Leo Express snížil ztrátu, tržby i přes výpadek Flirtu stouply. Dluhy stouply, peněz ubylo
Jednotka Stadler Flirt dopravce Leo Express. Foto: Leo Express
Společnost Leo Express (nyní Leo Express Global) v roce 2017 výrazně snížila svoji ztrátu a provozně se dostala poprvé ve
Ještě že „Leo Express Global“ také nechce hrdě nosit titul „národní dopravce“ jako o to usiloval „regionální paprsek“ ze „studentské agentury“. Global se myslí jako, že jezdí na pár linkách ve střední Evropě? Nic proti, ale viděl někdy Leo globus?
Krokousovi došly prášky? Proto ten mentální průjem?
Bylo by divné, kdyby ztrátu nesnížili. Z Prahy do Ostravy nejbližším spojem za 299 – 389 Kč. Pokud pojedu jako student, zaplatím 75 – 97 Kč. Protože mne má společnost strašně ráda, těch 75 – 97 Kč mi zaplatí a já pojedu zadarmo. Výhodná koupě. A stát LE proplatí povinně nařízenou slevu 224 – 292 Kč. U ČD vychází jízdenka pro studenty 39 – 73 Kč a stát proplácí 117 – 219 Kč.
Nj, státní slevy + 5% sleva na DPH krapet zvednou ekonomickou situaci některých dopravců… když je stát nepoučitelný a myslí, že snižováním DPH pomůže občanům. Hospodským se také snížila daň a ejhle oni naopak zdražili.
Tady hlavně nejde o stát ale o konkrétní politiky kteří si takto kupují volební hlasy za peníze nás všech a sypou to do pár společností. Je to nechutné, na druhou stranu doufám, že tyhle příspěvky nakonec půjdou částečně do investic dopravní obslužnosti a ne jen pro pár manžerů a řediteli.
Demagogie v praxi: a teď realita: LE stojí jízdenka na dnešek 69-84 kč, u ČD pokud odseknu okrajové spoje (47 a 148), tak 62-73 kč, pendolino je za 108. S platbami od státu LE zůstane 207-252 kč, se zákazníkem se podělí a jemu zůstane 69-84 kč, celkem je to 276-336 kč, ČD obdrží celou sumu 248-292 kč. V ceně LE je stevard, internet a flaška vody, v ceně ČD povětšinou tam jednou projede obsluha na vozíku, kde máte tu předraženost? Nebýt soukromých přepravců, jezdila by tu ČD koženka za 550,- čistá ruka a z toho možná tak nějaká ta slevička.… Číst vice »
V ceně LE je stevard… a to má pro cestujícího jaký přínos? To je jako tvrdit, že v ceně je slečna průvodčí a pan strojvedoucí…
Takový, že si může objednat jídlo či pití, tomu se říká servis – pracovník obsluhy pobírá plat, na ČD pravda sevis neznají, tam pokud se kupuje na pokladně před odjezdem, není ani jisto místo k sezení…
Pokud chcete jistotu sezení, existuje něco jako místenka… i na pokladně. To je ale asi pro vás moc složitá operace. O jakém servisu mluvíte? Že vám někdy někdo donese možná vodu? Popravdě jsem jí tak v 30% případů u RJ i LE ani nedostal.
Prostě měli jezdit jen ČD s cenou 550 Kč za lístek, 84 Kč za místenku v koženkovém kupé a nebo cesta na představku u páchnoucího WC. Ještě v létě 2011 realita cesty vlakem do Ostravy. I ty tři stovky, nad kterými se tu někteří u LE pohoršují jsou skoro polovina dřívějších cen.
Krokous asi sedel s rezijkou v jednicce…
Vaše realita je trochu vázaná na čas. Ostrava – Praha včil za 74 Kč, 77 Kč, 87 Kč a 89 Kč pro studenty. Jedná se o 25% z celkové ceny za jízdné, stát tedy dopravci doplatí 222 Kč, 231 Kč, 261 Kč nebo 267 Kč. A vaše realita zároveň nepopírá skutečnost, že student pojede zadarmo, protože těch 25% dopravce studentům s radostí zaplatí. Takže je asi jasné, jak si LE zajišťuje cestující – nabízí jízdné zdarma. Jinak u ČD včil 73 Kč. stát tedy doplatí 219 Kč.
Takže doplatky od státu jsou plus mínus stejně, jediný ropzdíl je, že Le nadále poskytuje slevu jako dříve, kdežto ČD si celou sumu nechá pro sebe a proto z toho dovozujete, že k cestujícím je vlídnější ČD… A co flixbus, to jsou stejní šmejdi, co, když také poskytují slevy všem cestujícím? Vaší logikou, by měli dopravci ještě výrazně zdražit, aby byli ještě vlídnější.
Pamatuji si, jak onehdá ČD zlevnily asi na 239 z Prahy do Ostravy a soukromníci kvičeli, že je to podnákladové a cosi podobného. Pak začal LE nabízet v klidu jízdenky za 99 a dnes radši rovnou zadarmo. Přitom je vše O.K. že…
Proč teda hodné ČD zlevnili na tuto cenu až po nástupu konkurence a nejezdili za ni dávno předtím?
Pibiku, ptám se ještě jednou – v jaké zemi bydlíte ? Jenom pro zajímavost, nic dalšího v tom nehledejte.
Tento článek posloužil k zmapování místních přispěvatelů, úroveň se usadila někde na úrovni novinky.cz, tudíž s přispíváním jsem definitivně končil.
Pokud urážíte ostatní diskutující, bylo by dobré se nejprve zamyslet, jak jste ke kvalitě diskuze přispěl Vy.
Ničevo amatéři. Dlužíte dodavatelům a ti chystají žaloby. Jsem zvědavý jak budete jezdit až Vám přikáží ten pátý stále nezaplacený flirt odstavit. Kdyby mi zítra zavolali z Leoše, že chtějí náhradní šroubky, tak jedině za 20x násobek katalogové ceny a platbu předem
chodím k vám nakupovat, jestli ano, tak zítra už ne a dávám vám mínus.
Nemusíte ke mně chodit nakupovat – můžete si k oběduklidně dát to „mínus“, když vás to zasytí.
Dotaz na autora: můžete dát odkaz na celou výroční zprávu ? Hledal jsem na webu a našel jenom vámi uváděnou pololetní zprávu. Provozní hospodářský výsledek máte na mysli EBIT nebo EBITDA ? 25.3 mil Kč na zaplacení úroků z dluhopisů zřejmě stačit nebude, v roce 2016 to bylo 37 mil Kč. Obecně malé zlepšení je vidět, ale riziko je stále vysoké, to potvrzuje i velmi nízký stav hotovosti a půjčování za 9% u hejlů na P2P portálech. Možná je ale i vidět „světlo“ na konci tunelu, a to díky závazkové dopravě od prosince 2019. Pokud by současně omezily komerci na… Číst vice »
Obchodní rejstřík bohužel nejde dát přímý odkaz, takže mohu jen návod: http://www.justice.cz, vyhledávání v obchodním rejstříku, zadat název firmy a pak kliknout na sbírku listin. Tam už uvidíte i výroční zprávu.
Závěrem mého antré bych dal žádost o zveřejnění hospodaření ČD, jako u LE, a navíc doplněné o kolonky přímé dotace, nepřímé dotace a úhrada prokazatelné ztráty ze strany státu a krajů, aby daňový poplatník si mohl srovnat, kolik z jeho daní stát vybere a co za kvalitu dostane, asi by se občan divil, že ho stát cpe do 50 let starého šrotu při tom obrovském balíku peněz, co od něj vybere se slovy nejsou peníze.. Ale to je podobné v celé Evropě, obrovsky zadlužené a dotované státní železniční firmy, jsme na přelomu obrovských změn. Podobně jako u leteckých společností, těch… Číst vice »
Ehm, přesně to máte v každoročních výročních zprávách, které jsou povinně ze zákona zveřejňovány.
http://www.ceskedrahy.cz/pro-investory/financni-zpravy/vyrocni-zpravy/-26610/
Když už jste takovej odborník přes naše daně, tak mi prosím řekněte, proč Vám nevadí, že stá z našich daní přispěl skoro 300 miliardami na investiční pobídky, dokonce které jsou v této době úplně zbytečné. A to nemluvím o jiných lumpárnách, které jsou placeny z našich daní. Už jsem to zde psal, že to, co jde do ČD, je za objednanou službu a navíc je to z našich daní kapka v moři a navíc zde vidíte alespoň nějakou službu pro lidi. Navíc píšete o obrovském balíku peněz. To je vidět, že o toku daní v tomto státě máte přehled. Dovolte,… Číst vice »
Jste úplně mimo, žádné přímé ani nepřímé dotace ČD nedostávají jen úhradu prokazatelné ztráty a státem nařízených slev (důchodci, studenti ZTP a pod.)
Pibik je tradičně úplně mimo, neřešte to.
Leoš by se měl inspirovat u Národního dopravce jak se vylepšují budžety a střelit eráru za pár miliard nepoužitelné pozemky pod kolejema. On žádné nemá? …čučkař.
Či u finty s „prodejem“ nádraží, kterou měl získat CPI, který dal nejvyšší nabídku.
Možná by pak stát mohl založit ještě další a další státní firmy, které by si nádraží přeprodávaly mezi sebou a pár miliardami by to pokaždé osolil daňový poplatník a zatáhly by se vysoké ztráty.
Podobné to bylo, když Zeman „oddlužoval“ banky..
#ovcekovci
Zajímavé je, že každá diskuse se musí zvrtnou na hatování „ČD vs. soukromníci“. Ač jsem nikdy LE nejel a zřejmě ani nepojedu, tak mu přeji, aby se mu dařilo, protože čím více konkurenceschopných dopravců, tím lepší podmínky pro zákazníky.
„Zajímavé je, že každá diskuse se musí zvrtnou na hatování „ČD vs. soukromníci“.
Ne úplně vždycky. Stává se to ale pokaždé, když je u toho Patrik alias Tronda. Tomu chlapci zřejmě není pomoci.
Já jel s LE několikrát a nemůžu si stěžovat.
Zapomněl jste na Rampu alias Jajče alias Doktora Chocholouška a jejich modré brečení.
😀
Jste jednička, za mě palec nahoru!
Přiznám, že těch 5 minut napsání příspěvku a monitorování záporných hlasů státních zaměstnanců je legrace to vyhodnotit za dva dny. 😀 Ale vážím si kladných hlasů. Jinak mě to může být celkem putna, do ČR se dostanu maximálně na dovolenku a modří toho na vnitrostátních tratích moc nabídnou nemůžou, pokud teda nechci dát retro jízdu.
Otázkou je, jestli je skutečně potřeba takto mezi sebou se neustále handrkovat, protože se s tím nic nevyřeší a pouze jde o to, kdo koho více naštve 🙁
Tak když se do ČR dostanete maximálně na dovolenou, tak proč zde píšete o věcech, kterým vůbec, ale vůbec nerozumíte. A jak můžete vědět, že zde píšou komentáře třeba policisté, úředníci, pošťáci atd. To jsou státní zaměstnanci. Protože jestli myslíte zaměstnance ČD, tak to nejsou státní zaměstnanci.
Pibik to v hlavě nemá moc srovnané, vůbec neví, která bije, tak se nerozčilujte…
V jaké zemi bydlíte ?
Podle úrovně příspěvků bych to tipoval na… Mongolsko?
LE jsem jel a musím říct, že mu musím vytknout především to, že je to dopravce, na kterého se nedá moc spoléhat (časté rušení spojů), ale co se týče kvality, tak za mě velké plus. Vím, že většina lidí nadává na tramvaj – ano, je to tramvaj, ale ve srovnání s velkokapacitním dobytčákem např. RJ je to příjemné svezení. Už jen tím, že ve vlaku není tolik lidí.
Jdou nahoru, modernizujou, nakupujou nové vlakové soupravy, busy, přitom zadlužení neroste, je vidět, že se něco naučili. Pokud na železnici bude dále docházet k zférovatění prostředí, tak to bude vidět i v tom nerovném boji s dotovaným státním molochem. Na Praha-Košice ČD do dvou let budou hrát už malichernou roli, už dnes tam hraje první housle RJ, takže i tam marže dále porostou. Burešova sleva za 2018, 2019,… už to posune trvale do černejch. Sice to co se odehrává na dráze je taková polovičatá-socialistická liberalizace, ale i malé tržní změny a zákazník cítí výrazné změny. Dnes už ČD na linkách… Číst vice »
No nevím 8.3.2019 jedu s polovičkou do Štrby a u ČD jízdenka i s lůžkem pro dva je cena 1636 Kč a u RJ v lůžkovém pro dva je cena 2399 Kč… trošku větší rozdíl u toho co se chlubí že jezdí levněji než ČD
Navíc u RJ to je lehátko se vším všudy…
Aha. Takze idete na Vcasna jizdenka Europa. Tam mi zatial ponuka listok Praha – Strba na EN 443 za 422 Kc + 12 euro za lozko do 3.
Len tak pre predstavu. Standartny medzinarodny listok na tu trasu ponuka za 1175 Kc. Plus zoberme 12 euro za lozku, to su tak 300 Kc, takze sme za dvojicu na 2950 Kc.
blbě jste konfiguroval, vy jste vybral u RJ celé lůžkový kupé za 2299kč, tak ještě si můžete k té drahé polovičky přidat milenku, jinak lůžko je za 890×2=1780kč. Můžete sem dát otisk scenu, objednal jste lehátko nebo lůžko? Mně to vyšlo na 2890kč, jakou máte lsevovou kartu?
Také se to bude měnit, jak se bude blížit čas odjezdu. Teď na večer má zájemce o lůžko u ČD smůlu, i když nám je vtloukáno do hlavy, že něco takového se u hodné státní dráhy stát nemůže a za lehátko nabízejí ČD nejméně 932 Kč. RJ nabízí za lehátko za 585 Kč a lůžko za 885 Kč.
Jak je to možné, že RJ který na této trase hraje první housle má ještě téměř 200 volných míst zatímco oba noční vlaky ČD jsou vyprodány? 😀 Že by to bylo tím, že lidi opravdu neřeší nějakou stokorunu a na takovou cestu si raději připlatí za kvalitu v lůžkovém voze namísto vyhrkaného lehátka bez klimy a se záchodem „ve stanici nelze“? 😉
Pibik s Trondou štěkají, karavana jede dál. 🙂
On je trochu rozdíl vyprodat z Prahy do Košic 5 vozů a 14 vozů, takový vlak může mít 200 volných míst a být v zisku.
Jinak ani ČD nejsou vyprodané, vyprodali pouze lůžko. 🙂
14 lůžkových vozů? Ale no tak Trondíku. 😉 Navíc je rozdíl mít jeden noční vlak a mít je dva. Ale to už je vysoká matematika, že?
Tak Jajčo, nesliboval jsi, že půjdeš mezi lidi? Ale když už jaký druhý vlak dnes v noci ČD vezou do Košic?
Když umírala Bohemia, to byl až trapný výkon, párkrát jsem se tím svezl, v dvojce byl člověk sám v celém vagoně, takže měl vlastně lůžko pro sebe, pak to zkrátili do Ostravy, přejmenovali, teď už jezdí jen občas a pak to zmizne zcela..Trend se nedá zastavit, soukromníci přebírají otěže, uvidíme jak s trasou zamává to, že RJ bude jezdit Bohumín-Brno, jistě si návaznosti změní a ČD zakusí, to z druhé strany, když nebudou rychlíky navazovat z jedné trati na druhou, bude zajímavé to sledovat. Myslím, že Jančura si dá na toto obzvláště záležet…
ČD už prakticky žádný noční vlak na Slovensko nemá, těch 5 spacích vozů, to je krok před smrtí, do dvou let nepojede ani to. Kolik ČD teďkonc při tom sníženém provozu 5-ti vozových souprav generujou ročně, jsem to nějak ztratil z dohledu 700 mil./rok či miliarda? Kvalitní managment to se pozná. Až to za pět let bude přebudovávat Kellner, bude u modrých mít dost práce.
Vite o zeleznici opravdu velke nic. Nechte se prekvapit.
Vy jste fakt oáza duševní nezrelatosti této diskuze…
Třeba to bude o tom, že chce jet se svou drahou polovičkou sám v soukromí. 🙂
I u ČD budeme v tom lůžkovém dva… 2 místný (double) tudíž je to celé lůžkové kupé jen pro dva je to včasná jízdenka za 686 Kč a za ty lůžka pro dva v celém oddíle pro tři to je 950 Kč a nemáme na to žádnou slevovou kartu…
tudíž když u RJ chceme jet v lůžkovém oddíle pouze dva tak ta cena je těch 2390 Kč
možná jsem to našel, ale čd to mají pěkně zmatený, není tam vůbec napsaný kolik tych vagonů jezdí, na co máte nárok během cesty v ceně jízdenky, ale osobně bych jel s RJ a koupil bych si celé lůžkové kupé za 2290kč a měl bych tam kompletní servis. V se musíte pojištovat zvlášt.
Kúp si len jednosmerné. Vy Česi sa z Tatier aj tak nevraciate 🙂
V té záplavě spamu, jste to hezky utnul. 😀
Nedávno jsem koukal na ceník RJ a LE a myslel jsem, že mi vypadnou oči z důlků… mám tedy IN 25, ale cena u ČD bezkonkurenčně nejnižší.
To je sleva za ty štěnice, co našli v těchto vozech ČD
A v čem jdou nahoru? Co modernizují? Co nakupují? Vždyť jsou úplně v prcicich a už jim ani nechce nikdo půjčit tak si půjčují od lichvaru za 9%. Jediné co jim zbývá jsou velké dluhy a velkohuba prohlášení.
Tak uvidíme, jak to budou řešit ČD až dojde dosyp z přeprodejů majetku z jedné firmy na druhou.
Jdou nahoru a půjčují si za 9% jako nějakej bezďák, co chce jet na dovolenou… Pibik se holt vyzná a přijde mu, že 9% je fakt dobrý)))
Proti dluhům, které ČD nahromadili od posledmího oddlužení z našich daní v roce 2003, je to pakatel.
Je tu jeden „malý“ rozdíl, že ČD se zadlužily tím, jak nakupovaly nové vlaky, které můžeme na kolejích vidět. (Tedy mají sice dluh, ale zároveň spoustu nových vlaků). U LE to neplatí, ten nic nového nepořizuje a dluh neustále stoupá…
Např. za rok 2015 byla ztráta ČD 1,4 miliardy kvůli jejich pochybným arbitrážím, ne kvůli novým vozidlům.
Máte pravdu, že ta arbitráž byla „pochybná.“ Proto se proti ní taky oprávněné ČD ještě brání. Co to ale mění na tom, že LE jde stále ke dnu? 😉
Stejně jako ČD, ty se vždycky předlužej a za naše daně se udělá dosyp nebo oddlužení. Narozdíl od LE, kde to cvaká majitel ze svého dobrovolně, daňoví poplatníci oddlužení ČD dobrovolně neplatí.
Cvaká to ze svého a proto si půjčuje peníze všude možně na 9% úrok? 🙂
on nemůže brát od daňovýho poplatníka, on je soukromník, ale něco mám ve špajzu od hamé.
A můžete mi prosím říct, jak ten „dosyp“ proběhl, nebo probíhá?
Nic, když už nevím, co napsat, převedu řeč na ČD a budu psát, jak je tam všechno špatně…
JaJeč-jste si jist, že leo nic nekoupil? V nečtete zdopravy? Jestli vidíte písmo modře, tak beru zpět.
Buďte konkrétní co tedy koupil? 🙂
Ano, vy buďte také konkrétní, co ČD koupili? My víme o pár vozidlech z dotačních fondů, pak jsou tu nějaké pronájmy a některá vozidla, která ČD ještě v roce oddlužení 2003 vlastnili, strčili do zastavárny.
Děkuji, takže LE nekouil nic, kdežto ČD alespoň „těch pár“ vozidel z OPD a k tomu hromadu vozidel bez OPD…od RS1 po railjety… 😉
za každým článkem je tlačítko-štítek a když na něho kliknete a bude na nim leo expres, tak aji si dohledáte co kupoval.
Co konkrétně tedy koupil do konce roku 2017, ze kdy máme finanční výsledky, kromě těch 5 flirtů z roku 2012 a celkový dluh přesto opět narostl?
autobusy a dodávky s kterýma sváží cestující na vlak
Tronda je fakt tronda… z toho nikdy nic kloudného nevytáhnete
Opravdu chcete porovnávat zadlužení dopravce s flotilou o 5 jednotkách se zadlužením někoho, kdo provozuje 1000+ vozidel?
Co takhle si zajít do knihkupectví pro Základy ekonomie?
Vy jste je nečetl zcela jistě, když si porovnáte násobek výše dluhu LE s výší jeho tržeb, zjistíte, že je o něco nižší než násobek výše dluhu ČD k výši jeho tržeb. 🙂
Ale chápu, pro někoho je vyrobit dluh v desítkách miliard bez jakékoliv perspektivy splacení, kromě státního dosypu v pořádku.
Tak porovnejme stav na konci roku 2017. 🙂
LE: Dluh 645 milionů, tržby 326 milionů. Tedy dluží 1,97 násobek tržeb.
ČD? Dluh 32,8 miliardy, tržby 33,3 miliardy. Tedy dluží jen 0,98 násobek tržeb
Během roku 2018 pak ČD splatily několikamiliardové dluhopisy, čímž celkové zadlužení dále kleslo.
Ale dotaz byl na tržby ČD, ne na tržby ČD + dceřiných společností, měl byste se vrátit do školy. Tržby samotných ČD jsou přibližně 4 miliardy, dluh už máte správně, tak teĎ jestli zvládnete počty základní školy.
Trondo, já vím že ti došly argumenty, ale v obou případech jde o tržby celé firmy – jak u ČD tak i u LE. Btw tržby ČD v osobce nejsou jen 4 miliardy Kč, ale něco ke 20 miliardám. Takže i kdybych počítal jen toto a zadlužení celkové včetně zadlužení např. Carga, tak stále to je poměrově míň než u LE. 🙂
Jajčo, řeč byla o tržbách, ne o dotacích, trochu se vám to plete. 🙂
Platba za objednanou službu je tržba ne dotace. Ať se ti to líbí, nebo ne. 😉 (Ostatně i LE celý rok bojoval, aby měl příjmy z těch tvých „dotací“). Ale chápu, nejsou argumenty, tak se v tom začínáš motat. 😉
No nic, sobota večer, jdu se bavit mezi lidi. Dál si tu piš svoje nesmysly, rád se nad nimi potom zase pobavím. 🙂
LE žádné dotace nedostává, jedná se o kompenzaci za státem nařízenou slevu v konkrétním případě. Kdežto ČD dostávají kromě kompenzací také dotace na pokrytí ztrátových spojů, i když kvůli tomu vztekle dupeš nožičkama. Tak už běž pást husy, určitě ti to půjde lépe než zde blábolit.
Co jsi nepochopil na větě „Ostatně i LE celý rok bojoval, aby měl příjmy z těch tvých „dotací““ – tedy snahu LE o zisk smlouvy v Pardubickém, Zlínském a Jihočeském kraji + snahu získat od MD linku R8?
Dotace na pokrytí ztrátových spojů není. Je to platba za objednanou službu. Budu rád, pokud se budete v diskuzích chovat slušně. Děkuji.
Bohužel některé diskuze jsou takové, že lidem začnou téct nervy – tenhle web je prostě nervák))) Za chvíli to bude mít větší sledovanost než reality show)))
O jakých dotacích, co to proboha melete? Zatím jste nám ještě nenapsal, do čeho LE investoval a co modernizoval… místo toho jste převedl debatu na ČD, o kterých vůbec není článek ani řeč. Psal jste, jak se LE zvedá, jak modernizuje a nakupuje – my jsme se zeptali, co modernizuje a nakupuje a vaše reakce je… ale ČD taky nenakupují… přijde vám to dobrý?
Co vy o tom do roku 2003 můzete vědět?
Teď už se bude určitě jen dařit, díky slevám 75 % a podvodem zvaným „Cashback“…. aneb státe plať. A k tomu nově i počítání slev z úplně jiných cen, než u plně platících zákazníků. 🙂
http://www.facebook.com/leoexpress/posts/2027438394002061
To jen ČD musí poskytovat kompenzaci pouze z nejlevnějšího jízdného jiných dopravců se to bohužel netýká. Takový RJ má za kompenzace nejvyšší procentuální navýšení o proti ČD
Ano, to je další věc, že RJ neposkytuje slevu jen z nejlevnějšího dostupného tarifu, jak to musí dělat ČD a nikomu to „záhadně“ nevadí…
Nemáte pravdu, pokud si koupí zákazník lístek s nařízenou slevou třeba z Hovorčovic do Mnichova Hradiště a neopatří si sám levnější PID lístek, ČD mu automaticky prodají svůj dražší tarif – obyčejné jízdné, kde je i výše kompenzace vyšší.
Zajímavé, na pokladně jsem řekl, že chci PID jízdenku na pásma 1-8 a pokladní mi ho normálně prodala. Problém bych hledal jinde. 😉
To nic nemění na tom, že stát proplácí ČD slevy z dražšího než nejlevnějšího tarifu. A v Hovorčovicích (stejně jako u většiny zastávek ve středních Čechách) je pokladna?
Už jste někdy slyšel o chytrém telefonu? Ach jo, „chytrém“, no jo, už chápu kde je zakopaný pes…
Ale no tak, prozákazanický přístup ČD už jsme probírali v jiné diskuzi. Teď jde o kompenzaci za státní slevy a jak vidíte ČD nejsou tím otloukánkem, protože jim stát proplácí za cestujícího sedícího na stejném sedadle kompenzace podle různých tarifů (dražšího obyčejného ČD a levnějšího PID, či jakýkoliv jiný IDS). Podle vašeho tvrzení by jim stát neproplatil kompenzaci do plné výše obyčejného jízdného.
Platí to v rámci jednoho tarifu. Ale chápu, že pro někoho to je těžké na pochopení.
Mimochodem podle této logiky by neměl RJ prodávat svůj tarif tam, kde v něm platí ODIS a IDS JMK. Tam vám to nevadí? 🙂
ještě jednou pro méně chápavé jízdenka PID není jízdenka ČD
To Tronda ťulda nikdy nepochopí…
Jak jste došel k tomu tvrzení, že ČD „stát proplácí za cestujícího sedícího na stejném sedadle kompenzace podle různých tarifů (dražšího obyčejného ČD a levnějšího PID, či jakýkoliv jiný IDS)“? Když pojedete vlakem ČD na jízdenku PID, tak ČD přece nedostanou za tu jízdenku „kompenzaci“ od státu, protože ji nemají čím doložit, ale jde o nějakou platbu od ROPIDu, dohodnutou na základě sledování „rozpadu frekvence“ = podílu cestujících s jízdenkami PID na celkovém počtu cestujících.
pletete si pojmy a dojmy jízdenka PID není jízdenka ČD…
no a když nastoupíte do vlaku v Hovorčovicích tak jaký je problém říci průvodčímu že chcete jízdenku PID do Mnichova Hradiště?
Že vám ji neprodá.
Jestli to nebude tím, že dle tarifu PID musí být jízdenka označena před nástupem do vozidla. 😉 Ale chápu, mohou za to ty zlé ČD. 🙂
Opět nemáte pravdu, na některých tratích se jízdenka označuje až ve vlaku. Naopak na dalších tratích se do vlaku s označenou jízdenkou PID nastoupit nedá protože ve stanici není označovač a průvodčí ji neprodá ani neoznačí.
Viz odpověď níže od Hans-Jurgen 😉
Lžete že vám ji ve vlaku neprodají.
DP Praha
telefonická informační linka +420 296 19 18 17
denně 7:00 – 21:00
Tak si tam zavolejte a zeptejte se tak jako jsem učinil já.
A že tam ROPID nemá označovač nebo že označovač PID je jen v některých vlacích, za to můžou ČD? Ťuk, chápeme?
Nyní po telefonickém ověření na DP Praha vám průvodčí prodá jízdenku PID ve stanici kde není pokladna a nebo s přirážkou kde pokladna je.
Tak moc nelžete.
Jedna paní povídala? Jistě nám zašlete odkaz na stránky PID, kde se o tom píše.
Tady, se zejména v posledním odstavci píše něco jiného, pane prolhaný:
https://pid.cz/tarifni-pojmy/odbaveni-ve-vlacich-pid/
Stránka se jmenuje „ODBAVENÍ VE VLACÍCH PID“
Je tam text:
„Jízdenku papírovou z automatu, předprodeje nebo od řidiče autobusu – tuto jízdenku může být potřeba označit (viz dále)“
Evidentně to někdo při kopírování nepřepsal na „průvodčí“… ale chápu, že na vás je složité při čtení textu uvažovat. Doporučuji zavolat na linku, kterou vám tady výše doporučil Hans-Jurgen.
Je jasné, že vám dělá problém porozumění česky psanému textu, proto se asi od vás nedozvíme, kde na stránkách PID je uvedena informace, že v neobsazené zastávce, kde není ani automat, ani označovač vám průvodčí vždy prodá lístek PID.
Když je někdo hloupý a neumí hledat. 🙂
https://www.cd.cz/assets/typy-jizdenek/regionalni-jizdenky-ids/cestujeme-vlakem-pid-2018_10.pdf
Omlouvám se, dal jsem odkaz na špatný dokument. 🙂
https://www.cd.cz/assets/typy-jizdenek/regionalni-jizdenky-ids/prodej-jizdenek-pid-na-nadrazi-i-ve-vlaku_1.pdf
Tak si napřed vemte prášek a přečtěte si ten leták ještě jednou a důkladně. 🙂
U vlakového doprovodu lze koupit pouze ty jízdenky označené symbolem parní mašinky – tedy jízdenky na 24 hodin nebo skupinovou víkendovou jízdenku, ne normální jízdenku, kterou potřebuje cestující na jednu cestu (resp. v součtu cestu tam a zpět, protože to je výhodnější než denní síťovka).
Psal jsem, že jsem dal neplatný dokument a v tom druhém to máš správně Trondíku. 🙂 Ale chápu, musí to být hrozný pocit naflákat do diskuze X nesmyslů a pak se divit jak jsou ty nesmysly vyvráceny. 🙂
Jajčo, chyba se stane každému, já reaguji na ten druhý dokument. Vem si radši ještě jeden prášek a přečti si ten druhý odkaz ještě jednou a pořádně se podívej u kterých bloků je ikonka parní mašinky. 🙂 A pak nám zas můžeš napsat nějaký nesmysl. 🙂
Jak čtu tuhle diskuzi, tak prášek by sis měl vzít ty Trondo…
A ne jeden…
Nedělám to rád, ale musím konstatovat (m.j. i na základě prohlídky „Vzorníku jízdenek PID“ = viz: https://pid.cz/wp-content/uploads/ke-stazeni/tarif/Vzornik_jizdenek_PID.pdf ), že zařízení na výdej jízdenek POP ČD neumí vydat jednorázové jízdenky PID (jako to umí zařízení UNIPOK), ale pouze jízdenky jednodenní – takže „Tronda“ má tentokrát asi (výjimečně) pravdu.
A jen ještě připomínám, že ani jednorázové „SMS jízdenky“ ve vlacích neplatí.
Aaa dalsi posedlost pokladnami… Jedna se o dlouhodobu prezitek – relikt minulosti – naprosto zbytecnou a nehorazne drahou vydajovou polozku – kdyz vsechno lze koupit online z mobilu…
Stát proplácí slevy z jízdného dopravce, což PID logicky není. Vy asi opravdu máte problém porovnat si v hlavě dvě věci a motáte pořád hrušky s jabkama.
Zaprvé – není to nařízená sleva. Za druhé, pokud si neřeknete, že jedete na PID nebo jinou slevu, logicky vám ji nikdo nenabízí… co na tom nechápete?
Pokud ČD neposkytují na trase nižší tarif, taky se jim doplácí za vyšší jízdné. Tak tady nelžete. Šlo o to, že ČD klidně prodali akční jízdenku, ale studentovi dopočítavaly ve stejný čas do obyčejného jízdného a ne do dostupného aktuálního jízdného pro dospělého. Kdežto soukromník vždy dopočítává do aktuálně platné ceny pro dospělého. Za studenta nebo důchodce v lowcostu dostane 75% ceny lowcostu atd. Žádné čarování jako chtěly ČD, že prodají lowcost za 100% dospělému ale studentovi ve stejném vagonu se stejnými službami účtují z obyčejného
+ snížení DPH luxusních 5% se taky hodí
Takový SkyEurope Airlines na kolejích. 🙂