopravce Leo Express. Foto: Leo Express
Jednotka Stadler Flirt dopravce Leo Express. Foto: Leo Express

Společnost Leo Express už má jasno, kdy poprvé vyšle svůj vlak na pravidelnou jízdu s cestujícími do polského Krakova. Stane se tak v pátek 20. července. Firma to potvrdila deníku E15, spoj už je i v jejím prodejním systému. Ceny jízdenek se pohybují od 339 do 2079 korun.

Firma pro novou linku počítá zatím se dvěma páry vlaků týdně, ven z republiky pojede jednotka vždy v pátek a v neděli, z Polska se bude vracet v sobotu a v pondělí. Konkrétně jde o vlak s odjezdem z Prahy v 16.10. V Krakově je vlak ve 23:19, zpět jede druhý den v 5:04.

Do Krakova přímo jezdí dosud České dráhy, ty jedou denně z Prahy už dopoledne v 10:24, z Krakova v 10:44. Přes noc jezdí ještě přímé vozy na nočním vlaku.

Leo Express je prvním českým železničním dopravcem, který získal licenci pro provoz vlaků v Polsku. Od příštího jízdního řádu chce provoz posílit. „Polsko má jedno z nejnižších využití železnice na obyvatele v Evropě, vidíme zde velký potenciál,“ řekl E15 šéf společnosti Peter Köhler.

10 komentářů

Klikni pro vložení komentáře
  • Leo se měl vybodnout na Krakow a zkusit něco jako Wroclaw – ta je za humny, krásné město, spojení ubohé… Cizinci jsou dobrodruzi, tak jim asi příjezd ve 23h do neznáma vadit nebude. Spíš se obávám toho, že když se něco porouchá po cestě, nemáte šanci dojet do cíle, budete trávit noc ve vlaku, kde pomalu není ani wc… nebo dopravce zruší spoj neb náhrady, to není nic moc

  • Firma která není schopná dodržovat svůj pravidelný jízdní řád již teď a odříká vlaky bez náhrady ,chce jezdit do Polska?Se dvěma hajzlíky na vlaku?Pokud nehodlají jezdit za tři kila,tak se neuživí.Polák je drž grešle a takový prachy nepustí!Za chlast!To jo!Ale za jizdenku?haha!Bude to jak na pokladně ČD.Bilet do Těšina!pak busmo.

  • Prijezd do Krakowa v 23.19, o 40 min. delsi cesta nez s prestupem na bus v Bohumine. Pro me nepouzitelne, ale treba si vydelaji aspon na provoz.

  • Poláci ovšem s infrasktrukturou docela pohnuli a stále na tom ve velkém makají. Takže ten poměr s dezolátními tratěmi se pomalu, ale jistě mění a za poslední roky se hodně změnil.

    • Můžu potvrdit – ty na tom maják jak fretky. Minimálně na hlavních koridorech ve Slezsku – to jste nevěřili kolik do toho nabrali penez a jaký tam maj dopravni terminály- a to nejen na železnici. Osobně jsem valil doslova oci jak vypadá terminál v Krakowě, Lodži, nebo neuvěřitelně vymazlene opravené nádraží ve Wroclavi s kavarnickami a různým obcerobčerstvením velmi citlivé zasažené do te historicke megabudovy ve stylu našeho zámku Hluboka – ale min. 4x větší.. Nemluvě o vymazlenych dálnicích raketove postavených komplet za minulých 15 let do všech částí Polská. A o investicích do letist radsi ani nemluvě- Katowice, Krakow, nové Rzeszów, Poznaň, trojměstí, WWW Modlin i Chopin a nové megaprojekt na superobří letiste u WAW.. . A dokážou připravit atraktivní podmínky.pro aerolinky – proto se lítá z Katowic a ne z Ostravy.. Proto Katowice dlouhodobe rychle rostou a proto je Ostrava porad každoročně ve ztrátě.. .

  • Malé upřesnění, prvním českým železničním dopravcem, který získal bezpečnostní certifikát pro provoz vlaků v Polsku a mohl tam tak začít jezdit na vlastní licenci, byl LokoTrain, dalším EP Cargo (a oba to již využili), Leo Express je až třetí. Ovšem tedy první v osobní dopravě.

    • …asi bylo myšleno potenciál. 🙂

      No ještě aby nebyla železnice v Polsku minimálně používána, když většina infrastruktury je v dezolátním stavu a vlaků na nich minimum, které se často jen plouží.., i jízdní řád LE vlaku je toho dokladem, že po Polsku nepojede příliš rychle..

      • Mají i dobré tratě, ovšem proti celé síti je to málo. U nás nadáváme na každou přeplněnou rozpadající se vedlejší trať, ale pravda je, že ty tratě jsou pořád alespoň použitelné.

Newsletter

Partneři


Konference Doprava 2018

Výběr editora