Leo Express a Arenaways chtějí propojit Prahu a italské Benátky přímým vlakem
Stanice Venezia Santa Lucia. Autor: Zdopravy.cz/Aleš Petrovský

Dopravci počítají s nasazením dvou párů spojů denně.

Dopravci počítají s nasazením dvou párů spojů denně.
Chápu to dobře, že ty noční spoje povezou vozy pouze na sezení?
Vlastni Leo nejake ubytovaci? Je v nich v oznameni nejaka zminka?
Tieto nočné vlaky s príchodom o šiestej ráno sú neuveriteľná úchylnosť. Naspäť sa to očividne má točiť až na ďalšiu noc, tak nerozumiem prečo to neposunú o 2-3 hodiny neskôr a budú mať odchod aj príchod v oveľa vhodnejšom čase.
Nemá zmysel ísť nočným vlakom ak sa tam človek nemá šancu poriadne vyspať.
Zkoušel jste si napřed článek přečíst a podívat se na navrhovaný jízdní řád, nebo jen potřebujete ventilovat frustraci? Ani na jedné konečné není příchod v 6 ráno.
Je tam příjezd 06:36.
A to na konecnou. Klagenfurt 3:00, Udine 4:42…
Ja si naopak myslim, ze v Benatkach planuji rychly obrat: 6:36 prijezd, 8:00 odjezd zpet. Jinak ta casova poloha nocniho spoje na jih skutecne smysl nedava. A ano, smysl nedava.
Rychlý obrat asi ne, na noc spíš pojedou ubytovací vozy, na den vozy na sezení. Navíc musejí počítat se zpožděním a časem na úklid.
Prectete si clanek, je tam nekde neco o nejakych ubytovacich vozech? Vlastni Leo nejake? Aby v Benatkach staly 13h odstavene by byl dost drahy spas, s rychlym obratem usetri jednu turnusovou soupravu. Riziko prenosu zpozdeni tu samozrejme je, ale to je problem toho, kdo tak planuje. Zas maji v jizdnim radu hodne vaty cestou.
Jeste vzkaz pro ty vecne kriklouny „proc by nekdo jel vlakem, kdyz muze letet“: 1) Ne kazdy cestuje s par hadriky do mesta nebo na plaz. Takovych je sice vetsina, ale ne 100%. 2) Ne kazdy bydli v blizkosti velkeho letiste. Tech, kdo na nej cestuji nekolik hodin, je hodne, neexistence rychle zeleznice v regionech k tomu vyrazne prispiva a parkovani na letisti je mnohdy drazsi nez letenka a vylucuje navrat jinou trasou. 3) Ne kazdy miluje letani a specialne Ryanair. Ja jedu na nejblizsi velke letiste vlakem 3 hodiny a obcas vyrazim na treky do vzdalenych hor. Letos jsem… Číst vice »
Proč DPH? Jakože letecké společnosti jsou neplátci DPH? 😂
To Lokotomy: v letectví se samozřejmě DPH odvádí, asi myslíte spotřební daň u leteckého paliva?
Z mezinárodních letenek se DPH neplatí. Což je stejné, jako u mezinárodních jízdenek na vlak. Ty jsou taky od DPH osvobozené.
Kazdopadne si myslim, ze diskuse o detailech jizdniho radu je bezpredmetna, protoze pokud ty vlaky vyjedou, nejspis se jeste vyrazne zmeni, podle toho, kdy kde dostanou kapacitu. Pri dvou parech denne moc nedava smysl, aby mezi kazdou dvojici naslednych zastavek meli v obou smerech vzdy stejnou jizdni dobu.
Proč musí mezinárodní vlak stavět v Benešově, Veselí nad Lužnicí, Summerau nebo několika maloměstech v Itálii? Pěkný nápad, ale v téhle podobě nekonkurenceschopný výkřik.
No Udina má skoro 100000 obyvatel a je to rovněž zajímavé historické město. Tam zabili Jana z Moravy nejstaršího bastardního syna Jana Jindřicha Lucemburského, který byl třeba patriarchou aquilejským, biskupem litomyšlským, olomouckým… Ale je fakt, že třeba ten Benešov a Sumrava by tam být nemuseli.
A ze tech par zastavek navic ten vlak tak zdrzi? Zvlast pokud na pretizenych tratich tak jako tak musi jet za zastavkovym vlakem? No a protoze z Prahy preci vsichni letaji, tak ty cestujici musi pobrat cestou.
Naopak, právě těch několik zastávek večer a ráno může přivést nové cestující navíc. Protože to jsou lidi, co to mají na letiště daleko a tohle je plus (sice delší cesta, ale bez přestupu).
Kdyby to jezdilo tím tunelem do Koperu, tak už by stačil jen most přes Jadran a bylo by to pod 11 hodin.
No to by byla vůbec cestovatelská mňamka. Rakouské Alpy, Julské Alpy a to klesání do Koperu s výhledem na moře je prostě úžasné. Akorát holt něco chybí….
To urcite nebylo, je to oklika a prujezd Slovinskem dost pomaly.
Myslím tunelem Praha-Koper. Ten most by pak už byl brnkačka.
Jo tenhle 🙂
Ono totiz zrychleni od Lublane do Kopru, prevazne v tunelech, se skutecne planuje nebo uz i stavi, nevim, jaky je stavi.
To by bylo skvělé. 👍👍 Jednodenní výlet do Benátek, příjemná cesta vlakem nádhernou krajinou 🙂
Do 1500 za lupen by to bylo zajímavé.
To bych ocekaval, kdyz Praha – Korutany comfortjetem zacina na 33€, je otazka, kolik bude „obvykla“ cena.
Pokud by tolerovali Interrail pass, tak by to bylo hodně zajímavé
Když může od nás do Benátek jezdit Flixbus, tak co…
Jak se říká: oznámením nezarmoutíš.
Až se dozvíme, koho a kam tím chtějí vozit, tak tomu možná uvěřím. Já bych asi pořád dal přednost nighjetu z Vídně nebo Linze.
S prvni vetou souhlas. Takovych oznameni uz bylo…
Nicmene Nightjet do Benatek nic moc, jede (resp stoji) hrozne dlouho, plus cesta z CR a navaznost… Podle me je hlavni problem nedostatek lidi, kteri by mezi CR a Italii chteli cestovat vlakem.
Proč taky, když jsou v Trevisu za hodinu letadlem relativně za hubičku.
Ne všichni cestují celou trasu. Ale i tak si nejsem jist, že se náplní vlak.
Tímhle spojem budou jezdit jen opravdový šotouši 😀 . Kdyby tím měli jezdit „normální“ cestující vlak by musel cestu zvládnout max do 3-4h, když letadlo to zvládne do hodiny a půl.
Z centra mesta do centra mesta? To je pres 4h permanentniho nepohodli, s odbavenym zavazadlem jeste vic. Navic lide necestuji jen mezi Prahou a Benatkami.
Bájné centrum města je opět na scéně… I kdybyste se na hlavu stavěl, tím letadlem je to prostě rychlejší… A to o dost…
Mezi Prahou a Benatkami ano. Ale ne vsichni cestuji vlaky mezi jeho konecnymi. Treba z CB to letadlem pres Prahu je dobrych 7 hodin, vlakem 10, to uz neni velky rozdil. A se zavazadlem to bude nepochybne levnejsi. Plus kdyz letadlo leti rano, z „venkova“ se na letiste nejspis vubec vcas nedostanete.
Opravdu jsou 1,5 hodiny v letadle + hodina na cestu na letiště, hodina na cestu z letiště + hodina na letišti před letem „4h permanentního nepohodlí“?
Tahle snaha pohanět vše, krom vlaku, je až legrační.
„+ hodina na cestu na letiště“
To platí pouze v případě, že bydlíte v Praze, ostatní z regionů se musejí do té Prahy nejdřív nějak dohrabat, pokud se, kvůli pohodlí, nerozhodnou raději cestovat z Vídně.
Vidite, to jsou dokonce 4,5h, pritom v letadle (nebo v ohradce/ ve fronte pred nastupem) zarucene stravite vic nez 1,5h a cesta z Trevisa (mereno od okamziku opusteni letadla) do Benatek zarucene potrva pres hodinu. A kde na te ceste mate jakykoliv pohodli? Pritom ja netvrdim, ze Praha – Benatky neni letadlo vyrazne rychlejsi (odhledneme-li od toho, ze rada letu je v casnem odpoledni, cimz de facto zabijete cely den). Ale na jakekoliv jine relaci,kterou ten vlak obslouzi, se rozdily vyrazne stiraji. On totiz vlak ma i spoustu nacestnych zastavek. Legracni je snaha tech, kdo si mysli, ze auta a… Číst vice »
A co čas na odbavení na letišti? Chcete mně snad říct, že na letiště stačí přijít deset minut před odletem?
Dobu jízdy mezi Prahou a ČB to má delší než mají Vltavy s více zastávkami.
Z Prahy do Benešova je o minutu pomalejší než osobák. Stáhnout tu jízdní dobu do ČB a v Rakousku nejet oklikou, tak mohl být v Itálii o 2 hodiny dřív.
O jake oklice mluvite? Resp. ono to jinak nez oklikou nejde, Dachstein a Nizke Taury musi vlak objet tak jako tak, pres Salzburg by to vyrazne kratsi ani rychlejsi nebylo, asi by tam meli dost problem s kapacitou a prisli by o zastavku v Klagenfurtu.
Linz-Villach přes Salzburg trvá aktuálně 4 hodiny. Jenže je v tom 20 minut na přestup v Salzburgu a 9 zastávek mezi Salzburgem a Villachem. Takže přímý vlak by to nejspíš zajel za cca 3h 30minut. Leo má v plánu 5h 8minut. Ano, o zastávku v Klagenfurtu by tím přišli.
Ale stavajici IC spojeni Linz – Leoben – Villach je taky i se zastavkami a prestupem vyrazne rychlejsi nez co ma Leo v navrhu, viz hned dalsi komentar. Takze takhle srovnavat nemuzete. Ano, o trochu rychlejsi by to pres Salzburg bylo, ale jen pokud by tam dostali kapacitu v casech, ktere se jim hodi. O tom ale dost pochybuju, protoze Linz – Salzburg – Golling je pretizene a dal az do Gastein to nebude o moc lepsi, kdyz se spusti hodinovy takt pres Taury. Kdezto pokud se rozumne vejdou na jednokolejku pres Pyhrn, budou pak mit spoustu prostoru na poloprazdne… Číst vice »
Mimochodem, Salzburg – Italie mate ve Villachu uvrat. To taky neco stoji, zvlast pokud nemate vratnou soupravu. V Salzburgu taktez, kdyby tam chteli zastavit (jinak se da objet bez uvrate, stejne jako Villach, ale kdyby zcela vynechali Korutany, tak by ten vlak opravdu nenaplnili).
Ve Villachu je triangl mimo hlavní.
Vsak presne to jsem napsal. Ale zastavkou na Westbahnhof by temer zrusili moznosti prestupu a vynechanim jakychkoliv zastavek v Korutanech by se ochudili o vyznamnou cast trhu.
Proste nevidim prinos v tom, jet o par minut rychleji po plnych tratich pres Salzburg, nez po poloprazdnych bez uvrati se zastavkami v Klagenfurtu a Villachu.
Celkove maji v nekterych usecich spoustu vaty. Linz – Klagenfurt maji o 20min vice nez IC se zajizdkou do Leoben a prestupem tam. Ale asi ji jako komercni spoj na jednokolejnych a vytizenych tratich potrebuji, jinak moc nedava smysl prodluzovat uz tak dlouhou jizdni dobu.
První co mě napadlo, že měly i “společnou minulost, ArenaWays tuším krachl a LE od toho neměl daleko
kdy od toho LE neměl daleko?
Podle me ty vlaky pojedou (pokud pojedou) z Linze pres Selzthal a Unzmarkt, pokud nemaji zastavovat v Grazu, tak je hloupost, aby tamtudy jezdily, je to zajizdka a na stavajici trati bude dostatek kapacity.
Ale je to divne. Snad leda ten nocni spoj z Italie do Prahy vypada rozumne.
Mezi Lincem a Salzburkem není kapacita. Tam se prostě nevejdou. Proto také nelze do Salzburku prodloužit Jižní expresy. Spíš zaráží nezastavování v Grazu, přinejmenším u denních spojů. Tam by asi byla poptávka na obě strany.
Vsak ja nic takoveho nenapsal, ze by to melo jet pres Salzburg, naopak to v jinych vlaknech prave kvuli pretizenosti zpochybnuji.
St. Michael – Klagenfurt je pres Graz velka zajizdka, rychlejsi by to urcite nebylo, mininalne Bruck – Graz taky s kapacitou nebude jednoduche. Pritom vsechny relevantni relace z/do Grazu obsluhuje ÖBB a je otazka, jake budou poplatky na Koralmbahn a jestli jim treba Rakusani celkove nezakazi vnitrostatni prepravu jako konkurenci dotovanym vlakum, pokud se to jeste smi. Platil by tam Klimaticket? Spis ne.
Můžu se jen zeptat na důvod, proč bych měl jet vlakem x hodin, když 1h15min tam letí Ryanair? Předpokládám, že vlak bude násobně dražší, kdo s timhle bude cestovat? Emisní stopu prosím nechte stranou, to letado tam poletí se mnou i beze mě a ekologie železniční dopravy je z mýho pohledu dost diskutabilní.
Lita Ryanair i z Tabora, Ceskych Budejovic, Lince…? Do Klagenfurtu, Udine…? Dvakrat denne? A muzu si s nim vzit zdarma zavazadlo s „libovolnym“ obsahem?
(Tim tyhle plany nechci obhajovat, osobne mezi CR a Korutany pojedu spis railjetem / comfortjetem nez timhle)
Záleží kdy si chcete kupovat jízdenku. Vlak se dá koupit za rozumnou cenu i pár dní před odjezdem, letadlo bývá v tu dobu už předražené plus cena za zavazadlo to ještě umocní.
Tak ja bych jel, syn ma rad vlaky, takze proc ne. Plus pro zastavky pro ceste to ma urcite smysl. Skoda ze tam nebude luzkovy vuz.
Bez lůžka těch 12 hodin ztrácí smysl.
To letadlo tam létá kvůli tomu, že je po něm poptávka, takže ano, v důsledku i kvůli vám. Takže emisní stopu vynechat z úvahy opravdu nelze. Je hezké, že dle vašeho pohledu je ekologie železniční dopravy diskutabilní, ale měl byste pro to nějaké podklady? Nebo je to jen komfortní názor, který se zrovna hodí pro ospravedlnění vašeho životního stylu? A ano, relativně nedávno zde uvedený článek na toto téma jsem četl.
P.S.: Tomuto spoji na komerční riziko také nevěřím, jde mi spíš o princip vaší argumentace.
„Letadlo poleti i beze me“ je ciry alibismus. Sam jeden cestujici samozrejme existenci ci frekvenci komercniho spojeni neovlivni, ale rozhodujici je celkova poptavka, do ktere se kazdy jednotlivy pocita. Nelze urcit toho jednoho zlomoveho – a kdyby ano, co kdybyste to byl zrovna Vy? Letadlo kazdopadne kazdym letem vyprodukuje desitky tun fosilniho CO2 a takhle kratke trasy jsou obzvlaste problematicke, protoze sotva se vystoupa do letove hladiny, uz se zase pristava a relativne vysoky je i vliv obletu letiste kvuli pristani ze spravneho smeru.
Jake jsou Vase konkretni argumenty pro „diskutabilitu ekologie zeleznicni dopravy“ provozovane modernimi elektrickymi vozidly?
Zelený fanatiku, hodil byste se do Bruselu. Náramně
A muzete mi prosim napsat, co ideologickeho nebo subjektivniho jsem v tom komentari napsal? Ja myslim, ze jsem jen popsal prosta fakta a preptal se na tu tvrzenou diskutabilitu. Ze se Vam fakta nehodi, jeste neznamena, ze ten, kdo je konstatuje, je fanatik.
Máte recht, ale to tu nemůžete psát. Šotouši váš cepicemi utlučou:-)
No hlavně že vy nás utlučete nadávkama, ale nula argumenty..
Pokud tohle opravdu vyjede tak to hodně rychle skončí, jel jsem Wien – Venezia a zpět railjetem ÖBB a od/do Villachu to veze vzduch…
Tohle pochopitelne cili na uplne jine cestujici, hlavne v relaci CR – Korutany / Italie, i kdyz Praha – Korutany budou lepsi comfortjety, tohle je vyrazne pomalejsi. No ale i tak silne pochybuju, ze si to najde dostatek cestujicich, aby to bylo renabilni. Railjety Belak – Benatky mi prijde ze jezdi hlavne turiste presouvajici se mezi Benatkami a Salzburkem.
Vlaky přes den mají význam i pro dopravu do Rakouska, vlaky přes noc by měly smysl, kdyby byly vybaveny luzkovymi a lehatkovymi vozy, a byly určeny především pro jednodenní návštěvníky Benátek.
Jenze Praha – Korutany bude vyrazne rychlejsi comfortjetem, stejne jako Linz – Korutany / Italie vlaky ÖBB. A Jizni Cechy – Korutany / Italie ten vlak nenaplni.
Potvrzuji. Villach-Venezia v Gondoliére asi 50 cestujících. Vyzkoušeno letos 1x.