Lekce Uničovkou. Rychlejší trať a nové vlaky přinesly větší počty cestujících

RegioPanter ve Šternberku. Pramen: FB Správy železnicRegioPanter ve Šternberku. Pramen: FB Správy železnic

Krajský koordinátor dopravy očekává pozvolný růst i v dalších letech.

Odebírat
Upozornit na
guest
13 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
55p

Zaujala mě cena – 4 miliardy za 30 km do Uničova v porovnání se 4 miliardami za 8 km (x2 koleje) z Ústí do Chabařovic.

NightmareFreddy

Když zvýšíte rychlost a zkvalitníte vlaky, tak zvýšení počtu cestujících není úplně překvapivé. A pokud lidé dobrovolně využívají hromadnou dopravu, má to spoustu pozitivních efektů (od lepšího životního prostředí přes menší zacpanost silnic). Takže jen tak dál…

Vvvt

Rakovník – Kladno kdy

Pavel

A to ani neexistují systémové návaznosti ve Šternberku nebo Uničově

bývalý volič ODS

Dráha, rychlost , čas. O ničem jiném to není. Dokud se bude po většině lokálkách jezdit max 90 (výjimečně jako tady více) i někde i míň tak se prostě bude vozit vzduch.. sice lidé z Horní Dolní co jsou už desítky let se školy neví co je trojčlenka ale z nějakýho záhadného důvodu když se mají dopravit do práce tak se rozhodují racionálně a volí Auto místo vlaku.

Libor

Hlavně vlak nemá smysl někde, kde vozí 10 lidí. A pokud see někdo přetáhnout z auta do vlaku, je třeba nabídnout víc. Redukce železnice by jedině prospěla.

Jan Tichavský

Je třeba ptát se proč někde vozí těch 10 lidí. Jsou zastávky v dostupné vzdálenosti nebo dva kilometry od středu obce nebo velkého zaměstnavatele v okolí? Jezdí to jen párkrát za den, o víkendu vůbec, má to návaznost na další vlaky a autobusy (klidně poptávková doprava) nebo jsou to náhodné výstřely? Tedy jezdí to pro cestující nebo jen pro dráhu?

55p

nebo třeba jezdí souběžně autobus středem obcí?

Twix

Někde je redukce železnice vhodná, ale zase to jsou tratě, které v celkovém objemu objednaných vlakokilometrů tvoří velmi malou část, takže ani po té redukci nám zázračné balíky peněz nenaskáčou.

Twix

Ano, rychlost, čas, interval, spolehlivost. A přitom se tady v každé diskuzi o cenách jízdenek objevuje, jak to vyhání lidi do aut, přitom ti už 10x vyhnaní cestující pořád těmi vlaky jezdí. A experiment Deutschlandticket s jízdným za hubičku nikoho prokazatelně z těch aut nepřetáhl.

noerf

Pokud by se na významnějších regionálních tratích jezdilo rychlostí 100 – 160 km/hod, tak by ten potenciál železnice byl vyšší než když je traťová rychlost podobné rychlosti osobního vozidla ve městě. Vliv má také blízkost pracovišť v okolí nádraží a zastávek, kde lidé pracující.
Jiná věc je, že růst o pětinu neříká nic o tom, zda-li to je růst z 30 cestujících na 36 nebo ze 100 na 120 cestujících.

Jiří Šrámek

Článek uvádí 7000 cestujících denně.

Pan průvodčí

To už je slušný. Taková S5 z Prahy do Kladna je zhruba na šesti tisících. 😄