Länderbahn nemá lidi a ruší vlaky, omezení se dotkne i Západního expresu
Západní Express do Mnichova projíždí zastávkou Plzeň - Skvrňany. Ta se přesune o pár desítek metrů jinam na novou trať domažlického přesmyku. Foto: Jan Sůra
Nedostatek provozního personálu znovu omezí provoz vlaku německého dopravce Die Länderbahn (DLB). Pocítí ho i cestující mezi Mnichovem a Prahou:
Zdravím diskutující odbornou veřejnost 🙂 čeká mě za cca dva týdny cesta s Ex362 s přestupem na RE3548 ve Schwandorfu do Norimberka. Má někdo zkušenost s tímto přestupem? Zda se čeká na zpožděný Ex362? Díky
Proč nejedete přes Cheb? Kvůli času?
Přesně tak, přes Cheb to nestíhám.
Lidi jsou. Oni neumřeli. Jenže někteří dopravci poznali, že je taky musí zaplatit.
To bych se neodvážil tvrdit. I když budete mít neomezené množství peněz, tak díky generační výměně, kdy po nějakých 30 lidé, kteří by přebírali zkušenosti, prostě ubývali, až není pomalu nikdo od koho by se to mladí učili. A bohužel obdobné je to u realizace technologických celků a třeba takový šéfmontér, se nedá vyškolit ani v řádu měsiců nebo dokonce roků, ale je potřeba spíše 10 let zkušeností na stavbách. Ale to se zabrousilo jinam. Stručně řečeno, skokově se lidé na které bude spoleh, nezískají a trvá to dlouho.
Lidí je jako…….. Ale jaký lidi.? Dnes školy produkují spoustu nepříliš schopných.
I rodiče nesou vinu, protože chtějí, aby jejich dítko pokud možno nepracovalo rukama.
Tak jednoduché jak říkáte to není.
Tak si rukama dělejte sama. Určitě by jste na šmír ani nesáhla, ale druzí aby se dřeli a takový lidé jalo vy se budou smát a bulíkovat jaký je minimální mzda balík. Žádná racionálně myslící matka snad nechce aby její dítě někde za pár švestek dřelo až do smrti. Když schání lidi až v Srbsku tak vzhledem k tomu, že dle fundovaných ekonomů schání nízkokvalifikované profese, tak je tu něco divného. Lidí, kteří pracijí v montérkách a dělají právě na dráze se každý z vyšší střední třídy vysměje, tak proč bych tam měl cpát svoje děti?
A já si naivně myslel, že když do Německa přišlo více než milion inženýrů, doktorů a jiných vysoce kvalifikovaných, pracovitých lidí, nebudou mít problém s personálem. Asi někde soudruzi z NDR udělali chybu….
Doktoři, inženýři a jaderní fyzici z Blízkého Východu a Afriky přece nebudou se svojí kvalifikací jezdit na mašině. 🙂
Vypadá to, že oněch legendárních „dalších sto lidí“, kterými se po revoluci v 89′ vyhrožovalo zaměstnancům, tam skutečně stojí…jenže na opačné straně brány.
Nechápu jak je to možné, že nemají provozní personál. Jsou vítězem soutěže s nejnižší cenou a nemají zaměstnance? Když nabídnu nejnižší cenu za zakázku, tak logicky musím mít dost peněz na zaplacení zaměstnanců a ti se hrnou po stovkách a žádají o místo. To je zákon číslo jedna liberalizované železnice. Tady to tak šlape. Aariva má stovky nabídek od žadatelů o práci a další odmítá. Tlučhuba propouští neschopné a z žadatelů vybírá pouze zkušené s praxí. Inzerát, který mi tady bliká během psaní příspěvku je čirá provokace modrých gum, která má zostudit jejich konkurenci na železnici. Nedávno jsem tady četl,… Číst vice »
Lidi nemají kolikrát ani ČD a to mají přísun prostředků hodně velký. Takže tím to asi nebude.
Jen pro zajímavost minulý týden ČD dva dny odříkaly spoje mezi Pečkami a Kouřimí, protože neměli strojvedoucího, ale to se vám do toho blábolu nehodí…
Bohužel strojvedoucích co mají Popku a zároven D3 moc není proto to odříkání…
To je ale problém dopravce, kterému to bylo řádně bez soutěže nabagrováno.
Jestli těch až 47 000 Kč funguje stejně jako až 50 Mb/s u vodoprdu, mají se na co těšit. 🙂
Jsem byl na pohovoru u RJ, těch jejich 47000 je takových, že jsem se jim vysmál….
Udeřil jste hřebíček na hlavičku. Nabídnou holuba na střeše…………a budou ho někdy mít ?
Kdyby se posílila R16 místo Západních expresů, nemusela být ucpaná 171. Ale memorandum je memorandum. 🙁
Nikdy by nepřibyly tolik cestujících. Navíc jednou linkou nejde nestihnout všechny potřebné cíle.
A já se naivně domníval, že to odrazování cestujících, je politika ČD u všech linek.
V současnosti plní Ex6 jediný cíl a to rychlé spojení Praha-Plzeň. Ostatní se bohužel plnit nedaří a ještě dlouho dařit nebude. Takže pokud dám o pár spojů víc + delší soupravy na R16. Budu mít dost lokomotiv (nebudu to tahat brejlovcem) a zajistím prakticky stejnou obsluhu.
Aha, jak byste pouhou R16 stíhal: Rokycany X:30 (stíhat Mirošovku + regiobusy), Plzeň X:00 oboustranně (přípoje do obou směrů), Klatovy X:30, Domažlice X:00 a Cheb X:30? To by mě fakt zajímalo…
A navrhovat prostoj 20 minut v Plzni ve směru na Cheb i z Chebu nemůžete myslet vážně 🙂
Děláte, jak kdyby všechno okolo bylo betonové, jen vlak se musel přizpůsobit. Například R16 nemá v Hořovicích přípoj na 531 a také se to bude řešit jinak, než zrychlením vlaku, nebo posunem JŘ R16.Všechno jde, jen malé děti se musí nosit.
Podle zákona je železnice vyšší vrstva a ten autobus se jí musí přizpůsobit. 🙂 Od toho máte IDSK.
Tak vidíte a u Vás snad POVED.. 🙂
Ano. A narozdíl od STČ kraje Plzeň uzly Rokycany X:30, Domažlice X:00 a Klatovy X:30 má a respektuje, IDSK na Hořovice kašle. 🙁
Hořovice jsou integrované v busech zatím částečně a to teprve od 29.6. Koukám, že na Plzeňsku jsou známé časy jen x:00 a x:30. Mezitím je v každé hodině ještě 58 minut
No jo, tak si to užijte, 2h díra R16 dopoledne je kvůli IDSK, POVED úsek (Klatovy -) Plzeň – Rokycany, který pro něj má smysl, na hodinu doplácí. Vy místo toho radši platíte Rakovník – Čistá..
Rychlíky má platit MD a ne aby na jejich neschopnost doplácely kraje.
Ano bohužel to mi bylo sděleno, když jsem požadoval doplnění čtyřhodinové díry rychlíků, spěšáky. Je otázka, co je lepší zda tlačit na MD, nebo ušetřit na osobácích a platit Sp kraje pod krycím názvem rychlík. A placení osobáků až do Čisté je nic, proti požadavkům Jikordu na placení osobáků i za“ železniční hranicí“.
Kdyby se na 171 udělala moderní zabezpečovačka tak by za Smíchovem o nějaké „ucpanosti“ nebyla řeč.
Ex6 a R16 po Hrbaté? To by se signatářům memoranda Dolní Berounky, docela líbilo.
Hlavně by se to líbilo nákladním přepravcům.
171 by byla ucpaná i tak. Jen by tam jezdilo víc nákladů a osobáků.
Na to co s tim jede lidí je to stejně asi úplně šumák. Spíš zázrak že to jezdí co dvě hodiny, při takové obsazenosti.
Minulý týden bylo přes hranice plno..
Těžko z jednoho spoje dělat závěry když po většinu roku se tam vozi vzduch. Tenkrat jezdili nejaka dvě EC ,Einstein a Kafka se tuším jmenovali a bohatě to stačilo.
„Tenkrat jezdili nejaka dvě EC ,Einstein a Kafka“
… a to při jiném rozdílu kupních sil, obecně při jiné podobě osobní dopravy u nás (vnímejte to jinak – 2 h takt rychlíkového spojení Praha – Domažlice, shodou okolností propojení s 2 h taktem německého zrychleného spojení v Mnichov – Schwandorf – Cham – Furth im Wald).
„a bohatě to stačilo“
– že to „bohatě stačilo“, je váš subjektivní názor.
– obecně platí, že „co kdysi (možná) stačilo, nemusí stačit dnes“ (před 15 lety „bohatě stačil“ mobil k volání/SMSkování; před 30 lety „bohatě stačila“ pevná linka atd.)
Před 40 lety bohatě stačila Škoda 120. Musela. Takže proč by Škodovka měla vyrábět kombík?
Jo, v sezóně to je na špičkovou hodinu…
Ale oni přeci vyhráli regulérní výběrové řízení!
To sice vyhráli, ale evidentně mají problém s plněním smlouvy. Každá dobře napsaná smlouva by měla mít sankční ujednání v případě jejího neplnění a podmínky jejího vypovězení v krajním případě. Jestli je smlouva napsaná tak, že i za současného atavu je ze strany objednatele nevypověditelná, tak asi objednatel někde udělal chybu.
Jenže co získáte tím vypovězením? Asi nic, kromě toho že doprava bude zcela zastavena. Pochybuji, že DB, nebo ČD, nebo kdokoli jiný je schopný tu trasu řekněme do týdne převzít.
Stačilo by, kdyby se ministerstvo odhodlalo k ukončení projektu a došlo k rozlomení na hranici, ať už v Domažlicích nebo ve Furthu. Pak by se taky MD hůř obhajoval postoj, kterým se usilovně brání integraci úseku Plzeň-Domažlice do IDP jako u jediné rychlé vrstvy v Plzeňském kraji
To rozlomení na hranici nemá, doufám, znamenat přestup?
DB jsou. Sice blbě, ale jo.
Třeba to vypovědět lze, jenže pak musíte mít někoho, kdo to okamžitě převezme.
Nebo se to mohlo nabagrovat nějaké té jediné správné dráze jako na Slovensku, tam to funguje, až z toho oči přecházejí.
Však ona na to česká strana taky pěkně dlabe, teď po zbytek prázdnin zas budou v Plzni výluky a výluková opatření budou taková, že si NAD s kmenovými soupravami bude pěkně ujíždět, ať už v Plzni nebo v Domažlicích, a zařízne se to zrovna v období, kdy právě přeshraniční doprava bývá nejsilnější. Obzvlášť chuťovka to bude třeba u takového Ex358, kdy použití „nejbližšího vhodného vlaku znamená vyjet o hodinu dřív, protože dopoledne je zrovna dvouhodinová díra obyčejných rychlíků mezi Prahou a Plzní.
Ono je NAD těžce nedostatková na to, aby jezdily 2 vrstvy… Není to ideální, ale jak to řešit lépe, když nejsou lidi?
Porovnávat nedostatek personálu s výluku, to chce odvahu.
V úseku Domažlice – Blížejov je problém, že vlastně pořádně ani není jak zorganizovat NAD. Například u výluky Nýřany – Plzeň to šlo skvěle, protože to byla vhodná lokalita a NAD šla vymyslet tak, aby to krásně navazovalo. Do Prahy jel bus Nýřany – Rokycany, kde v Rokycanech přijel chvíli po příjezdu vlak směr Praha. Tudíž se nepřenášelo zpoždění.
Jenže tady? Tady by se přenášela zpoždění 30 minut a více, což by nadělalo obrovskou paseku v obou směrech, jak Domažlice – München, tak Plzeň – Praha.
Jenže u expresů vůbec není problém nějakej Blížejov, kde ty expresy nestaví, takže se neřeší jeho obsluha. U jedné výluky bude NAD v celém úseku Plzeň-Domažlice, u druhé Plzeň-Stod, přitom zde to bude kvůli výluce úseku Plzeň-Vejprnice. V minulosti právě tohle bylo skvěle řešeno NAD Rokycany-Nýřany. Že by to tak šlo i teď je krásně vidět z výlukového JŘ, protože u prvního expresu z Prahy ve dnech pracovního klidu ta NAD Rokycany-Nýřany zavedena bude.
Jinak ten Ex je 351, 371 nejezdí. 🙂
U nás za 3 nebo 5 let?
Dost možná v prosinci. 🙂
Ne v prosinci ale již letos, v okolí Českých Budějovic se již několikrát odřekl vlak z důvodu nedostatku strojvedoucích.
Když ani toto není dost pro vypovězení smlouvy, tak už nic.
Vždyť přece DLB vyhrálo regulérní výběrové řízení pro nejnižší cenu. To je podle mnohých mantra a základ všech soutěží, které zajistí kvalitu vlaků. 🙂
Bohužel a. To se netýká jen vlaků…
JaJeČ: DLB vyhrála výběrové řízení na regionální dopravu v Bavorsku. To že si je ČD vybrali jako partnera pro provoz tzv. západních expresů na základě objednávky MD je věc jiná.
Bylo by na místě říct dvě zásadní informace, které zde zatím nezaznělo. 1) DB na této trase provozuje autobusy, neboť jsou rychlejší bez objednávky státu.
2) ČD já dodavatel služby pro České MD nemá kapacitu, aby zajišťoval vlaky na Českém území, takže DLB potřeboval, aby se mohl ucházet o dotace, z kterých platí ztrátové vlaky SC.
ČD s DLB spolupracuji na základě mezistátní smlouvy BEG x MDČR.
Haha: Jenže na České straně se jedná o mezinárodní expres, německu o regionální spoj.
Ex to je pouze v úseku Plzeň – Praha. Dál to jede jako Ex7 v režimu R/Sp, víc zastavení než Holýšov + Domažlice nelze z důvodu nutnosti stíhat křižování X:00 Domažlice.
Haha: Mezinárodní expres Praha – Plzeň – Mnichov bude mít význam, až bude tato cesta v celém úseku dvojkolejné, elektrifikovaná a s traťovou rychlostí alespoň 160 km/hod.
Jinak je otázka jestli je vhodné, aby MD objednávalo regionální vlaky místo kraje zejména, když si neumí pohlídat kvalitu.
Ano, ale když tam nebude jezdit nic, přijde JASPERS a ouřada SŽDC a vyběhne s nimi jako s ŽESNADem, že to „není realistické“. Jiná metoda, jak dotlačit k modernizaci, není. A R Domažlice – Praha a REx (ALX) Muenchen – Furth im Wald by jezdily z obou stran i tak. Stejný případ jako ta Ex7…
A proto je to expresní linka, že. Moc ten Obzor hltáte, ale že Sp vůbec neobjednává ministerstvo nevíte.
Expresní linka to je kvůli tomu úseku Praha – Plzeň, v úseku Plzeň – Domažlice to je rychlík, v úseku Domažlice – Mnichov to je REx, tj. ekvivalent našeho Sp/R, kde je hranice velmi tenká…
A proto je v jizdním řádu a všech pomůckách uvdeno Ex a ne R, to dává smysl.
Žádná kategorie REx na naší síti neexistuje, nastudujte si napřed fakta, ať neplácáte nesmysly.
Ach jo, zas jeden dogmatik, pro kterého je jediná relevatní věc písmenko v jízdním řádu…
Měli to nabagrovat jediné správné dráze jako na Slovensku a vlaky by stejně nejezdili. Což se poslední dobou stává i těm správným DB, že neuplyne týden aby neodřekli nějaké EC Hamburk / Berlín – Podmokly.