Leo Express si půjčil od Arrivy motorák, vrátí se s ním na trať Staré Město – Přerov

Jednotka Stadler GTW v barvách Arrivy. Foto: Jaroslav ŠašinkaJednotka Stadler GTW v barvách Arrivy. Foto: Jaroslav Šašinka

Spoje budou zastavovat v Hulíně a Otrokovicích a nabídnou možnost přestupu na vlaky Leo Expressu ve směru Praha a Ostravsko.

144 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
XYYY

Důvěřuj a prověřuj …. Někteří diskutující se podivují nad tím, proč motorák, když by stačil BUS.. Využil jsem NAD ČD Olomouc – Moravský Písek s následujícími časy odjezdů – a to nikde nebyla žádná kolona, Přerov nevyjímaje. Přerov 12.47, Hulín 13.02, Otrokovice 13.16, SM UH 13.51. Jízdní doba 1:04. Porovnejte s jízdní dobou LE 31 minuta. Paradoxně s NAD R 808 jel z Přerova brejlovcový Os 4212 s jízdní dobou Přerov – Moravský Písek 1.05. BUS NAD 808 zastavil v MP ve 14.10 (+5), zatímco brejlovec tam přijel ve 14.19 . 808 odjel z MP ve 14.19 …. Nicméně porovnáním… Číst vice »

holbas

Nerozumím, proč si LE půjčuje Stadlery od Arrivy, když sám pronajímá Arrivě ve Zlínském kraji jednotky Alstom Lint 27 a 41. Zvlášť když to Arriva i tak lepí 845kami jak se dá.

Avlaky

Neprinajima, to bylo jen ze začátku

LuKo

Linty jsou v dlouhodobém pronájmu a stále jezdí v barvách Arrivy.

Lukas

Já vím, že je to administrativně složité, ale proč někoho nenapadlo s tím motorákem zajet do Zlína, když už to není limitované trolejema? Vždyť, troufám si tvrdit, 80 % lidí za Přerovem jede do Zlína….

Pája

Možná i napadlo. Ale na té jednokolejce , která je jedinou železniční spojnicí krajského města se světem se dá vyhnout jen v Malenovicích a pak až Zlín střed, líné Regíny nedokáží krátit jízdní dobu (díky Čunku…), přitom zpoždění z hlavní trati se přenáší i sem. Cargo ani nezmiňuju, ti bohužel musí čekat i dlouhé hodiny na volnou trať. Tudíž je potřeba úplně nejdřív nabacat odpůrcům rekonstrukce (ale fest!!!), pak konečně položit druhou kolej (od 30. let je pláň nachystaná Baťovou OZVD) aby se dalo nějak rozumně jezdit a teprve pak se na tuto trať můžou přidávat vlaky. O vhodnosti spojení… Číst vice »

Lukas

Začátkem všeho je zrušit nesmyslné překladiště v Lípě, nechtěl bych být špatným prorokem, ale kdo má největší zájem na oddálení téměř dvouleté výluky a nemožnosti tahat vlaky o 70ti kontejnerových vagonech skrz střed krajského města…? Např. v Malenovicích se tyto vlaky nevejdou ani na jednu kolej, jak je tedy možné, že je sem někdo vůbec pustí…?

Pája

Terminál v Lípě není nesmyslný ani trochu. Ty kontejnery by jinak na východ jezdily jednotlivě po silnici. Nesmysl je především napojení krajského města jednou jedinou jednokolejnou tratí pouze jedním směrem.

XYYY

Kdy jste viděl 70 vozový kontejnerový vlak ?
Buď 25 podvozkových vozů pro dva 40 stopé kontejnery nebo 50 dvounápravových vozů pro jeden 40 stopý kontejner – v obou případech 100 jednotek TEU.
V Malenovicích / Zlíně jsou kontejnerové vlaky kresleny na průjezd. Musí ovšem jet v plánovaném čase.

Jiří Kocurek

Když to nepojede vlakem, tak to pojede kamionem a pojede to kolem Divadla a přes náměstí, protože obchvat Zlína neexistuje. Spokojen?

Navíc tím opravdu nezískáte prostor pro další osobní vlaky, to zajistí jedině druhá kolej. A s druhou kolejí nebudou ty nákladní vlaky dělat nejmenší problémy.

XYYY

Jak chcete krátit jízdní doby u zastávkového vlaku na trati s traťovou rychlostí 60 … v Otrokovicích do oblouku na rozjezdu / zastavení 30 …

ZEx s brejlovcem má JD 13 minut na 11 km …. a to ještě není někdejší 10 na místním přejezdu v bývalém Svitu a 40 na přejezdu v Prštném – někdejší odbočná výhybka na zastávce na multivlečku ….

Co s tím má Čunek společného …

Luboš Beneš

Možná jen to, že souhlasil s tím, že mu Regiošroty stačí….místo aby požadoval něco lepšího.

navratp

Nejede. A v Otrokovicich coby čtvrti Zlína je MHD do Zlína.

XYYY

Nějak si plete dobu.

Otrokovice jsou samostatné město, nikoli součást ZLÍNA.
Součástí Gottwaldova byly Otrokovice od roku 1949 do roku 1964, kdy byly povýšeny na město ….

Nyvlt

A proč zase jen do Zlína? Cestující mají trolejbus.

D K

Troufáte si na základě čeho? Takže špatně… věřte, že Zlín je železniční vidlákov. Tipuji to na 20-30 procent max. Kdo chce, jede z Otrokovic trolejbusem, nebo motorákem ČD. Nevidím důvod sednout si na zadek ze Zlina. Když už motorák, tak ho mají poslat ze St.M. dál, minimálně do UH. Seznam nejvíce vytížených železničních stanic v našem kraji za měsíc září 2021: Stanice Počet cestujících 1. Uherské Hradiště 29 549 2. Vsetín 25 045 3. Kroměříž 21 003 4. Uherský Brod 18 381 5. Otrokovice 15 131 vidíte tam někde Zlín? 😀 až hluboko pod čarou: 06. Val. Meziříčí 14 655… Číst vice »

XYYY

Zajímavá statistika – 9576 za měsíc = v průměru 319 denně – děláte si srandu ?
Otrokovice v průměru 504 cestující denně > zase si děláte srandu … ?????

Nyvlt

Zlín je železniční skanzen 😀

Tukan

Další motorák na elektrické trati 👌🏻

Tomáš Záruba

To skoro vypadá, jako kdyby v LE tomu přepínání prostě nevěřili a pak ze dne na den nějak improvizují… 😉 Nebo ten motorák Arriva (či něco od jiného dopravce) před 1.VII. nebyl k dispozici? Těžko, stačilo to nenechávat na poslední chvíli.

Souhlas k posunu

Nebo třeba jen Sirius…..Takže připravenost byla, jen se to neschválilo, tohle je ale problém výrobce…

Jiří Kocurek

A proto si v objednali dvousystémové vlaky. První vyrobený vlak do ČR dorazil v létě 2019 a na podzim přišel COVID.

Neslouží vám pamět?

Tomáš Záruba

Ten Sirius byl odpískán už před nějakou dobou, rozhodně dostatečnou na sehnání motoráku.

LuKo

Zrovna nedávno jsem ho viděl kroužit po okruhu VÚŽ 🙂

PetrN

Za me super, urcite je to lepsi, nez prestupovat na bus. Kvalitni zeleznicni spojeni Prahy se Slovackem tak zustane relativne zachovano, byt s prestupem navic, ale to se da ve vysledku prezit.

Elb

Kvalitní dálkové spojení jednou regionální dieslovou jednotkou a druhou už tedy elektrickou. 😀

PetrN

Tak porad lepsi, nez Slovacky expres bez servisu a vozy se sedackami ala regionalni praprava, za cenu TR 10 😀

Martin Dobeš

Vy jezdíte Slováckým expresem za TR10? V tom případě mne nenapadá nic jiného jak, že jste blb 🤔

Tom

To budete zřejmě Vy. Hodnotím as samozřejmě podle kultury Vašeho vyjadřování.

PetrN

Jako TR 10 oznacuju obecne predrazeny cenik CD…

PetrN

A ne, nejsem blb, proto Slovackym expresem nejezdim 🙂

Botik

Wow, fascinující. Člověk má možnost jet v podstatě novými vozy s veškerým luxusem a velmi vysokou kvalitou cestování po všech stránkách, ale vybere si výrazně dražší cestu špinavou a rozmlácenou tramvají likvidující všechny kosti v těle, aby pak přestupoval do dieselu. To je opravdu neuvěřitelné, jaké „myslitele“ tady člověk dokáže potkat.

Vrták

Jestli něco chybí Slováckému expresu, tak je to hospoda, tetička s vozíkem to bohužel nevytrhne.

XYYY

Rozhodně tam nejezdí tetičky, klidně můžete navrhnout MD / ČD, aby tam WR dosadili, že je budete provozovat se svojí firmou na své náklady …
Já se bez vaší „tetičky“ v takovém vlaku obejdu, občerstvení na cestu si vezu …

navratp

To je hloupá odpověď.

Petr766

Tak pokud budu chtít jet ze Slovácka nějak kvalitněji a musím stejně přestoupit, tak si přestoupím v OL na Pendolino, EC nebo RJ… A ne na Leo.

PetrN

Jojo, EC s vozickem s oschlou bagetou je kvalita? 🙂 Nebo predrazene pendolino bez jedine bonuslve sluzby? 🙂

XYYY

Kde pořídíte kafe za 15 Kč … leda doma, když si berete s sebou termosku ..

Jan Sova

Tak vzhledem k úpravě koridoru Přerov – Dluhonice (už pěkných pár let) vám přeju ty nervy o návaznost přesedu v OL. To už to tím Slováckým můžu dojet rovnou a nemusím trénovat klaustrofobii v pendolinu.

Baraba

Pořád nechápu, proč někteří považují Pendolino za kvalitní vlak….. Ano, rekonstrukce trochu snížila hluk a vibrace, ale prostor ani služby se nezlepšily……

XYYY

A ono snad někdy bylo … přezdívka Potěmkin vyjadřuje vše … z Rakouska bylo pro „vysokou nekvalitu“ vypakováno po třech letech, do Německa se s cestujícími ani nepodívalo …

Georg

…takze je to 15 let nosna rada mezi prahou a ostravou a zaroven nejuspesnejsi a nejznamejsi produkt ceskych drah.
a nazor nejakeho tydyta xyyy na tom tezko neco zmeni.

PetrN

Kdyby stejne rychle bez zastaveni jezdil jiny vlak, tam je nosnou radou on.. Nechutny monopol, ktery u tohoto predrazeneho produktu CD maji co se tyce preferenci pri prujezdu uzkych mjst je to jedine, co dela ten vlak atraktivnim. V dobe, kdy zkaza zeleznic rozkopala trate je to nejvetsi jistota, ze clovek dojede vcas. Mimoto, neuspesnejsi produkt CD, ono mezk slepymi jedooky kral, staci se podivat, kdyz vyjizsi SC a par minut na to RJ, a srovnat si prumernou obsazenost, to o uspesnosti rika temer vse 🙂

Luboš Beneš

Pro mě, jako platícího cestujícího je to vždy top volba, včetně jídla a servisu. Prostě cesta na pohodu (teda i strom padlý do troleje jsem zažil).

Georg

vy jste cekal, ze to po obnove interieru, (kterou nazyvate „rekonstrukci“) bude mit jiny obrys skrine?
nebo ze tam budou mit lepsi svickovou, nebo co konkretne jste cekal a nedockal jste se, nebohy barabo?

navratp

Pořád lepší než česká dráha.

IGCT

LEO by měl hlavně začít řešit úpravu Flirtů na 25 kV, jinak v dohledné době s nimi nedojede ani do Ostravy. Po nebo v souběhu s konverzí střelná vsetín se má přepínat na 25kV přerov až po hranice na mor.

Georg

je otazka jestli je lepsi to predelavat nebo prodat do polska. ostatne leo uz neni ani vlastnikem tech jednotek…

Aleš

A on někdy byl?

Georg

podle me byl, tatulda to zalepil z prkenice.

Elb

Jestli se mu nějaké větší investice do regionálních jednotek s takovým velkým kilometrickým nájezdem ovšem vyplatí a nepřesune tedy raději část podnikání do Polska..

XYYY

Pro pana Stadlera by to neměl být problém …

zdeněk

Spíš si řekněme, proč by měl někdo přepínat hranice na moravě uzel, aby pos. dojezd celé severní větve na ss. A tím třeba dojezd elephantů do hranic, kam by měly jezdit. A nic tím nezískat.

Jarda

nějaky hezky arivy :O to co jezdí mezi libercem a ústím je hrůza, rozpada se jim to za jízdy, neni to tak dlouho co se jim rozsypal vlak v lbc nevyjel, až ho nějak opravili tak měl půl hodiny zpoždění, nakonec nabral dalších 15 když behem cesty stavěli a kontrolovali vlak, asi se jm nekde sypal…. no dodnes jim tam nefungují zásuvky a blbne wifi pokud vůbec jde, ale už fungují aspon světla a není tam stroboskop nebo tma.

Pája

Hlavně je to konečně umytý. Od podzimu do jara jezdí tmaví, tmavší a nakonec černí jak bubáci. Taková ta barva jako výfuk dieselu. Skoro je podezírám, že místo myčky použili lakovnu – tak zažraně ta špína působila. To při přestupu ve Staráku z celkem čistého Pantera na člověka zapůsobí – divně. Naštěstí uvnitř to Arriva nějak čistí celoročně.

zdenek

Asi nebylo součástí „pseudosoutěže“ na „nějnižší“ dotaci

vjkm

Je to trapné, ale nejdostupnější vícesystémové elektrické lokomotivy jsou diesel. Kolik dopravců jezdí třeba přes Púchov elektricky, že.

Jiří Kocurek

Má to ještě jednu výhodu: Nestrhne trolej v tom lese stahovaček.

zdydy

ESA si nemužou pujčit nebo 380 když se jich chtějí zbavit ČD

Georg

ze by tam cely den cekalo na dva obraty eso a 2x bt? takove reseni a la ceske drahy?

Jiří Kocurek

Z Vyškova do Nezamyslic jezdí 842 ČD pod dráty. Co s tím, nasadit 363 + 3x Bdt? Celých 300 tun pro ~30 lidí, Panerů je totiž stále málo.

Jiří Kocurek

Oprava: 200 tun

vjkm

Od půlky nového grafokině jsou v návrhu přímé osobáky Vyškov -Uničov (přes Přerov).

Jiří Kocurek

Tak to ten „přechodný stav“ trval jen asi 10 roků. Vida.

Gargy

On tam přijde panter 23/24

XYYY

Jedna 843 vyjde přes korunu levněji než E + B ….

Pája

Možná je částečně problém v nakonec neschválených jednotkách Sirius. Tedy pokud s nimi na tuhle trasu počítal. Jak to s nimi dopadlo už jsme tady četli.

Jiří Kocurek

Teď už je jedno, jestli chtěl jezdit také Budějovice, Plzeň či Brno. Jemu to nevyšlo, COVID v roce 2015 nikdo neznal a že to koupí RENFE by nevěřili ani v šaškecu. Ikdyž tam možná ano.

Vtvt

Proč linku neprotáhne do Uherského Hradiště? Letní filmová škola, se kterou LEO spolupracoval, je v Uh. Hradišti, nikoliv ve Starém Městě.

Pája

Asi to administrativně není tak snadné. Ale přesně to bylo první, co mně taky napadlo. Lidé z Hradiště a Staráku mají Leoše celkem rádi, spousta z nich oceňuje proti busu prostor a motoráky Arrivy ve Staráku mají i zázemí. Proto dělá dobře, že „svým“ cestujícím vyhoví alespoň trochu. Samozřejmě že dvousystémová jednotka by problem vyřešila elegantněji a elektřina do Hradiště ještě líp. Ale tu prostě nemá a nejspíš ji nikdo ani nepůjčí.

malej-jarda

Vlaky Leo navazují ve Starém Městě na motoráky Arrivy.

Palavan

Taky je dost možné že přijede vlak od Bojkovic a ta stejná souprava bude pokračovat směr Přerov.

Jiří Kocurek

Což by byla výhra pro všechny tři strany: Arrivu, Leoše i cestující. Alespoň do chvíle, než si někdo v ČR koupí dvousystémovou BEMU nebo dvouzdrojovou loko. Nevěřím tomu, že Správa dřív stihne zadrátovat Hradiště.

Rektor

Bez modernizace té tratě tam stejně žádné bateriové vlaky nemůžou, protože ta trať nemá dostatečnou únosnost. A při modernizaci tam ty dráty nátahnou rovnou.

malej-jarda

O modernizaci Vláry se uvažovalo. Ale kdy to bude s jestli vůbec je ve hvězdách. 🙂

XYYY

Proč by tam nemohly, je snad bateriový vlak nápravově těžší než T 478.1,3 / 749 / 75X ?

Vrtak

Jestě lépe, pokud by ta souprava přijela už z Bylnice 😉

Radim

Tak to už to může jet rovnou ze Vsetína 😀

Jelen

Jasně, takže změnu napájení vyřešíme nasazením motoráku na elektrifikovanou trať. Všechny státy podporují elektrickou trakci, jen my tady s oblibou propalujeme naftu i tam, kde je elektrická energie na dosah.

Jan

To ne zase jen to naše české, resp. východní myšlení.

Georg

naftu nikdo „nepropaguje“, a uz vubec ne „my“, jen dopravce nema k dispozici dvousystemovou jednotku (z blbosti si ji kdysi nekoupil) a novou za 150 milionu porizovat nebude.
volba je autobus, nebo tento motorak, tecka. jestli to nechapes, zmen si prezdivku na zvire s mene strukturovanymi vyrustky.

Šejdr

😀 😀 Máte hodně velké problémy se čtením, že? Jelen ve svém příspěvku o žádném propagování či nepropagování nepíše.

Jelen

Buďte tak laslav a odpusťte si tyto vaše urážky. Já si můžu dát přezdívku jakou chci a nebudu si ji měnit kvůli někomu, kdo si ani moje příspěvky nepřečte a reaguje na ně absolutními nesmysly.

Jelen

Jo aha, vy zřejmě nedokážete rozlišit slova propagovat a propalovat. Pořiďte si brýle na čtení, to pomůže.

Georg

jojo mate pravdu! ale i tak jsou vase zavery mimo.

Jelen

Mimo je to, co tu píšete vy. Každý váš příspěvek bez výjimky.

Georg

opravdu? 🙂 tak pokud to rikate vy, je to vlastne pochvala.

Jiří Kocurek

Z Blbosti? Tehdy SŽDC odmítala jakékoliv debaty o přepínání a vědělo se, že přepínat se nebude.

Georg

to bych se moc divil, kdyby to bylo v roce 2011 az takto cernobile. (mimochodem – leti to, ze…)
navic pokud podnikam ve state, kde jsou dve soustavy, je divne si porizovat vlak jen na jednu…

Martingluom

Docela blbost. Podle mě pronajímat si na plně elektrizovanou trať motorák je vcelku k ničemu.

Georg

jo, levnejsi je pouzit autobus.

Jiří Kocurek

Jenže pro 130 lidí už jsou potřeba autobusy nejméně 2, lépe 3 a to už finančně nevychází.

Pája

A taky ty lidi bus fakt nenadchne. Proč asi doteď někteří volili vlak přesto, že bus do Prahy jede taky. Jenže to nadšeným autobusákům nevysvětlíte.

Jelen

Někteří zřejmě nade vše milují autobusy, že jsou pro ně zbytečné jakékoli vlaky na světě, snad i ty mezi Prahou a Berounem…

Georg

no nevim, 2 busy vs. dvousystemova jednotka…

XYYY

Porovnejte si cestovní dobu obou druhů vozidel na dotčením úseku ….

Georg

bavime se o penezich
– leasing vectrona stoji pry tricet tisic korun na den. regiopanter je o kus drazsi, ale at nezeru – 30 000 na den (a zaroven se objevi kouzelny dedecek, ktery ho pronajme), zkuste tohle ufinancovat na dvou kratkych obratech.
jediny „dvousystemovy“ vlak za rozumne prachy je ten stadler, a komu se to nelibi, tak holt jeste levnejsi autobus…

zdenek

To je, podle úřednického myšlení. Pak je tu ten komerční nadhled. Zda tím někdo bude jezdit.

XYYY

Jenže ten motorák pojede řekněme „jen“ 120, s minimálním prodloužením cestovní / jízdní doby, zatímco BUS se bude plácat v koloně při průjezdu Přerovem, na silnici jen 90, po dálnici to má jen kousek, bude se proplétat Hulínem / Otrokovicemi …. z Otrokovic do SMUH jen 90 po frekventované silnici 55 …
Ze strany LEO EX „palec nahoru“ …. ono není nad znalost místních podmínek …

Georg

no vite, ale kdyz on stadler je naftovy a to prece nemuzete, jezdit s dieselem pod draty (jak tu tvrdi zdejsi klub drzitelu rezijky pro seniory…)

Luboš Beneš

Když může jezdit po koridoru pod dráty jezdit šukafon….

KrizeVychodniSpolecnosti

To už měl řešit dávno, divím se, že to bude až od 1.7.

Zbyněk

Provozovat motorák na plně elektrifikované trati by se mělo zakázat…

MRC

Ani ne zakázit, jako spíš zpoplatnit dopravní cestu natolik, aby elektrika vyšla mnohem výhodněji…

Georg

jo, aby se na vykony jako je tento vyplatolo koupit novy dvousystemovy motorak za 150 milionu.
taky mate u vas takovy vedro?

MRC

A nevyšlo by levněji ty flirty předělat na dvousystém?

Georg

nez si pujcit na dva mesice ojetej motorak?

Krejžak

Ono jde taky KDE ty dráty jsou:

Přerov – Staré Město – asi plně elektricky.

Ale rychlík Krnov – Ostrava = půlka diesel, půlka elektrika. Tento rychlík slouží k rychlé dopravě z Krnova do OV. Přestupem v OP by atraktivita výrazně klesla, což asi není žádoucí. Takže v tomto případě mi to smysl dává, a to i dost velký smysl.

Igor

Ten přestup takový problém zase není. Když jede R tak v Opavě má stejně úvrať a má pobyt 5 minut než přeleze z jedné strany na druhou. Když jsem si našel přestup z os na sp v opavě tak rozdíl mezi příjezdem a odjezdem je 3 minuty. Kdyby teoreticky se ten R rozdělil v Opavě tak by byl ještě rychlejší.

Krejžak

Časově to takový problém není.

Problém je v tom přestupu samém – ten výrazně snižuje atraktivitu. Představte si vlak Praha – OV s přestupy v Pardubicích a Olo, protože se tam hodně láme frekvence. To by najednou cestujících ubylo skokově.

Rychlé přímé spojení dělá zázraky.

vagonář

Rychlé.

Frantík

Slovácký Expres taky přepojuje ve Starém Městě, ale je to 10 minut z těch 4 hodin do Prahy…

Jiří Kocurek

Obzvlášť když je tam napěťová výluka a fíra tam vytáhl oblouk, což přes naprosto nevhodně umístněé ukoljenění přes návěstidlo způsobilo 60 mega škody. To má být pomsta za tu „ušetřnou“ práci a vzniklou škodu?

A ČD s motoráky na Vláře, ta patří taky zlikvidovat?

XYYY

Z nepotvrzených zdrojů – někde ležela hromada drátu tvořícího cívku vyindukovavší napětí na něž nebyly ochrany připraveny a bylo vymalováno …

XYYY

Jenže tady je ten motorák SŽ vynucený, z hlediska změny trakční proudové soustavy. Kdyby v době, kdy „černý dopravce“ začal podnikat věděl, že v 6/2022 bude provedena změna trakce, tak si pořídil dvousystémové vozidlo.
Konečně i ČD jezdí z důvodu přepínání z Olomouce do M.Písku NAD busem …

Georg

takove sotousske napady si zavedte doma na ovalu a nedelejte ze sebe idiota pred lidmi na internetu.

Jelen

Myslím, že jediný, kdo tu ze sebe dělá idiota, pokud tedy použiji vaše slova, jste vy sám. Možná by nebylo od věci si po sobě někdy přečíst, co tu píšete.

Georg

pisu ze misto abyste byli radi, ze leo nasel nejake zeleznicni reseni, tak tu ctu nejake senilni blaboly o „nafte pod draty“.

MajsterN

A neni to jedno? Stejne elektricky vlak v Cesku pali zcasti uhli. Navic to vypada jako neco docasneho.

Karel

Máte recht. Socialistickej Eurobordel chce lidem zakazovat dřevo v krbu, protože smrad a tady budou pod drátama lítat saze z vejfuku?

Lukáš Chytil

Jo, a že to doteď nevadilo z Břeclavi do Hodonína, Šakvic, Zábřeh na Moravě – Česká Třebová a další.

Georg

a hnedle vedle kostelec-havlbrod… 🙂

Jan

Vadilo to i tehdy.

Georg

komu? par pomatenym duchodcum, co nemaji lepsi veci na praci nez resit blbosti, ktere se jich netykaji?

Jiří Kocurek

Plus pro něktrým postíženým těžkým OCD syndromem, zato s naprosto přesnou vizí, jak zničit železniční společnost, protože jim tam neplatí výhody.

Jelen

Samozřejmě že to vadí, propalovat naftu pod dráty není v pořádku nikde, pokud k tomu není relevantní důvod (např. napěťová výluka nebo námraza). Nedává to žádný smysl, není to levnější (elektromotor je energeticky úspornější) a motorové vlaky jsou hlučnější a méně ekologické. Když už se ta elektřina v té uhelné elektrárně vyrobí, tak se má využít a ne ji nechat proudit jen tak a provozvat pod dráty motorák.

Georg

tak nam poradte, kde se da na dva mesice pujcit dvousystemovy regiopanter?
zatim to vypada, ze jich v republice tak stovka chybi, nez aby se nekde nejaky povaloval…

Elb

Proč na dva měsíce? Bude tam v budoucnu snad Leoš nasazovat něco jiného než motor?

Georg

to nevim, ale z vyjadreni pana adamky to vypada, ze od zari nebude ani ten motor.

Elb

Řešit vlakové přípoje jen na dva měsíce to by se muselo vyplatit. Spíš za tu dobu budou shánět další motorovou jednotku.

XYYY

Jenže ono to často vyjde levněji než ta E trakce …

XYYY

Takže v Německu jsou dopravní blbci, kteří tam prohánějí motoráky pod trolejí. Jistě by šlo, aby se přestupovalo, tam, kde končí dráty, ale to by prodlužovalo cestovní dobu …
Jak přes Kč, tak přes € vychází motorák provozně levněji. Např. Petržalka – Rajka jezdí pod 25 kV motorák …
Může mít ostrý obrat, bez nutnosti objíždění ….

Karel

Nejezdí se teď kolem Otrokovic v nezávislé trakci kvůli poškozené troleji? A navíc teď přepínají úsek na 25 kV, kdy budou další výluky v celé trase. Za těchto okolností je podle mě naopak logické si na to dočasně půjčit motorák.

Karek

Napěťová výluka. Konverze na střídavou soustavu.

Vít Jůza

Je to logické. Ale chtělo by to dotáhnout dráty aspoň do Prahy – Satalic. Na odbočce Skály by se přepřahání a přesedání obtížně zvládalo.

Rektor

Správně ať jedou autobusem.

noerf

Půjčit si jednotku a pak jí provozovat dvě hodiny denně není moc efektivní. Myslím, že by to mohli navázat na více vlaků, aby jednotka udělala třeba pět obratů.

Tom

Nejsou náhodou některé motoráky co provozuje Arriva v nájmu od LE? Tohle prostě bude přátelská dohoda s finančním vyrovnáním. Arriva protáhne motorák i s četou do Přerova a v ideálním případě změní oběhy při stejné turnusové potřebě vozidel a malým přesčasem personálu.

noerf

Tuším, že pan Adamka někde řekl, že jednotky Lint mají pronajaté nyní přímo od leasingové společnosti. Přes LE to měli pronajaté jen že začátku.

Jarda V.

Otázka je zda si „půjčil“ motorak na celý den nebo jen v „hodinovce“ na ty dva obraty, zda dojde ke střídání vlakové čety nebo zda to odjede osádka co by někde postávala a čekala na další jízdu. To by pak byla výhoda pro obě strany. Ariva by vytizila jednotku a LE bude dál jezdit do Starého města.

Georg

spis teda kdyz uz je to diesel to mohl natahnout tech par kilacku do hradiste, pokud by vysla trasa…

Lukáš Chytil

To nemohl, musel by to dávat na UPDI.

Jiří Kocurek

ČIli: Nemohl by hned, operativně.

Leinad

Tedy další byrokratické instituci. Která by stejně řekla, aby SprŽel udělila trasu