Lekce z plýtvání. Qatar Airways převzaly nové dreamlinery, vzápětí je poslaly prázdné zpět do USA
Je to na první pohled zdánlivě banální zpráva: letecká společnost Qatar Airways převzala v minulých dnech první čtyři Boeingy 787-9
Je to na první pohled zdánlivě banální zpráva: letecká společnost Qatar Airways převzala v minulých dnech první čtyři Boeingy 787-9 a odletěla s nimi ze Seattlu do Dauhá.
Krátce po příletu do katarského hlavního města se ale opět prázdné boeingy vydaly zpět do USA, aby se v nich dodělal interiér. To vše v době, kdy čím dál častěji zástupci leteckého průmyslu a aerolinek mluví o tom, jak je pro ně důležité snižovat emise.
Čtveřice letadel s registracemi A7-BHA, A7-BHB, A7-BHD a A7-BHE letěla do Kataru z továrny Boeingu v Everettu. Den po přistání v Dauhá se vydaly stejné stroje opět prázdné do USA. Tentokrát na letiště Victorville v Kalifornii, které je současně jedním z největších šrotišť už vysloužilých letadel.
The 4 Qatar Airways Dreamliners delivered yesterday from Seattle to Doha, are on the way back to Victorville in USA, probably for some cabin and/or IFE installation/upgrades.https://t.co/JAJYZX8xgMhttps://t.co/wdRbaTmxSAhttps://t.co/u8Ace6U3Zxhttps://t.co/VUpgvZysPs pic.twitter.com/11FYdwcYW7
— Flightradar24 (@flightradar24) December 28, 2019
Nové dreamlinery ale nemíří do Kalifornie k sešrotování, ale kvůli dodělání interiéru. Byznys třída na palubě nových letadel ještě není hotová a tak proběhne její finální montáž.
Proč muselo letadlo letět 12 tisíc kilometrů do Kataru a dalších 13 tisíc kilometrů do Kalifornie? Boeing ani Qatar Airways krok nekomentovaly. S vysvětlením přišel server One mile at a time. Důvodem je především administrativa a daňové důvody. Boeing si také může oficiálně vykázat dreamlinery jako předané, i když hotové nejsou.
Zpoždění s instalací byznys třídy může být podle serveru způsobeno tím, že dreamlinery jsou užší než Boeing 777 či Airbus A350, v kterých už byznys třída s takzvanými QSuites je instalován. Proto muselo dojít k mírným úpravám, které se nestihly včas. Qatar Airways mají navíc pověst velmi náročného zákazníka, který nemá problém letadlo vrátit k dodělání při sebemenší závadě.
Qatar Airways mají objednáno celkem třicet Boeingů 787-9, další tři stroje jsou na cestě.
Qatar Airways nedávno zaujaly i nákladními lety své divize Qatar Airways Cargo mezi Maastrichtem a Lutychem. Města jsou od sebe vzdálena 41 kilometrů po silnici. Firma na svých stránkách informuje, jak jí záleží na životním prostředí.