Leo Express křísí plány na spojení Praha – Bratislava, počítá nově i s vectrony
Leo Express chce navýšit počet spojů do Krakova na pět denně.
Soukromý dopravce Leo Express po dlouhé době odhalil plány na nové komerční linky. Po několika letech obnovil plán spojit Prahu a Bratislavu přes Olomouc, chce se vrátit do dolnoslezské Vratislavi a výrazně navýšit počet spojů mezi Prahou a Krakovem.
Vyplývá to ze tří nových oznámení o plánované nové službě na úřední desce Úřadu pro přístup k dopravní infrastruktuře. Všechny nové linky mají začít v prosinci 2024.
Spojení Prahy a Bratislavy už Leo Express dříve plánoval s čínskými jednotkami Sirius, ke spuštění provozu nikdy nedošlo. Na rozdíl od Českých drah a RegioJetu chce jezdit po trase přes Olomouc a Přerov a dál do Břeclavi.
Podle plánu by jezdil dvakrát denně s odjezdem v 8:10 a 18:10 z Prahy a v 7:20 a 14:30 z Bratislavy. Leo Express počítá s nasazením soupravy složené z lokomotivy Siemens Vectron a klasických vozů. Lokomotivu ani vozy Leo Express v tuto chvíli nemá.
Velkou expanzi chystá dopravce v Polsku. Podle oznámeného plánu se chce vrátit s jednotkami Stadler Flirt do Vratislavi. Dopravce na trase už dříve působil, spojení ale ukončil. Na trase přes Lichkov chce jezdit čtyřikrát denně s odjezdy z Prahy v 7, 11, 15 a 19 hodin. Z Polska je plánován odjezd v 5, 9, 13 a 17 hodin.
K výraznému navýšení má dojít u spojení do Krakova, kde chce Leo Express nově jezdit od prosince 2024 až pětkrát denně. Dosud jezdí dvakrát týdně. Odjezdy má naplánované na 6, 9, 15, 18 a 22 hodin z Prahy, zpět ve 12:30, 15:30, 2:30, 4:30 a 6:30.
Oznámení o plánované službě není nijak právně závazné, dopravce nemusí nové linky zahájit.
Vyjádření LE: