Konec zbytečného zpomalování. Jediný tunel na D1 se připravuje na zvýšení rychlosti
Tunel Klimkovice se zmodernizuje, aby v něm řidiči mohli jezdit až 100 km/h. Vymění se světla, kamery i software.
Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) plánuje zvýšení rychlostního limitu v tunelu Klimkovice na dálnici D1. Namísto současných 80 km/h by měla být maximální povolená rychlost v tunelu 100 km/h. Deníku Zdopravy.cz to řekl Miroslav Mazal z týmu komunikace ŘSD.
Zvýšení rychlostního limitu na 100 km/h je plánováno ve II. etapě rekonstrukce tunelu. Projekt je v současné době ve fázi příprav. Bude-li vše probíhat bez komplikací, mohl by být modernizován v roce 2026. Musí se však splnit mnoho podmínek, neboť tunel byl projektován na maximální průjezdní rychlost 80 km/h, čemuž odpovídá i jeho technologické vybavení.
„Podle plánu II. etapy rekonstrukce technologie tunelu Klimkovice dojde k výměně osvětlení v tunelu z již zastaralého způsobu svícení pomocí sodíkových a rtuťových výbojkových svítidel na svícení pomocí LED reflektorů, výměně proměnného dopravního značení, úpravě softwaru řídícího systému a nastavení dohledových kamer na zvýšenou rychlost 100 km/h,“ řekl vedoucí oddělení řízení tunelů Ostrava Tomáš Kvašný.
Klimkovický tunel je jediný tunel na dálnici D1. Otevřen byl v roce 2008, na délku měří přes jeden kilometr. Má dva samostatné tubusy, každý pro jeden směr jízdy.
Zvýšení rychlosti v tunelu si mohli řidiči poprvé vyzkoušet předloni v dálničním tunelu Valík na D5, kde už se stovkou jezdí. Maximální povolená osmdesátka v dálničních tunelech bude postupně minulostí, v tuto chvíli se dají stavět na rychlost 100 km/h.
Z nově budovaných dálničních tunelů budou řidiči již letos na konci roku jezdit stovkou v tunelu Pohůrka na dálnici D3 na obchvatu Českých Budějovic.