Lávka nejen pro šotouše. V České Třebové vznikne vyhlídka na vlaky, má být turistickou atrakcí
Uzel Česká Třebová, vizualizace. Pramen: Správa železnic

Z jednoho místa bude vidět na celý koridor.
Z jednoho místa bude vidět na celý koridor.
Smazáno pro porušení pravidel slušné diskuze
Ano, to je videt treba u VRT. Kazdy by chtel bydlet u VRT.
Tvl. to je silně manipulativní příspěvek. Prosím, buď přidat medikaci nebo ubrat, ale současné nastavení je nesprávné, kontaktujte doktora v zájmu ostatních lidí.
Nádraží zpravidla bývá ostrý řez do městské struktury a tak se stavějí podchody a lávky, aby se lidi mohli dostat na druhou stranu pokud možno přímo a nemuseli to obcházet.
Pokud se jedná o lávku, tak vedlejším produktem skoro každé, která není zabedněná, jak Soumarský most na Šumavě, je výhled na obě strany, který lidé s podobnými zálibami, jako vy vyhledávají a rádi se pokochajé. Dovolím si prohlásit, že většina normálních lidí, která takový objekt používá 2x denně ca. 200 pracovních dnů v roce, z toho nijak odvázaná není.
https://www.vltava-river.com/media/upload/trip/1e/d4/1ed459cc-0ad9-4589-b699-8934bbe93e66.jpeg?p=gallery-full&s=2b0bd8669d351a48d8d30cdb03e2a1c3
Mohl by u té vyhlídky být nějaký panel zobrazující časy průjezdů, ideálně i s nákladní dopravou 🙂
Mně by se taková líbila i v Ostravě, někde u hlaváku, akorát by asi postrádala jiný, než šotouský význam 😀
Lávka je nad hlavním nádražím směrem k depu. Veřejnosti přístupná. Bude i po stavbě uzlu Ostrava. To vám nestačí?
Vím o ní, jen jsem netušil, že je veřejně přístupná. Tak asi jo, díky.
Myslím, že by stačila obyčejná lávka jako je třeba např. v Pardubicích. Jen tam šotoušům překáží ta mřížovaná bočnice s malými oky, protože leze i do objektivu kompaktu, natož zrcadlovky. Takže se v Pardubicích z lávky v podstatě nedá fotit.
Myslíte,že by stačila,ale fotit se vlastně nedá.
Myslíte tu lávku, co stála 300 milionů, má eskalátory a její udržba stojí ročně miliony? Ten byl dobrej.
Proč ne? Když něco platím ze svých daní, tak chci vědět ,jestli to alespon jakž takž funguje.V USA měli zákon ,že když se stavěla nějaká budova za přispění státu ,tak ve stavební ohradě musela byt okna ,aby si každý mohl zkontrolovat jak se tam fachčí.
Škoda, že ta lávka vypadá bídně už na vizualizaci (a přitom tam je všechno přikrášlené). Holt trend z Pardubic pokračuje.
Místo blbostí se tam měla pořadně zvednout traťová rychlost a zrusit zastavovaní u většiny Ex-vlaků
za naklady, co bude stát ta lávka, toho moc neurychlíte.
Něco jako v Chebu? 😀
a pak že nikdo nevymyslí větší zrůdnost než cyklostezky odnikud nikam a rozhledny v údolí
Ta lávka má hlavně propojit dvě části města. Tomu, že na ní polezou šotouši nezabráníte.
no zabráníte, stačí neprůhledné dvoumetrové stěny
Asi není důvod to dělat, ale zabránit by tomu šlo
😀
Nevím, zda by to bylo dostatečné řešení. Pokud by neměla prosklenou střechu a byla otevřená, tak to správný sotouš vyřeší štaflema. Anebo si vezme flexu s elektrocentrálou a průhled si vyřeže. 😆
To je pravda, no. Já osobně bych spíš než štafle bral periskop
někteří by šli cestou nejmenšího odporu a vylezli by místo toho na sloup trakčního vedení 🔥
A pak by projíždějící vlak mohli doslova „vyblejsknout“.
a co je na tom špatně?
Nic nového pod sluncem, a to ani v historii uzlu Česká Třebová: přemostění nádraží tam kdysi bývala, jen už je asi nikdo pořádně nepamatuje (speciálně pro Michala M: ani naprostá většina českých nádražáků na penzi), protože poslední zaniklo už před cca 65 roky a všechny příčné komunikace křižující kolejiště se přesunuly pod zem.
A ještě upřesňující dodatek pro „mínusáře“:
https://cs.wikipedia.org/wiki/Česká_Třebová_(nádraží)
No pevně doufám, že přímo nad vyhlídkou bude umístěna velká informační tabule s popisem výhledu a informacemi o lávce a lidech, jež se o stavbu zasloužili, a to přímo s vhodnou hranou pro sezení holubů přímo nad kochajícími se lidmi, aby ten nevšední zážitek nebyl zas tak úplně zalitý sluncem 😂😂
Nešlo by tady využít Výtoňský most?
Ne, ne. To si pletete. Hutě jsou víc na východ na Ostravsku.
No, asi by ty oblouky narušovaly místní ikonické panorama.
0) Nic jako Výtoňský most (s velkým v) neexistuje. 1) Jak byste jej tam po letech chátrání dopravil, když ani teď jej podle odborníků nelze bez porušení přemístit dále, než mezi mosty Palackého a nový, stavěný při Dvorcích (který by snad šlo ještě podejít s ponorem, ale…).
Pojem „vtip“ znáte?
Ono nějaká ta občasná rozhledna s pěkným výhledem na trať by sklidila úspěch široké věrejnosti, nejen u šotoušů.
U hlavního nádraží ve Vídni byla jedna taková po dobu rekonstrukce a pro velký zájem ji nechali stát o dost déle, než byl původní plán.
A ještě z ní byly i tržby, protože se tam, pokud vím (byť jsem tam nikdy nebyl), za něco i platilo – myslím, že nějaké „výtažné“, když zájemce o rozhled nechtěl vystoupat po mnoha schodech.