umbrellamobility
umbrellamobility
umbrellamobility
Dopravci Železnice

Leo Express navýší počty spojů mezi Prahou a Krakovem na čtyři týdně

Jednotka Stadler Flirt společnosti Leo Express. Foto: Leo Express
Jednotka Stadler Flirt společnosti Leo Express. Foto: Leo Express

Společnost Leo Express se rozhodla přidat další spoje mezi Prahou a Krakovem. Po celotýdením provozu o prázdninách linka jezdí o víkendech, od 24. října dojde ale k navýšení počtu spojů na čtyři týdně každým směrem.

Nově tak pojedou jednotky Stadler Flirt z Prahy do Krakova každý večer už od čtvrtka až do neděle, zpět do Prahy od pátku do pondělí ráno.

Naši cestující oceňují přímé komfortní spojení mezi Prahou a Krakovem. Kvůli jejich zájmu tak od 24. října přidáváme další spoje, které jsou již v prodeji. Díky operativním změnám a restrukturalizaci údržby navyšujeme kapacitu až do 14. prosince, kdy se jeden z našich vlaků přesune podle plánu na linku Praha-Vratislav,“ komentuje rozšíření provozu Juraj Andrejka, ředitel Leo Express pro Polsko a Ukrajinu.

Do Krakova začal Leo Express jezdit v červenci 2018 ve víkendovém provozu. „Na polských kolejích stále probíhají opravy, kvůli kterým je cesta vlakem skoro o hodinu delší než cesta autobusem Leo Express. Proto mimo sezonu vyjíždíme pouze víkendově. Naši cestující si ale stále mohou vybrat mezi pohodlnější ale delší cestou vlakem nebo rychlejší cestou autobusem, kde ale musejí přestupovat. Jakmile budou koleje opravené, budeme hledat další cestu k zajištění denního provozu,“ vysvětluje Andrejka.

Od 20. prosince zavádí Leo Express nově i linku z Prahy do polské Vratislavi, která bude v závazku Pardubického kraje a Dolnoslezského vojvodství. Vlaky Leo Express vyjedou každý pátek, sobotu a neděli v 18:08 z Prahy. Zpět dorazí každou sobotu a neděli v 10:28.

24 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Tomáš Záruba

Mně tenhle marketing přijde fakt úplně směšnej. Čtyřikrát týdně, no považte! :-))
Dokud tam nebude pravidelná dvouhodina, tak to nestojí za větší zprávy…

Radek Janata

Cílová skupina jsou hlavně Poláci jezdící do Prahy za prací nebo jako turisté. Jiné časy LE nabídnou nemůže, protože se jedná jen o využití jednotky, která by jinak stála přes noc v Bohumíně. A takovým lidem 4 dny v týdnu stačí.

Tomáš Záruba

No jasně, to je taky zcela v pořádku. Ale vrcholem trapnosti je pokoušet se to marketingově prodávat coby bůhvíjaké zlepšení.

Jiří Kocurek

Praivdelná dvouhodina? Například Praha – Zlín?

Kamui

Je jen škoda, že jízdní řád je koncipovaný čistě na Polskou/Ukrajinskou klientelu, co do ČR dojíždí pracovat.

vydra

Škoda pro nás.

Eda

Přesně tak, musíme číst jaké báječné novinky a výhody nám ty spoje přinesou, ale pokud bychom si tím chtěli udělat víkend v PL, tak se tam dotrmácíme na noc (za kterou nemálo zaplatíme), užijem si v lepším případě den, zase přespíme a ráno extrémně brzy šup do vlaku, a co v 10 dopoledne v Česku (když by to byl víkend v PL)? 🙁

Děkujeme moc pěkně, ale nechte si to pro gastarbeitery, a ty spoje tak i nazvěte..

Petr

Přímé komfortní spojení mezi Prahou a Krakovem, to mluví o lince Ryanairu? 😀 O 7 hodinách v tramvaji s 21 zastávkami určitě ne.

Zbyněk

Nesmíte to brát jen jako spojení prvního a posledního města. Lidi z nácestných zastávek spojení určitě ocení, nejde jen o Pražáky, kteří mají X dalších možností, jak a s kým se do Krakowa, případně do měst před Krakowem, dostat.

Petr

Já vím, mě ale právě pobavila ta formulace o přímém komfortním spojení Prahy a Krakova. Mohl říct třeba řady českých měst a Krakova, a hned by to dávalo větší smysl.

Marťas

A který z přívlastků rozporujete? Přímé – to souhlasí. Komfortní – ve třídě Business a Premium víceméně též souhlasí. Kromě toho, nepíše se tam o „spojení Prahy a Krakova“, nýbrž „mezi Prahou a Krakovem“, jsou tedy brány v potaz i nácestné zastávky.

Petr

Ale nojo, ať si každý vybere podle vkusu. Pro mě je vlak Leo Expressu komfortní někam po Pardubice (Businessem nebo Premium jsem teda nejel a jak teď koukám, do Krakova bych za ně dal 3-4 tisíce, to snad ani nemůže být myšlené vážně). Komfortní je jakž takž to, co provozují České dráhy, kde si aspoň během té štreky můžu dát normální jídlo a 1. třída tam nestojí tolik co letenka od LOTu.

Koko

Do Krakova Premium tridu lze nalezt taky pod 1000,- z Prahy, funguje to stejne jak u aerolinek.

Cyklista

Během štreky svíčkovou na stojáka =)

Je pravda, že LE nemá řízek a svíčkovou, ale pokud už pojedete v Premium, máte opravdu tichý oddíl, jídlo z premium menu zdarma (nemusím doplácet 200 jako u ČD) a v menu je i normální teplé jídlo, máte deku a polštářek a hlavně krásné polohovatelné sedadla, kde se můžete i prospat.

Před kritikou tramvaje doporučuji vyzkoušet =)

michal

Opakovavate nepravdive informace. LE nebyl a neni „jediný dopravce v soukromé osobní železniční přepravě“ v Polsku.

Novotny

Uz se vi, kolik bude stat cena jizdenky v casti trasy a jak se zajisti, ze bude volne misto, pokud to ma jezdit v zavazkove doprave? Dnes trasa Praha-Pardubice, tarifne 104km, vyjimecne za 219Kc, ale vetsinou 369 nebo 469 Kc. A to je opravdu dost. Pokud to bude v zavazku, tak lituji cestujici,kteri se bud vlakem nedostanou, ze uz je ten den vyprodano nebo zaplati az takovouto cenu,pokud pojedou nasledujicimi volnymi spoji. Existuji nejake cenove regulace v zeleznicni doprave vubec??

suri

tak u vlaků v závazku snad bývá pravidlem, že v nich není povinná rezervace, takže k vyprodání dojít nemůže

Jiří Kocurek

Vyprodání ne. Ulička dvěma řadama nastat může.

noerf

Máte někdo informaci v jakém stavu je testování jednotky z Číny? A kdy mají dorazit zbylé dvě?

Martin Novak

Mě tedy vyloženě iritují ta polepená okna. Koupím si jízdenku a celou cestu budu koukat zevnitř na krajinu přes nějakou přiblblou postavičku, nebo zcela nezbytný nápis LEO. Děkuji nechci!

Cyklista

=) mě iritují více ty betonové stěny všude kolem trati =)

Martin Novak

No tak ono je to jedno k druhému.

Robert

Po celodenním provozu o prázdninách linka jezdí o víkendech, od 24. října dojde ale k navýšení počtu spojů na čtyři týdně každým směrem.

Předpokládám, že mělo být po celotýdenním. A v titulku mělo být 4 páry spojů.