Leo Express převezme první jednotku s ETCS, vlaky mezi Prahou a Ostravou budou jezdit častěji
Jednotka Stadler Flirt dopravce Leo Express. Zdroj: LE
Na trase přibudou od 4. dubna dva páry vlaků denně.
Na trase přibudou od 4. dubna dva páry vlaků denně.
ETCS je co? To zabrání v zimě,po otevření dveří,vyluftování celé soupravy?
A mělo by?
Parodie
Takhle má vypadat nákup a provoz nových jednotek….nepamatuji, že za dobu účinkování LEO Expresu by tato společnost měla problém se spolehlivostí, údržbou či úpravou jednotek….. (a to již nějaký ten kiláček najezdily). No holt není firma, jako firma, že klucí od šotofoto!! Kdyby každý v této zemi místo politických objednávek a „zachraňování“ našeho pracovního trhu, zaměstnávajícího dělníky z východních zemí a firem sídlících kdesi na Kypru 🙂 postupoval takto, mohli jsme být již dávno jinde…..
Proto objednali jednotky z Číny najivně čakajíce, že budou za půl roku v provozu?
No nejsou, cena byla jistě také „jinde“ než od Stadlera. Se spolehlivostí nevím, jak na tom Siriusy jsou…zatím je to prototyp. No a schvalování v Evropě…co s tim má LEO společného? A co se spolehlivostí Stadlerů?? Nechápu…
Vy jste ale nenapsal o spolehlivosti Flirtů o které vím, že je vynikající, ale o tom jak se to má dělat. Což si dovoluji rozporovat, protože ač jejich prapůvodní nákup byl trefa do černého, po ostatních stránkách to nedělají moc dobře a 11 let „úspěšně stagnují“.
Prapůvodní nákup byl fajn v tom, že byl od dobré značky. Jenže ta střídavina docela chybí…
Souhlas. Ovšem, pravda, nejsou jediní že? Evidentně soudili že ČD si nenechá „zkazit“ job pro Elefanty… zatím to pořád vychází… a třeba je na závěr kariéry ještě odprodají do nějaké 3kV země?
Co vychází? Z trati 330 se už museli vystěhovat a jsou na nejlepší cestě na odstěhování úplně do Polska.
To je pravda, tohle docela podcenili. Nicméně je taky pravda, že před 11 lety se o změněně soustavy zase tak moc nemluvilo (ve smyslu reálných staveb).
5 Flirtů, 5 Lintů na Orlicku a od minulého prosince 21 Lintů na Komárnu…
těch Lintů je víc, část z nich (v majetku LEO Express) má v dlouhodobém pronájmu Arriva pro provoz na Zlínsku
viz např. https://zdopravy.cz/obrazem-alstom-lint-po-bohemizaci-i-jednotky-arrivy-v-nove-barve-34803/
To ano, ale ty jsou v pronájmu na specifický druh provozu, resp objednávku. Jejich open access podnikání naopak nic moc změn nepřineslo.
Každopádně pravda, musím uznat, že to rozvoj je, moc jsem se zaměřil na open access.
To podepisuji, napsal jsem to špatně. Pochvala měla být za nákup jednotek Flirt, které jsou naprosto spolehlivé. O činnosti LEO nic nevím a ani jejich služby nevyužívám….ale jak jsem zaslechl, ano, nic se nemění.
A když nebyly, tak na tom tratili co? Příklady tu pravda byly jiné jak výrobce si předsevzal něco a pak to nedodržel, akorát zde nebyl škodný zákazník, ale ten komu se nepodařilo splnit… viz Škoda vs, ČD. A nakonec z toho možná bude dvojí profit, když tu čínskou jednotku nakonec přecejen rozchodí, a (pod cenou?) prodají/pronajmou Jančurovi…
V podání ČD jsme holt za míň zaplatili víc, ale hlavně že kypřani „byli zachráněni“.
jasně, na rušení spojů z důvodu poruch/oprav/nehod si nepamatujete? můžete snít dál.
Asi sníte jen Vy…. Nedpolehlivost těchto strojů jistě není jako u zázraků od Škody, že?
Nehoda má být ukazatelem spolehlivosti drážního vozidla?
Spolehlivost Flirtů je skvělá, troufnu si říct že je to nejspolehlivější stroj na české železnici.
Samozřejmě že výpadek někdy přijde, ale ruku na srdce, ostatní dopravci mají výpadků nepoměrně více. Souhlasím s tím že i ČD měli nakupovat jednotky od Stadleru, bohužel lobbing je lobbing.
Tak pořád je šance na ty kapacitní jednotky (EMU 400) co budou nahrazovat Slony v Praze a okolí. Když už jich pár kousků koupila i ZSSK.
Jo no, schadewerke ještě žádný patrový typ bez problémů nevyrobili… ale určitě to (zase jednou) slíbí že…
Teď už to nejde. Přece po té socmediální kampani* o pohřebním tramvaji nemůžou koupit to samé.
*) Geneze nenávisti vůči Leoexpresu je zhruba následující: Vyvolat nenávist tím, že se jeho vlaky označí za méněcenné – i lež se hodí, přímíchá se i třídní nenávist… a doufat, že nikdo tím jezdit nezačne, protže by se tím před přáteli shodil. Prostě psychologická špinavost.
?? Ale nikdy jsi s nima nejel, co? Nebo spis nechtel jet…
Zrusili mi jediny vlak, ktery jsem od nich pouzival. Nemaji zalohu a jak se jednou neco pos…, do pulnoci to maj tak rozhozeny, ze je lepsi vratit listek a jet jinak.
A jejich cenovou poliku (zdimani statu) radeji honotit nebudu.
To ale neznamena, ze bych se jim vyhybal. Kdyz to jde, jedu s nima. Asi jediny dopravce, kde si muzu zvolit kde budu sedet a skutecne tak sedet budu.
To mate dost slabou pamet tedy
Asi mám, ale vzpomenout si nemohu….nikdy jsem nečetl článek, nebo stížnost na neplnění GVD od LEO pro poruchu vozidla. Nehody a mimořádnosti samozřejmě nepočítám…
Platí v nějakých LEO vlacích PID pásma?
Pochybuji….tyto vlaky působí čistě na komerční bázi a spoje podle mého nejsou integrovány do žádných „dotačních zázraků“ v této zemi…. Ale neberte to jako dogma…. Jiné je to u příspěvkových vlaků, kde LEO jako společnost získal provoz v dopravě dotované státem….ale to jsou snad jen osobní vlaky.
Myslím, že v jmk u rj to šlo.
Rozhodně ano, 2roky zpátky jsem jel žlutým vlakem Bo-Výškov za tarif IDSJMK… je to i o vůli koordinátora se dohodnout.
jenom že to je R8 objednané MD, ne komerční spoj
Přesně tak, uznávání IDSJMK bylo podmínkou objednávky. IDSJMK platí taky na rychlíky ČD v relaci Brno-Nezamyslice, které jedou do Olomouce a dál.
Do “dotačních zázraků samozřejmě integrovány jsou”. Vy si nepamatujete, jak vozili studenty a důchodce jenom za státní příspěvek, který byl ale před zastropováním obrovský?
To je pravda, ano, máte pravdu, mýlil jsem se.
Až na to, že tyhle povinné a zákonem dané ceny jsou starší než si spousta hejterů uvědomuje. Akorát ČD raději braly dlouhé roky paušál, než by si nechaly zúčtovat jednotlivé prodané jízdenky a požádaly o kompenzaci, tak ja to dělali ostatní. Opět vygenerovaná nenávist.
Spoje LET z Lichkova do Prahy…
Zajímalo by mě, jestli LE plánuje i jejich modernizaci na AC, protože ať se to nezdá, brzo se bude připravovat přepnutí napětí z Říkovic do Hranic.
Levnější bude si sehnat nové jednotky.
No pokud SŽ teprve začíná „připravovat“, tak mají ještě času dost… 😉
Ale vážně: ty jednotky jsou v provozu od 2012. V době přepnutí sice už budou mít dost za sebou, ale na zrušení to bude asi ještě trochu brzo. Nejvíce se nabízí samozřejmě využití v Polsku vzhledem k tomu, že tam jezdí a jsou tam schválené.
Bude jezdit jinam.
Nemá někdo ponětí, co za ETCS (dodavatel) se tam instaluje? AŽD své vlastní nemá… Předpokládal bych buď přímo od Stadleru, nebo CAF, který dávají všude.
CAF, který dávají všude.
AŽD své vlastní nemá? A to ani tu část, která se dává do tratí? Tak na co vůbec jsou a proč na to u nás mají monopol? 🙂
No, to je tím, že zatím mají jako jediní vyřízené „papíry“ pro stacionární část… holt se to nikomu zahraničnímu doposud nevyplatilo, když byly VŘ na instalaci stacionáru organizovány po malých kouscích „salámovou metodou“ tak se není co divit že se nikdo jiný nepřihlásil a všechno to dělalo AŽD… ale už se blýská na lepší časy.
Klidně se mohl někdo přihlásit s vidinou dalších zakázek, které musely nutně přijít.
AŽD se taky v zahraničí hlásí nejdřív do malých zakázek s vidinou budoucí expanze. Výhodu to má tu, že do pozdějších zakázek už jde vyzkoušené zařízení, ne že se 80 km hlavní dvoukolejky promění v testovací polygon, jak to aktuálně plánuje SŽ.
… a žádná další česká firma do toho nejspíš ani nešla. Si vemte, jak to schytávají soukromníci, kteří po těch kolejích jenom vozí lidi/zboží. Vč. toho oleje na kolejích.
Jinak řečeno: Některé lidi ani není potřeba pobízet, aby ničili zařízení konkurenční (= dle nich nesprávné) firmy, budou to ničit sami od sebe a budou to považovat za správnou věc.
Radši dělat rohlíky….
Tendry na traťovou část ETCS se rozhodně neorganizovaly salámovou metodou. Pokud tedy za kousky nepovažujete Kolín – Břeclav, Břeclav – Petrovice u Karviné, Olomouc – Česká Třebová apod.
Je možné, že s ETCS budou (ne nutně teď, ale až se budou jízdní řády skládat s tím, že všechno bude mít ETCS) vlaky rychlejší? Nebo nebudou nabírat zpoždění?
Jednotka řady 480 má maximální rychlost 160 km/h, dosazením ETCS se tenhle limit nezvýší. ETCS nesouvisí s tím, jestli bude nebo nebude zpoždění vlaku (pokud však nastane technický problém ETCS, tak to spíše bude generovat zpoždění).
Nejspíše přispěvovatel adam naráží na uváděné cílové rychlosti po rekonstrukci/modernizaci traťových úseků, kdy až po zapojení a provozu pod ETCS dojde k zvýšení ze 100 na 160km/h. Jen přidávám, že i zvýšená propustnost (kratší oddíly) zvyšuje průměrnou rychlost cestování.
Nechci být za „kazišuka“, ale samo SŽ přiznávalo, že ETCS moc propustnost nezvýší. Jako příklad nám dávali TGM – Bubny, kde před opravou byl hradlový poloautoblok s intervalem na volno 2 min, na výstrahu i minuta 15 sekund, po automatickém hradle jsme na 3-4 min a s ETCS, díky vyhodnocování v mnoha (opravdu moc moc) počítačích budeme rádi za 4-5 min. Ale maximálně bezpečně bez vlivu lidského faktoru.
To mi nějak není jasné co by mělo ETCS vyhodnocovat, navíc takovou dobu. Vždyť jen přenáší informace od hradla na mašinu, v podstatě real-time. To je zase nějaká specifická iplementace po našom?
Mezi TGM a Bubny poloautoblok nebyl, nebyl tam žádný oddíl.
*va! Ping ze Sydney je 300 milisekund. To je 15949 km daleko.
https://wondernetwork.com/pings/Sydney
Minutu trvá běžnému počítači vyhodnotit šachovou pozici 20 tahů dopředu, když je většina figur ve hře. Dovolím si citát, který trochu ilustruje výpočetní náročnost problému:
Celkový počet přípustných herních pozic odhadují odborníci na 10⁴³ až 10⁵⁰, přičemž složitost herního stromu (tedy počet veškerých možných tahů) je přibližně 10¹²³. Tato hodnota se označuje jako Shannonovo číslo a podle něj počet šachových tahů dokonce přesahuje odhadovaný počet atomů v pozorovatelném vesmíru.
Tak ono asi nepůjde o výpočetní náročnost nějakých brzdných křivek ale o vytáčené(!) GSM-R.
Opravy či nové stavby se většinou (podle mě) dělají s tím, že rychlost pod ETCS se zvýší, takže až bude výhradní provoz pod ETCS, dojde na mnoha místech ke zvýšení rychlosti. Ne
Zpoždění je dáno výlukami, omezeními, poruchami apod. a pochybuji, že dojde k nějaké změně.
A je možné to předpisově kombinovat? Já bych si představil, že pro vlaky bez zabezpečovačky budou rychlostníky 0-100(-160?), při jízdě se zabezpečovačkou platí hodnota na displeji (která může být vyšší).
Tak dnes platí, že vlaky, které nedisponují funkčním návěstním opakovačem, můžou jet max. 100 km/h i tam, kde rychlostníky dovolují jet rychleji. Stejně by to mohlo být s ETCS.
Výhradní provoz ETCS by měl znamenat, že tam prakticky bez ETCS nebude umožněn vjezd. Ale asi to bude mít nějaké výjimky. Myslím, že se mluvilo o max 40 km/h? No to asi doplní někdo v této problematice více orientovaný.
Např. na 4. koridoru výhradní provoz hned tak nebude, přestože tam je instalována traťová část ETCS.
Čeká se na NemaŠe?
Ne, a omlouvám se za uvedení v omyl, i na 4. koridoru bude výhradní provoz, i když ne hned od 1.1.2025, ale od prosince 2026.
Zdroj: https://zdopravy.cz/prehledne-kde-se-bude-v-pristich-letech-povinne-jezdit-pod-etcs-196977/
To chci vidět, jak to bude vypadat v reálném provozu. Zejména LE 411 bude další dílek do už tak problémového shluku vlaků, které se navzájem zpožďují. Z Prahy.hl. n. to totiž bude v úseku do Kolína vypadat takto:
18.00 LE 411
18.03 R 980
18.06 R 991
18.09 R 933 (z Poříčan jede do Nymburka)
18.12 Os 8859
18.15 RJ 1049
18.19 IC 547
Pokud se ptáte, zda to v praxi jde vyjezdit bez zpoždění? Ne, skoro nikdy. 547 nemá zpoždění snad jen v případě, že některý z předcházejících vlaků naopak zpoždění má a pojede až po 547.
Proč je problém vypravovat rychlíky po 3 minutách? Pokud mine vlak vlastní vinou svůj odjezd, prostě počká na další volné okno, ne?
Možno to narazí na to, že zrušenie už postavenej vlakovej cesty „chvíľu“ trvá, takže keď sa vlak neozve, že bude stáť aspoň 5 minút, môže byť lepšie držať 5 minút pre neho rozsvietené voľno, než rušiť a stavať inému vedľa.
Keby neboli zároveň príjazdy na Hlavák, mohlo by byť pri vhodnej kombinácii nástupišť postavené po oboch koľajách do Libně a tam až tam by sa tvorila sekvencia na koridor.
Lenže od Libně je nejaký vjazd skoro stále…
Jojo, klukům ze SŽ dělá problém jízda 2 vlaků za sebou, ale odjezd 7 vlaků během 19 minut určitě problém dělat nebude 😀
Vyckejte na 18:30 a muzete sledovat 😀 https://grapp.spravazeleznic.cz
547 +3 minuty
A to vážně bude potřeba ten dvouminutový rozpad vlakové cesty i při výhradním provozu ETCS na hlaváku?
Takže teď je k dispozici všech 5 jednotek, a tak byly přidány spoje. To je jasné, ale až půjdou postupně na instalaci ETCS další jednotky, tak co? Zase se nějaké spoje zruší?
Ano, od srpna
Železo které stojí, prodělává.