Lanovka s proskleným otvorem. V Liberci ukázali první návrhy „tramvaje na lanech“ na Ještěd
Lanovka na Ještěd, varianta 1 Foto: Anna Marešová Designers
Nová lanovka má být hotová v roce 2029 či 2030.
Nová lanovka má být hotová v roce 2029 či 2030.
Tím světelným kuželem to bude unášet lidi k výzkumu, podobně jako to mají mimozemšťané ve svých létajících talířích?
Oba návrhy si jsou hodně podobné, hezké.
Jen nevím jak se bude řešit větrání řeší to návrh? V létě tam bude bez klimatizace asi pěkný pařák. A to nedej bože nějaká technická porucha kdyby kabina třeba hodinu zůstala viset bez pohybu.
Jak vidím design and build, tak si hned připomenu článek zde:
https://zdopravy.cz/podchod-z-wishe-otevren-auta-na-strakonicke-uz-nebudou-muset-brzdit-upravena-podoba-je-ucelna-228460/
takže aby nakonec nejezdila tuctová plechová skříň a místní „Hřib“ bude jásat, že to je win-win….
Jelikož se bojím výšek, tak do tohoto bych nikdy nevlez. Takže budu muset pěšky.
Moc hezké a zajímavé na to, aby to prošlo.
Škoda, že se nezapojil Kotas 😀
Já jsem osobně zvědavý na to propojení lanovky a tamvaje, resp. Logiku toho řpestupu a to, jak to bude přístupné, protože ot už se bude stavět dle nové normy, která úplně v tomto není jednoznačná.
V čem není jednoznačná? Tam je ustanovení o přestupu mezi tramvají a lanovkou? A ustanovení o přestupu mezi lanovkou a trolejbusem je jednoznačné? 😉
Další černá klec od stejné návrhářky. V Praze budeme mít místo lanovky pohřební vůz anglické královny, na ještědská lanovka by byla důstojným pohřební vozem i pro Masaryka.
Proč oslovují zase tu stejnou návrhářku, když se předtím tak tragicky neosvědčila?
Tohle je bohužel věc osobního vkusu a co se líbí radním (ti tu petřínskou lanovku vynáší až do nebe) se nemusí líbit každému. Řekl bych, že to odpovídá současným trendům, černý nebo černo-červený skleník (v kombinaci se šedivou, tady z toho tria chybí ta červená) je trend posledních let, tedy v tomhle to neni nic převratného (podívejte třeba na design panterů nebo spiderů). Když to tak vezmu, v zásadě je to jedno jak to vypadá, hlavně když to bude fungovat spolehlivě a bezpečně a nedozvíme se po nějaké mimořádné události, co všechno tam mělo být a nebylo (což ale zase… Číst vice »
Těžko lze říci zda se neosvědčila, když lanovku v reálu jeste nikdo nevidel a neprojel se s ní.
To je ale jen váš názor, oba dizajny jsou moc povedené. Prosklení umožní pěkný výhled do krajiny.
Sice získává ceny za své návrhy a je oslovována investory, vyhrává soutěže, ale tragicky se neosvědčila. Opravdu si myslíte, že to tak je i mimo váš svět? 😉
Tak to nevím, jestli vidíme ten stejný návrh? Já na vizualizacích vidím lanovkou bílou se sklem. Takovej pohřební vůz jsem teda ještě neviděl.
Nebojte, ono UV záření a horské počasí se už postará o to, že to nakonec nebude černé, ale spíš takové vyšisované alá „grafit-metalik“
bude automatická brzda v ceně ? 😀
Nový provozovatel, nové podmínky bezpečnosti. Doufám 😀
(a teď Modří do mě, co na tom, že brzda třicet let chyběla).
Do toho nesednu. Bezpečnostní důvody. Místo příjemných, čistých rodinných kabinek pro 4 takovéhle monstrum, které když spadne, tak to bude teprve tragédie.. ale aspoň bude důvod víc chodit pěšky.. 😉
Škoda, že to nikdo neporadil třeba na Dachsteinu, než tam postavili to monstrum. Kabinky pro čtyři, nebo něco jako v Mariánkách na Kolibě, to je přece mnohem bezpečnější! A provozně se to taky vyplatí víc než něco kapacitnějšího, že :))
Jel jsem i větší lanovkou a není s tím problém. Naopak, ještědskou jsem jel také a dobrý pocit jsem z ní neměl. Očividně, bohužel, oprávněně.
Tramvaj na lanech a nebo vzducholoď bez balónu jak kdo chce 😂
No nápadité to je, ale musím říct, že se s tim crcaj. 2030 to už půjdu pomalounku do důchodu. No jde to rychle asi jako všechno ostatní u nás
Ma nekdo predstavu jakou by toto melo odolnost vuci vetru vzhledem k mistnim podminkam ? I byvala lanovka byvala mimo provoz kvuli „povetrnostnim podminkam“ – a ted by se tam dala krabice cca 4x vetsi ?
No hate, jen pokud nekdo vi…
Podla obrazkov bu to malo jazdit na dvoch lanach daleko od seba. Nieco podobne je v Nizkych tatrach na Chopok prave pre to ze takyto dvojlanovy system by mal byt odolnejsi voci vetru. Nerozkyve sa tolko kabina.
Podobná lanovka Priehyba – Chopok, jen s oběžným systémem a kabinami pro 24 lidí, je provozuschopná do rychlosti větru 65 km/h.
A původní liberecká do 58 km/h.
Tyto konstrukce jsou odolnější. Například Peak2peak ve Whisthleru jezdí do 80kmh (a to je až cca 400m nad zemí). Test uspěl dokonce do 120 kmh, ale v tom bych už fakt sedět nechtěl :D.
https://en.wikipedia.org/wiki/Peak_2_Peak_Gondola
Nic moc, protože je to elegantní, nápadité, má to myšleku a lidem se to bude líbit.
Kdyby to dělal opravdový „profesionál“ na dopravní design prof. Patrik K., tak by to byla samá lanka, plachetky, temná zákoutí, křiklavé barvy, složité a nesmyslné konstrukce, nekvalitní materiály a hlavně by to stálo desetkrát tolik!
Nemohl jste si pomoc a musel to napsat co.. už je to nuda. Pojďme dál, jsme poučení a nemusíme se opakovat jako kolovratek
Tady máte nepřebernou přehlídku plachtoví, stěžňů a různých vzpěr, které nejen že se vám jistě budou líbit, ale ochrání vás i před neřízní počasí a jsou velmi praktické na údržbu.
https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&sca_esv=cafa545287eff4ac&q=patrik+kotas+architektura&udm=2&fbs=AEQNm0Dg3jL7_nUV4_inb0jRKZuKZx2IIA0zQj2nIoYPgN35RILuQpIManRPMVWCIB8HHe8O0dAn06gkp0z6qy7cdNd0OHBwV1Lp9b9FLEK_0yJXAgtYHRRk9itzmma6B6hYDS0qcErj_alsnMFX4lK_yJUo36bI7piv6MRdc3R7Rmxwi-cyJdU&sa=X&ved=2ahUKEwjdntHwzo6KAxWR0wIHHZoqA1oQtKgLegQIChAB&biw=1272&bih=731&dpr=1.25
Nezničí to panorama?
U panoramatu si nejsem jistý, ale krajinný ráz zcela jistě.
Zdá se, že lidi buď nemají smysl pro humor, nebo nečetli související články o neprůchodnosti některých staveb na tomhle základě. Jinak si ty „dislajky“ odůvodnit nedokážu.
Pokud by snad hrozilo takové nebezpečí, mohli by tam liberečtí konšelé nasadit třeba tuto poněkud subtilnější verzi:
https://www.youtube.com/watch?v=x22E9N2Ohkc
🙂
Hezký návrh – ale v té podobě bohužel dost těžko technicky realizovatelný a drahý. Nevidím třeba prostor pro mechaniku posuvných dveří, takový skleník a 80 lidí bude potřebovat celkem výkonnou klimatizaci a vyřešit ofuk všech prosklených stěn aby nebyly pořád opocené (což je zase prostor potřebný pro rozvod vzduchu a samotnou jednotku klimatizace). Čistotu návrhu nehezky naruší také potřeba někde uložit nouzovou výbavu, ovladání dveří (i nouzové), komunikační zařízení… Nerad jsem škarohlíd, ale když s tímhle designér rovnou nějak nezabývá, dopadne to pak zpravidla ne úplně hezky. Tak to snad nikoho nenapadne požadovat konstrukci kabiny přesně podle téhle studie.
jo čistotu petřínské lanovky taky bude rušit stanoviště fírera, který tam zatím bude muset být …. prý teda pak bude demontovatelné, až jednou nebude muset.
ten se zastrelil pred osmdesati lety, takze mu to asi uz moc vadit nebude
Skvělé kolik je u nás ze dne na den konstruktérů lanovek! Dveře jsou lehce předsuvné (v reálu je tedy v místě dveří lišta tlustší), komunikátor je ve sloupku kabiny a kondenzaci si snad nějak pořeší. Lanovka není v pravém slova smyslu klimatizovaná…
Sice nedělám přímo lanovky, ale něco podobného už pěknou řádku let. To co píšete vidím velmi odlišně – např. že se doteď kabina neklimatizovala – OK, ale to nebyl takový skleník a pro 80 lidí. To je něco úplně jiného naž stará kabinka s otevíracími okny. Pokud bude proslení 9 měsíců v roce opocené a zamlžené…OK, ale je to žádoucí? Pokud jde o dveře – mrkněte se někdy jak vypadá mechanika předsuvných dveří – někde prostě musí být a vně nejsou žádné vodící kolejnice.. To samé tlačítka a komunikátor, tam je taky potřeba neějaký prostor na nosný sloupek, obložení z… Číst vice »
„Čistotu návrhu“ ve vašich očích patrně nejvíc „nehezky naruší“ cestující… na ty jste zapomněl?
Nějak se mi nechce věřit tomu že by kabina na obrázku měla kapacitu okolo 100 osob… nebyla by paní architektka tak hodná a aspoň padesátku osob do toho obrázku „namalovala“?
Asi jste nikdy nejel třeba v Alpách velkou kabinou. Těch 100 lidí se tam v této velikosti kabiny bez problémů vejde.
Nevím teď kolik má ta kabinka na Dachstein, ale tou jsem jel. Nic moc teda, asi to tam nešlo moc jinak…
Pan Gůgl ví, 60. A přijde mi menší než tato, takže tech 100 by odpovídalo-
Ta není zrovna moc velká oproti jiným, ale aspoň se dá jezdit na střeše :D, doporučuji.
Anna Marešová je skvělá designerka. Její věci jsou vážně super. Liberec si dobře vybral. Konečně kvalitní design vozidel, který může navázat na Kardause nebo Diblíka.
A komu se to nelíbí, ať do LB nejezdí, bude čistší vzduch a lepší nálada 🙂
No, ale bacha, bude to design and build. Tak aby to nedopadlo jako s podchodem na Strakonické…
Zase by se to mohlo výrazně prolevnit.
To se vezme skříň z T3…
Vyrozuměl jsem, že tam teď jezdí autobus…
Po jeho malé úpravě, dle tohoto návrhu, by skleněné designové budky s podlahovou svítilnou, už nebylo třeba.
https://1gr.cz/fotky/idnes/17/041/org/JB6a77de_09col41.jpg
To urážíte Kardause, s jeho krásnými barevnými tramvajemi, že ho přirovnáváte k někomu, kdo umi jen černé pohřební vozy.
Prosil bych ,aby tak důležité návrhy vytvářeli opravdoví konstruktéři a odborníci v oboru.Současný návrh je na úrovni kresbiček z časopisu Věda a technika mládeži ročník 1964…včetně toho Betlémského světla.
To je studie, nikoliv projekt.
Jistě,ale i studie by měla alespoň částečně odpovídat realitě a technologickým a bezpečnostním možnostem.
Mohl by mi někdo vysvětlit, jak to funguje? Na obrázcích vidím jen dvojici nosných lan a zcela mi chybí tažné lano (není tam ani protitažné, ale to asi není nutné). Prosím o stručný princip, děkuji předem.
Samozřejmě, že tam budou ještě dvě průběžná tažná lana. Na ty velká kola. Ale to by to kazilo vizošku.
Tažná lana jsou výrazně subtilnější, tak je tam Anča nedala.
Hezký detail zavěšení je tady:
https://d34-a.sdn.cz/d_34/c_img_QR_z/1Fj9Zc.jpeg?fl=res,2200,2200,1
Super, díky za odkaz… zde přidám aspoň základní parametry:
https://www.skiresort.info/ski-resort/arabbamarmolada/ski-lifts/
Podle tohoto má vyfocená kabina kapacitu 80 osob… a celkem rozumně se rozhodli pro „dvojitý“ systém neboli kabiny (a páry nosných + páry tažných lan) mají dva, kdy kabiny se vzájemně vyvažují. Jak to chtějí řešit na Ještědu, to fakt budou motorem překonávat celou váhu kabiny + všech cestujících??
Tady mate priklad s jednou kabinou https://www.doppelmayr.com/en/reference-projects/reference-project-100-fuf-falginjochbahn-3-113-m/
Sice je to tam pripravene pro dve, ale aktualne jezdi jen jedna a jestli nekdy pridaji druhou, tak budou nezavisle, tedy obe budou moci jet stejnym smerem.
Teroreticky by mohl elekromotor vyrobit eletřinu a ta se ukládat do superkapacitorů při brždění cestou dolů.
Ale nemám tušení, jestli se s nějakou akumulací počítá.
To už je jednodušší pomocí odpadní elektřiny vytápět (či možná i klimatizovat) hotel
No, takhle to popisují v odkazu od Josefa (regenerative braking) bohužel bez detailů…
Tenhle typ lanovek je navrhovaný jako samostatný.
Třeba Arabba-Porta Vescovo má dvě kabiny, ale jsou to dva nezávislé systémy bez vzájemného vyvažování kabin.
Zkuste nejdřív počítat a zjistíte, že to zas takový problém není. Holt budete potřebovat cca 20% výkonu motoru navíc, než když by tam byly 2 kabiny.
V Alpách u Zell am See na Kützsteinhorn tahle lanovka je. Je hodně vysoká a mezi sloupy jsou gigantické rozestupy. Ale svezení je úplná fantazie. Snad v Liberci bude všechno klapat a nebudou hledat kde to trochu osidit. (Nemyslím bezpečnost)
Anna Marešová v podstatě řeší věci, které ani jinak řešit nejdou a všude jich už před ní byly vytvořeny stovky podobných. Klidně ji mohli tu odměnu trochu pokrátit. Navíc takové lanovky nemají noční provoz, aby vyzařovaly nějaké světlo.
Když bude průhledná část podlahy, pak asi z osvětlené kabiny směrem dolů nějaké světlo unikne. Efekt svícení směrem pod kabinu, je-li v samotné kabině šero, je jistě zajímavý. Třeba přibudou ještě poziční světla jako u letadel, samočinně přepínaná podle směru jízdy kabiny.
Už zase Vy? Nemluvte, bude to lepší.. jste otravný, negativní a rozumbrada na všechno
Já vám nevím, tohle napsat zrovna takhle z kraje prosince, kdy se stmívá kolem čtvrté…
Design and build, takže vyhozené peníze za návrh lanovky. Koukám, že je nějaký tlak na lidi co mají strach z výšek, na lávkách rošty a na lanovce okno. Ještě tam nalejt vodu, to se budou víc bát. 😀
Návrh paní Marešové bude součást zadávací dokumentace.
Kdo má strach z výšek, do lanovky stejně nepoleze, takže konkrétní provedení už mu bude fuk.
Snad to náhodou nevypadne, uvidíme. Díky za info.
Provozovat bez brzdy, to byl teprve ten správný adrenalin! Děkujeme národnímu dopravci.
Bohužel to nebylo dobře komunikováno, skoro nikdo to nevěděl, takže na adrenalin to vliv nemělo (snad jen provozujících)…
Taky můžeš jít pěšky, strejdo.
Potrefené husy kejhají.
To si nejsem jistý. Lokality zmršené lanovkami jsou turisticky zcela na hovno a je potřeba poněkud neprakticky vymýšlet kombinace bizarních časů a počasí k jejich návštěvě. (Aneb byl jsem v neděli na Kleti a doufám, že se jim ta předpotopní Transporta brzo rozpadne.)
Stále je možnost jít pěšky, mohu jedině doporučit. letos 46x:-)
A chodil jste to pěšky taky nahoru, nebo jste jezdil autobusem?
Jezdit nahoru autem či autobusem, ideálně přímo navrchol, je zvláštní úchylka především mimolibereckých:)sorry, neznám nic potupnějšího, než dojet na vrchol autem, pokud nejde o invalidu či nemohoucího.
Je to tak, máme sice jen schody a ne lanovku, ale také je jízda autobusem PID 506 takové, no není to ono slušně řečeno.
No tak mi mimoliberečtí jsme asi před 3 lety byli rádi za to, že po pochůzce tam ta lanovka byla… Jinak bychom nestihli hen ten Babylón s večerní galašou….
nějak vám tam ve výčtu chybí malé děti..
Malé děti ten kopec vyjdou úplně v pohodě.
… a maminky s kočárky…
https://vaky-a-nosice-deti.heureka.cz/deuter-kid-comfort-pro-midnight-modra/#prehled/
Tak to je paráda. To bych nedal s kopytem a dvakrát FH. 😀
Já si to taky jednou vyšlápnul, ale nějak jsem nahoře nenašel nic, co by mě přimělo výstupy opakovat.
Neplést Design&Build s fušeřinou TSK. Design může být klidně součástí zadávací dokumentace, jako např. u nové lanovky na Petřín.
To okno je tam jedno a je docela malé. Kdo má opravdový strach z výšek, ten do té lanovky stejně nevleze, a ostatní to chvilku zvládnou a přes podlahu se nebudou dívat.
Může a jak Kubrt uvedl i bude. Takže oknu nehrozí světlíkový problém.
Byla řešena aerodynamika? Nebude odpor větru zejména z boku na kabinu, včetně závěsů příliš vysoký? Na jakou rychlost větru je kabina navržena?
To neřeší designérka, bude to řešit konstruktér.
Tohle je pravda. A proto se mělo zjistit u tak specifického výrobku, kdo je potenciální výrobce – a u většiny nových lanovek na světě je to Doppelmayr. A ten skládá věci ze svého katalogu.
Takže doufejme, že všichni zúčastnění o tomto ví, a že design bude sedět k tomu, co se dá běžně objednat a nebudeme muset vynalézat kolo nebo dělat jednu jedinou unikátní kočkopes lanovku na světě, pro kterou se to bude celé muset měnit.
Neni jen Doppelmayr/Garaventa. Jen o neco malo mensi podil na trhu ma Leitner/Poma. Pak s velkym odstupem BMF, no a pak uz v podstate nic, minimalne v lanovkach s kabinami…Ale zrovna ten design kabin je neco, co se da hodne customizovat. Ostatni technika naopak brat urcite „katalogove“ reseni, nevymyslet bejkoviny…
Stabilita proti bočnímu větru je zajištěna vzdáleností nosných lan, jsou od sebe o malinko dál než je šířka kabiny.
Můžu tě proto odpovědně ujistit, že tento detail je vyřešen a nebude zapotřebí, aby ses unavoval jeho znovuobjevením.
Takže to taky může dopadnout, jako s tím podchodem pod Strakonickou. 😉
To už záleží na zákazníkovi 🙂
Že by zavěsili autobusovou karoserii, Ikarus by se nabízel?
T3 by byla stylovější. 😉
To by bylo supr. Ale je těžká konkurence https://www.facebook.com/photo/?fbid=994792651792150&set=pcb.1286656845353615
Lanovky za vyššího větru prostě nejsou provozovány, V tom je ten vtip. I kdyby měla bůhvíjak odolnou konstrukci, silný vítr by to odnesl, jak nic. Aerodynamika: Jak píšu výše, takových lanovek jen v Alpách jezdí desítky, tady jde jen o drobnou modifikaci a takové věci se tudíž nemusí řešit. Pokud chcete převést 100 osob, tak můžete na aerodynamiku zapomenout.
Např. Doppelmayr Funitel je konstruován na vítr o rychlosti 100km/hod – to už je slušný vítr.
Díky za ninfo. Ale jak píšete, je konstruován, to vůbec neznamená, že by při takové rychlosti větru vyjel. A kdyby vyjel, vyjel by prázdný.
Cca 80 kmh to jistě zvládne, viz můj koment výše.
Lanovka má sice desítky instalací ve velehorách, ale na Jeschkenkoppe to stačit nebude…
Jakože zrovna na Ještědu panují uragány které by tento systém se širokou základnou páru nosných lan nezvládl? Toho bych se zrovna tolik neobával, systém bude mít určitě vyšší limit než současná lanovka, býval tam problém, bylo to často zastavené?
Vzhledem k tomu, ze zrovna tenhle system zaveseni lanovky je pomerne odolny co se tyka vetru, tak bych se toho nebal. Tenhle typ jezdi v Alpach, neni jedinej duvod, aby to nezvladlo ty nase kopecky. Pro 100 pasazeru jezdi tohle treba na Kaunertalu.
Velmi elegantni, jen to opravdu hodne napadne pripomina lanovku v Brestu od BMF (ktera mmch krome toho, ze je designovym skvostem, ma jeste navic naprosto genialni technicke reseni):
https://de.m.wikipedia.org/wiki/Seilbahn_Brest
Hm, Brest délka 420m, dvě kabiny, kapacita á 60 osob… ale jinak tam nějaká podobnost bude, to jo…
Myslim samozrejme co se tyce designu kabiny…vcetne toho „oka“ v podlaze…
Nemyslim co se tyce techniky, kde mimochodem myslim, ze prave ten brestsky system by byval mohl byt zajimavou inspiraci i pro Jested (Bartholet velice originalne vyresil problem s nedostatkem mista pro stanice – kouknete na videa na YT).
Osobne nerozumim tomu sverepemu trvani na JEDNE kabine…nevidim tam zadne zasadni vyhody oproti „klasickemu“ dvoukabinovemu usporadani, spis naopak.
Návrh krásný, ostatně jako ostatní dopravní prostředky od A. Marešové. Jedině, co mě „trápí“, že doba od nehody po otevření bude skoro 10 let.
to vás trápit nemusí, protože to bude víc
Nezdolný optimismus z vašeho výroku přímo čiší…
A to v lepším případě, protože sponzor se k této legraci ještě nepřihlásil…
Kde má být mezistanice? Díky.
Pod silnicí. Ale zatím k tomu padají lehce zmatené informace, tak se ještě doptám.
Takže to znamená, že to bude v zimě moct vozit lyžaře?
Bez toho, aby v zimě vozila lyžaře, se to nedá zaplatit.
Doufám, že nebude, Mezistanice zpomalují provoz a tím snižují přepravní kapacitu. Ovšem to by museli natáhnout sjezdovku až nahoru. Bez možnosti výstupu z kabinky na sjezdovku nemá projekt o téhle kapacitě smysl.
Za mě jsou oba návrhy hodně povedené a k místu se hodí.
Aspoň už to bude magistrátu a ne organizace, kde nikdo za nic nemůže.
To, že to bude až tramvají je také obrovské plus.
Proč se vlastně současná lanovka pouze neopraví, s doplněnou samočinnou brzdou tak jak to původně bylo?
protože by to nebyla jen oprava ale výroba nové kabiny kterou by nebylo dnes už možné podle dnešních norem zkolaudovat.
A proč by to nemohla být oprava, když T3 se opravují tak, že z původního vozu zbyde jen techničák…
A kolaudujou se stavby, mimochodem.
Přesně tak. A kabiny navíc existují tři.
ta třetí opravdu existuje/existovala? nemyslím před 40lety
Z T3 zbývají podvozky a elektrická výzbroj, jde-li o přestavbu z T3 RPV na T3 PLF, tedy přestavba na wanu v Praze. Jinde se dává i jiná elektrická výzbroj, takže z původní tramvaje zbydou jen podvozky… A samozřejmě průkaz způsobilosti…
A taky to je nakonec dražší než nová tramvaj, ale aspoň se dá něco odklonit na potřebné, předpokládám.
Jenže Vario LF je schválené i jako novostavba. Spíš bych to přirovnal k novovýrobě T3 s původním vysokopodlažním rámem.
Jak jste na to přišel?
A kdoví, možná by stačilo vyměnit jen 15 procent současné lanovky. 😀
PS: najde se miliardář na studii?
Na co studie? Prostě oprava do normovaného stavu.
A nebo bez brzdy? Léta to fungovalo tak proč s tím nepokračovat. 🙂 odprostěme se od té podivné myšlenky, ze vše lze opravit. Nejde ani tato lanovka ani mosty na Výtoni.
lanovka opravit de, krom jedné zníčené kabiny a tažného lana tam není žádný jiný problém..to je trochu něco jiného než most..kabina by měla být náhradní k dispozici a tažné lano je spotřební materiál, který se čas od času měnil tak jako tak, technicky zprovoznění lanovky nic nebrání, tady je problém psychologický a myslím, že ani opětovné doplnění automatické brzdy by to nevyřešilo
Jistě, že to by opravit šlo. Ale pak budete mít lanovku, se kterou nebude možné jezdit s cestujícími.
Je totiž všem zainteresovanym jasné, že kvůli splnění všech předpisů pro znovuuvedení do provozu s cestujícími to by byla generální oprava a to odhadem navic těžší úrovně. A za hříšný peníz by výsledkem byla morálně zastaralá lanovka s chabými ekonomickými perspektivami.
splnění všech předpisů pro znovuuvedení do provozu
A které máte konkrétně na mysli?
Protože to není muzeum. Civilizace pokračuje dál.
No že by tohle platilo zrovna pro Liberec, mi nepřipadá.
Je účelné jí prodloužit k tramvaji.
To by bylo podobné jako vyzdvihnout Titanic ,opět ho vystrojit a poslat zpátky do služby.Ale i takové nápady už byly.
MV Sewol. Ten trajekt během provozu „vylepšili“ a to „vylepšení“ přispělo k tomu, že šel ke dnu. Byl-li by provozován v původní konstrukční variantě, tak by neměl fatální nedostatek … stability.
Ale je to dost drsný příběh, drsnější než Titanik. Cestující z paluby volali o pomoc mobilem, volali rodinám … zatímco zástupci státu dělali #mynic a #všechnovpořádku.