Leo Express obnovuje autobusové spoje do Užhorodu a Mukačeva

Autobus Leo Expressu. Pramen: Leo ExpressAutobus Leo Expressu. Pramen: Leo Express

Dopravce obnovuje linku na Zakarpatskou Ukrajinu po téměř 17 měsících.

15 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
M M

Košice-Mukačevo je 140 km, předpokládám ta výrazně nadsazená cestovní doba je kvůli hraniční kontrole?

J J

Někdo si tu jen nepohlídal časová pásma 🙂 na Ukrajině je o hodinu víc.

Jinak ano i přesto je cestovní doba tak dlouhá kvůli hranicím.

Zbyněk

V článku je uvedena cestovní doba už s přihlédnutím k časovým pásmům 🙂

J J

Máte pravdu, špatně to má na stránkách Leo Express 😀

Zbyněk

Předpokládáte správně, hraniční kontroly tu cestu dost zdržují. Cesta navíc z velké části nevede po dálnici, takže průměrná cestovní rychlost je tak 65 km/h.

p.ondrash

Jezdili jsme několikrát a vždy byli v cíli o dost hodin dřív. Oni se jistí v případě velkých front na hranicích a popř. problémy s celnimi záležitostmi, což se děje výhradně u obyvatelů Ukrajiny v buse. Cesta zpět je o něco komplikovanější, ty samé důvody, a čas je téměř přesný. Šťastnou cestu na UA!

BEL

Před dvěma lety jsme využili bus smluvního partnera RegioJetu z Užhorodu do Košic. Na hranicích jsme strávili cca 6 hodin a málem nestihli v Košicích vlak do Prahy. To zdržení a nehoráznou buzeraci nám zajistili překvapivě slovenští celníci.

Jaaaa

Naopak nepřekvapivě.

Po silnici je to lepší přes Maďarsko, tam jsou kontroly v pohodě oběma směry a jedete v podstatě pořád po dálnici.

Winchester1973

Super, až se to vzpamatuje tak by ještě mohl nějaký dopravce od vlaku v Košicích/ Michalovcích/ Humenném propojit Velký Bereznyj a Užok.

timom25

Nič v zlom, ale na to aká je na východnom Slovensku dopravná obslužnost máte dosť veľké oči. A prechod cez ktorúkoľvek hranicu inak ako autom je niekedy až neprekonateľný problém. Len pre taký menší prehľad: z Košíc/Prešova ide do Poľska (Krakow) 1 diaľkový autobus denne. Vlaky končia cca 20 kilometrov od hranice, miestne autobusy obsluhujú len dediny a hranicu neprekračujú. Výnimkou je občasný turisticky vlak v Medzilaborciach, s ktorým by sa v rámci šotoušskej fantázie dalo párkrát týždenne dostať do Rzešowa. Je to o to väčšia škoda, že poliaci majú v letných mesiacoch nočné vlaky z trojmestia až na Slovenskú… Číst vice »

SaulGoodman

Tak z Košic se dá jet vlakem do Mukačeva/busem do Užhorodu a z obou těchto měst už pak jede „električka“ tímto směrem, přes Bereznyj i Užok, až do stanice Sjanky, tj. nad Užocký průsmyk. Je to bolestivě pomalé, pravda, ale to je hlavně trasováním v horách a stavem trati.

https://swrailway.gov.ua/timetable/eltrain3-3/?rid=404&reverse=1&half=1&count=4

Jaaaa

Ona ta silnice do Užockého průsmyku není o nic lepší.

Jedinou slušnou silnicí na Podkarpandě je „dálnice“ z Užhorodu přes Mukačevo na Lvov.

Winchester1873

Myslel jsem to samozřejmě trochu nadsazeně:) To už bych věřil protažení trati o rozchodu 1435mm z Maťoviec do Užhorodu ( již 10 let se to občas objeví v ukr. médiích). Stačilo by takto zlepšit dostupnost Užhorodu jako výchozího bodu pro všechny cesty a trochu modernizovat užocký semmering, kde jsou koleje přichyceny hřeby. ( naopak silnice byla tento rok opravena i když dost nekvalitně)

Jaaa

Tak ona tam trať na 1435 vedla, i když jenom na Užhorod 2.

Winchester1873

Myslel jsem to trochu nadsazeně. Stačilo by zlepšit dostupnost toho Užhorodu jako výchozího bodu. ( 5-10 let například čtu že se bude stavět trať o 1435mm z Maťoviec do Užhorodu) Trať užockého semmeringu pokud se na ni výrazněji nesáhne tak nevím jak dlouho vydrží ještě. ( prohnilé pražce jsou přichycené na hřeby).