Leo Express křísí železničního kurýra, začal přepravovat vlakem zásilky

Přeprava balíku Leo Expressem. Pramen: Leo ExpressPřeprava balíku Leo Expressem. Pramen: Leo Express

Společnost Leo Express oprašuje službu železničního kurýra, když ve svých vlacích začala přepravovat zásilky. Zatím služba funguje na trati mezi

72 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Marian Kechlibar

Prodávám přes svůj e-shop knihy a toto bych klidně využil. Cena srovnatelná se Zásilkovnou, nižší než PPL, podstatně nižší než Balík do ruky. Ale pokud to LE myslí vážně, měl by dát e-shopům k dispozici pluginy pro typická řešení (např. WooCommerce), tím se objem užívání znásobí.

Martin

To by prvně museli mít na své platformě a ne přes google forms. Pochybuju že je v současné době schopen poskytnout jakoukoli API specifikaci, natož hotové pluginy

ušatá

Tak za tohle pochvalu před nastoupenou jednotkou!

jan

Je to rozumné a rychlé.

koleyy

A nebo se tonoucí stébla chytá?

TomikV

No jak pro koho. Aby to mělo nějaký smysl, musel bych být z cílové stanice a musel bych si tam dojít asi k vlaku ??

Kosmik

Poplujem spolu tam dolů tou peřejí,
přestože vodákům v ČSD nepřejí,
řeka nám píseň bude hrát,
že lodě nechtěj’ nikde brát.

Bivoj

Tohle může fungovat tak při přepravě z konečný na konečnou. Nedovedu si představit, že třeba v Pardubicích by stevard měl vydat pět zásilek a třeba tři přijmout. Jak dlouhý pobyt v Pardubicích ten expres má ? 3 minuty ?

Marian Kechlibar

Zkuste libovolnou pobočku Zásilkovny, zpracovat 8 zásilek s pomocí čtečky čárových kódů je otázka čtyřiceti vteřin.

TomikV

Tak tohle bylo hodně naivní.

Zdeněk

ČD, nebo vlastně spíše ČSD měly dlouhá léta službu zvanou spěšniny, kterou se daly doručovat zásilky po celé železniční síti. O vyložení zásilky v cílové stanici byl příjemce vyrozuměn, nebo se po ní ptal buď osobně, nebo telefonicky – dle dohody. Jenže pak byly spěšniny zrušeny jako relikt socialismu, patrně proto, že se jejich prostřednictvím nedal zákazník dostatečně oškubat – nepochybně k tomu tehdy chybělo know-how. Celkem roztomilým zdůvodněním zrušení spěšnin bylo i to, že všude jinde v Evropě už byly zrušeny. Ve srovnání s dnešními neohrabanými pokusy o přepravu zásilek vlaky se jeví tehdejší spěšniny zákazníkům jako rajská hudba.

Nekdo

aha jistě. u ČD byla tato služba ztrátová za 198,- Kč/ks, tak soukromník si spočítal, že to bude dělat za 69,- Kč/ks. to myslím o ČD vypovídá hodně…

Zdeněk

Spíše hodně vypovídá o soukromníkovi to, že si o přepravě zásilek z/do všech stanic na dráze může nechat jen zdát. Až by se k tomu jednou odhodlal, jeho cena 69,-Kč/ks by se rozplynula jak pára nad hrncem.

ušatá

Spíš o těch, kteří to nechtěli a snažili se to za každou cenu zlikvidovat díky svým představám o ekonomice. To platí i o spoluzavazadlech a kusové přepravě vůbec i nákladní dopravě jako celku. Protože se ta efektivita počítá zcela nesmyslně a nezahrnuje se celkový efekt v rámci státu. Proto i např. rušení vleček, nákladišť, růst silniční, kamionové dopravy apod. Prostě co nás to všechny skutečně stojí se počítat nechce. Co se jen SŽDC vynasnažila co nejvíce zlikvidovat možnosti nakládky, vykládky atd.

koleyy

Soukromník nemá nábřeží a mnoho jiných baráků narvaných systémovými specialisty (čti: darmožrouty).

ngthrn

Ale může nastat i situace, že snížením ceny se stane služba méně ztrátová, protože ji začne používat víc lidí. Zvlášť pokud hodně nákladů je fixních. Ale spousta podniků má v tomhle mentální blok a zlevňovat ztrátové služby zní prostě příliš absurdně na to, aby to někdo zkusil. Podobným problémem dlouho trpěly i ceny jízdenek, cyklus zdražení -> úbytek cestujících -> ztráty -> zdražení… (těžko říct, kde vlastně začal)

robert

ČD Kurýr mi dost chybí, ale upřímně pochybuju, že mezi tak málo stanicemi o to někdo bude mít zájem.

ušatá

Nějak se začít musí.

Martin

Mate to mezi 2 velkymi aglomeracemi, cca 2mil. obyvatel, kazdy 5 clovek ve state…

Vlado

No trochu zoufalý pokus na udržení se na trhu.Trochu to rozvedu ze strany zákazníka.Musím si zjistit odjezd vlaku,dojed na nádraží ,vyplnit formulář ,najít stevarda (nebo místo bude na jednotce označené?,nebo ta jednotka přijede otočená),volat příjemci čas příjezdu vlaku ,ten bude opět běhat po nádraží ,hledat nástupiště ,pak stevarda a pokud to posílá firma firmě oběma stojí práce pro balíček cca hodinu dvou lidí.Ze strany Leoše stevard bude mít o starost více ,místo aby se věnoval cestujícím ,což je jeho prioritní práce.Kam je uloží a zabezpečí ?dohady firmy se zákazníkem co se poškodilo a to vše za 69 Kč ?Hm.Dále je… Číst vice »

Herold

V době, kdy jsem v devadesátých letech studoval se běžně se dělávalo (nevím, jestli to funguje doteď), že se drobnosti posílaly např. po řidičovi autobusu jedoucího na žádané trase. V místě A se předal balíček+cca 50 Kč jako odměna, v místě B čekal příjemce, který si balíček od řidiče vyzvednul. Fungovalo to bezproblémově i v době, kdy nebyly mobily-jen někdy si holt člověk na nádraží počkal. Proč by to nemělo fungovat dnes?

Dalibor

to je jednoduchý. dnbes na to musíte mít aplikaci i s aplikátoren a nejméně 3 webový rozhraní a 1 éšop. Používat mozek je v dnešní době asi zakázáno. Tohle posílání po řidiči fungovalo spolehlivě i za bolševika, akorát bohatě stačila desetikačka. Nikdo nikoho nehledal, všichni měli jízdní řády, ve kterých uměli hledat spojení, autobus přijel ke svýmu nástupišti a v případě zpoždění se na něj prostě počkalo.

Alf

Vesměs to fungovalo, ale třeba kamarád takhle posílal přepravku meruněk z Moravy do Čech, bus měl nějakou poruchu, takže byl vyslán náhradní a meruňky už se nepřeložily.

Bivoj

To s tím šoférem autobusu se za socíku dělalo běžně. Jenže na vesnici, kde se všichni znali.Takže to byla spíš sousedská výpomoc, než placená služba.

Herold

No nevím, dělat to na vesnici (mezi vesnicemi) mi nedává moc velký smysl, to je spíš služba „na dlouhé tratě“. Rodiče mi takto občas něco poslali do Prahy na studia.

kakov

tak já jsem to potkával na trase Plzeň-Praha a Praha-Brno, to moc po vesnicích není

Nekdo

ještě v roce 2006 jsem takhle posílal balíček z Brna do Bazileje za 300,- Kč…

Miriam

Před 3 lety jsem takto posílal klíčky od auta, co jsem omylem odvezl z Brna do Prahy v kapse. Řidič autobusu RJ sdělil, že nic vozit nesmí (čemuž naprosto rozumím, je to rizikové pro něj a pro jeho zaměstnavatele z mnoha důvodů), ale naštěstí jsem ho přemluvil a za drobnou úplatu klíčky odvezl zpět do Brna.

ušatá

Ale ono se to dá také dovézt přímo dotyčnému, dá se to uložit na nádraží a tam vyzvednout. Na lokálkách by to bylo ještě jednodušší. Ale musí se chtít a koncepčně pro to něco udělat.

Honza

Ty „cizokrajný rostliny“ mě zaujali nejvíc – pokud všichni myslíme ty samé rostliny – tak i samotná přítomnost v jejich v uzavřeném prostoru blízkosti navozuje mírné haha účinky…

Pavel

A co se stane se zásilkou ve stanici doručení? Tedy v případě, že na ni nikdo u vlaku čekat nebude. Dokážu si představit případy, kdy se příjemce o chvilku zpozdí …

Miropiro

A což teprve když bude mít vlak velké zpoždění? Každopádně je to nápad fajn – a samozřejmě to chápu jako snahu si zlepšit hospodaření.

Herold

Nebude-li zásilka příjemcem vyzvednuta v určené stanici, dopravce ji uskladní a vyzve odesílatele i příjemce k jejímu bezodkladnému vyzvednutí na sdělené adrese skladu v Praze, případně v Bohumíně. Pokud k vyzvednutí přes výzvu nedojde, naloží dopravce se zásilkou podle obecně závazných právních předpisů jako s nevyzvednutou věcí po uplynutí předepsaných lhůt. Snadno zkazitelné zásilky jsou však skladovány maximálně po dobu 48 hodin.

Ten_z_Bíliny

Další věc je, jak se budou posílat po železnici poštovní zásilky. Po dalších a dalších vylepšeních od pošty, kdy se snaží, aby se přes ně posílalo co nejmíň, tak třeba poštovní vlaky z Prahy směr východ jezdí běžně dvouvozové. Ještě nedávno to mělo třeba 6 vozů. To už se po železnici prostě nemůže vyplatit.

On.

Běžně jezdí 4 vlaky na východ a 3 zpět většinou 3 – 6 vozů.

Ten_z_Bíliny

Včera kolem osmé viděno v Běchovicích 2 vozy + loko. Se půjdu podívat zítra znovu 🙂

Lupens

Jeden veze 2 vozy a jiný zase 10 vozů.

ušatá

Ta pošta by se na vlaky měla zase vrátit. Ale jsme pořád u té koncepce a řešení keců o životním prostředí a dovést to konečně také do života a ne jen vymýšlet nesmysly za miliardy.

Džamel

Ještě by mohli zavést vrácení peněz za zrušené jízdenky v normálním termínu… Od ČD, ZSSK, UZ i Regiojetu jsem dostal peníze skoro hned… Leo zadržuje mých skoro 7 tisíc (za skupinu) s odvoláním na 90 dnů…

Haha

S jejich cashflow se může stát, že ty peníze uvidíte přes správce konkurzní podstaty jako pohledávku, nebo vám je nakonec pošlou ČD, pokud ten odkud bude..

Mravkolev Běžný

Spěšniny bývaly pro tehdejší OPŘ ČD ve většině případů dokonce ziskové.
Nikoho nahoře to však nezajímalo, stejně jako velmi praktická přeprava tzv. cestovních zavazadel.
Na Západě už to zrušili, tak co bychom my to tady měli mít.
A stejná „móda“ postihla i úschovny zavazadel, byť v o něco méně fatální míře.

X 1

Na západě to zrušili.
A potom z malinké Germánské zásilkovny vznikl po roce 2009 logistický gigant Hermes Paket. Jen depo v Lipsku denně zpracuje přes 200 tisíc zásilek. 15500 zaměstnanců a přes 3 miliardy €uro obrat.
Stále to říkám. Ty státní molochy DB nebo ČD vedou diletantští pseudomažeři, kteří byznysu rozumí jak koza petrželi. A opravdovejm byznysmenům jsou jen pro smích. Ti z nich jen dokáží tahat peníze. Kdyby za státními dopravci nestál stát, tak jim nikdo nepujčí, nebo jen na hodně vysoký úrok. Takoví jsou to hospodáři.

SaulGoodman

I česká Zásilkovna je už dost velká společnost rostoucí obrovským tempem, Česká pošta by se mohla učit.

Jan Horák

To se nedivím. Dnes poslán balíček Zásilkovnou v Pont marketu v nádražní hale v Náchodě za 10 s. Vyplněn adresát a zaplaceno v android aplikaci, na balík se adresa nepíše, sami si nalepí štítky. V marketu jen sdělení hesla. Na poště ten den zrychlené vyzvednutí balíku, fronta na půl hodiny, heslo diktovat dvakrát, při zadání do vyvolávacího systému se nepřenese k přepážce.Atmosféra jak v socialismu.

ušatá

Přesně tak.

Marek Janík

Tak sláva, tímhle bravurním krokem zažehnali bankrot klepající na dveře!

Komarek

Kéž by ČD vrátily Kurýra, jezdí všude a ten vlak tak jako tak jede, takže nevím, proč by to obzvlášť na přímých linkách mělo být tak drahé. A mají, na rozdíl od LE, i okýnka pro výdej. Nechával bych si takhle posílat zavazadla, bylo by to super…

kakov

jenže ČD ve velkém zlikvidovaly ve vlacích služební oddíly, takže je není kam dávat

asdfg

No, nejdřív to začalo různým omezováním na váhu, velikost, co v tom smí být, omezení stanic, vyjmenovaný vlaky. A pak už to šlo samo z kopce a omezení hytláků už byl jen hřebíček do rakve. Přitom kolem roku 2015-16 nebylo problém mít ve vlaku 10-15 kurýrů, hned na prvním ranním rychlíku.

kakov

v tom samozřejmě máte pravdu, já na to koukal spíš z hlediska budoucí překážky pro obnovení podobné služby, proto jsem psal o zrušení hytláků,

On.

Ve vlaku už nebývá kdo by se zásilky nonstop staral, respektive je hlídal a navíc ve stanicích už není personál co by zásilky vyzvedával případně překládal.

ušatá

Prostě se ušetříme až ke smrti. Ale hlavně budeme mít nepředimenzovaná nádraží, kde bude betonové monstrum, jedna lavička a zábradlí. Toť vrchol dopravy 21. století.

ušatá

Jo, já si ještě pamatuji, jak jsem si běžně posílal kufr vlakem, abych se s tím nemusel tahat a dokonce v jedné době mně to odvezli z domova až přímo na místo ubytování. Kde jsou ty časy!

Martin

Tohle už je křeč.

HonzaX

Kdysi tuto možnost poskytovaly i ČSA. Např. jsme tak posílali dokumenty a balíčky mezi Prahou a Bratislavou. V Praze stačilo doručit zásilku na bus terminál u Kotvy.

Dáda

KOnečně. 3koda že LE má tak málo linek. Spěšniny jsme používali velmi moc a jnak to ČD zrušila, dost mi chyběly.

Pavel

časy se brzy vrátí k normálu…

Dáda

otázkou je co je normál.

Ten_z_Bíliny

Vlastním eshop a jednou jsem to využil v Holešovicích. Byla tam na to vyhrazená jedna ženská, která se o to starala. Pokud to bylo takhle kostrbatý řešení, tak se nedivím, že to skončilo. Dnes, když vše jde přes aplikaci nebo přívětivý webový rozhraní zadat, tak se to dá dělat daleko efektivněji a stačilo by jen ten balík přinést (sami si ho měříme, vážíme a oštítkováváme běžně), aby si to pokladní jen převzala a nic víc. Takhle by to šlo.

Zbyněk

Jde o to, že pak musel být v každé stanici člověk navíc, který zásilku přijal nebo převzal a pak ji odnesl k vlaku. Když si vezmete kolik to bylo stanic a turnus, tak se nedivím, že to skončilo. Navíc mezitím skončily uzamykatelné vozy pro přepravu zavazadel, kola se vozí na hácích na chodbičce.

ušatá

Ten jeden člověk ale může dělat více věcí a budou i ty požadované služby a třeba i pořádek ve stanicích

kakov

já když jsem ještě ČDKurýr používal (2006-2008), tak jsem to dělal přesně tak, jak píšete, doma nebo v kanclu jsem vyplnil vše potřebné přes web, a jen s vytisknutým listem předal u okýnka…… tehdy ještě nebyla doba aplikační, tak jsem jel přes web

Maršál

Tak si říkám, že by nějaká novodobá obdoba spěšnin fakt nemusela být marná, a to jako třeba jeden ze způsobů doručení z e-shopů. Lidé si odtud nechávají posílat věci čím dál víc a zároveň jim evidentně nevadí si pro ně někam dojít, viz Zásilkovna. Zároveň by to bylo ideální pro cestující na železnici, kteří by prostě při cestě dostali zásilku na nádraží…

kakov

to je právě problém, eshopy jsou ujetý na PPL/DPD apod., v době kdy ČDKurýr fungoval, tak žádný eshop nic takového nenabízel, museli by dráhy zavést elektronickou komunikaci eshop-ČD a sami si pro ty zásilky dojet do eshopu, pak by to mohlo být zajímavé, ale to bohužel nikdy neuměly

Frantisek

Mnoho obchodů doručuje i na poštu. většina firem nějaké to vozítko má. Naproti tomu doručování do vlastních rukou přes den v předem neznámý čas mi přijde pro většinu pracujících být spíše komplikací.

kakov

právě pro vámi popisovanou komplikaci jsem dříve neměl PPL rád, protože jsem neměl čas vysedávat doma a čekat, až přijedou……
několikrát se mi stalo, že jsem při objednávce požadoval dodání poštou, a přesto to eshop poslal PPL, že prej jsou na PPL zvyklí, pak jsem musel až někam do horoucích pekel, kam v té době nejezdila ani MHD,
dnes je to lepší, protože PPL má výdejní místa

X 1

Mě osobně by například vyhovovalo dojít si pro balíček na nádraží.

kakov

mě by to na nádraží také vyhovovalo, psal jsem o PPL a jejich depa jsou většinou daleko (z pochopitelných důvodů) od běžných cest občanů

ušatá

S těmito doručovacími službami mám velmi špatné zkušenosti. Velmi často se neozvou, jen sdělí, že mě nezastihli, nebo volají 10 minut před doručením a diví se, že nejsem doma apod. Takže vše se opakuje třeba na třikrát a stížnosti nepomáhají. Takže ono je to na levačku víc než se zdá. Dokonce se mně už párkrát stalo, že se an i neozvali a odvezli to zpět odesílateli, který se divil, proč jsem si to nepřevzal, když jsme byli dohodnutí.

Ten_z_Bíliny

Přesně tak. Nikdo z eshopu nebude jezdit na nádraží se zásilkama, pokud to nebude třeba nějakej urgent, když běžně DPD/PPL a pod je každý den zaváží a kurýr prostě vleze dovnitř, přebere si připravený zásilky a odejde. Eshop se tak nemusí o nic starat.

Karel V

Kdyby České dráhy hlavně v minulosti vedli manageři a ne lidé, kteří je buď svou neschopností nebo jako politické zadání likvidovali, nemohl by být problém ve větších městech do e-shopu pro zásilky dojet. Takhle platí heslo ´´když se nechce je to ještě horší než když to nejde ´´A dnes je už pozdě brečet nad rozlitým mlíkem

Petr Petr

Já jsem v době, kdy se spěšniny ve vlacích rušily k tomu slyšel to vysvětlení, že to bylo takto prolobováno spedičními firmami s tím, že když dráhy vozí v osobních vlacích, placených státem, komerční zásilky, tak je to nedovolená konkurenční výhoda proti těm spedičním firmám.

Občas si vzpomenu, jak jsem někdy v osmdesátých letech zařizoval bezdokladový bankovní styk se Státní bankou Československou. Příkazy k úhradě jsem vygeneroval na magnetickou pásku, tu jsem cestou z práce odevzdal na nádraží a druhý den ráno, cestou do práce, jsem si pásku vyzvedl, byly na ní nahrány výpisy.