Leo Express si půjčil od Arrivy motorák, vrátí se s ním na trať Staré Město – Přerov
Jednotka Stadler GTW v barvách Arrivy. Foto: Jaroslav Šašinka
Spoje budou zastavovat v Hulíně a Otrokovicích a nabídnou možnost přestupu na vlaky Leo Expressu ve směru Praha a Ostravsko.
Důvěřuj a prověřuj …. Někteří diskutující se podivují nad tím, proč motorák, když by stačil BUS.. Využil jsem NAD ČD Olomouc – Moravský Písek s následujícími časy odjezdů – a to nikde nebyla žádná kolona, Přerov nevyjímaje. Přerov 12.47, Hulín 13.02, Otrokovice 13.16, SM UH 13.51. Jízdní doba 1:04. Porovnejte s jízdní dobou LE 31 minuta. Paradoxně s NAD R 808 jel z Přerova brejlovcový Os 4212 s jízdní dobou Přerov – Moravský Písek 1.05. BUS NAD 808 zastavil v MP ve 14.10 (+5), zatímco brejlovec tam přijel ve 14.19 . 808 odjel z MP ve 14.19 …. Nicméně porovnáním… Číst vice »
Nerozumím, proč si LE půjčuje Stadlery od Arrivy, když sám pronajímá Arrivě ve Zlínském kraji jednotky Alstom Lint 27 a 41. Zvlášť když to Arriva i tak lepí 845kami jak se dá.
Neprinajima, to bylo jen ze začátku
Linty jsou v dlouhodobém pronájmu a stále jezdí v barvách Arrivy.
Já vím, že je to administrativně složité, ale proč někoho nenapadlo s tím motorákem zajet do Zlína, když už to není limitované trolejema? Vždyť, troufám si tvrdit, 80 % lidí za Přerovem jede do Zlína….
Možná i napadlo. Ale na té jednokolejce , která je jedinou železniční spojnicí krajského města se světem se dá vyhnout jen v Malenovicích a pak až Zlín střed, líné Regíny nedokáží krátit jízdní dobu (díky Čunku…), přitom zpoždění z hlavní trati se přenáší i sem. Cargo ani nezmiňuju, ti bohužel musí čekat i dlouhé hodiny na volnou trať. Tudíž je potřeba úplně nejdřív nabacat odpůrcům rekonstrukce (ale fest!!!), pak konečně položit druhou kolej (od 30. let je pláň nachystaná Baťovou OZVD) aby se dalo nějak rozumně jezdit a teprve pak se na tuto trať můžou přidávat vlaky. O vhodnosti spojení… Číst vice »
Začátkem všeho je zrušit nesmyslné překladiště v Lípě, nechtěl bych být špatným prorokem, ale kdo má největší zájem na oddálení téměř dvouleté výluky a nemožnosti tahat vlaky o 70ti kontejnerových vagonech skrz střed krajského města…? Např. v Malenovicích se tyto vlaky nevejdou ani na jednu kolej, jak je tedy možné, že je sem někdo vůbec pustí…?
Terminál v Lípě není nesmyslný ani trochu. Ty kontejnery by jinak na východ jezdily jednotlivě po silnici. Nesmysl je především napojení krajského města jednou jedinou jednokolejnou tratí pouze jedním směrem.
Kdy jste viděl 70 vozový kontejnerový vlak ?
Buď 25 podvozkových vozů pro dva 40 stopé kontejnery nebo 50 dvounápravových vozů pro jeden 40 stopý kontejner – v obou případech 100 jednotek TEU.
V Malenovicích / Zlíně jsou kontejnerové vlaky kresleny na průjezd. Musí ovšem jet v plánovaném čase.
Když to nepojede vlakem, tak to pojede kamionem a pojede to kolem Divadla a přes náměstí, protože obchvat Zlína neexistuje. Spokojen?
Navíc tím opravdu nezískáte prostor pro další osobní vlaky, to zajistí jedině druhá kolej. A s druhou kolejí nebudou ty nákladní vlaky dělat nejmenší problémy.
Jak chcete krátit jízdní doby u zastávkového vlaku na trati s traťovou rychlostí 60 … v Otrokovicích do oblouku na rozjezdu / zastavení 30 …
ZEx s brejlovcem má JD 13 minut na 11 km …. a to ještě není někdejší 10 na místním přejezdu v bývalém Svitu a 40 na přejezdu v Prštném – někdejší odbočná výhybka na zastávce na multivlečku ….
Co s tím má Čunek společného …
Možná jen to, že souhlasil s tím, že mu Regiošroty stačí….místo aby požadoval něco lepšího.
Nejede. A v Otrokovicich coby čtvrti Zlína je MHD do Zlína.
Nějak si plete dobu.
Otrokovice jsou samostatné město, nikoli součást ZLÍNA.
Součástí Gottwaldova byly Otrokovice od roku 1949 do roku 1964, kdy byly povýšeny na město ….
A proč zase jen do Zlína? Cestující mají trolejbus.
Troufáte si na základě čeho? Takže špatně… věřte, že Zlín je železniční vidlákov. Tipuji to na 20-30 procent max. Kdo chce, jede z Otrokovic trolejbusem, nebo motorákem ČD. Nevidím důvod sednout si na zadek ze Zlina. Když už motorák, tak ho mají poslat ze St.M. dál, minimálně do UH. Seznam nejvíce vytížených železničních stanic v našem kraji za měsíc září 2021: Stanice Počet cestujících 1. Uherské Hradiště 29 549 2. Vsetín 25 045 3. Kroměříž 21 003 4. Uherský Brod 18 381 5. Otrokovice 15 131 vidíte tam někde Zlín? 😀 až hluboko pod čarou: 06. Val. Meziříčí 14 655… Číst vice »
Zajímavá statistika – 9576 za měsíc = v průměru 319 denně – děláte si srandu ?
Otrokovice v průměru 504 cestující denně > zase si děláte srandu … ?????
Zlín je železniční skanzen 😀
Další motorák na elektrické trati 👌🏻
To skoro vypadá, jako kdyby v LE tomu přepínání prostě nevěřili a pak ze dne na den nějak improvizují… 😉 Nebo ten motorák Arriva (či něco od jiného dopravce) před 1.VII. nebyl k dispozici? Těžko, stačilo to nenechávat na poslední chvíli.
A proto si v objednali dvousystémové vlaky. První vyrobený vlak do ČR dorazil v létě 2019 a na podzim přišel COVID.
Neslouží vám pamět?
Ten Sirius byl odpískán už před nějakou dobou, rozhodně dostatečnou na sehnání motoráku.
Zrovna nedávno jsem ho viděl kroužit po okruhu VÚŽ 🙂
Za me super, urcite je to lepsi, nez prestupovat na bus. Kvalitni zeleznicni spojeni Prahy se Slovackem tak zustane relativne zachovano, byt s prestupem navic, ale to se da ve vysledku prezit.
Kvalitní dálkové spojení jednou regionální dieslovou jednotkou a druhou už tedy elektrickou. 😀
Tak porad lepsi, nez Slovacky expres bez servisu a vozy se sedackami ala regionalni praprava, za cenu TR 10 😀
Vy jezdíte Slováckým expresem za TR10? V tom případě mne nenapadá nic jiného jak, že jste blb 🤔
To budete zřejmě Vy. Hodnotím as samozřejmě podle kultury Vašeho vyjadřování.
Jako TR 10 oznacuju obecne predrazeny cenik CD…
A ne, nejsem blb, proto Slovackym expresem nejezdim 🙂
Wow, fascinující. Člověk má možnost jet v podstatě novými vozy s veškerým luxusem a velmi vysokou kvalitou cestování po všech stránkách, ale vybere si výrazně dražší cestu špinavou a rozmlácenou tramvají likvidující všechny kosti v těle, aby pak přestupoval do dieselu. To je opravdu neuvěřitelné, jaké „myslitele“ tady člověk dokáže potkat.
Jestli něco chybí Slováckému expresu, tak je to hospoda, tetička s vozíkem to bohužel nevytrhne.
Rozhodně tam nejezdí tetičky, klidně můžete navrhnout MD / ČD, aby tam WR dosadili, že je budete provozovat se svojí firmou na své náklady …
Já se bez vaší „tetičky“ v takovém vlaku obejdu, občerstvení na cestu si vezu …
To je hloupá odpověď.
Tak pokud budu chtít jet ze Slovácka nějak kvalitněji a musím stejně přestoupit, tak si přestoupím v OL na Pendolino, EC nebo RJ… A ne na Leo.
Jojo, EC s vozickem s oschlou bagetou je kvalita? 🙂 Nebo predrazene pendolino bez jedine bonuslve sluzby? 🙂
Kde pořídíte kafe za 15 Kč … leda doma, když si berete s sebou termosku ..
Tak vzhledem k úpravě koridoru Přerov – Dluhonice (už pěkných pár let) vám přeju ty nervy o návaznost přesedu v OL. To už to tím Slováckým můžu dojet rovnou a nemusím trénovat klaustrofobii v pendolinu.
Pořád nechápu, proč někteří považují Pendolino za kvalitní vlak….. Ano, rekonstrukce trochu snížila hluk a vibrace, ale prostor ani služby se nezlepšily……
A ono snad někdy bylo … přezdívka Potěmkin vyjadřuje vše … z Rakouska bylo pro „vysokou nekvalitu“ vypakováno po třech letech, do Německa se s cestujícími ani nepodívalo …
…takze je to 15 let nosna rada mezi prahou a ostravou a zaroven nejuspesnejsi a nejznamejsi produkt ceskych drah.
a nazor nejakeho tydyta xyyy na tom tezko neco zmeni.
Kdyby stejne rychle bez zastaveni jezdil jiny vlak, tam je nosnou radou on.. Nechutny monopol, ktery u tohoto predrazeneho produktu CD maji co se tyce preferenci pri prujezdu uzkych mjst je to jedine, co dela ten vlak atraktivnim. V dobe, kdy zkaza zeleznic rozkopala trate je to nejvetsi jistota, ze clovek dojede vcas. Mimoto, neuspesnejsi produkt CD, ono mezk slepymi jedooky kral, staci se podivat, kdyz vyjizsi SC a par minut na to RJ, a srovnat si prumernou obsazenost, to o uspesnosti rika temer vse 🙂
Pro mě, jako platícího cestujícího je to vždy top volba, včetně jídla a servisu. Prostě cesta na pohodu (teda i strom padlý do troleje jsem zažil).
vy jste cekal, ze to po obnove interieru, (kterou nazyvate „rekonstrukci“) bude mit jiny obrys skrine?
nebo ze tam budou mit lepsi svickovou, nebo co konkretne jste cekal a nedockal jste se, nebohy barabo?
Pořád lepší než česká dráha.
LEO by měl hlavně začít řešit úpravu Flirtů na 25 kV, jinak v dohledné době s nimi nedojede ani do Ostravy. Po nebo v souběhu s konverzí střelná vsetín se má přepínat na 25kV přerov až po hranice na mor.
je otazka jestli je lepsi to predelavat nebo prodat do polska. ostatne leo uz neni ani vlastnikem tech jednotek…
A on někdy byl?
podle me byl, tatulda to zalepil z prkenice.
Jestli se mu nějaké větší investice do regionálních jednotek s takovým velkým kilometrickým nájezdem ovšem vyplatí a nepřesune tedy raději část podnikání do Polska..
Pro pana Stadlera by to neměl být problém …
Spíš si řekněme, proč by měl někdo přepínat hranice na moravě uzel, aby pos. dojezd celé severní větve na ss. A tím třeba dojezd elephantů do hranic, kam by měly jezdit. A nic tím nezískat.
nějaky hezky arivy :O to co jezdí mezi libercem a ústím je hrůza, rozpada se jim to za jízdy, neni to tak dlouho co se jim rozsypal vlak v lbc nevyjel, až ho nějak opravili tak měl půl hodiny zpoždění, nakonec nabral dalších 15 když behem cesty stavěli a kontrolovali vlak, asi se jm nekde sypal…. no dodnes jim tam nefungují zásuvky a blbne wifi pokud vůbec jde, ale už fungují aspon světla a není tam stroboskop nebo tma.
Hlavně je to konečně umytý. Od podzimu do jara jezdí tmaví, tmavší a nakonec černí jak bubáci. Taková ta barva jako výfuk dieselu. Skoro je podezírám, že místo myčky použili lakovnu – tak zažraně ta špína působila. To při přestupu ve Staráku z celkem čistého Pantera na člověka zapůsobí – divně. Naštěstí uvnitř to Arriva nějak čistí celoročně.
Asi nebylo součástí „pseudosoutěže“ na „nějnižší“ dotaci
Je to trapné, ale nejdostupnější vícesystémové elektrické lokomotivy jsou diesel. Kolik dopravců jezdí třeba přes Púchov elektricky, že.
Má to ještě jednu výhodu: Nestrhne trolej v tom lese stahovaček.
ESA si nemužou pujčit nebo 380 když se jich chtějí zbavit ČD
ze by tam cely den cekalo na dva obraty eso a 2x bt? takove reseni a la ceske drahy?
Z Vyškova do Nezamyslic jezdí 842 ČD pod dráty. Co s tím, nasadit 363 + 3x Bdt? Celých 300 tun pro ~30 lidí, Panerů je totiž stále málo.
Oprava: 200 tun
Od půlky nového grafokině jsou v návrhu přímé osobáky Vyškov -Uničov (přes Přerov).
Tak to ten „přechodný stav“ trval jen asi 10 roků. Vida.
On tam přijde panter 23/24
Jedna 843 vyjde přes korunu levněji než E + B ….
Možná je částečně problém v nakonec neschválených jednotkách Sirius. Tedy pokud s nimi na tuhle trasu počítal. Jak to s nimi dopadlo už jsme tady četli.
Teď už je jedno, jestli chtěl jezdit také Budějovice, Plzeň či Brno. Jemu to nevyšlo, COVID v roce 2015 nikdo neznal a že to koupí RENFE by nevěřili ani v šaškecu. Ikdyž tam možná ano.
Proč linku neprotáhne do Uherského Hradiště? Letní filmová škola, se kterou LEO spolupracoval, je v Uh. Hradišti, nikoliv ve Starém Městě.
Asi to administrativně není tak snadné. Ale přesně to bylo první, co mně taky napadlo. Lidé z Hradiště a Staráku mají Leoše celkem rádi, spousta z nich oceňuje proti busu prostor a motoráky Arrivy ve Staráku mají i zázemí. Proto dělá dobře, že „svým“ cestujícím vyhoví alespoň trochu. Samozřejmě že dvousystémová jednotka by problem vyřešila elegantněji a elektřina do Hradiště ještě líp. Ale tu prostě nemá a nejspíš ji nikdo ani nepůjčí.
Vlaky Leo navazují ve Starém Městě na motoráky Arrivy.
Taky je dost možné že přijede vlak od Bojkovic a ta stejná souprava bude pokračovat směr Přerov.
Což by byla výhra pro všechny tři strany: Arrivu, Leoše i cestující. Alespoň do chvíle, než si někdo v ČR koupí dvousystémovou BEMU nebo dvouzdrojovou loko. Nevěřím tomu, že Správa dřív stihne zadrátovat Hradiště.
Bez modernizace té tratě tam stejně žádné bateriové vlaky nemůžou, protože ta trať nemá dostatečnou únosnost. A při modernizaci tam ty dráty nátahnou rovnou.
O modernizaci Vláry se uvažovalo. Ale kdy to bude s jestli vůbec je ve hvězdách. 🙂
Proč by tam nemohly, je snad bateriový vlak nápravově těžší než T 478.1,3 / 749 / 75X ?
Jestě lépe, pokud by ta souprava přijela už z Bylnice 😉
Tak to už to může jet rovnou ze Vsetína 😀
Jasně, takže změnu napájení vyřešíme nasazením motoráku na elektrifikovanou trať. Všechny státy podporují elektrickou trakci, jen my tady s oblibou propalujeme naftu i tam, kde je elektrická energie na dosah.
To ne zase jen to naše české, resp. východní myšlení.
naftu nikdo „nepropaguje“, a uz vubec ne „my“, jen dopravce nema k dispozici dvousystemovou jednotku (z blbosti si ji kdysi nekoupil) a novou za 150 milionu porizovat nebude.
volba je autobus, nebo tento motorak, tecka. jestli to nechapes, zmen si prezdivku na zvire s mene strukturovanymi vyrustky.
😀 😀 Máte hodně velké problémy se čtením, že? Jelen ve svém příspěvku o žádném propagování či nepropagování nepíše.
Buďte tak laslav a odpusťte si tyto vaše urážky. Já si můžu dát přezdívku jakou chci a nebudu si ji měnit kvůli někomu, kdo si ani moje příspěvky nepřečte a reaguje na ně absolutními nesmysly.
Jo aha, vy zřejmě nedokážete rozlišit slova propagovat a propalovat. Pořiďte si brýle na čtení, to pomůže.
jojo mate pravdu! ale i tak jsou vase zavery mimo.
Mimo je to, co tu píšete vy. Každý váš příspěvek bez výjimky.
opravdu? 🙂 tak pokud to rikate vy, je to vlastne pochvala.
Z Blbosti? Tehdy SŽDC odmítala jakékoliv debaty o přepínání a vědělo se, že přepínat se nebude.
to bych se moc divil, kdyby to bylo v roce 2011 az takto cernobile. (mimochodem – leti to, ze…)
navic pokud podnikam ve state, kde jsou dve soustavy, je divne si porizovat vlak jen na jednu…
Docela blbost. Podle mě pronajímat si na plně elektrizovanou trať motorák je vcelku k ničemu.
jo, levnejsi je pouzit autobus.
Jenže pro 130 lidí už jsou potřeba autobusy nejméně 2, lépe 3 a to už finančně nevychází.
A taky ty lidi bus fakt nenadchne. Proč asi doteď někteří volili vlak přesto, že bus do Prahy jede taky. Jenže to nadšeným autobusákům nevysvětlíte.
Někteří zřejmě nade vše milují autobusy, že jsou pro ně zbytečné jakékoli vlaky na světě, snad i ty mezi Prahou a Berounem…
no nevim, 2 busy vs. dvousystemova jednotka…
Porovnejte si cestovní dobu obou druhů vozidel na dotčením úseku ….
bavime se o penezich
– leasing vectrona stoji pry tricet tisic korun na den. regiopanter je o kus drazsi, ale at nezeru – 30 000 na den (a zaroven se objevi kouzelny dedecek, ktery ho pronajme), zkuste tohle ufinancovat na dvou kratkych obratech.
jediny „dvousystemovy“ vlak za rozumne prachy je ten stadler, a komu se to nelibi, tak holt jeste levnejsi autobus…
To je, podle úřednického myšlení. Pak je tu ten komerční nadhled. Zda tím někdo bude jezdit.
Jenže ten motorák pojede řekněme „jen“ 120, s minimálním prodloužením cestovní / jízdní doby, zatímco BUS se bude plácat v koloně při průjezdu Přerovem, na silnici jen 90, po dálnici to má jen kousek, bude se proplétat Hulínem / Otrokovicemi …. z Otrokovic do SMUH jen 90 po frekventované silnici 55 …
Ze strany LEO EX „palec nahoru“ …. ono není nad znalost místních podmínek …
no vite, ale kdyz on stadler je naftovy a to prece nemuzete, jezdit s dieselem pod draty (jak tu tvrdi zdejsi klub drzitelu rezijky pro seniory…)
Když může jezdit po koridoru pod dráty jezdit šukafon….
To už měl řešit dávno, divím se, že to bude až od 1.7.
Provozovat motorák na plně elektrifikované trati by se mělo zakázat…
Ani ne zakázit, jako spíš zpoplatnit dopravní cestu natolik, aby elektrika vyšla mnohem výhodněji…
jo, aby se na vykony jako je tento vyplatolo koupit novy dvousystemovy motorak za 150 milionu.
taky mate u vas takovy vedro?
A nevyšlo by levněji ty flirty předělat na dvousystém?
nez si pujcit na dva mesice ojetej motorak?
Ono jde taky KDE ty dráty jsou:
Přerov – Staré Město – asi plně elektricky.
Ale rychlík Krnov – Ostrava = půlka diesel, půlka elektrika. Tento rychlík slouží k rychlé dopravě z Krnova do OV. Přestupem v OP by atraktivita výrazně klesla, což asi není žádoucí. Takže v tomto případě mi to smysl dává, a to i dost velký smysl.
Ten přestup takový problém zase není. Když jede R tak v Opavě má stejně úvrať a má pobyt 5 minut než přeleze z jedné strany na druhou. Když jsem si našel přestup z os na sp v opavě tak rozdíl mezi příjezdem a odjezdem je 3 minuty. Kdyby teoreticky se ten R rozdělil v Opavě tak by byl ještě rychlejší.
Časově to takový problém není.
Problém je v tom přestupu samém – ten výrazně snižuje atraktivitu. Představte si vlak Praha – OV s přestupy v Pardubicích a Olo, protože se tam hodně láme frekvence. To by najednou cestujících ubylo skokově.
Rychlé přímé spojení dělá zázraky.
Rychlé.
Slovácký Expres taky přepojuje ve Starém Městě, ale je to 10 minut z těch 4 hodin do Prahy…
Obzvlášť když je tam napěťová výluka a fíra tam vytáhl oblouk, což přes naprosto nevhodně umístněé ukoljenění přes návěstidlo způsobilo 60 mega škody. To má být pomsta za tu „ušetřnou“ práci a vzniklou škodu?
A ČD s motoráky na Vláře, ta patří taky zlikvidovat?
Z nepotvrzených zdrojů – někde ležela hromada drátu tvořícího cívku vyindukovavší napětí na něž nebyly ochrany připraveny a bylo vymalováno …
Jenže tady je ten motorák SŽ vynucený, z hlediska změny trakční proudové soustavy. Kdyby v době, kdy „černý dopravce“ začal podnikat věděl, že v 6/2022 bude provedena změna trakce, tak si pořídil dvousystémové vozidlo.
Konečně i ČD jezdí z důvodu přepínání z Olomouce do M.Písku NAD busem …
takove sotousske napady si zavedte doma na ovalu a nedelejte ze sebe idiota pred lidmi na internetu.
Myslím, že jediný, kdo tu ze sebe dělá idiota, pokud tedy použiji vaše slova, jste vy sám. Možná by nebylo od věci si po sobě někdy přečíst, co tu píšete.
pisu ze misto abyste byli radi, ze leo nasel nejake zeleznicni reseni, tak tu ctu nejake senilni blaboly o „nafte pod draty“.
A neni to jedno? Stejne elektricky vlak v Cesku pali zcasti uhli. Navic to vypada jako neco docasneho.
Máte recht. Socialistickej Eurobordel chce lidem zakazovat dřevo v krbu, protože smrad a tady budou pod drátama lítat saze z vejfuku?
Jo, a že to doteď nevadilo z Břeclavi do Hodonína, Šakvic, Zábřeh na Moravě – Česká Třebová a další.
a hnedle vedle kostelec-havlbrod… 🙂
Vadilo to i tehdy.
komu? par pomatenym duchodcum, co nemaji lepsi veci na praci nez resit blbosti, ktere se jich netykaji?
Plus pro něktrým postíženým těžkým OCD syndromem, zato s naprosto přesnou vizí, jak zničit železniční společnost, protože jim tam neplatí výhody.
Samozřejmě že to vadí, propalovat naftu pod dráty není v pořádku nikde, pokud k tomu není relevantní důvod (např. napěťová výluka nebo námraza). Nedává to žádný smysl, není to levnější (elektromotor je energeticky úspornější) a motorové vlaky jsou hlučnější a méně ekologické. Když už se ta elektřina v té uhelné elektrárně vyrobí, tak se má využít a ne ji nechat proudit jen tak a provozvat pod dráty motorák.
tak nam poradte, kde se da na dva mesice pujcit dvousystemovy regiopanter?
zatim to vypada, ze jich v republice tak stovka chybi, nez aby se nekde nejaky povaloval…
Proč na dva měsíce? Bude tam v budoucnu snad Leoš nasazovat něco jiného než motor?
to nevim, ale z vyjadreni pana adamky to vypada, ze od zari nebude ani ten motor.
Řešit vlakové přípoje jen na dva měsíce to by se muselo vyplatit. Spíš za tu dobu budou shánět další motorovou jednotku.
Jenže ono to často vyjde levněji než ta E trakce …
Takže v Německu jsou dopravní blbci, kteří tam prohánějí motoráky pod trolejí. Jistě by šlo, aby se přestupovalo, tam, kde končí dráty, ale to by prodlužovalo cestovní dobu …
Jak přes Kč, tak přes € vychází motorák provozně levněji. Např. Petržalka – Rajka jezdí pod 25 kV motorák …
Může mít ostrý obrat, bez nutnosti objíždění ….
Nejezdí se teď kolem Otrokovic v nezávislé trakci kvůli poškozené troleji? A navíc teď přepínají úsek na 25 kV, kdy budou další výluky v celé trase. Za těchto okolností je podle mě naopak logické si na to dočasně půjčit motorák.
Napěťová výluka. Konverze na střídavou soustavu.
Je to logické. Ale chtělo by to dotáhnout dráty aspoň do Prahy – Satalic. Na odbočce Skály by se přepřahání a přesedání obtížně zvládalo.
Správně ať jedou autobusem.
Půjčit si jednotku a pak jí provozovat dvě hodiny denně není moc efektivní. Myslím, že by to mohli navázat na více vlaků, aby jednotka udělala třeba pět obratů.
Nejsou náhodou některé motoráky co provozuje Arriva v nájmu od LE? Tohle prostě bude přátelská dohoda s finančním vyrovnáním. Arriva protáhne motorák i s četou do Přerova a v ideálním případě změní oběhy při stejné turnusové potřebě vozidel a malým přesčasem personálu.
Tuším, že pan Adamka někde řekl, že jednotky Lint mají pronajaté nyní přímo od leasingové společnosti. Přes LE to měli pronajaté jen že začátku.
Otázka je zda si „půjčil“ motorak na celý den nebo jen v „hodinovce“ na ty dva obraty, zda dojde ke střídání vlakové čety nebo zda to odjede osádka co by někde postávala a čekala na další jízdu. To by pak byla výhoda pro obě strany. Ariva by vytizila jednotku a LE bude dál jezdit do Starého města.
spis teda kdyz uz je to diesel to mohl natahnout tech par kilacku do hradiste, pokud by vysla trasa…
To nemohl, musel by to dávat na UPDI.
ČIli: Nemohl by hned, operativně.
Tedy další byrokratické instituci. Která by stejně řekla, aby SprŽel udělila trasu