Lékařka, biskup či moderátor AZ-kvízu. DPMB zapojil do reklamy na veřejnou dopravu osobnosti
Informační kampaň s brněnskými osobnostmi na podporu MHD. Foto: DPMB
Kampaň navazuje na jarní fázi, ve které brněnský dopravní podnik vysvětloval finanční výhody MHD.
„motorce či kolu“ – co mu na těchto jednostopých turbovozítkách vadí? to je fakt ředitel amatér…
K čemu takové kampaně? Raději ty peníze strčit do infrastruktury – kde to jde při generálce trati prodlužovat přechodnice oblouků, případně zmírnit i oblouky, provádět důslednou preferenci tramvaje – pardon šaliny, na křižovatkách, rozšiřovat, kde to jde, nástupní ostrůvky, aby se předešlo tlačenicím u dveří, kde není pro úzký prostor kam ustoupit, kde je to výhodné vkládat rychlé výhybky, atd., aby se provoz maximálně zrychloval.
„těší se, že konečně začne MHD víc využívat“ – aha, takže doteď jezdí autem 🙂
no, ani žadnou reklamu nepotřebujou, at už je to brno, praha, nebo jakykoli jiny město nebo část republiky, když se podívam kolik ty zloději chtěj za litr nafty a pak spočítam kolik měsíčně projezdím kilaků, tak mi vychazí že nafta by mě stála měsíčně 5000, zatímco celosítový tarif idol jen 1760 + co projedu mimo v ramci duk/pid, pokud jedu třeba praha, litoměřice, poděbrady nebo tak, ale pořad se dostanu měsíčna do 2 tisíc za naklady na dopravu. auto bych neuživil na každodení ježdění + ještě to ostatní jako servis, gumy, kapaliny…. kdežto u veřejne dopravy neřeším nic, jen si… Číst vice »
Ty budeš určitě krajský radní v UL 🤔 tam je VHD v pohodě. Ale v obcích to jede jen v 7:30h a to jen ve čtvrtek. 🚂
Místo této kampaně by měli zapracovat hlavně na přednostech MHD na semaforech. Když si pražák pustí dobrovolného šalináře z Brna a vidí, jak tramvaj stojí na každém semaforu, je to k smíchu. V Praze je přednost (min. pro tramvaj) na více jak 90% křižovatek a v Brně tak do 10%. Vyřešením tohoto problému a tím zrychlení provozu by určitě oslovilo více lidí, než fotka Miss z roku 2000…
souhlas, taková 12 má víc stání na křižovatkách než v zastávkách
Možná by bylo lepší udělat vic vyhrazených pruhu pro MHD určitě by se to zlepšilo příklad z Vídně
„MHD jezdím rád. Je to rychlejší,“ – opravdu? 12 (šalina) – Zvnoářka -Šilingrák 20 minut (asi před týdnem), včera kolem 3 odpoledne – Nové Sady, projely 3 8-ky, 7-ka, několik šalin směr Mendlák a nakonec 12-ka. Busy 44,84, 40 a 61 rozhodně nejsou rychlejší než osobní doprava (ne přes den, v 9:26 nástup do 40, na Křidlovické v 9:36, příjezd z Dolního nádraží s 5-minutovým zpožděním, cesta k Rondu 10 minut, a mimochodem od Ronda jsem došel pěšky až k budovám CTP parku na Holandské a 40 neprojela ani přes křižovatku u Ronda). Ano není to chyba MHD, protože Brno… Číst vice »
Na mnoho míst je to rychlejší MHD … Modříce, Lískovec (od prosince i Kampus), Lišen, Lesná atd.
Na Lesnou je to nejrychlejší a nejlevnější vlakem 🙂 sice nejezdí tak často, ale furt se to dá 🙂
Novy Liskovec – Koenig (JIC) autem typicky 15 minut, na vecer po okruhu 8, autobusem (kdyz dobre) 50, typicky 65, nejhorsi (ale caste) pripady 90 min (protoze 44/84 jezdi ciste nahodne) a pripoje klasicky vidite z okna ujizdet, kdyz v predchozim spoji stojite na cervene a zastavka je hned za ni (Anthropos, Zahrebska).
Na kole to davam za 30, ale ted pri 3 stupnich a desti se mi popravde moc nechce.
Takze MHD bohuzel mnohdy rychlejsi neni. Ale treba jsem jsem specificky priklad, co nejezdi pres centrum/hlavak.
Kamenný vrh – KrPole nádraží 23 minut při použití linky E56. Proč proboha jezdíte přes centrum a zastavkovymi busy?
no 23 minut cha cha stejně přeci ta e56 stává v kolonách před a po Pisárkách
Tak to budete i autem. Ty koliny jdou jen v určité časy. A pak to fakt autem za 15 minut natožpak za 8 ( to překračujete rychlostní limity?) nedáte.
Salačová se těší, že bude moct v centru Brna využívat MHD a neřešit parkování a zácpy. Hlavně že teď bydlí v Říčanech, kam jezdí autobus tak jednou za 10 minut.
Fakt? Půl hodina je deset minut? A víkendy?
Příjemná a milá kampaň plná správných brňáků 🙂 … třeba bude mít i nějaký úspěch
Asi mám štěstí, že ve všední dny mhd nepotřebuju. A o víkendech si vybírám. Židenice – centrum jasně mhd (bez přestupu). Židenice – Bystrc jasně auto (mhd bez přestupu).
Ano ano, každé ráno jezdím 44 a stres z uvíznutí v koloně značně opadl, jelikož již předem vím, že autobus bude mít minimálně 15-20 minut zpoždění… Naopak zase vím, že kdybych využil 12, tak mohu bez stresu předpovědět, že si nesednu a možná ani nevejdu do šaliny…
Vy už jste dlouho nejel, že?
Jezdím většinou dvakrát denně každý pracovní den, ke škole dojíždím dle JŘ ve 30, avšak se mi nikdy nestalo, že by ten bus byl u školy ve 30, většinou okolo 55, takže ještě musím řešit pozdní příchod… 12 se už výhýbám, jezdí absolutně přeplněné a díky tomu mají i pár minut zpoždění…
Tak za to může primárně snížená frekvence spojů. Tou linkou se vyplatí jezdit. Dřív jezdila dvanáctka ve špičce po 3-4 minutách a celkem to odpovídalo poptávce
jenže podniku přeskočilo a osekali co šlo…
A v kolik hodin a odkud kam? Na hlavním jsem zpožděnou dvanáctku nepotkal už ani nepamatuji, to spíš osmička, ale za zdržením jsou osobní auta, tím si nepomůžete. 44 jsem jel poslední dobou několikrát a vždy bez zpoždění.
M19: Strašně záleží na denní době, ale popravdě jediný časy, kdy se dá 44/84 odjet s maximálně tak 2 minutami zpoždění, je brzo ráno cca do 6:00, dopoledne mezi tou 10 – 13, a pak až večer po sedmé, půl osmé, o víkendu kolikrát podobně. Pokud to bylo mimo tyhle doby, spíš bych si tipnul, že jste měl štěstí na svpoj, co byl 10 (…20, 30) minut zpoždění, takže na oko jel přesně 🙂
44 běžně 10 -15 minut zpoždění, ve škole nám dali, že do 20 minut nám tolerují pozdní příchod, 12 záleží na štěstí (hlavně u Hlavasu)
Kampaň sice fajn, ale dost si to odporuje s postupným ubýváním spojů.
Čím je to způsobeno? Šteření města, nedostatek řidičů, nedostatek vozů?
Kombinace všeho vámi zmíněného.
hloupostí města
To je pěkné, ale já bych rád konkrétní argument. Pokud za to může vedení města (radní pro dopravu, primátor, kdo to vlastně prosadil?), jaký je k tomu vedl důvod? Jak se k tomu staví nově zvolená radnice? Pokud je to politické rozhodnutí tak by stačil tlak obyvatel-cestujících, kterým se zhoršuje služba. Založit nějakou petici, uspořádat protest, jít si promluvit přímo s radními. Diskuze na tomto serveru asi stačit nebude.
Město řekne dostanete o tolik a tolik méně na provoz či za zvýšené náklady nepřiplatíme. DPMB sepíše návrh úspor, co kde omezí, politici do toho vstoupí co kde ano či ne, přepracuje se to, aby to finančně vycházelo a pak to schválí Rada města jako změnu znění smlouvy (či její přílohy) o zajištění provozu MHD. Stejný princip pro investice.
Protože zvyšování jízdného nebude populární. Prostě MHD nebude kvalitní, s vysokou četností spojů a levná dohromady. Vždycky bude nějaký ten atribut chybět.
Zajímalo by mne, jestli se toho politici jen bojí anebo by skutečně zvýšení jízdného v MHD byla taková politická sebevražda. Dříve se reálně platilo víc. Tuhle někdo vytahoval, jak za socíku prý platil v Praze za studentskou lítačku 35 korun. Jenže měsíčně. Dnes stojí roční celkově asi 3x tolik…
Roční studentská za stovku? Kde?
Celkově…
Jak celkově? A kde?
Nedostatek řidičů
Ano, DPMB je spíš na ty kampaně, než na realitu…