Leo Express chce jezdit mezi Krakovem a Varšavou, požádal o povolení pro pět párů vlaků denně
Jednotka Stadler Flirt v barvách Leo Expressu. Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch Očadlý
Trasu by měla obsloužit jednotka Stadler Flirt řady 480.
Nebudou ty jednotky chybět mezi Prahou a Ostravou?
Chystá se konverze Přerova, po roce 2028 tudy již současné jednotky neprojedou.
Do Přerova lze z Ostravy do Prahy nezajíždět…
Konverze Přerova = triangl mezi Grygovem, Řikovicemi a Hranicemi. To neobjedeš.
Aha. Tak to jo.
Už od loňska Leo opakovaně ruší jednu pendlující soupravu (odjíždí v 7:04 ze Svinova), nyní od září opět přestane až do zimy jezdit. Z mého pohledu jim tudíž jedna souprava chybí už dnes. Snad alespoň ty zbylé budou postupně nahrazovat…
Mě rozhodně ne, na té trati je prakticky vyčerpaná kapacita a na rovinu, jestli je tam nějaký dopravce vysloveně navíc, je to Leoš.
Že by konečně přestal překážet na koridoru delším vlakům s větší kapacitou a vystěhoval tramvaje tam, odkud přišly?
Myslíte větší kapacitu jako 5vozovy Ostrava nebo 5vozovy Regiojet?
Teď můžou dostat o pár vagónů víc, ať už jich vozí kolik chtějí.
Spíš myslí ten, co je letos 7vozový.
Myslíš Lukáši, že v Polsku nemají delší vlaky s větší kapacitou?
Pokud mají větší kapacitu kolejí, tak je to snad celkem jedno.
Je zajímavé sledovat, jak někteří nemohou Flirty ani vystát (mimochodem jde o jeden z mála vlaků, který má úroveň – díky drahému jízdnému na poslední chvíli – a kde se na záchodech nekouří, na rozdíl od ČD či RJ), ale poloprázdné Regionovy překážející v koridoru nevadí.
Chápu „rychlotramvaj“ jako posměšek, akorát nerozumím proč. Maximálku 160 km/h zvládne, je lehký, takže zrychlení zřejmě nebude jeho nevýhodou, je plně průchozí a kompletně nízkopodlažní, klimatizace spolehlivě chladí (naštěstí už ne tak moc jako v minulých letech kdy tam měli občas fakt zimu), vlaky jsou čisté a obsluha i v ekonomické třídě tak častá, že si o tom mohou ostatní dopravci nechat jenom zdát. A když si koupíte jízdenku dostatečně dlouho dopředu, tak je i bezkonkurenčně nejlevnější. Ale samozřejmě se najdou i nevýhody – jen tři toalety a místa jak v letadle (rozumějte málo). Přes to všechno proč ono srovnání… Číst vice »
Jak už kdysi psal Likvidátor šotoušků: v Polsku se dá žádat u UTK o cokoliv,, ale je otázkou, zdali tyto sloty vůbec Renfeleo získají. Oběh je na jednu jednotku komplet a na jednu doplňkově.
Leoš je na dně. Tonoucí se stébla chytá. Opět výstřel do tmy.
Na Ostravu bude problém s kapacitou q on s nejmenšími vlaky mimo objednávku nemusí dostat přidělenou kapacitu. A polský trh může zajímavé.
Ale to jsou furt keci s kapacitou. A dělají pro to něco? Přidají 2 koleje?
Nepřidají, stát o tom problému ví přes 10 let a neudělal vůbec nic
Přesně tak.
Mezi Poříčany a Kolínem (před) mohlo SŽ položit třetí kolej. Místo tam je. A nemusel by to být ani souvislý úsek. Pro předjíždění příměstských linek by stačili několika kilometrové úseky v polích.
Mezi Poříčany a Pečkami není vůbec nic, co by třetí koleji překáželo.
Směrem ke Kolínu by pak mohl být problém v Cerhenicích, ale i tam by se při troše dobré vůle ta třetí kolej vešla.
Nezačal náhodou s přípravou VRT.
Tedy dvou kolejí?
kecy
Navyše v ČR je kvôli cenovej vojne obrovský tlak na znižovanie cestovného a celkovo to nezapadá do Leošovho pseudopremium konceptu. V Poľsku sa dá účtovať vyššie cestovné, o to viac že oproti kvalite PKP IC je LE naozaj niekde inde.
Nezapomeň, že 75% toho vlaku jsou studenti, co jedou za 800 s šikovně nastavenou politikou na kompenzaci slev. Oni možná budou mít v průměru nejdražší jízdenku. A 2+, 1 a 1+ doplní slušně platící cestující.
Samozřejmě, ale je to pomalé. Staví se třeba nějaký úsek VOCHOCu.
Něco podobného už zkoušel v minulosti a Poláci ho vyhodili s tím že by ubíral platící cestující vlakům které si tam stát objednává takže pochybuji že by ho tam teď pustili.
No jo, polský železniční skanzen socialismu si rozvracet nenecháme!
No já nevím ale jestli jste nezamrzl.
Jízdní řád vzor noty na buben? Přecpané vlaky? Povinné místenky, které jsou povinné, jen když se to hodí?
Ale hlavně tam nepustit fuj soukromníky.
A EIP im ho neberie? Legislatíva je v tomto úplne jasná, tento hlúpy protekcionizmus je nelegálny, ide len o to či má dopravca chuť sa nejakú dobu so štátom naťahovať po súdoch. Ak áno, výhru má prakticky istú.
Vymyslet ty úžasné časy odjezdu z Varšavy v 1:32 a 3:32 muselo dát hodně práce…
To jsou jediné časy kde pak dostane přidělenou trasu 🙂
V nekterych pripadech se nocni spoje celkem hodi…
Stane se to opravdu ?
Nebo je to jen další reklama ,,zadarmo’’ aby se o Leo Expressu mluvilo ?
Už bude srpne a spojení Slovenska a Belgii je zatím ticho po pěšině, jako u většiny těchto velkolepých plánů, ať už u EL nebo RJ….
Tady to dává smysl 480 zachvilku začne byt česká dráha (respektive napájecí systém) malá
Dává smysl nasadit všechny jednotky do Polska
Prepnutie uzla Žilina na ~25 kV 50 Hz sa dá očakávať niekedy v 1Q/2026, tak možno aj toto je jeden z faktorov, pre ktorý hľadajú iné uplatnenie svojich EJ r. 480.
Taky 2 roky už nejezdí do Starého Města u UH. Nakonec skončí komplet v Polsku.
Flirty by se daly koupit i na jiný systém (netuším ale zda i dvousystémové, myslím ale, že v nabídce nebyly), nicméně maximálka 160 km/h je do budoucna stále limitující. Každopádně jsem zvědavý, jaké vlaky si Leo pořídí.
Frustracni kompozice „ocekavani – zklamani“, dejstvi uz nevim kolikate…?
Mohou si něco najmout. Polák má elektrických jednotek celkem dost.
Myslím si že španielsky majiteľ LEO expresu vie zohnať aj lepšie jednotky……
A prečo by to robil? Keby to biznisovo dávalo zmysel, je jedno kto je majiteľ. Keď to biznisovo zmysel nedáva, tiež je jedno kto je majiteľ.
Co by sháněli? Však ty 480 potrebuji dat do Polska
V Česku za 10 let si s nimi mic nezajezdi
Který Polák a jakých? A jsou k mání?
Jaký Polák má dost elektrických jednotek? Toho bych rád viděl. Jediné elektrické jednotky které tam jsou teď k mání, jsou bizarní modernizace 14WE z EN57, které nabízí Cargounit už dlouho k nájmu…
Takže budou dokupovat, nebo?
Tohle odkroutí dvě, tak možná s CRRC se nějak domluví a Ostravu odjezdí 2x Sirius?
Co by dokupovali? Jednotky které v Česku mají krátkou budoucnost?
Do Polska potrebuji udat všechny 480
Otázka času, v Polsku nehrozí konverze. Pár let a bude moci jen do Olomouce.
Presne proto dává smysl polsko
Nové vlaky do Česka, aspoň předpokládám.
To u Leo Expressu zatím není vidno.
A ty plány na Praha – Worclaw wyšuměly do ztracena?
Kdo tím bude jezdit?
Plánů už bylo…
Tak s přestupem v Lichkově už tam jezdí. Byly plány na přímý spoj?
Nejezdí, z Lichkova to jsou už Koleje Dolnoslaskie. S Leo to nemá nic společného.
Leo je tam minimálně dopravcem po hranici…
Dopravcem resp. provozovatelem jsou KD. Na čí licency se jedou ty dva kilometry z Lichkova na hranici není pro cestujícího podstatné.
Pravda jezdí, leč ten osobní vlak KD je pro cestu do Wrocławi takřka nepoužitelný, zastavuje to všude, až do Ziębic to je vyhlídková jízda, většinou po jednokolejce, to opravdu není konkurence schopná nabídka, já osobně z tohoto důvodu do Wrocławi jezdím zásadně přes Lubawku a Sędzisław, což je také špatné spojení, avšak pořád lepší než absolvovat toto.
Jako v podstatě všechny avizované nové komerční linky na takových posledních 5 let…
Tam od prosince vyjedou ČD na objednávku státu.
Doufám že ano, to je úplný nesmysl, malá kapacita cestujících, a 4 x denně ses a zase tam. A po 1. koridoru, kde se zápasí s kapacitou dopravní cesty.
Leo má kapacitu cestujících o něco menší, než čtyřvozový RJ z Ostravy do Brna. Takové pravda nejezdí, po koridoru jezdí po této trase RJ minimálně pětivozové (ale mohu se mýlit). Také tam stále ještě najdete šouravé Regionovy a osobáky ČD, které mají jen pár vagónů, o nových příměstských soupravách raději nemluvě, ty mají často kapacitu pouze poloviční (Regioshark). Takže jak přesně si představujete onu minimální kapacitu cestujících? 🙂 Jestli vám vadí, že ve špičkách jezdí vlaky vyprodané, co dopravcům ČD a RJ brání přidat další vagony a sebrat tak Leu cestující? Tohle je o nabídce kvality. Leo si své spokojené… Číst vice »