„Spíš laxně než odpovědně,“ zkritizovalo ministerstvo Správu železnic za přístup k nové trati do Bavorska
Motorová jednotka RegioShark v zastávce Domažlice město. Foto: České dráhy
Správu železnic zastupovala v územním řízení společnost Sagasta.
Laxnost a rozvaha je základní vlastností státní správy. A SŽ je toho kabinetní ukázkou, stejně jako ŘSD…
Jsem velkým zastáncem nepřechylování ženských příjmení. Ovšem přece jen mi v tomto případě přijde Eberlová – Friebová snáze vyslovitelnější, než Eberl Friebová…dobré je, že paní mluvčí neráčkuje, jinak by měla problém 😀
Každopádně jí posílám gratulaci k nové životní etapě ❤
To ale těch pět šotoušů, které zajímají ženy, muselo docela ranit…
Proč tento úřad není již rozpuštěn? Nic nového a komlikovejsiho neresi a tak se nastaví potřebujeme dostavit dost úzkých hrdel po celé CR, ale místo toho aby se maklo, tak si stěžuji na druhé. Dálnice se podařilo alespoň trochu rozhýbat, tak doufám, ze tento ministr dopravy, který dle me vypadá schopne zálepi a vyzpravi černou díru jménem SZ.
Jestli máte pocit, že jste schopnější, můžete to zkusit zlepšit.
Laxni je uz ta skutecnost ze planova stavba neni dvojkolejka v cele delce az na hranice! Budiz ikdyby misty jen na 130km/h
Na to vám tady pan Sládek odpoví, že jim 80 stačí. Jedna kolej taky.
A já dodám, že tím vzniká naděje jednoho dne úplně nepodělat Staňkov (buď propadem rychlosti nebo jeho „miniodsunem“).
Jako že teď se tam nechá jenokolejná díra, ale „už“ kolem roku 2060 to půjde předělat, kdežto teď v tom železničářům brání nějaká vyšší moc? (Třeba ta co musela vylhat dopravní model vymazáním dálnice D5, aby to jednokolejně vůbec vyšlo? )
Bohužel zhruba tak. Přičemž ta vyšší moc = chorobná snaha „najít nějakou jinou než maximální variantu“.
A nemyslím předělat, ale rozšířit (o dvoukolejný obchvat, se zachováním stávající stanice).
Nemusíme hned myslet na maximální variantu, stačila by ta která by vyšla podle vlastní metodiky, pokud by se v dopravním modelu nelhalo. (Maximální by byla VRT pro smíšený provoz.)
Já to za pana Sládka vezmu. Řekněme, že to bylo maximum možného při zadání Studie proveditelnosti Praha – Mnichov za 4:15…
To nechápu – kdyby to bylo kolem Staňkova dvoukolejné, ale taky na těch 100, tak to nemá vliv na rychlost, jenom na spolehlivost, ne?
Jak se to bude objíždět při výlukách – přes Kdyni?
Chápu, že nákladním dopravcům o čas nejde, ale vám JD 4:15 přijde v pohodě? I ta VIE je díky VRT z Prahy plánovaná na 2:30.
Zní to sice trochu divoce, ale obávám se, že máte pravdu.
Už tady někde odpovídal Petr Šimral. Pro nás byla podstatná dopravní technologie a ta vyšla OK. A docela bych uvítal, abych nemusel odpovídat anonymnímu nicku. 🙂
OK
Moc bych se přimlouval za vyprojektování trati u úseku Domažlice v nové stopě pro vyšší rychlost, nejlépe do Dolní Folmavy a odtud do Furth im Waldu. Samozřejmě po mezistátní dohodě…
Ono to nevede přímo kvůli spádu. Převýšení je asi 100m na 5 km vzdušnou čarou. Oni totiž předkové, když mohli, tak stavěli rovně. Viz Brno-Břeclav.
Co já se tam klikem po mapách nahledal…. https://mapy.cz/s/lesugumuda
Je to úsek, kde bude jezdit mezistátní Ex po dvou hodinách a nákladní doprava.
Nic lepšího než vytuněná původní trať tam prostě nevychází…
#mynic
„Krajský úřad řízení zastavil, protože Správa železnic nedodala podklady včas.“
Můžou za to živnostníci, ODS a Ray Charles, protože se nestal strojvedoucím.
https://mdcr.cz/Ministerstvo/Uredni-deska/Rozhodnuti-MD-o-odvolanich-proti-rozhodnuti-Krajsk?returl=/Ministerstvo/Uredni-deska
A není to jediný prohraný boj Správy železnic…
To je vyložený šlendrián, že SŽ převzala a předložila stavebnímu úřadu DÚR, ve které se SUDOP dostatečně nevypořádal s požadavky EIA a KHS.
To byste musel být Chuck Norris mezi projektanty, abyste se dokázal vypořádat s tím, že vám během odvolání dva orgány změní stanovisko na nesouhlasné.
Aaa, Olšanská se ozvala…
To vás zklamu, s Olšanskou nemám nic společného. Jen jsem si na rozdíl od diskuzních pindalů dal práci to rozhodnutí přečíst.
Vysmahnout maximální pokutu Sagaste a zasahovat o škodu.
Pokud to nelze, z důvodu spoluviny Dlazdene nebo nesmyslné smlouvy s dodavatelem, vytřídit Dlazdenou.
V důsledku to nepomůže na této stavbě, ale v delším horizontu ano.
A k zamyšlení je vytvoření nového úřadu pro stavbu trati mimo podřízenosti Dlazdene
Něco jako Správa železnic č. 2? Já myslel, že (nejen) pro stavbu tratí máme právě SŽ. Co Vás vede k domněnce, že by to v jiném úřadu fungovalo?
Když by se začala nova sprava stavět od začátku, bylo by lépe vidět, co a jak se tam děje. Protože ten současný augiasuv chlév v dlazdene vyčistit nejde.
Taková firma jako…správa trati plzen-domazlice by buď fungovala a pak by dostala třeba další trať pod správu…nebo nefungovala a byla zrušena.
Možná by stačilo všechny novostavby nechat dělat ŘSD, ať se SŽ soustředí na „údržbu a opravy“ (+ řízení provozu a popř malé investice). Tím by se předešlo i vymýšlení „dálničních tangent“ apod jen proto, že se ŘSD do budoucna bojí o práci – VRTky by je zaměstnaly na dost dlouho. 😉
Ono to tak nakonec možná dopadne…
Asi to nebude ŘSD, ale zcela jiná organizace. Možná spíš soukromá firma, co to bude dělat pro stát formou PPP.
To není rovněž k zahození.
No, pro poučení byste se mohl podívat do Parlamentu ČR, abyste tam zahlédl samé lepší a nejlepší strany (než jsou ty druhé) a sensibilní kádry, rotující mezi nimi (tzv. straničtí turisté), podle toho, která partaj je po volbách momentální na výsluní a u lizu.
Analogicky by fungovala infiltrace kádrů od SŽ-1k SŽ-2, za pár let od SŽ-2 k dalšímu článku vývojové stupnice a pořád tak dál.
Nelze vyloučit ani variantu, že zřízení té „nové a lepší SŽ“ by iniciovali sami progresivní jedinci původní organisace, kterým by se mohl zdát dosavadní dvorek už malý a vyzobaný.
Tady už pomůže jen radikální řez ve vedení a najití někoho, kdo tam pořádně vykydá.
V jakém stavu je povolování dvoukolejky v Německu. Kdo ceks na koho?
SŽ má přes 17.000 zaměstnanců a nejsou schopní nic udělat v baráku. Oni i na to zpracování papírů najímají externí firmu. Jasně, je to výhodné, když se to podělá, tak stačí ukázat prstem na cizího. A tomuhle alibismu bude příští rok 20 let 🙁
Výpravčí, dispečeři, traťmistři, opravny trakčního vedení a další jsou zaměstnanci Správy železnic. Takže asi máte špatné informace.
Provozní zaměstnanci jsou samozřejmostí. Ale už traťovka za sebe nechá hromady věcí dělat a v mnoha případech slouží hlavně na prořezávky vegetace a mazání výhybek…
Však běžnou údržbu má dělat. Na výměnu mostní konstrukce ať si klidně naptají, přece nebudou kvůli tomu kupovat jeřáb, aby ho použili 1 týden v roce.
Tohle opravdu kolejovým jeřábem neosadí: https://moravia.cz/zst-prerov-zeleznicni-most-so_191904/
A že by si ho traťovka koupila, aby nemusela 5 % kupní ceny zaplatit „cizákovi“?
Ale podbíječku nemají ani jednu, přitom by mohla makat od rána do večera.
Což spadá pod běžnou údržbu, nikoliv akci prováděnou jednou za x roků.
No tak ona by ji třeba nemusela vlastnit úplně jedna konkrétní traťovka se zákazem vjet mimo okrsek, že.
Myslíte třeba toho výpravčího, co minule odmávnul vlak o 3 minuty dřív, čímž mi ujel a pak alibisticky řekl: to si má hlídat strojvedoucí.
Nebo tu výpravčí, které se dnes ráno sjely kvůli zpoždění 2 vlaky stejného směru vedle sebe, stejný čas odjezdu. A když jsem se jí zeptal, proč rozhlasem neinformuje zmatené cestující, tak mi alibisticky opáčila, že to je zodpovědnost kohosi na stavědle.
Jenže výpravčí opravdu za čas odjezdu neodpovídá a dnes je to starost strojvedoucího.
Aha, tím pádem je v pořádku, že vás SŽ při jízdě z Děčína do Břeclavi popotahuje celý den, když dodržení jízdního řádu není jejich starost? To by asi opravdu sedělo na současnou úroveň spolehlivosti železnice.
Výpravčí může vypravit vlak klidně ty Vaše 3 minuty předem. On tím jen říká, že vše potřebné že statný SZ je připraveno pro odjezd, ne že má vlak odjet. To bejvávalo.
A předtím, když si všechno dělali sami doma jako stát ve státě, tak nestihli ani elektrizaci ČT-Brno.
Zase český šlendrián. Bohužel nic výjimečného. Chyby a nejasnosti v dokumentaci a nedodržování termínů je bohužel u projekčních firem častým jevem, nejen na železnici. Nechápu, že ať už SŽ nebo ŘSD vůči projektantům nepřitvrdí.
A Vy jste z oboru (projektant)? Já ano, a když vidím, jaký má objem jedno paré dokumentace + kolik různých vyjádření (často protichůdných) je potřeba získat a zapracovat do dokumentace, tak posunutí termínu odevzdání dokumentace je to poslední co nás trápí.
Jsem z oboru a ačkoliv byrokracie je neuvěřitelná, stále považuji smluvní termín za závazný. Ale pak naše vstahy s klienty jsou čistě profesionální, na žádné ruka ruku myje se nemůžeme a ani nechceme spoléhat.
Nechci, aby to vyznělo tak, že se nemají termíny dodržovat. Ale někdy prostě v průběhu projekce narazíte na problémy, který se v termínu vyřešit nedají.
Nebo vám geodetické zaměření přijde o 3 měsíce později, protože nasněžilo a pod sněhem se měřit nedalo. Což sice není kritické pro dokumentaci EIA, ale pro prováděčky gravitační kanalizace ano. Tlakové je to jedno, ale stavební povolení řidá gravitační.
Jenže to by musel investor vědět, co objednává a ne to zadání vyrábět projektováním….
Jsem z oboru a je to strašný mor.
Holt zástupci investora jsou často nekompetentní.
To je z velké části důsledek platových podmínek, kdy k zaplacení kompetentního odborníka tabulkový plat prostě nestačí.
Jo. To je častý a velký problém.
V IT to máte úplně stejný. Zadavatel netuší co chce, protože tam o tom rozhoduje někdo, kdo o tom nic neví a je mu to vlastně jedno. Vy za něj uděláte jeho práci a to zadání si uděláte sami a ten dotyčnej si ještě stěžuje, že nedodržujete zadání….
Projektant nejsem, ale já jsem to myslel spíš obecně, v tomhle případě se to týká projektanta, ale dá se to vztáhnout i na pracovníky SŽ, kteří nekontrolovaly, jak probíhají práce na dokumentaci. Dalo by se to vztáhnout na úřady, které otálejí s vydáváním stanovisek, na pracovníky státních organizací, kteří dodávají vyjádření pozdě. Dalo by se to vztáhnout i na toho toho, kdo naplánuje geodetické práce na zimní měsíce a pak se hrozně diví, že v zimně napadl sníh.. Prostě teď je pravděpodobně chyba na straně projektanta. Ten měl min. požádat správní orgán o prodloužení lhůty pro doplnění podkladů do řízení… Číst vice »
To by mi zajímalo co dělají na ministerstvu posledních třicet let, kdy není od revoluce žádný nový přechod elektrifikován do Německa. Situace je tristní a pokud nedojde k modernizaci na německé straně, tak je nová trať u nás zbytečná.
za posledmich 30 let se sazelo na cheb, ktery ovsem z druhe strany neelektrifikovala nemecka strana…
Ale dělají a na německé straně bude elektrizace. Tohle je prostě nepříjemná záležitost.
16.9. se setkali zástupci DB a SZ v Norimberku kvůli modernizaci přeshraničního spojení mezi Českou republikou a Bavorskem. Cílem je elektrifikace železnice a zajištění rychlého spojení z Norimberku a Mnichova do Prahy. 160 km/h na německé straně a až 200 km/h na české straně.
Německá strana zahrnula elektrifikaci trasy do naléhavých potřeb Federálního plánu dopravní infrastruktury do roku 2030.
Takže abychom se nedivili a v Bavorsku neměli hotovo dřív než u nás.
„až“!!!
Posledních 30 let? Mezi léty 1945 a 1989 nebyla železnice do Německa potřeba?
Tady v té části určitě ne, protože to bylo do zlého Západního Německa.