Leo Express si pronajme vlaky pro provoz na Slovensku přes Renfe
Jednotka Alstom Lint. Foto: Leo Express
Provoz na trati Bratislava - Komárno zahájí Leo Express v prosinci 2023.
Provoz na trati Bratislava - Komárno zahájí Leo Express v prosinci 2023.
Zde je snad každý komentář zytečný.
Ano, od někoho je zde zbytečný snad každý komentář.
Aby meli cestujici nakonec cim jezdit, kdyz to ministerstvo vysoutezilo tak levne. Kolik bude nakonec danove poplatniky stat pronajem souprav od Renfe.
Skoda, ze se resi jen cena namisto kvality a realne mozmosti mit alespon nejaka vozidla na provoz.
Lint vám je malo? Jedné. Z nejlepších motoraku v tuzemsku
Lint. Vizuál je fajn, ale moc to netopí. Když jsem jel před měsícem z Letohradu do Ústí, dost mě zábli nohy, možná to byla náhoda ?
Ale říkalo mi to už dost lidí …
Zase lepší nežli Honeckery ( tam byla ale teplo ! )
Mě zase štve, že když sedím u okna, klimatizace pere studený vzduch do jednoho ramena, toho u okna. Desiro ( a koneckonců vše ostatní) to mělo vyřešené lépe.
Moment, teď tam jezdí vysokopodlažní souprava tažená herkulem, z toho část vozů bez klimy.
Pokud bude LE navíc ještě levnější, pak je to win-win pro objednatele i cestující!
Kolik bude stát pronájem souprav od Refne daňový poplatník opravdu řešit nemusí.
Co by daňový poplatník by měl řešit sankce za nedodržení smlouvy. Jejichž výše je přímo úměrná spolehlivosti a zárukou, že bude s čím jezdit.
No možná by to ale mohlo zajímat španělského daňového poplatníka. Když tyto operace provádí španělské státní dráhy a jejich dceřiné společnosti…..
Limit je fajn, ale kolikajednotkove soupravy používal RJ? A nakonec měl patrové vlaky a taky narvany. A teď tou rakouskou hrůzou nikdo nejezdi. Tak snad Leo bude mít kliku na politické tlaky a přijde nazpět stejný dav cestujících ( a bude mít na to hromadu vlaku)
Tak má být 21 jednotek, takže se bude jezdit dvou či trojmo. Jestli jsem to dobře počítal, je potřeba 6+1 souprava (ta +1 záloha).
DB, Renfe, ÖBB a SNCF se roztahuje přes Evropu ale ČD nic?
To je přece dobře. Přestanou zpoždění a všechno zlé. Cokoliv než ČD je lepší.
Aspoň se to tu tvrdí.
ČD jezdí do Hamburku, Varšavy, Budapešti, Štýrského Hradce, Košic, Lince… Je to málo?
Nejezdí, jezdí tam pouze soupravy ČD, ale dopravcem je od hranic národní dopravce dotyčného státu.
Já bych oddělil to, když v zahraničí jezdí soupravy ČD pro DB, například od Regiojetu, který tam jezdí na svoje tržní riziko a většinou již i na vlastní osvědčení dopravce (SK, A, PL).
Ono to dnes bohužel ani většina cestujících nechápe.
Oni si fakt myslí že jedou vlakem ČD do Bratislavy, Košic.nebo Berlína
Přitom i průvodci je na území Slovenska nebo Německa je zaměstnanec místních železnic a platí zde jejich tarifní podmínky. Jediné co tam je ČD je ten vagon.
To je ale v partnerství s daným státním dopravcem…
Tuhle jsem se to pokusil vysvětlit jednomu neželezničnímu příteli.
Nechápal že Regiojet je dopravce z Prahy do Bratislavy v celé trase. ale ČD končí jako dopravce na hranicích a dál vlak přebírá Železničná spoločnosť Slovensko. Nebyl toto schopný ani po dlouhé debatě pochopí a neustále nadával na ČD jak jezdí do Bratislavy draze. Nebyl schopný pochopit, že to co si kupuje, není jízdenka ČD, ale mezinárodní jízdenka na více dopravců.
Prý si ji koupil od ČD, takže je to jízdenka ČD. 🙂
Neméně bylo by do budoucna zajímavé, kdyby byl ČD dopravce i ne nějakém zahraničním úseku.
140 míst bude to stačit nebo se bude zdrojovat? Díky
Vidím to na zdvojení jednotek 🙂 Když musel Regiojet pořizovat patrové jednotky, tak 140 míst bude málo :-/
Regiojet začínal s 15 jednotkami. Na konci ve špičkách nabízel kapacitu 600 míst.
Pro úsek Dunajská Streda – Komárno stačí jedna jednotka, v úseku Dunajská Streda – Bratislava budou občas tři jednotky málo.
Za Jancurovych cias nebola D4/R7.
Chapu správně ze teď je linka rozdělena na dvě?
Ne, ale vznikla rychlostní silnice do Bratislavy, ovšem toto není zcela relevantní argument:
1. R7 nevede až po Dunajskou Stredu.
2. Problém není cesta samotná, ale provoz v Bratislavě a parkování.
3. Samotná existence R7 přispívá k horší dopravě v Bratislavě, takže vlak stále má potenciál.
Od otvorenia R7 sa vlaky tak vyprázdnili, že tam dnes stačí sólo 840. Vidno to aj popri trati, tam kde doteraz parkovali autá pri staniciach, dnes nikoho nie je, v Miloslavove zrušili jedno (provizórne) parkovisko, druhé zíva prázdnotou.
Naproti tomu, tým že sa vyprázdnila cesta cez obce a tým sa zrýchlila cesta autobusom, sa už druhý raz za polroka sa zahusťovali autobusy, keďže ľudia sa do nich nedostali.
Měli by naopak autobusy zrušit a ne je zahušťovat, když vede paralelně trať. Slovensko…
Pri aktuálnych výpadkoch z dôvodu nedostatku rušňovodičov by to bol docela prúser. Denne je odrieknutých okolo 5-10 vlakov, niekedy viac.
Nemělo by se správně slovensky říkat „prieser“?
Za služeb ZSSK tam osobku už chtěli jednou odpískat ale RJ to oživil. Další pokus určitě taky dopadne 🙂
Už se dá z D4 sjet na D1?
Ešte nejaký čas sa nebude dať, ale pre dochádzanie do Bratislavy zo smeru od Dunajskej Stredy to nemá nejaký význam