Leo Express křísí plány na spojení Praha – Bratislava, počítá nově i s vectrony
Jednotka Stadler Flirt firmy Leo Express při prezentaci v Pardubickém kraji. Autor: Leo Express
Leo Express chce navýšit počet spojů do Krakova na pět denně.
Za případné nové spoje z Prahy přes Kladsko do Vratislavi budeme moc rádi, dlouhou dobu tam není žádné dobré přímé a rychlejší spojení. Snad to vyjde.
Podle diskuse níže, jak se zavírá v noci Lahvak. V Německu delší dobu jezdí i v noci ICE. Je to takový Vymětalová, který třeba ujede z Hamburku a ráno ke někde v Basileji. A těch spojů je daleko více, dost často jezdíme z Lipska asi v 23 a v čase 2..11-2.45 presedame ve Frankfurtu na jiný směr. Rozhodne lepší jak busy .
Další osobní plevel na koridoru.
Trochu mimo téma, ale CRRC (které mělo dodat vlaky LEO Express) dneska podepsalo smlouvu na 3 jednotky + opce 20 pro ETIHAD Rail. Snad se to podaří lépe než v Evropě.
Jestli tam mají „pružnější normy“ než v Česku, tak možná ano.
Je zajímavé, že by zkapacitnění do Krakowa znamená, že by vlak zastavoval i v Karviné.
Co je na tom tak zajímavé? Vůbec mne to nepřekvapuje. V Karviné Leo Express i nyní zastavuje celkem často. Sem tam má v Karviné i začátek či cíl cesty. Naopak se Leo Express snaží zastavovat všude, kde se dá… Ono, proč taky ne. Co si budeme… Jen vůl by asi netěžil z podstatné výhody oproti konkurenci – neuvěřitelně lehkého vlaku. Jeho rozjezdové časy se nemohou rovnat vůbec s ničím. I proto dokáže Leo Express nejvíce eliminovat zpoždění, a i proto dokáže přijet z Ostravy do Prahy třeba s 8-10 minutovým předstihem oproti klasickému JŘ. Leo Express s Flirty se s… Číst vice »
Když pojede rychlík jakéhokoliv dopravce ze Zábřeha na Moravě až do Pardubic bez zastavení ( což např. Leo jezdí ) tak v klidu může jet rychlostí 140 km/h a ještě do Pardubic těch 8 minut pokráti. To samé z Pardubic do Praha h.n. bez zastavování v Kolíně a Libni stihne včas i rychlík o rychlosti 120 km/h.
Dobrý den, vlaky Leo Express zastavují, popřípadě některý i končí v Karviné
No zrovna LEO ten toho už napovidal a nasliboval že mu nějak nevěřím že to dotáhne.
to byl Leo . ted uz s Renfe možná mají plány reálnější podklad
Když seženou s čím a s kým.
Spoj Praha Bratislava přes Olomouc může výrazně zlepšit dosažitelnost Prahy pro cestující z oblasti Hodonína a Uherského Hradiště a i nižší kvalita vozů bude konkurencí pro Slovácké expresy ĆD.
Souhlas, třeba dostanou „Šohaji“ konečně bistro a letpsi vozy.
Co vlastně bude se Siriusy? Když to čtu, tak mě to dost mrzí. Přeci jen, je rozdíl jezdit cestovat ojetými vagony a novými pěknými vlaky.
Ale třeba LEO překvapí a chystá nákup nových vlaku.
Datum dodání by bylo za hodně dlouho
Proč, když se začaly už testovat? Teď bude hodně za dlouho vybrat výrobce, navrhnout, koupit, navrhnout řešení interiéru, vybrat subdodavatele, přivést na okruh, schválit. Všechno od nuly. Pochybuji, že některé komponenty, které byly v Siriovi, budou moci jít do nového vlaku.
20 let staré vagóny z Rakouska nebo Německa jsou lepší než cinsky sunt.
Ale no taak. Vždyť jste tím „čínským šuntem“ v životě ani nejel… Nesuďdte knihu vždy dle obalu.
Raději mlčím, když o tom nic nevím.
Vsichni vedi jaky maj vyrobky od mistnich zlutych soudruhu kvalitu. A uz z principu, kdo by chtel podporovat jejich ekonomiku, vsak by zachvilku ovladli celej svet. Ne, cina se musi drzet za jejich ostnatym plotem co nejdal👍
Bez čínských soudruhů by sis pravděpodobně ani nesedl na záchod, nejel bys autem, ani vlakem. Nepochybně i velká část surovin na západní vlaky (a v podstatě i všechny ostatní výrobky) pochází z číny. Takže tohle je pokrytectví maximálního kalibru 🙂
A kdepak jsou vyrobený součástky na ten váš mobil/počítač ?
Princip beru, ale opravdu jsou Fuxing vlaky šunty?
Já novými čínskými vlaky jel a naprostá spokojenost. Vše fungovalo, dveře se zavíraly, dokonce se ani samovolně neotevíraly, toalety bezproblémové, klima taky jela, sedadla i lůžka v pohodě….
Co máte všichni pořád proti čínským vlakům? Neustále se tady tváříte jak jsou činské vlaky nekvalitní, přitom narozdíl od Evropy jsou ty vlaky velice pokrokové…
Otázka trochu mimo mísu. Nevíte jestli se chystá nějaký jiný dopravce než ČD na trasu Praha – ČB? Děkuji
A je na trase do Benesova místo pro jiného dopravce?
A nákladní dopravci nebudou mít co žrát….
Zrovna na trati 330 by nebyl s Kapacitou problém
Trasa toho nového vlaku vede pouze po trati 330 ?
Jinak se ale celkem těším, pokud plány dotáhne Leo do konce… Teď s Renfe je to reálnější, než kdy dříve. A těší mne, že Leo zase (byť jen o trošku) posunuje laťku v rámci posledního spoje z Prahy směr Ostrava. Pořád mi chybí spoj Praha-Ostrava, který by jel později, než nyní ve 21:38 vlak RJ (Humenné, který je složen defakto jen z lůžek a jen jednoho klasického vozu nepočítám), ale… Co už. Upřímně, onu nedostupnost Prahy v nočních hodinách jsem nikdy nepochopil. Nádraží se zavírá okolo půlnoci a otevírá zase ve 4 ráno… Všechny spoje se pak tomu přizpůsobují. Proč… Číst vice »
Ono je to opačně. Cestující mají minimální zájem o spoje, které by v Praze začínaly nebo končili někdy uprostřed noci, proto ani dopravci takové spoje nenabízejí a není tedy nutné, aby rpo nejezdící spoje bylo otevřené nádraží.
No, to je právě podle mne docela blbost. Dopravcům totiž ani není nijak umožněno tyto spoje realizovat… Samozřejmě, je otázkou, jak moc velký zájem by o noční spojení Prahy s jinými městy byl, ale… Řeknu na rovinu, že je opravdu hodně nekomfortní mít poslední spoj směr Ostrava navázaný na půl desáté večer z Prahy… Kdyby alepsoň něco jezdilo třeba „jen“ o 2 hoďky později – k půlnoci… Ale ne. Nechápu. A co jsem se tak díval, tak hlavní nádraží v Praze (v hlavním městě ČR, kde žije 1,3 mil. obyvatel btw) je takto v noci zavíráno už hoodně dlouho. Nikdy… Číst vice »
Jedte autem
Jasně… Děkuji. Rada nad zlato.
Jednak žádné auto nemám, v dohledné době ho ani neplánuju, a za druhé zrovna Ostrava-Praha, která se vlakem opravdu jet vyplatí, rozhodně autem jen tak nepojedu – zvláště, když za přítelkyní cestuji sám. Neberu s sebou celou rodinu.
Tak to, že se stávající rodinou nejezdíš za přítelkyní kvituje určitě hlavně ona. Manželky s milenkami nemívají nejlepší vztahy 🙂
Vtip pěkný. Povedl se. Ale… Asi chápeš, jak jsem to myslel. 😅🤔
👍
Dopravcům to samozřejmě je umožněno, ale dopravci umí počítat, tak vědí, že hrstka cestujících jim takový spoj nezaplatí.
A dotované spoje na této trati být nesmí. Proloboval to, mimo jiných, i jeden soukromý dopravce.
Nádraží je zavíráno/otvíráno podle vlaků, které tam jezdí. Třeba Kolín funguje 24/7.
Problém samozřejmě je ten, že v relaci Praha – Ostrava nejsou dotace a vlaky by byly málo využity, proto to žádný dopravce na vlastní triko neprovozuje.
Jinak samozřejmě zavírání Prahy hl.n. je hlavně kvůli bezdomovcům a dalších různých existencí v okolí.
Jenže nějak pochybuji o tom, že by si jakýkoliv dopravce mohl říct, že vyjede ve 2 ráno z Prahy. Dejme tomu, že by se mu to vyplatilo. (napadá mne například Praha-Kraków nebo Praha-Košice). Ale… Otevřít nádražní budovu a vše kolem ní kvůli jednomu vlaku? To už moc nedává smysl, co? Takže ne… Přesně proto moc nevěřím tomu, že by to vůbec bylo dopravcům povoleno.
Ale samozřejmě. Kdo ví. Třeba se pletu, a opravdu by Správa Železnic otevřela nádražní budovu kvůli jednomu vlaku. Ovšem sám v tom nevidím význam a smysl. Ale proč tyhle restrikce? Nechápu… Myslím si, že by se cestující opravdu našli, když se vymyslí smysluplné spojení.
praha – brusel
Sice je to s podivem, ale nádraží se ve většině případů opravdu otevírá/zavírá podle prvního/posledního vlaku.
Zatím jsem neslyšel o omezení trasování vlaků, protože je nádraží zavřené (vyjma VDS).
kolín … ještě pořád se wc na noc zavírají? to pak i docela cistotný cestujici musi ac nerad vyuzit nejakeho mene frekventovaneho zakouti
To se přiznám, že netuším. Já čekal v hale na vlak, co mi měli přivézt a na dveřích od haly bylo 0:00 – 24:00.
Bylo tam čisto a teplo a neustále vestibul procházela bezpečnostní služba.
U těch nočních vlaků se potřebujete dostat také na/z nádraží… třeba na Brno jede poslední vlak z Prahy v 0:01, ale ten je v objednávce. Stejně jako Perner do Pardubic, Labe do Děčína, Lužnice do Tábora a Berounka do Plzně, které jedou mezi 23 – 00. Pak odjíždějí do 0:30 osobáky. Ale kolik lidí by vezl vlak ve 23:30 směr Olomouc, Ostrava, když by byl v Olomouci kolem 2:00 a v Ostravě kolem 3:00? Pravděpodobnost, že cestou někdo přistoupí je minimální a z Prahy směrem Pardubice, Třebová je spojení do půlnoci zajištěno.
Až do covidu byl v Praze hl.n. o víkendu sjezd a rozjezd vlaků okolo 2:30 do asi sedmi směrů.
občas jezdím nightjetem z Břeclavi do Ostravy, a v Ostravě vždycky vystoupí několik desítek lidí. (část z Břeclavi, část z Vídně.) Z Prahy by to bylo imho ještě lepší. (ale jak nevyjdou obraty, tak i výrazně dražší)
Co dopravcům brání v nočních časech jezdit ? Jasně menší zájem cestujících. A stát v té době nemůže objednat dotované spoje, neb si jeden dopravce politicky prosadil, že se na této trati bude jezdit jen na „komerční riziko“ . 😂😂😂😂
Taky tomu nerozumím. Hlavně ze v noci jezdí RegioJet FlixBus x dalších dopravců a vlaky nic ( už jsem byl parkrat nucen jet busem do Švýcarska v 23 z Prahy, protože proste v 18 jsem nemohl a pak už nejelo nic. O tom ze na koncert do Pardubic či Olomouce je vlak dost na nic, už vím několik sezón. Autem nejezdime, je to fyzicky i finančně nesmysl a čekat do 3 ráno v Olomouci po koncertě znamená to, ze nejčastěji jedu kolem půlnoci z Olomouce čímkoliv do Ostravy, těm vezmu kterékoliv lůžko či lehátko a v 6 jsem ráno v… Číst vice »
Konečně někdo kdo propojí rychle Olomouc s Břeclaví ! Dneska se z Olomouce dostat do Vídně ? bez přestupu a rychle? nereálné………
Já ti nevím, ale Olomouc-Břeclav spojení má. A pomalé úplně není. Respektive… Leo Express není a nebude bude o moc rychlejší.
Jo, kdybys napsal, že zde bude konečně spojení Olomouc Bratislava… To ok. Ale takhle?
Ale první ranni rychlík z OL do Břeclavi jede až v 7 ráno, MD to odmítá řešit. Analogicky poslední večerní opačným směrem.
Což se nástupem leo expresu nezmění.
odkud to ted vis? Drivejsi plany leo expressu pocitaly se spojeni Ostrava – Bratislava uz pred 4 rano. Sice ne z Olomouce ale kdo vi jestli do ty doby az takovy spoj vyjede, ne bude jel take navazany spoj z Prahy? A s prestupem leo to opravdu umi, treba u spoju do Ceske Trebove kdyz tam koncil dalkovy nocni leo a za chvili pokracoval jako regionalni do Lichkova, nebylo nutne vubec vystupovat kdyz cestujici chtel jet dal. Ted je to sice horsi, protoze souprava travi celou noc v CT.
Samozřejmě… To úplně ideál není. Na druhou stranu, tohle uživatel „děkuji“ nezmiňoval. To za prvé. A za druhé tenhle problém Leo Express dle již zveřejněných předběžných jízdních řádů nijak ani nevyřeší. Takže… Tady není o čem.
Je fakt, že R 13 by snesla hodinový takt a první i poslední spoj později. Pantery jde kombinovat od dvouvozové jednotky až do tří jednotek. Ale to s Leo samozřejmě nijak nesouvisí.
To stejné Brno – Olomouc autem 35 – 40 minut vlak 1:35 minut ..
Z Brna jsem ve Vídni vlakem raz dva..Z Olomouce? rychlík tfuj všude staví, jinak přestup v Přerově díky, ale ne !!!!!
Z Olomouce po Břeclav to může pálit 160 km/h …..
No, jenže tohle ti tahle nová linka Lea opravdu nevyřeší. Leo plánuje podobný počet zastávek. Tak samo se dá mluví o rychlosti… Pokud vím a dobře vidím, tak mezi Olomoucí a Břeclavem již jezdí nové jednotky, které rychlostí 160km/h jezdí… Takže tady opravdu vůbec žádné zlepšení nečekej. Zkrátka není kde a co vylepšovat. A co se týče železničních tratí do Brna… Tam je obecně známo, že je problém. A ještě několik let železnice konkurence schopná autům nebude… Jak by mohla, když pomalu ze všech stran Brna je v jeho okolí jednokolejka? Se někdy mrkni, po čem to jezdí, když jedeš… Číst vice »
Autem 40 minut? Od cedule k ceduli možná…
Taky Hodonín-Praha bez přestupu by byl přínos.
To by sice byl přínos, ale z Hodonína je to do Břeclavi 12 minut rychlíkem a z Břeclavi jede do Prahy EC nebo RailJet každou hodinu.
Zatím ještě neděkujte. Tuto linku měl jezdit už někdy od prosince 2017… A pak taky Praha – Berlín, Praha – Vídeň a dokonce (!) chtěl vyjezdit v ČR všechny dálkové spoje s 5 jednotkami. Sice mu může dost pomoct Renfe, ale uvidíme, jak to nakonec bude… Dokud ten vlak neuvidím na vlastní oči, tak tomu nevěřím.
Neměl, měl jen plány takové ale nikdy nerekl přesný termín vyjeti
Dal jsem si tu práci, a našel jsem článek, ve kterém se píše, ze měl začít jezdit všechny tyto zmíněné linky od 9.12.2018: https://zdopravy.cz/berlin-viden-bratislava-krakov-vratislav-leo-express-oznamil-velke-plany-na-vlakovou-expanzi-7930/
Ano je tam psané ze 9.12 začne nový jízdní řad ve kterém jsou tyto vlaky napsané
Ale to znamená ze je jen objednaná trasa ne ze vyjedou
Není zač, tedy snad jen za hloupý názor….co takhle R Moravan???
K čemu je „ranní vlak“, který dorazí do cíle po poledni (PH-BA)?
K tomu, že ho nejde teleportovat a jak autobusy tak vlaky holt občas jedním směrem vezou jen vzduch?
Na lehce early check-in do hotelu je takový příjezd ideální.
Rok 2024 ještě bude zajímavý. LeoExpress bude mít zřejmě nějaké novinky a zároveň se dočkáme ComfortJetu, už se na to opravdu těším jako správné šotouše. Doufám, že nejsem jediný!!!
leo expres si asi pronajme 10 vectronu a buhviodkud spoustu vozu…
Nevím, kde by ty Vectrony vzal, je to hodně nedostatkové zboží.
Akiem, RailPool a Cargounit majú vo výrobe celkom slušný počet Vectronov na najbližšie obdobie.
ELL/RLS vectrony jsou v plánu
Nebo koupi skladovky od Siemensu
A vozy budou nejake Ex DB?
Kludne aj od Akiem, RailPool, MRCE či Industrial Division. Uvidíme.
Leošovy pohádky …….
Jenže teď podpořený kapitálem Renfe. A ti to nekupovali pro to, že má pět elektrickejch jednotek jezdící na vlastní riziko a pár dieslovejch jezdící v závazku. Navíc oni sami doma teď musí dost bojovat s konkurencí. A být konkurencí u nás je o dost levnější jak ve Francii, Itálii nebo Německu. Lokomotivu jde půjčit a vagony na pár souprav by dokázat měli. Že by to bylo až tak jak plánujou a vyjeli všechny spoje si nemyslím, ale půlka by toho vyjít mohla.