Rozhovor: Prací topiče na úzkokolejce si plním další svůj sen, říká Ladislav Crha
Ladislav Crha v Bertsdorfu. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz
Dodnes mi leze mráz po zádech z toho, jak se takový stroj dá do pohybu, říká strojvedoucí a topič, který je jednou z postav vzkříšení frýdlantské úzkokolejky.
také jsem si prošel úzkololejku,paradoxně v 96 kdy tam ještě ležely koleje,už byly nakrájené do šrotu…a teprve pak vznikl spolek…je to škoda,že to nebylo o chvilku dříve
Frýdlantskou úzkokolejku jsem si letos v létě komplet prošel pěšky. Jestli se povede byť na krátkém úseku obnovit koleje a zavést nějaký turistický provoz, tak se to bude rovnat zázraku. Přejezdy jsou mnohdy vytrhány a zalité betonem, nádraží v částech odříznuty od zbytku tratě novými budovami a soukromými pozemky. Hodně částí tratě je také zarostlé nepropustnou vrstvou stromů a keřů, a nedají se projít ani pěšky. Jediné reálné vidím, že se bude jezdit po areálu bývalého nástupiště ve Frýdlantu
Přidávám se k těm, co drží palce, ať se věc s frýdlantskou úzkokolejkou povede. Sám jsem dlouho jezdil přes Frýdlant do Krásného lesa a viděl – bohužel – už jen zbytky… Určitě by se podobná záležitost měla maximálně popularizovat. Děkuji
Před pánem smekám, ať se mu splní jeho sen.
Dobrý den,
šel by rozhovor s panem Bohumírem Goldou? Myslím, že by se krásně rozmluvil o současném muzejnictví v České Republice.
Děkuji
Slo 😀 https://zdopravy.cz/bohumir-golda-jizda-na-masince-je-odmenou-za-stovky-hodin-prace-39641/
Pro jaké spotřebitele se vozilo hnědé uhlí z Polska do Neratovic? Do domácností asi ne, nebo snad šlo o černé uhlí?
Zajímá mě to. Dík
Spolana. Ale vozilo se to po tratích, které dle vašich komentářů měly být již dávno zrušeny, protože na sebe nikdy nevydělávaly.
Díky. Takže hnědé uhlí z Turoszow kousek severně od Libereckého kraje?
https://mapy.cz/zakladni?q=Turoszow%20&x=14.8676548&y=50.9151249&z=12
Ano. A vozilo se i jinam, ale to už asi taky padlo – např. Martin, který přešel na plyn.
Dík
Mám pocit, že spotřeba uhlí z tohoto lomu v ČR nebyla už nadále povolena kvůli velkému množství znečišťujících látek v uhlí = tj. přeprava z toho lomu do ČR nepřešla na české silnice, ale skončila úplně. A výhřevnost asi taky nic moc. Proto jsem se ptal.
Ano, vozili jsme uhlí přes Frýdlant ze Zawidova do Neratovic do teplárny a paradoxně zase naše uhlí do Zawidova, které se tam vykládalo přímo na nádraží .