Lávka nejen pro šotouše. V České Třebové vznikne vyhlídka na vlaky, má být turistickou atrakcí

Uzel Česká Třebová, vizualizace. Pramen: Správa železnicUzel Česká Třebová, vizualizace. Pramen: Správa železnic

Z jednoho místa bude vidět na celý koridor.

Během rozsáhlé modernizace železničního uzlu Česká Třebová vznikne také lávka, která překlene celý hlavní železniční koridor. Z vyhlídkového místa budou mít zájemci o železnici lepší výhled na českotřebovské nádraží a trať. Myšlenka se zrodila až při přípravě projektu lávky, uvedl v Českotřebovském zpravodaji hejtman Martin Netolický (3PK/SOCDEM), který ve městě žije.

Nakonec bylo rozhodnuto, že optimální variantou bude vybudování vyhlídkového místa v jedné z věží lávky, čímž vznikne unikátní prostor pro sledování vlaků, ze kterého bude vidět na celý železniční koridor,“ uvedl Netolický. Podle něj se může místo stát zajímavým také z pohledu cestovního ruchu, i když má sloužit hlavně obyvatelům města.

Budování lávky patří mezi jednu z prvních viditelných etap modernizace, protože ještě před úpravami části kolejiště přestane fungovat současný podchod. Do té doby má být hotová lávka, ze které bude možné po několik let sledovat i samotné stavební práce.

Vizualizace lávky v České Třebové. Foto: Město Česká TřebováUzel Česká Třebová, vizualizace. Pramen: Správa železnicUzel Česká Třebová, vizualizace. Pramen: Správa železnicUzel Česká Třebová, vizualizace. Pramen: Správa železnicUzel Česká Třebová, vizualizace. Pramen: Správa železnic

Modernizace železničního uzlu Česká Třebová je jednou z největších investic na železnici v ČR. Bude stát asi 20 miliard korun. Celkovou přestavbu podstoupí osobní nádraží a zlepší se také technické parametry části stanice určené pro nákladní dopravu. Jde celkem o 72 kilometrů nových kolejí, úpravy a obnovu čtyř stovek výhybek, 30 mostů a 15 propustků. Rychlost vlaků se po dokončení zvýší na 80 kilometrů za hodinu, rychleji se bude jezdit i na úsecích určených pro nákladní dopravu. Díky tomu se podstatně zkrátí doba průjezdu vlaku celým uzlem. V současnosti mohou vlaky nádražím projíždět rychlostí maximálně 60 kilometrů za hodinu.

Stavbaři zrekonstruují a zastřeší všechna nástupiště, jejich výška umožní pohodlný nástup do vlaků. Obnovy dozná i podchod, ze kterého se cestující dostanou díky výtahům pohodlně na nástupiště. Navíc se prodlouží pod celým kolejištěm, a nahradí tak nevyhovující podchod do lokality za nádražím. Místo podchodu pro veřejnost v jižní části stanice vznikne moderní ocelová lávka, která propojí prostor před nádražím se Semanínskou ulicí. Projekt zahrnuje také modernizaci navazujících úseků do Třebovic v Čechách, Opatova a Dlouhé Třebové. Součástí prací tam bude i rekonstrukce mostů, které zajišťují propojení nákladní části stanice s hlavní tratí. V okolí železnice vzniknou protihlukové stěny a instalují se kolejnicové absorbéry hluku.

Tagy Česká Třebová
33 komentářů