Leo Express shání další peníze. Půjčuje si dráž, než banky poskytují úvěr na televizi

Souprava Stadler Flirt dopravce Leo Express. Foto: Jan SůraSouprava Stadler Flirt dopravce Leo Express. Foto: Jan Sůra

Soukromý železniční dopravce Leo Express Global se rozhodl pro netradiční způsob financování. Přes společnost Acema začal hledat podnikatelský úvěr ve

35 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
jan

Na druhou stranu mu například Jančura tuším vyklidil pole na vlaky ze Zlína a Starého města. Tedy na této lince by se měla situace zlepšit

Michal

No a proc je asi vyllidil? 😁
Je to venkov, proti Ostrave vyrazne nizsi poptavka…

jan

no venkov je trochu urážka. já si naopak myslím, že pro flirt docela dobré. ale aby tam jezdili 3, to už je příliš.

Honza

Velice důležité je tato informace uvedená v článku: ,,Vymanil se tak z povinnosti zveřejňovat detailnější informace o svém hospodaření nejpozději čtyři měsíce po skončení účetního období.”
Potřebuje efektivně fugující společnost skrývat účetní informace o svém hospodaření? Nechť si každý odpoví sám.

Petr24

Porovnávat spotřebitelský a business úvěr může jen pan Sůra …

Bob

Ano, většinou je ten spotřebitelský násobně dražší. Pokud je to naopak, vypovídá to o značné rizikovosti toho business úvěru

Pavlik

Ukázka blížící se konečné. Nikde na světě není žel.doprava tak zisková, aby dělala super zisk. Spíše se dotuje nebo je jako doplňkový business. Chytré státy to berou jako službu pro své občany placené z jejich daní.
Leo někdo koupí, to je víc než jasné. Závěrem snad jen, že si namazal velký krajíc chleba…

jan

Ale tak lze celkem dojit cestující, ukázkou je Anglie a dojíždějící do velkých měst. Jen by tady nesměly být ty zlé čd. Které jezdí levně.
Ale tak Leo jezdí dálkové trasy. A mezinárodní jsou dobré pro soukromé dopravce.

Michal

…pastikou 😁

Ondrej Hrasky

Je možné, že skrz LeoExpres pronikne na české kolej FlixTrain, či je tato úvaha zcestná?

jan

No spíš číňani a čínské vlaky. Prý jednají o vstupu. Těší se na soutěte:-) Nikoliv Regiojet a český kapitál.

To

Tímto způsobem se stejně blíží konec. Jakmile si začnete půjčovat za 10%, je to cesta k exekuci. Bohužel Leo zvolil špatnou cestu – nové soupravy místo ojetin apod. V ČR jde holt hlavně o cenu, takže ojetiny a šrot je pro nás to nejlepší blaho. Soupravy Lea sice nejsou stavěny pro vzdálenost 300 a více km, ale za mě pořád lepší než se mačkat v Jančurovu kupé pro 6. Leo zkouší nové destinace, avšak ihned ho se svým šrotem následuje Jančura, aby mu expanzi znepříjemnil. Jak někdo píše níže – vysvobozením z toho trápení by mohla být linka S41.

železničář v důchodu

„Vysvobození“ v podobě S41? Naprostý nesmysl (jak už jsem napsal níže) – navíc: k čemu by pro „tangentu“ bylo 5 jednotek – to by bylo využití „jak stehno“!

noerf

Dle mého názoru měl posunout část výkonů na trať Praha -Ústí nad Labem – Děčín, tam by využil jednotky a nemusel by řešit přetlak na trase Praha – Ostrava a byla by tady šance na vyšší cenu za km. Vzhledem k tomu, že jeho jednotky neumí jezdit pod střídavým proudem, tak destinace jako Brno, České Budějovice, Plzeň jsou nereálně.

Elb

Dle názoru jízdního řádu je rychlíková linka R20 nevyjezditelná se čtyřmi jednotkami, nebo jestli bylo myšleno ježdění na komerční rychlíkové bázi pro město jako Kralupy, Roudnice a Děčín.. 😀

T448

S pěti.
Ale také je třeba si uvědomit, že ve špičkové dny bývají jednotlivé spoje posíleny až na kapacitu cca 500 míst. Leošův Flirt jich má 230…

Elb

Páta už rok v opravě a nevypadá, že by se vracela, možná ale vzhledem k této půjčce nemájen na zaplacení, každopádně brzy se vracet vypadá to nebude.

noerf

Spíše jsem myslel, že jedna nebo dvě soupravy by šli přesunout na tuto trasu.

Elb

Vzal by je kde? Už teď je železnici směr Morava svým počtem oproti zbylým dvou docela zanedbatelný.. Představa dopravce, který dopravní koncept Praha – východ postaví na dvou jednotkách je totiž velmi vtipná.

Jan

Možná potřebují i peníze na rozvoj Německa.

Bery

To tezko. Pokud si pujcuje tak malou castku na tak vysoky urok, znamena to, ze nutne potrebuje na nejake provozni vydaje, nebo na vyplaty…

jan

Tak vlaky jinak mají zdá se celkem slušnou vytíženost. Ale ta nehoda asi problém

Elb

Vytížené jsou, ale maximum cestujících u nich je méně, než čtyři vozy u Rj nebo ČD.

Romanero

Já myslím, že by měl dát jednotky k dispozici pro linku S41. V závazku veřejné služby bude mít jistotu výdělku a neprojede trenýrky..

Že se 3 hráči na jedné lince neuživí je zřejmé. Zas takový terno ta česká železnice není. Proto zkouší ty různý Polska apod. Bohužel.

železničář v důchodu

K čemu by na „tangentě“ pro maximálně cca 100 cestujících v jednom vlaku v nejexponovanější době byly tak kapacitní a rychlé jednotky?
Mnohem užitečnější by v případě, že by současný provoz LE „padl“, byly třeba jako Sp vlaky relace Praha – Benešov u Pr. (třeba i s přesahem někam na opačnou stranu Prahy), nebo ještě lépe jako rychlíky relace Praha – Kolín – Pardubice – HK – Jaroměř, které by byly užitečné především při chystaných výlukách na chlumecké trati. Nebo by případně mohly užitečně jezdit třeba mezi Prahou a Děčínem v trasách současných „plívových“ rychlíků …

Jiří

Porovnávat ceny úvěrů mezi Leo Express a ČD mi přijde nešťastné, když musíme vzít v úvahu, že hlavním ručitelem za závazky u ČD je stát. V tomto ohledu je možné chápat tyto investice jako za bezrizikové, čemuž i odpovídá nízká úroková míra ve výši 1,5-2,5 %. Raději bych benchmark prováděl na jiném konkurentovi v odvětví – RJ.

jan

Bez rizikové? S kroky ťoka? A následně krajů? No nevím..

To

Stát je skutečně nejméně rizikový – přeci jen států, které vyhlásily bankrot je minimum.

jan

Ale jak stát. To je A.S. příjde kvítek jako u Sazky. Koupí 2 pohledávky po splatnosti, řekne, že jsou předlužení. A jedem. Rozprodej majetku.

Franta

Půjčka 10 mio. Kč při aktivech 1 milia. Kč na úrok 9,1% . Co je smyslem minoritní půjčky? Nedostatek provozního kapitálu? Následovat bude další půjčka mimo banky, za vyšší úrok 10-13%, Blíží se konečná, budeme vystupovat… Anebo odprodej.

Rado

Re. Franta Co je smyslem minoritní půjčky? Třeba to může být zkouška na větší půjčku. Nebo fakt nemá prachy. Každopádně Leošův koncept není špatný. Kvalitní lehké vlaky se stewardy. Jen se bohužel špatně zaměřil na jeden trh. Neinvestoval do kvalitního, nízkonákladového zázemí. A to hlavní. U Leoše je přemanažerováno. Ultramoderní manažerské postupy totálně zazdívají dennodenní snahu provozního personálu. Vymýšlení nových metod jak oškubat zaměstnance a to ještě přes megadrahé právničky je z pozice koženého křesla klimatizované kanceláře, to pravé ořechové. Vymýšlení kravinek jako půjčování koloběžek a sdílení toaletního papíru, určitě vymysleli manažeři s platem stewardky. Tak jesli chce Leo express… Číst vice »

noerf

Hlavním problémem je, že stejně leo express nevydělává na to, aby dokázal splácet své jednotky. A bohužel není dáno, jak fungují samostatně vlaky a jak autobusy.