Lávka přes smíchovské nádraží končí, Ropid kvůli tomu zavádí novou autobusovu linku
Lávka přes smíchovské nádraží. Foto: Ropid
Linka bude kvůli dojíždějícím zařazena do pásma P a 0.
Linka bude kvůli dojíždějícím zařazena do pásma P a 0.
Jasně, a když přijedu pozdě večer, tak co?
Tak pro tu jednu, max dvě osoby uprostřed noci má DPP sólo vypravit autobus?
DPP se snaží maximálně vyhovět, ale nicky nemůže vyhovět všem, protože na to prostě nemá.
Tak si najdete optimální spojení, tak jako kdokoliv jiný, kdo někam jede pozdě večer?
NEBOURAT 🙂
Zachovat panoráma. 😀
Když už tu řešíme detaily ohledně pásem… je nějaký důvod, proč ta linka není celá pouze v pásmu 0?
Ona stejně neexistuje žádná pražská jízdenka, která by pásmo 0 neměla. Je jen otázkou konvence, že všechny městské linky jsou v pásmu P, ale každý cestující v pásmu P má automaticky zaplacena i pásma 0 a B.
Například všechny čtyři druhy SMS jízdenek platí pouze v pásmu P, a to ještě bez vlaků. Moc lidí to asi nepoužívá, ale pokud vím, tak to stále ještě existuje.
Ona je v pásmu 0 jenom pro předplatní 😀
Tím absurdnější to všechno je: těch, kdo pojedou na ČSSZ jen jednorázově něco vyřídit, bude určitě mnohem víc, než zaměstnanců ČSSZ bydlících mimo Prahu a pravidelně dojíždějících do zaměstnání na „lítačku“ s předplaceným pražským pásmem pouze „0“. Takže revizoři se tam ve výsledku stejně napasou …
Samotný kupon P se nedá koupit, minimálně P+0. Jednorázových jízdenek platných jen v P moc není.
Tomu nerozumím: všechny pražské kupony (= jen na pražskou MHD) jsou přece jen a pouze na celé pásmo „P“ (počítané za 4 pásma) – a pásma „0“ a „B“ tvoří integrální součást = „podmnožiny“ pásma „P“. Nelze si naopak koupit kupón jen pro pásmo „0“ nebo „B“ – tato pásma samotná lze jedině připojit ke kupónům na minimálně sousední mimopražská pásma.
Nebo už je zase něco jinak?
SMS jízdenka platí jenom v P, normální jízdenky platí v PB0.
Proč se vlastně napřed nepostaví nová, nebo provizorní?
Tam bude staveniště, cokoli nad tím by tam překáželo.
Kdybych se po stavbách nepohyboval, tak Vám i uvěřím. 😀
Protože Správa železnic se rozhodla, že průchod veřejnosti přes staveniště by prý „nebyl ideální“. Tohle podle něj asi ideální je.
Stejně stavaři musí dávat bacha na troleje (minimálně nad provozovanými kolejemi) a jejich zavěšení. Skutečně by jim lávka překážela nějak výrazně (případně nešlo by lávku sundávat/přesouvat vždycky na těch pár dnů co je potřeba)
Kdyby se nevytrhaly koleje na křížení Za Ženskými Domovy x Radlická, tak mohla jezdit ze Smícháče tramvaj směr Radlická. Nyní musí být náhradní doprava autobusová.
Ne že bych tu linku chtěl hájit ale čssz kterejma se to hájí, je dal nad nádražím smer beroun, koleje odbocujou na radlickou..
A údajně tam lidi chodili pěšky. Nebo načerno se svezli jednu zastávku busem.
Dojít se to dá, od křížový je to cca 500m… a protože tam už teď jezdí tři linky (jedna školní) tak lidi budou načerno jezdit stejnak…
Dvě věci:
– Linka by měla být zadarmo (prakticky už je), ale měl by ji platit ten, kdo zboural lávku bez náhrady.
– Pokud spojení využívají lidé přijíždějící z vlaku, kteří už nepotřebovali MHD, bude autobus navazovat na příjezd vlaku?
Pokud je interval autobusu půl hodiny, tak logicky bude autobus navazovat nejpozději do půl hodiny na každý přijedší vlak. Vzhledem k přesnosti železniční dopravy na těchto tratích by žádná sofistikovanější návaznost nedávala smysl.
Linka má jízdní dobu 8 minut (krát dva) a interval půl hodiny. Pár minut si počkat na nějaký vlak by nemhsel byt problem. Ale garantované návaznosti do 5 minut neumíme, co?
Pokud si pořídíte pražskou tramvajenku, zadarmo máte celou MHD v Praze. Uvědomte si, že když půjdete do divadla, za šatnu dáte 20 CZK. když do toho divadla pojedete MHD, tam i zpět Vás to přijde na 10 CZK a před tím i potom můžete za tu cenu jezdit celý den. 10 CZK to je jako příspěvek bezdomovci do klobouku. Při vědomí toho, že minimálně bus musí jet v Praze do každé ulice, kde na šířku projede je to cena víc než hanebná. Když je ale zbytek republiky naivní a Prahu si takto přes RUD „vykrmuje“, těžko s tím něco udělat.… Číst vice »
Já jenom opakuji to co bylo na FB, že lávku využívali ti co přijeli vlakem (pásmo 0) a šli k SSZ.
Jízdenka na celý den stojí 120 kč, žádných 10 Kč. 120 Kč je docela hodně peněz.
Takže dojeli MHD na Smícháč, šli po lávce, která končí u tram zastávky, pěšky a na radlické straně to došli až k úřadu… Teď lávka nebude a dojet tramvají z Anděla na onu zastávku za lávkou (a nějaký ten krok ušetřit) by jim způsobilo doživotní trauma, takže se zavede další díra na veřejné peníze… No dobrý… (k zblití)
To je lemplovitost developera, který se nesnaží minimalizovat dobu lávky mimo provoz. Proto by to podle mě měl platit.
Však, jak se zdá z vyjádření ROPIDu, to developer platit bude (je to někde níže, ROPID psal že to neplatí městská část ani město)
Má to vůbec platit developer? Většinou půjde o úředníky sociálky, bez tak placené z našich daní, tak ať jim to zacvaká ze svého rozpočtu úřad, stačí, když nezakoupí dvě služební auta.
Jako že by se neplatili prachy za zábor veřejného prostranství? Když to bude, pravicově, pro všechny tak proč ne… každého si zaberem kus státního majetku a jedem na vlastní triko…
Tak část z toho platí cestující…
Kdo jede z města, ten logicky pojede 120 nebo 231 z Knížecí. Ta nová linka je určena asi spíš pro lidi, kteří jedou z druhé strany, po Strakonické nebo z vlaku. Máte doživotní trauma z toho, že nebudou muset celé nádraží obcházet?
Ono je asi stejně lepší dojít tramvaji na Knížecí a chytnou první autobus. Nicméně přímo ja Radlickou od Smícháče nic nevede.
Ropid odpověděl na sociálních sítích píše, že přes ně to nešlo https://ibb.co/FV0nhfp
To je další komičnost, že Ropid žvaní na sociálních sítích, ale standardní komunikaci naprosto nezvládá.
Co je podle vás ta standardní komunikace prosím?
https://pid.cz
Co to žvaníte za nesmysly?
https://pid.cz/doplnkove-spojeni-pid-po-uzavreni-lavky-pres-smichovske-nadrazi-zajisti-nova-linka-232/
To, společně se změnami v říjnu, bylo zveřejněno někdy v pátek. Fakt brzo.
A k čemu to potřebujete znát dřív, když to stejně bude platit až od pondělka?
Zjevně se ta záležitost řešila (a asi stále ještě dál řeší) „za pochodu“, když zatím nebude fungovat ani zastávka u Lihovaru, tak co byste chtěl víc?
Na FB to bylo dřív, takže informaci měli.
Bylo by možné nasadit tomu korunu a dát do toho autobusu revizora na stálo? Já jen, že to strhnutí mostu taky něco stojí, stejně jako provoz autobusu. Tak ať to v té demokracii také lidi v dané oblasti zaplatí. To pro případ, že by si nechtěli ti, kdo lítačku dosud nepotřebovali a chodili pěšky si ji nezapomněl koupit.
Navíc si dodnes chodili lidé pěšky a teď se budou vozit zadky jako králové.
Tak jestli toužíte po totalitě, v Rusku vás uvítají s otevřenou náručí.
Já myslím, že touží po tom, až budou v prodeji jednosměrné jízdenky na lanovku do Bohnic.
Jestli kvůli mě dokážete najít 2 miliardy v pražském rozpočtu třeba tím, že necháte postavit metro D firmou, která tu stavbu nabídla o 2 miliardy levněji, ale nenechali ji vyhrát, protože cena je prý podstřelená, tak Vám zatleskám.
Lanovka nebude, ale než se tam docourá tramvají, určitě nějaký revizor za tu hodinu přijde…
Naštěští je celý můj text ironický. Rozhodně se nemělo nic bourat dokud nestojí nová lávka. A když už dělat autobusy ještě s půlhodinovým obratem, tak ho mohli dát aspoň zcela zdarma.
V kontextu dalších vašich příspěvků bych se o ironii ve vašem případě neodvažoval mluvit.
To ke úplný nesmysl. Viděl jste vizualiuace staveb, co se tam mají stavět? Tam nezůstane kámen na kameni. Všechno se přestaví a lávka tam v podstatě nebude. Bude tam zastřešení podobné tomu, co se má stavět na Masarykově nádraží. Takže ta nová lávka má mít trojúhelníkový tvar a rozšiřovat se z cca 6 metrů na zhruba 30 metrů šířky.
To je ale jejich problém. Jestli nedokáží lávku provizorně posouvat, nebo nejdříve zbastlit alespoň v základu podchod až na druhou stranu, o něčem to vypovídá. Stejně jako nucené hoblování nádraží linkou S65 (u ní bude výhodnější přelézt do „díry“ už v Jinonicích).
To je taky anomálie, že stanice Jinonice není (bus ani metro) není uvedena jako přestupí na vlak v IS.
A kdo a proč by tam za normálních podmínek přestupoval?
Ti, kdo to snad opravdu potřebují, situaci znají, a pro ostatní by to byla spíše nadbytečná zatěžující informace, jichž je i tak všude nadbytek.
Chtít v tomto případě provizorně posouvat lávku je obdivuhodná pitomost, řešit to podchodem by sice asi bylo schůdné, ale technicky náročné a drahé, takže z nouze ctností je autobusová linka, ale v intervali 30 minut bude spíše k ničemu.
„Nucené hoblování nádraží“ je zlomyslnost perfektně ilustrující letitý přezíravý přístup všech institucí (město, ROPID i železnice) k osobní dopravě na „semmeringu“ – za vzniklé situace bude linka S65 po dobu stavby k ničemu, což přinese i ztrátu cestujících v budoucnu.
Tak pokud chodili pěšky, asi budou už mít dlouhodobý kupón v Praze.
Středočeši často mají jen 0. (Což je jeden z důvodů zavedení té linky, nepodařilo se procpat tarifní výjímku uznávání 0 v tramvajích)
Tak to se teda fakt hodně ušetřilo, že jízdenka dočasně neplatí na 2 zastávky tramvají.
Tyhle tarifní výjimky jsou vždycky nějaké divné. Každý revizor co má něco v hlavě by dokázal přečíst „tohle je pásmo 0, jízdenka platí do 0, všechno v poradku“.
Jo možná by pak mezi DPP a SČ byl problém v proplacení. Ale to se může vyřešit až později (data z kontrol se neztratí) a někdy se to vyřešit bude muset, pokud stále se řeší tramvaj do Zdib (kde asi P nebude).
To nedoplatí investor za to, že nemusel stavět provizorní lávku?
Sorry, podle informací doplatí…
Ta tarifní výjimka je pouze pro kupóny nebo i pro jednotlivé jízdenky?
Cituji z článku:…budou pro majitele předplatních kupónů na lince 232…“
Již v Tarifu PID, budou uznávány jen kupony. Pražáci tyto věci nemají šanci pochopit. Ale mohl to PID-Filípek jasně říct.
Hm, tak super. Chcete-li do Prahy jen občas, jeďte autem… Ostatně tam chystají to parkoviště, tak asi aby už si lidi zvykali.
Myslím že pásmo 0 nejde koupit samostatně, takže asi smysl má pro jednorázové z vnějších pásem.. .
Jde koupit 0+1 (+dál od Prahy) kdyby někdo chtěl pravidelně dojíždět na Letňanské Pole bez metra. A věřím že nějaký středočech úředník na sociálce to může mít.
Jiní zaměstnavatelé v oblasti nejsou?
Jednotlivý lístek na smíchovské nádraží se kupuje do pásma 0, takže si takový člověk minimálně 20 Kč připlatí, a pokud to není šotouš se zájmem o tarify, tak nejspíš 30 Kč.
Frantíku, máš v tom zmatek.