Leo Express ruší ve špičce další tuzemský spoj, do Polska musí poslat dva flirty
Jednotka Stadler Flirt. Foto: Leo Express
Kvůli premiéře přímého spojení mezi Prahou a Vratislaví musí Leo Express zítra zrušit ranní spoj ze Starého Města u Uherského
https://www.youtube.com/watch?v=sUqU8vDjrBk
MD by se mělo zajímat proč spoj uvedeny v JŘ nejel.Tak by to mělo být obecně Mělo by být jedno jestli dopravcem je Leošek nebo měkdo jiný…
proč zrovna MD? MD snad ty spoje objednalo?
Protože jde o objednanou a nevyužitou kapacitu dráhy.
SŽDC nechce zaplatit slot?
Ne nadarmo mají někteří dopravci „čas odjezdu“ sdělený cestujícím pár minut před časem odjezdu v sešiťáku.
No protože je spoj v jízdním radu…vypadá to že Leosek jezdí jen když se mu tu hodí.
Vracet minimálně 100% jízdného (spíše proplácet jízdné u konkurence) se mu moc nehodí.
Může mi někdo vysvětlit, kdo a co tedy podělal a proč musí Leoš zase stahovat „komerční“ jednotku? Ten vlak je povinně místenkový? Nebo Leoš slíbil větší kapacitu objednavateli? Nebo co se tedy stalo?
Nicméně to ukazuje, že spoj bude asi úspěšnej, když se směrem z Polska těsně před Vánocema zaplní dvě jednotky
Jednotka Flirt nabízí místa méně, než tři velkoprostorové vozy..
Soudruzi, toto není žádná sranda. Oni si z toho skutečně dělají holubník. Kazí tím dobrou pověst modré armády.
Ano. Je to fajn, že je do Polska zájem, ale nesmí to být na úkor pravidelných vlaků. Mají bohužel velké oči, když s pár vozidly chtějí toho tolik obsáhnout. Bez žádné zálohy.
Asi vědí, proč to dělají. Já bych jim do toho nekecal.
Co s tím má společného modrá armáda? Modrá armáda ať se stará o svoje modré vlaky a žluté regionovy.
Výrazem „modrá armáda“ se dříve obecně označovali železničáři (podle modrých uniforem), což tím autor podle kontextu docela evidentně myslel, že tímto jednáním je poškozována pověst železnice jako celku. A to je pravda.
Ano, autor výrazem „modrá armáda“ potvrdil, že je ponořený až po uši v minulosti. Takoví lidé ale nikdy nepochopí, že se svět vyvíjí a železnice s ním. Budou stále mlet tu svoji písničku o staré, dokonalé, unitární „dráze“. Ale to je pryč. Navždy.
Aha, proto ten bordel na dráze.
Když tu byla dráha,tak ty moulo ses hrál v uhláku na horníky.
https://www.rynek-kolejowy.pl/mobile/chetnych-na-podroz-z-leo-expressem-do-pragi-wiecej-niz-miejsc-w-pociagu-94893.html
Nejsmutnější je, že tenhle přístup LE poškodí i ČD a RJ a jejich zákazníky, protože jednoduchá a bezplatná pojistka proti nespolehlivosti LE jsou právě oni.
Je to přesně naopak: ČD a RJ to přihraje další zákazníky. O nějakém poškozování nemůže být ani řeč.
Tak netvrdím, že ta finta napadne úplně každého…
Bezplatná bych neřekl, od cestujících s LE jízdenkou můžou konkurenti chtít, kolik LE slíbil proplatit (a myslím že to nezastropoval, nebo snad jo?)
Nevím jak je to smluvně, ale trochu se mi nezdá preference závazku před komercí. Nestačilo by lidem.v závazku říkat „kraj si objednal tuhle kapacitu, příště zkuste dřív sehnat místenku“?
Jak vyplývá z dostupných informací, LE to prostě pohnojil a pokud máte na výběr velkou ostudu a ještě větší ostudu (navíc v dopravě, kde vám mohou hrozit sankce), tak co si vyberete? Předpokládám, že menší zlo.
Za vrácení peněz za chybně prodané místenky hrozí nějaká sankce?
Kraj si objednal nějakou kapacitu, dopravce by ji dodržel i plánovaným řazením.
Koukam, ze i zde se diskuze zvrhla v neomezene hejtovani soukromniku, nejspise ze strany majitelu rezijek. Neslo by s tim neco delat, ze tato armada trollu (kdovi zda neni placena odborari ci primo nekym z CD), zapleveli temer kazdou diskuzi? Zda se mi zbytecne sem cokoliv psat, akorat bych ze sebe udelal potravu temto trollum.
To se spíš zvrhla doprava toho paštikáře. Ten pořád něco ruší. Režijku nemám a s žádným dopravcem nemám nic společného, trolle.
Ale akutní zášť vůči Leošovi máte a dost agilně jí v diskuzích prakticky pod každým článekem ventilujete a na to bylo právě naráženo.
Počkejte, ona už to není férová konkurence?
a paštiky nekupujete =D
Já myslím, že jsi strašně omezený člověk…. diskutuj věcně a neber ohledy na režijkáře, moc Tě o to prosím. Díky.
Tak utíkejte , aby ten hejt nepostihl i vás, který nebyl schopný splnit kvalifikační požadavky, aby ji mohl mít taky nebo si vydělat tolik, aby si mohl koupit síťovku jako my ostatní. Obsese a závist z vás čiší.
Nepřeceňoval bych tyhle diskuze, ale faktem je, že je tady spousta modrých hlav, které si je ani po 30 letech ještě nestačili vytáhnout ze svých modrých… (doplňte sami).
No nevím, ale diskutérů, co se bez slova “ modroguma“ neobejdou je tu dost. A to asi lidi od ČD nebudou, co?
To je drzost, nechápu, jak může s Leo Expressem někdo ještě jezdit. Prostě na jiné trase jsme prodali víc lístků za vyšší cenu, tak zrušíme spoj, na který se neprodalo tolik lístků, popř. jsme je prodali za nižší cenu a lidi, ať si jedou jak chtějí…
Jinak si myslím, že nafouknutá bublina jménem Leo Express směřuje k prodeji Flixbusu..
Souhlasím, je to klasická strategie, když chci prodat firmu, která má cenu prakticky jen jejich zakázek, potřebuji tyto maximálně navýšit. Že to provozně nezvládnu je jasné, ale o to nejde – potřebuji prodat. Kdo bude kupcem je otázkou, nemyslím si, že Flixbus, spíše Arriva, nebo Jančura. Ale je to čistá spekulace, pravda podložená životními zkušenostmi.
Panové novináři, zkuste něco vyhrabat…
U Jančury pochybuju. Tomu jsou ty Leo jednotky na nic.
Jenže tady se právě ruší spoj za draho, aby se odvezlo za levno. 99 Kč do Prahy, proč ne, když se v týdnu jezdilo s přestupem za 250 do Letohradu.
To říkám furt, že to je garážový dopravce.
Akční cena jízdenky Wroclaw – Praha je 99 Kč. Pochybuji ,že by jízdenka ze Starého Města byla levnější.
Tak, že ve finále je to prodělek.
A ta cena 99 Kč platí i teď? Neřekl bych.
Výborně, žiju na na trati, 180 km od Prahy, 120 od Wroclavi. Lístek za 99 domů nepořídím. Vyplatilo by se kupovat jízdenky do Wroclavi, kdyby to u nás ve vsi ovšem stavělo.
Tomas: to ze neco nechapete jeste neznamena, ze to tak nemuze fungovat. Proste nejste zakaznikem pro tento produkt. A to je v poradku. Zadny produkt nema 100% zakazniku.
FlixBus jako operátor nic kupovat nebude, není to jeho business.
Třeba nemá na vybranou.
Měl jsem za to, že ten vlak do Vratislavi není povinně místenkový, tak se dá jet i na stojáka a nebylo nutno kvůli tomu brát jednotku odjinud a rušit spoje. To, že se někdo v době zvýšené poptávky nenarve do vlaku se děje i u jiných dopravců, kteří jezdí v závazku veřejné služby.
V tom odkaze na polských stránkách se píše, že byla vyprodána všechna místa k sezení i k STÁNÍ. Dopravce KD sám okamžitě zablokoval prodej jízdenek na tento spoj a vyzval LE k nápravě a očekává, že LE učiní všechny kroky k tomu, aby se jednalo o výjimečný incident a situace se neopakovala. Na to se prý LE zavázal, že v případě potřeby zajistí posílení druhou jednotkou i pro zpáteční cestu. Kdyby to nešlo, přepraví cestující autobusy.
Tohle je komerční doprava v plné kráse – žádná jistota, všechno ve jménu peněz.
ale tak ono je to v poradku.
kdyby totiz cestujici byli normalni, tak po takove zkusenosti uz s leosem nepojedou, a pojedou jinak. takze to “ve jmenu penez” je v poradku.
jenze cestujici jsou, s prominutim, blbi. s leosem si priste koupi listek zas… a leos bude delat to, co mu prijde u cestujicih
Kdybych nejezdil s žádným dopravcem, který v minulosti odřekl spoj, už by mi jich v Česku moc nezbývalo.
I ČD umí rušit S7 protože nejsou Syslografy.
S7 je linka v intervalu 10 minut ve špičce, ne vyprodaný vlak před Vánoci, kdy cestující nemá moc šancí sehnat jiné garantované místo za rozumnou cestu..
Cenu neřešte. Jak se píše v článku, LE vám dá bonus 50% k ceně původní jízdenky a ještě vám proplatí celou jízdenku novou.
V trase S7 lze sehnat nějaké garantované místo? Snad místenku do R(který nezastavuje Praha-Beroun) a opět záruka je maximálně vrácení jízdného.
Někdo nabízí nějakou pořádnou záruku, víc než peníze? Co by se stalo kdyby ČD zrušily spoj?
Jednoduše by to naštvalo lidi (vás extra) a buď by jeli dalším spojem (ovšem nemuseli by 2 hodiny čekat na to, že by jim přijel vyprodaný vlak) nebo by využili práva z přepravní smlouvy stejně jako u LE a jeli jinak. Ty kredity navíc je sice fajn marketingový tah, ale nemám informace o tom, že by ČD vyštípaly cestující nějakých spojů téměř na poslední chvíli, aby předisponovaly jednotku jen proto, že to blbě prodaly.
Já tedy mám informace o tom, že ČD zrušili ex i později než dva dny předem.
Dobrý večer……Upřímně, děkuji všem těm soukromým dopravcům a jejich kamarádům, kteří jim ty kšefty dohazují….Čtyři dny jsem teď točil R10 a normálně se po dlouhý době těším i na ty následující dva. Z těch zlatých cestujících se stali ještě zlatější……Ta upřímnost, ta komunikace na vlaku…to se nedá popsat. Takovou podporu naši firmy člověk zažije málokdy…..Těch pár jedinců, co si tady anonymně léčí komplexy je v porovnání s tím nulnul….Děkuju všem cestujícím, kteří nás mají rádi a všichni si toho moc vážíme. A troufnu si říct, že z komerčních důvodů si nikdy nedovolíme odříct Vámi naplánovaný spoj a nechat Vás na… Číst vice »
Bohužel na odřeknutí spoje máte pramalý vliv, pokud tedy záměrně nezničíte stroj. Stejně tak na cenotvorbu.
No, paštikářský podrazák nezklamal. Prostě zrušíme spoje, lidi se do cíle dostanou nějak jinak, někým jiným. Fakt bych zavíral za odřeknuté spoje jen proto, abych uspokojil poptávku jinde. Zase někdo přecenil své síly. Do háje, když na to nemám, tak to neberu!
Rezijkar zavidejici uapech take nezklamal.
Myslíš Leoše nebo sebe? Já žádnou režijku nemám a s žádným dopravcem nemám nic společného.
Když ruší spoj ČD, tak cestující taky dostane zpátky 100% + 50% kredit + proplacení konkurence?
Stane se třeba to, že ho o půl hodiny později odveze další spoj…
Nebo po noci strávené na nádraží nebo na mraze …
„třeba“ je většinou „spíše ne“
bohužel jezdím ČD hodně dlouho a za ty roky mám hodně praktických zkušeností.
Nejhorší je, že i pouhé kompenzace za nedodržení standardu se musí cestující většinou pracně domáhat a nemluvím o vrácení části jízdného za zpoždění, nebo odřeknutí spoje.
Celý proces je tak složitý a nejistý, nehledě na to, že skoro žádný cestující ČD neví, že má vůbec na něco nárok.
RJ a LE alespoň to jízdné vrací sám, automaticky a v plné výši
Naděje, že člověk dojede tam, kam potřebuje, ale zatím s Leo Expressem mnohem menší. I přes to, jak mě ČD dříve štvaly, teď, když u nás vůbec nejezdí, přála bych si, aby se vrátily.
Ty ČD obvykle toho cestujícího odvezou buď náhradní soupravou ve stejné trase nebo nejbližším spojem, který ale není vyprodaný tak, že byste se do něj nevešel (buď s ním cestuje méně cestujících nebo je adekvátně posílen).
A.R.: a ty máš na ten spoj lístek? Ne? Tak proč tě to tak rozčiluje? Tebe se to totiž vůbec netýká.
je smutný, že nic nedostane =) =) =) =)
Novej grafikon se blíží v přítomností mužů žen, obecenstvo zas přihlíží, jak jen bude vydařen. U zpráv všichni zuby cení český národ zlost maje, větší zloby fakt už není, co vymejšlejí kraje. Které individum v krajích tohle všecko zpískalo? v budoucích tarifech tamních, prase by se vyznalo. Nechtějí kraje uznávat Té Er deset, režíjku odbory se musej hádat, když maj s nimi besídku. Nové podmínky nastaly, hejtmani chystaj léčku, arriva Leo zaspaly, jak opilec v byméčku. Tamní kraje naši vlasti postrádaj snad rozumu, halekaj s pivem štamgasti, na lavičce Konzumu. Každej hejtman ve svým kraji dělá si fakt co jen… Číst vice »
Do kolika vláken to budete dávat?
Makali na tom od září v šesti lidech v místní základní organizaci, tak to teď budou šířit jak Arriva 845 po republice.
A nevytrhly by to ty muzejní „osmsetdesítky“ třeba?
Když mám několik málo jednotek a chci s nimi objíždět nejlépe celou Evropu…
Co to je za lhaní? Nevěřím že je z Vratislavi do Prahy vyprodáno,jo někde po Polsku možná,a tipnu si že příčinou je zmatek v rezervačních systémech, kdy měli jeden vlak v součtu v systému dvakrát.
Je to přesně rok, v tuto předvánoční dobu zrušil LE vlak z Prahy do Bohumína. Byl to pátek před Štědrým dnem, souprava už nepřijela z Bohumína kvůli poruše dveří. Možnost poslat cestující na jiné spoje jiných dopravců byla nemožná, vše vyprodáno. Čím to je, že mne to nepřekvapuje…
Já jsem v tom vlaku měl jet, sehnal jsem místo v Regiojetu i za normální cenu, byl jsem docela překvapen…
No vidíte, média psaly o něčem jiném
Média potřebují vždycky příběh. Drama.
Takže kdyby bylo 5krát více lidí než kapacita jednotky, tak by Leoš přestal jezdit úplně (na komerční lince)
Když někdo jiný má v zdo přeplněný vlak, tak ho nechá přeplněný.
Přesně tak a kdyby bylo 6krát více lidí, tak přestane jezdit úplně a někde si půjčí 810.
Za zrušený spoj který je v JR by měla být mastná pokuta…ale není a tak proč by to neudělal Leošek
SŽDC nechce na koridoru zaplatit slot?
Cestující nedostanou kredit a proplácení jízdy s konkurencí?
tohle nechápu… kdo by měl být adresátem pokuty?
myslím ale, že ČD by se v tom případě upokutovaly
Není načase zřídit nějaký druh pojištění proti zlovůli dopravců?
Z Leo Express se stává paní Colombová.
Výstavka je putovní…
A co je takovému cestujícímu ze Starého Města do Prahy po nějaké lince z Prahy do Polska. Jako jo vrátí peníze, ale i tak je to od nich docela nefér.
A co je takovému cestujícímu z Prahy do Polska po nejaké lince ze Starého Města do Prahy?
Když se tady kritizovala taková Arriva že nemá soupravy, tak si měl Leo Express sehnat novou soupravu do Polska včas a až potom vyjet do Polska a nebo si mohl sehnat soupravu z Polska
Osobně si myslím že linka ze Starého Města do Prahy je dosti vytížený, nevím zda takový zájem bude o trajdání do Polska, možná teď ze zvědavosti, protože je to novinka. Ale později nevím, nevím.
Vlastíku, a nebude lepší, aby se LE řídil svým business plánem a ne tím vaším „nevím“? Nechte to na nich.
Oni nějaký mají… leda velký oči…
Taky si myslím, že je to nefér jednání.
Jojo jezdit by chtěli všude ale ono jaksi potřebujete ty vlaky. Na mapě to vypadá hezky, ale realita je naprosto příšerná. Bohužel to od.ereme my cestující. Hlavně že všichni kritizují ČD… ale že soukromníci den předem ruší spoje zvlášť takhle brzy před svátky nebo když už vyjedou tak soupravama které už měli být 25 let ve šrotu a strojvedoucí jsou Bulhaři kteří ohrožují bezpečnost na železnici. Bohužel nikdo si tenhle dopravní prů.er nikdo neodskáče jako vždycky….
Podle zdejších reakci, se tady hlavně kritizují soukromnící a čd se tady jen hájí.
A co by jste čekal jako? Potom co soukromníci předvádějí za zoufalost by měli padat hlavy. ČD mají své mouchy ale železnici mají zmáklou a hlavně umí dost dobře v rámci možností řešit mimořádnosti. Co se týče Arrivy to už je pomalu na vězení (obecné ohrožení)
No spíš ČD jsou tu už x let a proto by měli mít vše naprosto zmáklé, soukromníci pomalu začínájí. Seberte ČD všechny vlaky, strojvedoucí a personál a ať to do roka seženou znova a uvidíme jak to zvládnou.
Regiojet jezdí už dlouho. Leoš taky a Arriva je spojena s DB. Logicky si snad měli napřed sehnat soupravy a strojvedoucí. Šli bezhlavě do soutěží a teď to naprosto nezvládli
Ne, to není logické. Nemůžete si napřed sehnat soupravy a strojvedoucí, když nevíte, jaké výkony se vám podaří vysoutěžit, jaká vozidla bude objednatel požadovat a kolik na to budete potřebovat lidí. Celé to má fungovat tak, že se výkony soutěží 3 roky před zahájením provozu, aby bylo dost času na sehnání vozidel i personálu. U nás to tak bohužel není, ale za to nemůžou dopravci.
Jednotky 845 nebo historické soupravy objednatelé požadovali? Tito dopravci věděli, že se půjde na cenu. A kolik a za jakou cenu jsou jaké ojetiny v Evropě k dispozici? Navíc pokud chtějí nabízet zásuvky a wifi, tak přece s tím automaticky musí počítat. Zejména wifi vám dneska udělá kdejaká na to zaměřená firma klidně do motokáry, když si to objednáte. Co se týče personálu, tak budiž, ale pokud by alespoň zčásti měla firma vyřešena vozidla, mohla by se více pak soustředit na personál. A pokud si nebyli jistí, že to zvládnou za takový čas, tak proč do toho šli?
Tom: Regioje linku R8 zvládá dle požadavků MD a možných kapacit. V Ústeckém kraji je provoz dieslových jednotek omezen dobou výroby nových elektrických jednotek, tam je problém, že pokud chce objednatel nové vlaky, měla by být uzavřená smlouva cca 2 – 3 roky dopředu.
GWTR také funguje v normálu, u LE nevím, zda.li se dá považovat za standardního dopravce.
Arriva je dceřiná společnost stárních DB, čili se nejedná o soukromou společnost.
A pokud například v Libereckém kraji uzavíral kraj s dopravci smlouvu cca týden, čtrnáct dní před zahájením provozu, tak to je totální amatérismus daného krajského vedení.
Vlastiku! Šmarjá! Co to plácáte za KDYBY ABY A ABY??
Být vámi tak přibrzdím…. dělat za minimální mzdu jako na Pardubicku u LTE, tak už na dráze není většina…. 😂
95,-Kč hrubého u pokladní 😂😂😂, i když chápu, že na roznášení cukroví a čaje je to slušná cifra…. 😁😁
„..Seberte ČD všechny vlaky, strojvedoucí a personál a ať to do roka seženou znova a uvidíme jak to zvládnou…“
Vlastíku, nehrabe Vám?
To je , jako by při příchodu nového pivovaru musel Prazdroj, nebo Budvar, zbourat stávající pivovar, vyházet sládky, a pak všechno budovat a shánět od nuly znovu?
Proč by mě mělo hrabat, všichni se tu jen naváží do alternativních dopravců, co na to měli hodně málo času. Tak bych byl strašně zvědavý, jak by si v jejich kůži poradili ČD.
ČD v jejich kůži nikdy nebudou, to byl postupný vývoj na železnici v celé Evropě. Chci-li ale naskočit do rozjetého vlaku jako LE, musím nejprve běžet stejnou rychlostí a teprve potom se mi to povede. Převedeno do reálu, v LE si měli napřed zjistit do čeho jdou, zajistit soupravy a obsluhu, případně nějakou rezervu a ne k tomu přistupovat stylem: „Nějak to dopadne“. Pokud sledujete dlouhodoběji plány LE, tak s pěti stejnosměrnými jednotkami by nejraději objezdili celou Evropu a možná i přilehlý vesmír. Doprava je ale hlavně o spolehlivosti a ta by také měla být hlavním kritériem při posuzování žádostí… Číst vice »
Asi se ukazuje, že dopravě (na jedné lince jeden dopravce) a potravinářství (v jednom obchodě mnoho dodavatelů) nevyhovuje stejný způsob podnikání. Akční ceny (slevy) fungují jen někdy.
V době kdy jezdil LEO jen komerční linku na něj byl méně kritický pohled. Teď jezdí také jako objednaný krajem a jsou obavy aby se nezachoval stejně i na Letohradsku.
Definujte, jaký čin Arrivy podle vas naplnil skutkovou podstatu TČ dle §§ 179-180.
Hejtovat šotoušci umí, ale odpovědět, co je skutkem pro to „obecné ohrožení“, to už je nad obzor jejich miniaturního mozečku.
Tome, z vás je další prokurátor Urválek, koukám. Sankce, tresty, vězení… Co tak ještě pranýř a 25 ran bičem na veřejném prostranství?
No znám mnohem krutější tresty a mučení než nudný bič ☺ ale musíte uznat že poslat na trať Bulhary co neumí česky, sotva znají trať a dispečeři a výpravčí se s nima nemůžou spojit je bezpečnostní riziko
Nech sa paci. Z inej diskusie, akymi radiostanicami su vybavene vozidla Arrivy.
HV 628.2 jsou vybavena RDST Mesa s GSM-R, TRS a simplexy 150 MHz, dále přenosnou radiostanicí pro komunikaci na českých simplexech. Dtto Desira 642. HV 845 jsou vybavena RDST VS67 s GSM-R, TRS a českými simplexy.
Takze ako sa nejde spojit ? Povinna je pokial viem radiostanica.
To není bezpečnostní riziko, tomu už se říká obecné ohrožení a někdo, kdo to povolil, by to měl pořádně odskákat.
dokud se nic nestane, řešit to nikdo nebude
Zaplatí 150% ceny jízdného a doplatí rozdíl v jízdném. OK, není to rozhodně nic ideálního, ale myslím že nejvíc ze všech to odnese právě dopravce, který na tom prodělá kaťata.
Škoda že tam nemůžou dát tu čínskou jednotku, alespoň nečinnou, ale využít tu kapacitu…
a co ten přeplněný vlak z Polska? ve finále na tom vydělá.
ono zakezi, v jake relaci je plny ….
takže se bude jezdit podle obsazenosti spoje?? to bude brzo krach
nejvíc to odnese cestující,který si včas koupil jízdenku
Nejvíc to odnese cestující,, který má nějaký plán dostat se z bodu A. do bodu B v nějakém čase, má nějaké další plány a nějakej amatér mu je nabourá. Vezměte, že pojedete třeba k přijímacímu řízení, k maturitě a nedostanete se tam včas. Myslíte si, že to spraví 100% jízdného a 50% kredit u nespolehlivého dopravce? ČD jistě nejsou bez chyby, ale u LE se z toho stává pravidlo. Na druhou stranu pro adrenalisty jízda s LE může být docela dobrá zábavca,
LE to udělalo jako ČD =) =) =) cestující mohli jet dalším spojem – což je tuším Slovácký expres od ČD, takže pohoda, ne?
a pokud se chci dostat po železnici z bodu A do bodu B v nějakém čase, tak pohořím téměř vždy.
Na současné nekvalitní infrastruktuře s velkým množstvím výluk není žáden dopravce schopen garantovat jízdní řád. Navíc je poměrně běžné, že se někde zasekne nějaká porouchaná jednotka, téměř denně shoří někde zabezpečovačka, do toho přejezdy, skokani atd.
A já se přidávám Tome, máte pravdu. Soukromníci, co se pokouší jezdit od začátku gvd , jsou jen banda neználků a laiků, kteří nemají na rovnoběžkách o rozchodu 1435mm co dělat. Nemaj vozy, nemaj lidi nemaj zázemí a opravny nemaj nic!Maj aspoň svačinu v tašce?ČD tady byly léta osvědčeni, na sítˇovku nebo jinou jízdenku člověk dojel kam chtěl….tedˇ abychom zkoumali kde nám bilet platí a kde ne….naivní fandy leoše a arrivy zajmá jen jestli má wifinu(nedej bože kdyby ne) ale ostatní okolnosti dost podstatné jsou jim jedno. Jejich budižkničemové a nímandi(míněno zaměstnanci Souk.Dopr.) z Bulharska , Ukrajiny a búhvíjaké země… Číst vice »
Hubert: V letecké dopravě se používá ke komunikaci výhradně anglický jazyk po celém světě. Takže je otázka, zda-li by časem nebylo vhodné se zamyslet nad nějakým sjednoducíjím jazykem, když vzhledem k nástupu ETCS v Evropě bude moci fíra jet například z Drážďan až do Budapešti, aniž by se musel s dalšímy střídat na hranicích jednotlivých zemí.
Místo toho se tady řeší, že je málo strrojvedoucích a na druhé straně se nadává na příchozí z cizích zemí. Jenže to by chtělo jazykovou vybavenost výpravčích (dispečerů).
jak souvisi etcs se stridanim strojvedoucich?
Víte jak dlouhá je jízdní doba z Drážďan do Budapěšti? A víte jaká je max.doba řízení drážního vozidla v mezinárodní dopravě? Strojvedoucí naštěstí nejsou kamioňáci a zatím i jejich zodpovědnost je na daleko vyšší úrovni.
Ne, nepoužívá. V ČR můžete používat český jazyk.
Mám 100% stejný názor. Na železnici se schyluje k velkému průšvihu (spíš průs.ru). Kdo za něj bude moct? MD, DÚ a Dr.Insp. Všichni ti, kteří tuto divočinu povolují. Kdo povolil GW train soupravy bez zabezpečovacího zařízení a nepřímo tak napomohl srážce vlaků v JČ. Kancelářští, kteří o provozu vědí tak akorát kulové.
Myslíte to zabezpečovací zařízení (ve skutečnosti vysílačku TRS), které na jednotce co nestihla zastavit, bylo, ale bylo prd platné, protože automaticky vysílaný signál GENERÁLNÍ STOP byl vysílán jinam a „ruční“ vůbec (protože oni přece nemají TRS)?
Myslím, že kromě češtiny je na tom mnoho zaměstnanců ČD stejně. Jen se zeptejte kolegů, kdo z nich by nyní prošel lékařskou prohlídkou, nebo testem předpisů. Je to ale naprosto běžné. Jen mají nějakou provozní historii. Většinu věcí dělají automaticky, tak jak jsou zvyklí a pokud se někde něco změní, tak se taky stane prů.er.