Autobusy Dopravci Lidé Železnice

Leo Express ruší téměř tři desítky spojů, z firmy odešel šéf pro Polsko a Ukrajinu

Jednotka Stadler Flirt. Foto: Leo Express
Jednotka Stadler Flirt. Foto: Leo Express

Společnost Leo Express měla od pondělí zařadit do provozu pátou jednotku Stadler Flirt, namísto toho i nadále ale jezdí pouze se čtyřmi jednotkami. Od začátku tohoto týdne až do příštího čtvrtka firma proškrtala v jízdním řádu 28 vlaků.

Oznámení o zrušení spojů firma zveřejnila na svých stránkách, vysvětlila to provozními důvody. Leo Express přitom v pátek poslal na Správu železniční dopravní cesty oznámení, že začne od pondělí jezdit s pátou soupravou. Kvůli absenci páté jednotky, která byla po nehodě v Přerově přes rok v opravě, nejezdily spoje 1354 (6.07 z Bohumína), 1355 (10.10 z Prahy), 1364 (14.12 z Bohumína) a 1365 (18.10 z Prahy). V seznamu zrušených spojů figuruje velká část těchto spojů, ale i jiné. Od pondělí 8. října ale firma slibuje zrušení pouze jednoho až dvou spojů denně.

Leo Express vysvětluje rušení souběhem náběhu opravené jednotky a odstavení jiných jednotek. „Naše cestující jsme informovali o nastalé situaci a velmi se jim omlouváme za komplikace. Spoje byly zrušeny z provozních důvodu, které nastaly při zavádění opravené jednotky do provozu, a také kvůli souběžně plánovanému soustruhu vozidel, který probíhá každého půl roku,“ řekl mluvčí firmy Emil Sedlařík. 

V Leo Expressu došlo na přelomu září a října navíc k další změně. Z vedení firmy odešel Peter Jančovič, který měl ve firmě na starosti rozvoj na Ukrajině a v Polsku. „Hlavním projektem bylo rozjet vlaky do Polska, to se podařilo. Bylo to časově náročné a teď hledám něco klidnějšího,“ vysvětlil svůj odchod Jančovič. Podle něj zůstává i nadále drobným akcionářem ve firmě. „Nebyl to rozchod ve zlém,“ dodal. Jančovič byl v Leo Expressu od poloviny roku 2016, kdy Leo Express ovládl jeho společnost Tiger Express provozující minibusovou dopravu z Ostravy do Katovic a Krakova.

U autobusů Jančovič zůstane: rozjel projekt autobusů Zebrabus.pl. Ten zatím provozuje linku mezi Katovicemi, Osvětimí a zábavním parkem Energylandia. „Je to spíše taková volnočasová aktivita,“ komentoval nový projekt Jančovič.

Novým ředitelem se stal Juraj Andrejka. Jeho úkolem bude dále rozvíjet vlakovou a autobusovou síť Leo Expressu v Polsku a na Ukrajině. 

English version is available at CEE Transport.

55 komentářů

Klikni pro vložení komentáře

Diskuse pod články deníku Zdopravy.cz slouží pouze ke slušné výměně názorů. Prosíme diskutující, aby se vyvarovali vulgarismů a urážek jakéhokoliv druhu. Za obsah diskusí je zodpovědný vydavatel, který si proto vyhrazuje právo urážlivé, vulgární a jinak nevhodné příspěvky smazat bez dalšího upozornění. Děkujeme, že nemusíme mazat. Vaše redakce.

  • přečtite si uřední desku z 1.10 o změně trakční soustavy na AC 25kV nedakonice-říkovice, končí tady. Prašule co dal RJ aby opustil zlínsko jsou v čudu.

      • Já se zajímám o techniku, ty zase o bulvár. Já v montérkách, ty v kravatě. Nic na tom špatnýho nevidím.

          • bez zavření dveří to by neodbrzdil, kdyby tam někde v cestě byl pohnutý panel a trefil by to ve 160 to by byl pro rám masakr.

            • Dobře Péťo.
              Dnes už ale opravdu naposledy.

              Fotografie byla pořízena ještě před oficiálním zahájením provozu.
              V rámci schvalování a různých zkoušek, projezdil Flirt spoustu míst v naší překrásné zemi. Mimo jiné i Krasíkovské tunely a Tatenice taky.
              Péťo, ten vlak nejede s nezajištěným vstupem.
              Ten vlak stojí.
              Ano. Díváš se na zbrusu novou stojící soupravu.

              A teď už je moooc pozdě. Takže zoubky, vyčůrat a alou spinkat.
              Ať se ti zdá něco pěkného. Třeba o mašinkách.

              My z tebe toho Schotousche uděláme, ale bude to boj.
              😉

  • Název článku je jako bulvár, senzace a ta nikde. To co si lze přečíst na stránce leo už několik týdnů, chápu, že je okurková sezona, není co psát zajímavého, ale toto, co to jako je? Tato bulvární vata..

  • Já tuhle hysterii nějak nechápu.
    Kdyby to trošku šlo, tak jim jezdí všechny soupravy. Technický nebo provozní problémy nechoděj po horách. Tak se jim to halt trochu zpozdí.

    A o tom, že je ta firma vedená dobře, svědčí především to, že doteď dejchá v tak nepřátelským prostředí. Velký voči nemusí bejt na škodu. Moc jim fandím.

  • Byl to rozchod ve zlém. Můj rozchod s výrobky firmy Hamé byl také ve zlém. Sníst „Matěje“ a mít dva dny podrážděný tračník, to už dokáže vyvolat zlou krev.

  • „Leo Express od včerejšího dne na dotazy, co je skutečným důvodem zrušení spojů a trvající absence páté jednotky, neodpověděl.“
    Není tím „skutečným důvodem“ náhodou nedávné střetnutí jedné jednotky s bagrem pracujícím (neopatrně) na modernizaci (nebo jak to tam nazývají) traťového úseku Dětmarovice – Karviná, při němž bagr poškodil (minimálně) bok soupravy?
    Autor by jistě svůj článek o té nehodě na tomto webu snadno našel – mně se to hledat nechce …

    • A proto v pátek píšou na SŽDC, že v pondělí vyjedou?

      Jen jestli opravci soupravy například nepřistály na účtě včas peníze a proto ji nepředal…

  • Úředníci Pardubického kraje, probuďte se! Vážně chcete, aby tato garážovka provozovala dopravu na tratích 024 a 025?

        • No tak se tam zajeď podívat.
          To co tam jezdí včil, je hodno muzea nebo garážovky! Nebo spíš kovošrotu.
          Starej Regiosprinter nebo první generace vlaků Alstom Lint nebo Stadler Gtw, by tam působily jako zjevení z budoucnosti.
          Neříkám, že to má přebrat Leoš. Ale kdokoliv, kdo nabídne odpovídající cenu a kvalitní vlaky (klidně i staré).
          Ovšem je taky potřeba mít především vyřešenou jednotnou jízdenku. Bez toho je to na draka.

          Btw. Ještě nedávno se o Metransu taky říkalo, že je garážovka. 😉

          • Jo, ale jezdi…
            Pristup dopravce ve stylu „Od pondělí 8. října ale firma slibuje zrušení pouze jednoho až dvou spojů denně“ je mozny na koridoru, kde jezdi vice dopravcu, takze vypadek prevezme konkurence… Ale je zcela neprijatelny tam, kde by mel jezdit jediny dopravce.

            • Bery
              Tož to už by bylo v závazku. A tudíž pod smlouvou a tedy i z toho plynoucích sankcí.
              Je totiž dost velký rozdíl jezdit konerční spoje a spoje v závazko.
              Pokud by to dopravce bezvládal, tož by logicky ve smlouvě mělo bet aj vypovězení.
              A nastoupil by ten druhe v pořadí.

              • Jasně. A ten druhý v pořadí bude po celou dobu držet v záloze několik souprav proto, že se může stát, že vítěz to nezvládne a dojde na druhého? Neblázněte.

                • železničář v důchodu: A zajímá někoho, jak se přepravují lidé, když CD stávkuje. Pokud se kouknu na Regiojet, Arrivu či GWTR, tak bude poměr zrušených spojů k počtu vypravovanych spojů podobný jako u ČD. LE je od ostatních dopravců z tohoto pohledu mimo.

                • Železničář v duchodku.
                  Nezamyslice – Prostějov – Olomouc
                  Jen za září, byl vlak odřeknut bez náhrady 4x. Spoji kterými jsem chtěl jet já.
                  O dalším zrušeném vím od švagrové.
                  S jistotou mohu říct, že jich bylo víc.
                  Nikoho nezajímalo, jak se lidi, děcka dostanou dál.
                  Jednou to byl sebevrah. Zbytek byly technická závada na vlaku.
                  Když se Olomouckymu depu podaří odjezdit celej den, tož he to dūvod k oslavě. A mohu Vám říci, že těch dnů příliš není.

                • Bery
                  Kdo ty lidi odveze?
                  . A včil už na vážno.
                  Pokud kraj s nějakym dopravcem uzavírá smlouvu a má všech pět pohromadě, tož musí dopravce prokázat svou tzv. Připravenost. Nebo chcete-li, musí dopravce objednavateli PROKÁZAT, že to zvládne. To znamená, že ve smlouvě je například klauzule, že dotyčný privátní dopravce má smlouvu o výpomoci nebo o zajištění náhradní dopravy či personálu s jiným dopravcem. Např. Abellio má takovou smlouvu s DB. Samozřejmě že to není zadax. A v případě plnění se privat EVU pěkně prohne, resp. jeho pojišťovna.
                  Pokud bych na všechny dopravce hleděl tak pesimisticky jako vy, tož v Německu dovčil jezdí jenom DB. Jenomže DB regio, tam má sotva snad 60% a snižuje se.
                  Na závěr.
                  Všechno co se týká provozu soukromých dopravců na síti v závazku nebo komerce nebo cargo, už je vynalezeno. Stejné je to se systémem jedné jízdenky.
                  Jenom někteří mají problém to převzít nebo vůbec pochopit.

                  • A jak vime, ze se v krajich zachovaji odpovedne ? Budou chtit prokazat, ze to dopravce zvladne, nebo jen sahnou po nejlevnejsi nabidce ? Doted to nemuseli nijak vazne resit…

                    • Bery
                      Ne ! Nedělám si iluze, že by na krajích nebo v hlavním pupku světa seděli odborníci na dopravu.
                      Ale doufám, že ikdyž jsou to jen korytáři, tak jejich mdlý rozum a pud sebezáchovy, jim zavelí aby se podívali jak se to dělá jinde. Okopčit smlouvu např. mezi Nordrhein Wesfalen a spol. Keolis snad dokáží.
                      Protože pokud tak neučiní, tak při prvním průseru to jde na jejich hlavu a politická kariéra, rozuměj korýtko je v hajz…u.

  • Hlavně že se Leoš loni chvástal, že převezme v Německu Locomore a letos u nás nabídl převzetí tratí 024 a 025 a přímé vlaky z Pardubic do Vratislavi.
    Přitom nedokáže ukočírovat ani ty své 4 motoráčky

    • loni ještě chtěl převzít všechny expresy Praha – Mnichov a jednou snad státu nabízel, že převezme většinu spojů po ČR… LE opravdu není pro ostatní konkurence, ale spíš projekt k smíchu

      • No tož jezdí Načálniku.
        Ale z jakejma vykopávkama.
        Nejmladší je vlakoška/stewardka, pak Loko Taurus, potom fíra a po dlouho nic jsou historické vagóny.
        Zatímco v Čr se Leo prezentuje jako prémiový dopravce, tak jako Leo/Locomore/Flixtrain je to spíš sociální program.

    • Tak jedna vec sú veľké oči, to ľudia z LE vždy mali.
      Na druhej strane snáď nikto vážne nečaká, že to chcel odjazdiť s pár jednotkami, ktoré si nakúpil za vlastné. ČD tiež vlaky nekupujú de facto z vlastného, ale skoro na všetkých linkách kasírujú verejné rozpočty.

Newsletter

Partneři


Výběr editora