Leo Express ruší téměř tři desítky spojů, z firmy odešel šéf pro Polsko a Ukrajinu
Společnost Leo Express měla od pondělí zařadit do provozu pátou jednotku Stadler Flirt, namísto toho i nadále ale jezdí pouze
Společnost Leo Express měla od pondělí zařadit do provozu pátou jednotku Stadler Flirt, namísto toho i nadále ale jezdí pouze se čtyřmi jednotkami. Od začátku tohoto týdne až do příštího čtvrtka firma proškrtala v jízdním řádu 28 vlaků.
Oznámení o zrušení spojů firma zveřejnila na svých stránkách, vysvětlila to provozními důvody. Leo Express přitom v pátek poslal na Správu železniční dopravní cesty oznámení, že začne od pondělí jezdit s pátou soupravou. Kvůli absenci páté jednotky, která byla po nehodě v Přerově přes rok v opravě, nejezdily spoje 1354 (6.07 z Bohumína), 1355 (10.10 z Prahy), 1364 (14.12 z Bohumína) a 1365 (18.10 z Prahy). V seznamu zrušených spojů figuruje velká část těchto spojů, ale i jiné. Od pondělí 8. října ale firma slibuje zrušení pouze jednoho až dvou spojů denně.
Leo Express vysvětluje rušení souběhem náběhu opravené jednotky a odstavení jiných jednotek. „Naše cestující jsme informovali o nastalé situaci a velmi se jim omlouváme za komplikace. Spoje byly zrušeny z provozních důvodu, které nastaly při zavádění opravené jednotky do provozu, a také kvůli souběžně plánovanému soustruhu vozidel, který probíhá každého půl roku,“ řekl mluvčí firmy Emil Sedlařík.
V Leo Expressu došlo na přelomu září a října navíc k další změně. Z vedení firmy odešel Peter Jančovič, který měl ve firmě na starosti rozvoj na Ukrajině a v Polsku. „Hlavním projektem bylo rozjet vlaky do Polska, to se podařilo. Bylo to časově náročné a teď hledám něco klidnějšího,“ vysvětlil svůj odchod Jančovič. Podle něj zůstává i nadále drobným akcionářem ve firmě. „Nebyl to rozchod ve zlém,“ dodal. Jančovič byl v Leo Expressu od poloviny roku 2016, kdy Leo Express ovládl jeho společnost Tiger Express provozující minibusovou dopravu z Ostravy do Katovic a Krakova.
U autobusů Jančovič zůstane: rozjel projekt autobusů Zebrabus.pl. Ten zatím provozuje linku mezi Katovicemi, Osvětimí a zábavním parkem Energylandia. „Je to spíše taková volnočasová aktivita,“ komentoval nový projekt Jančovič.
Novým ředitelem se stal Juraj Andrejka. Jeho úkolem bude dále rozvíjet vlakovou a autobusovou síť Leo Expressu v Polsku a na Ukrajině.
English version is available at CEE Transport.