Leo Express je poprvé v soutěžích na provoz regionálních vlaků v Německu
Jednotka Alstom Lint. Foto: Leo Express
Pro spolumajitele Leo Expressu je Německo jedním z cílů mezinárodní expanze.
Pro spolumajitele Leo Expressu je Německo jedním z cílů mezinárodní expanze.
V létě se bude jezdit po Německu za hubičku tak by nějaké ty přípoje Česko-Německo mohli udělat.
Je hezký, jak se z časů, kdy se národní dopravci plácali po zádech a hráli si na svým písečku, kam nechtěli nikoho pustit přešli do fáze, že si lezou navzájem do zelí a jdou si pěkně po krku. A asi by si toho měl hodně rychle všimnou i náš modrej, aby mu neujel vlak.
Modrý je státní, tzn. špatný. Proto je potřeba jej zprivatizovat.
Tak se to i tady v diskuzích tvrdí.
Nejlépe státnímu dopravci jiné země. : – )
Tohle si nechte do kantýny. ČD se nikdo privatizovat nesnaží a skutečně jim technicky nic nebrání se ucházet o výkony i v zahraničí.
V kantýně se dají číst i noviny
„vláda Petra Fialy (ODS) nebrání myšlence částečné privatizace firmy“
https://www.lidovky.cz/byznys/ceske-drahy-zmena-vedeni-dozorci-rada-ivan-bednarik.A220214_173110_ln_ekonomika_lros
Podobných odkazů najdete plno.
To, že to zrovna v této době tiskem nerezonuje, neznamená, že za půl roku to nemůže být jinak.
V případě, že by ČD chtěly někde dělat to samé co DB, Renfe atd, už vidím ten řev, že neumí jezdit bez zpoždění ani v ČR a ještě by k tomu měl daňový poplatník dotovat nějaké zahraniční techtle mechtle.
Ano vím, ale politické proklamace neberu vůbec vážně, dokud někdo nespustí reálný projekt, který tomu určí nějakou cestu. A ten zatím není. Nemusí na tom být vůbec nic špatně a nebo to naopak může být „kapsování“.
V zahraničí by tak jako tak musela jezdit nějaká účelově založená dcerka, že by to dotoval český daňový poplatník je dost nepravděpodobné (jediný smysl to má za účelem zisku).
Je jedno, jakým stylem by se jezdilo. Kravál by byl stejně.
Politickým proklamacím nevěřit…
Vykládejte to třeba Francouzům, že je trapné vycházet do ulic jen po vládních proklamacích a že mají počkat, až se spustí projekt.. : – )
Kravál by byl tak na fírcimře. Většině populace by to bylo jedno, nebo by pochopila, že se jedná o normální podnikání za účelem zisku, což je ostatně smyslem existence ČD a.s.
A co si předtaveujete po takovým slovem: nebrání 😛
Že vám nikdo nebrání ve vstupu do lesa neznamená, že Vás tam vláda přinutí chodit.
Spíš na PŠM
Je na to vhodná doba. Relativně vysoký podíl na trhu v ČR, funkční Cargo i VÚZ.
V případě neúspěchů v tendrech v období 2030 – 2033 by cena mohla jít výrazně dolů a mohli by dceřiné podniky prodávat pod cenou.
Správně . Není žádný důvod , aby jakýkoliv podnik patřil českému vlastníkovi. Rozprodej je jediná cesta
Podniků s českými majiteli je hodně. Jiná věc je, proč je pro ně výhodnější je ovládat přes Nizozemí, Kypr, Maltu či Švýcarsko. Pak zjistíte, že je to právním prostředím. Jiná věc je, zda-li by měl podniky vlastnit stát, zejména, když soukromníci jsou efektivnější a umožňují podnikům růst včetně zahraničí. Nepopírám, že jsou i státní firmy poměrně dobře vedené (Budvar, Lesy ČR). Na druhou stranu ČD i Česká pošta se budou utápět neustále ve vlastní šťávě bez politického zadání o jejich smyslu a přínosu. Opravdu v 21.století musí být v obcích pobočka ČP a pracovat s hotovostí, když banky pobočky redukují… Číst vice »
„musí být v obcích“
Nemusí být nic. I ty obce je lepší vylidnit a přestěhovat do měst..
Vezměte si například zadlužení DB (ČD jsou na tom podobně). Díky rostoucím úrokovým sazbám se zadlužení bude prodražovat, což znamená vyšší náklady a v Německu mají poměrně vysoké sazby za km, takže pokud koupí někdo dopravce bez dluhů či nízkým zadlužením s licencí pro daný trh, tak může cenově uspět a být to zajímavý byznys.
Pokud LE uspěje v Německu ve výběrových řízeních, tak se dostane na jinou ekonomickou úroveň.
To se dostal už akvizicí RENFE. To ale neznamená, že se to nějak projeví v česku.