Leo Express oznámil první trasy, kam začne jezdit s naklápěcími soupravami Talgo

Dopravce se vrací na Slovácko, nabídne dvakrát denně přímé spojení Prahy a Bratislavy.
Společnost Leo Express spustí od 30. dubna příštího roku novou linku z Prahy do Bratislavy přes Olomouc. Poprvé se na českých kolejích objeví použité soupravy Talgo S6, které si dopravce letos přivezl do Česka od svého spolumajitele, španělských státních drah Renfe. Dopravce to oznámil v tiskové zprávě.
Jde o návrat na jednu z prvních tras dopravce mezi Prahou a Slováckem v podobě linky z Prahy do Starého Města u Uherského Hradiště a současně její prodloužení až do Bratislavy.
„Nízkopodlažní soupravy Talgo S6 disponují technologií pasivního naklápění, která zvyšuje jízdní komfort, a vybavené klimatizací,“ uvedl dopravce v tiskové zprávě. Mezi Prahou a Bratislavou bude jezdit dvakrát denně. Jízdní řád počítá s odjezdy z Prahy v 6:25 a 14:23 a dobou jízdy zhruba 5 hodin a 30 minut. Zpět pojede z Bratislavy ve 4:30 a 13:30.
Až na největší sídliště
Odpolední spoj z Prahy bude mít cílovou stanici ve stanici Bratislava-Petržalka. Praha tak získá přímé spojení s největším slovenským sídlištěm. Ze stejné stanice bude vyjíždět i ráno ve 4:05. Ceny jízdenek začínají na 99 korunách.
Další novinkou bude rozšíření spojení do Polska a v Polsku. Od 14. prosince navýší počet spojů mezi Prahou a Krakovem, které nově pojedou každý den a ve vybrané dny dvakrát denně. Zároveň bude dvakrát denně jezdit na Slovensko, kde bude mít jako konečnou stanici Prešov.
Od 1. března 2026 spustí dopravce novou linku z Krakova do Varšavy, která bude jezdit dvakrát denně, a navýší tak i počet spojů mezi Prahou a Krakovem až na čtyři denně. Vzhledem k úpravám infrastruktury v železniční stanici Žilina dojde k dočasnému přerušení spojů do Prešova, které budou obnoveny 30. dubna 2026.
Ostře sledovaná ojetina. Do Česka dorazil vyřazený španělský vlak, Leo Express zakázal fotky
Soupravy po modernizaci
Soupravy s maximální rychlostí 200 km/h dojezdily ve Španělsku loni. Naposledy je cestující využili u spojů Intercity Madrid – Algeciras. Jsou z 90. let minulého století, ale nedávno prošly modernizací. Renfe od Talga odebralo v minulosti celkem 44 těchto souprav s vozy upravenými pro různé účely, od lůžkových až po jídelní. Zvládají měnit rozchod. V minulosti je Renfe nasazovalo například na spoje do Francie. V provozu je postupně nahradily vysokorychlostní jednotky Talgo Avril.
Leo Express si má soupravy pronajmout přes firmu Renfe RAMF (Renfe Alquiler de Material Ferroviario), která se zaměřuje na pronájem kolejových vozidel. Takto si již pronajímá jednotky pro provoz na Slovensku z Bratislavy do Komárna.