Leo Express startuje první vlakovou linku do Polska, dostal poslední razítko
Polskou železnici čeká zítra malá revoluce. Poprvé na tamější koleje vyjede soukromý dopravce v režimu open access. Je jím česká
Polskou železnici čeká zítra malá revoluce. Poprvé na tamější koleje vyjede soukromý dopravce v režimu open access. Je jím česká společnost Leo Express, která začíná s pravidelným spojením Praha – Krakov. Kvůli stavu polské infrastruktury bude vlak pomalejší než autobus.
Devět měsíců poté, co firma získala od polského Úřadu železniční dopravy UTK povolení pro provoz dálkových vlaků Praha – Krakov, obdržela tento týden poslední razítko: schválení jednotky Stadler Flirt pro provoz v Polsku. Jak upozornil polský server Rynek Kolejowy , flirty sice po polských kolejích jezdí, kvůli úpravám jednotek Leo Express musel ale ještě polský úřad jednotky schvalovat pro provoz na polské železnici.
První vlak odjíždí v pátek v 16:10 z Prahy, aktuálně je vyprodaná. Volná místa jsou až z Moravy. V Krakově bude ve 23:19. Zpět jede v 5:04. Oproti autobusovému spojení v kombinaci s vlakem, které Leo Express nabízí, bude vlak o hodinu pomalejší, důvodem je především stav části polské tratě.
Leo Express je prvním soukromým osobním dopravcem, který získal přístup na polskou železnici.