V létě jsem to jel na kole a kvalita stezky mírně řečeno proměnlivá. Takže každý nový km je třeba oslavit…
Jan
1 měsíc
To je ze všeho nejdůležitější, nějaké cyklostezky tady. Dřív nic takového nebylo a také jsme byli živí. Vlastně nejdůležitější je, že se na stavbě těch cyklostezek někdo napakuje, že.
Pro auta máme silnice. Pro chodce máme chodníky. Pro lodě máme řeky, jezera a oceány a pro vlaky máme koleje. Můžeme mít i prostor pro cyklisty, když je kolo nejstarší z dopravních prostředků po povozech a dostavnících? A to ani nemluvím o tom, že je kolo nejrozšířenější dopravní prostředek na světě, nedělá hluk ani emise a ještě na něm shodíte pupek.
Snad se jednou podari presvedcit toho troubu s pozemky mezi silnici a rekou v Kresicich aby prodal. Je to celkem otrava, ze tam cyklostezka krizuje silnici tam a zpatky.
Kvůli tomu, že nechce prodat, je trouba? Znáte se s ním?
Kyz
1 měsíc
„odpočívka bez přístřešku jen s vybavením pro cyklisty“ – co to znamená? Kus asfaltu a stojan na kola?
Stav stezek
1 měsíc
Nevíte co úsek Kostelec nad labem – Kozly? Na podzim měl být hotový tak jsme tam někdy před třemi týdny jeli to zkusit ale vůbec tam nebylo kopnuto do země!
Plus asi vůbec nejvíc chybějící úsek Čelákovice – Nymburk. Tam začne a sknci stavba konečně kdy?
No a samozřejmě chybejici stezka z Řeže na Kralupy podél vody tam je to jak? To je asi vůbec nejvíc důležitá chybějící stezka v Česku. Místo aby tam konečně začali stavět tak dokonce turistickou stezku která tam odjakživa vedla přemístili snad dočasně nahoru na kopec.
no nevím, v srpnu se psalo, že se to Kostelec nad Labem -Kozly se teprve bude dělat snad do 30/6/2025 když to jako uzavírku v Kostelci ukazují map.cz , hotovo je jen od Kozlů do Neratovic
Dobrý den, cyklostezka z Řeže do Kralup n.Vlt. povede po druhé straně řeky, kde chybí vystavět cca. 800 m dlouhý úsek od konce ulice „Pod Viničkou“ v Letkách (Libčice n.Vlt.) k žel.zastávce v Řeži, kde je podchod a lávka na druhou stranu řeky. I tento úsek je však na kole pohodlně sjízdný a pokračování z Libčic na Kralupy podél vody přes Dolany je už teď parádní. Problém úseku Řež – Na Dole je ten, že se jedná o Národní přírodní rezervaci „Větrušická rokle“, kde není možné bez velkých stavebních zásahů zasahovat nebezpečné svahy, které občas „ujedou“ a zasypou stezku. Nejsem… Číst vice »
„I tento úsek je však na kole pohodlně sjízdný a pokračování z Libčic na Kralupy podél vody přes Dolany je už teď parádní.“
Libčice – zast. Řež je „pohodlně sjízdný“ pokud se dokážete povznést nad detaily jako:
– schody v podchodu
– schod na konci nástupiště
– průjezd v profilu železniční trati (u propustku hned za zastávkou Řež)
– jízda na úzké pěšince na zídce nad tratí
– plus pár hupů, které je potřeba projet jako na pumptracku.
Stezku jen po levem brehu klidne, ale poradnou. A od Stromovky (zcivilizovat ten usek podel plavebniho kanalu do Podbaby) pres Sedlec a Roztoky (bez jizdy v tamnim provozu) a pres zastavku Rez az do Libcic. Ne, fakt nejde jen o par set metru, chybi tam toho jeste fura ve Stredoceskem kraji i v Praze.
A já bych ještě přidal jeden požadavek – ať je to tedy klidně na levém břehu, ale bylo by také fajn něco udělat s tou lávkou v Řeži, po které se teď na kole jet ani nesmí. Nevím jestli je to jen proto, že to někomu přišlo moc úzké a aby se pak pěší nelekali cyklistů, nebo jestli třeba také nemá narušenou statiku (prý od povodní), jako v Zadní Třebani… Tam na to vždycky zírám – ona má narušenou statiku a oni po ní nechají chodit lidi? A prý od povodní? Od kterých? V roce 2002? A to jim pořád… Číst vice »
Na lávce v Řeži má menší dynamické účinky na konstrukci jedoucí cyklista než chodec. Kolo se odvaluje stejnoměrně, bez jakýchkoli rázů.
U Třebáně je situace lehce jiná, tam je prkenná podlaha a rázy dělá přejezd z jednoho prkna na druhé. Ale to je u chůze taky. Když už za dvacet let lávku neopravili, tak mohli na povrch dát gumovou rohož, jako jsem viděl v Lucembursku. Jezdit se pak dá a prkna jsu méně namáhaná i od chodců.
Luboš
1 měsíc
Kilometr cyklostezky v rovině a celkové náklady 22 milionů? Zakládám stavební firmu a budu se specializovat na cyklostezky.
nehledě na to, že asfaltovou cyklostezku s únosnosti jen pro kola brzy prorostou kořeny a nedá se na ní jezdit. zlaté povrch typu glorit, jenže to se nelíbí bruslařům.
To není asfaltem ale chybou už ve fázi projektu. Ty stromy tam v naprosté většině byly dávno před stezkou. Mezi asfaltem na povrchu a rostlým terénem je potřeba mít vrstvu z hrubého kameniva nebo recyklátu, do nichž narůstající kořeny vrostou.
tak šup šup, založte ji , jsem hodně zvědavý za kolik budete stavět nové mosty s těžkou technikou ( viz link) , sázet stromy a budovat těleso cyklostezky v parametrech jak si přeje Povodí Labe, tedy nosnost těžkých nákladních vozů . Vlahé představy, jak někdo hrábl hrabičkami, dal někde pár koleček písku a na to kydnul trochu asfaltu zjevně máte, tak se do toho pusťte a uvidíte jaké to je … https://www.kresice.cz/obec/aktualne/aktuality/stavba-cyklostezky-422cs.html?ftresult=stavba+cyklostezky
V létě jsem to jel na kole a kvalita stezky mírně řečeno proměnlivá. Takže každý nový km je třeba oslavit…
To je ze všeho nejdůležitější, nějaké cyklostezky tady. Dřív nic takového nebylo a také jsme byli živí. Vlastně nejdůležitější je, že se na stavbě těch cyklostezek někdo napakuje, že.
Dřív nebylo nic a lidi byli živi.
A ještě dřív nebyli ani lidi.
Pláč a skřipění zubů, vždy mám drobnou radost, že takové jako jste vy potkávám jen a jen na diskusích o dobrých věcech…
Dělají ti tyhle příspěvky světlou chvilku v tvém ubohém životě?
Vše se dá řešit/léčit.
Kdo takto reaguje, sám potřebuje léčit.
Takový komentář má k civilizaci hodně daleko.
Pro auta máme silnice. Pro chodce máme chodníky. Pro lodě máme řeky, jezera a oceány a pro vlaky máme koleje. Můžeme mít i prostor pro cyklisty, když je kolo nejstarší z dopravních prostředků po povozech a dostavnících? A to ani nemluvím o tom, že je kolo nejrozšířenější dopravní prostředek na světě, nedělá hluk ani emise a ještě na něm shodíte pupek.
… a provetrate mysl. U nekterych jedincu potreba opakovane.
Nebyl na silnici takovej provoz.
Snad se jednou podari presvedcit toho troubu s pozemky mezi silnici a rekou v Kresicich aby prodal. Je to celkem otrava, ze tam cyklostezka krizuje silnici tam a zpatky.
Kvůli tomu, že nechce prodat, je trouba? Znáte se s ním?
„odpočívka bez přístřešku jen s vybavením pro cyklisty“ – co to znamená? Kus asfaltu a stojan na kola?
Nevíte co úsek Kostelec nad labem – Kozly? Na podzim měl být hotový tak jsme tam někdy před třemi týdny jeli to zkusit ale vůbec tam nebylo kopnuto do země!
Plus asi vůbec nejvíc chybějící úsek Čelákovice – Nymburk. Tam začne a sknci stavba konečně kdy?
No a samozřejmě chybejici stezka z Řeže na Kralupy podél vody tam je to jak? To je asi vůbec nejvíc důležitá chybějící stezka v Česku. Místo aby tam konečně začali stavět tak dokonce turistickou stezku která tam odjakživa vedla přemístili snad dočasně nahoru na kopec.
no nevím, v srpnu se psalo, že se to Kostelec nad Labem -Kozly se teprve bude dělat snad do 30/6/2025 když to jako uzavírku v Kostelci ukazují map.cz , hotovo je jen od Kozlů do Neratovic
Ty Kozly jsou hotovy? Zacinalo to asi 200m od naplavky.
Dobrý den, cyklostezka z Řeže do Kralup n.Vlt. povede po druhé straně řeky, kde chybí vystavět cca. 800 m dlouhý úsek od konce ulice „Pod Viničkou“ v Letkách (Libčice n.Vlt.) k žel.zastávce v Řeži, kde je podchod a lávka na druhou stranu řeky. I tento úsek je však na kole pohodlně sjízdný a pokračování z Libčic na Kralupy podél vody přes Dolany je už teď parádní. Problém úseku Řež – Na Dole je ten, že se jedná o Národní přírodní rezervaci „Větrušická rokle“, kde není možné bez velkých stavebních zásahů zasahovat nebezpečné svahy, které občas „ujedou“ a zasypou stezku. Nejsem… Číst vice »
„I tento úsek je však na kole pohodlně sjízdný a pokračování z Libčic na Kralupy podél vody přes Dolany je už teď parádní.“
Libčice – zast. Řež je „pohodlně sjízdný“ pokud se dokážete povznést nad detaily jako:
– schody v podchodu
– schod na konci nástupiště
– průjezd v profilu železniční trati (u propustku hned za zastávkou Řež)
– jízda na úzké pěšince na zídce nad tratí
– plus pár hupů, které je potřeba projet jako na pumptracku.
Stezku jen po levem brehu klidne, ale poradnou. A od Stromovky (zcivilizovat ten usek podel plavebniho kanalu do Podbaby) pres Sedlec a Roztoky (bez jizdy v tamnim provozu) a pres zastavku Rez az do Libcic. Ne, fakt nejde jen o par set metru, chybi tam toho jeste fura ve Stredoceskem kraji i v Praze.
A já bych ještě přidal jeden požadavek – ať je to tedy klidně na levém břehu, ale bylo by také fajn něco udělat s tou lávkou v Řeži, po které se teď na kole jet ani nesmí. Nevím jestli je to jen proto, že to někomu přišlo moc úzké a aby se pak pěší nelekali cyklistů, nebo jestli třeba také nemá narušenou statiku (prý od povodní), jako v Zadní Třebani… Tam na to vždycky zírám – ona má narušenou statiku a oni po ní nechají chodit lidi? A prý od povodní? Od kterých? V roce 2002? A to jim pořád… Číst vice »
Na lávce v Řeži má menší dynamické účinky na konstrukci jedoucí cyklista než chodec. Kolo se odvaluje stejnoměrně, bez jakýchkoli rázů.
U Třebáně je situace lehce jiná, tam je prkenná podlaha a rázy dělá přejezd z jednoho prkna na druhé. Ale to je u chůze taky. Když už za dvacet let lávku neopravili, tak mohli na povrch dát gumovou rohož, jako jsem viděl v Lucembursku. Jezdit se pak dá a prkna jsu méně namáhaná i od chodců.
Kilometr cyklostezky v rovině a celkové náklady 22 milionů? Zakládám stavební firmu a budu se specializovat na cyklostezky.
Pokud je v textu zminena vyhybna, je zrejme, ze cyklostezka je dimenzovana na pohyb motorovych vozidel.
Přesně, navíc Povodí Labe vyžaduje nosnost stezky pro těžkou techniku…
nehledě na to, že asfaltovou cyklostezku s únosnosti jen pro kola brzy prorostou kořeny a nedá se na ní jezdit. zlaté povrch typu glorit, jenže to se nelíbí bruslařům.
To není asfaltem ale chybou už ve fázi projektu. Ty stromy tam v naprosté většině byly dávno před stezkou. Mezi asfaltem na povrchu a rostlým terénem je potřeba mít vrstvu z hrubého kameniva nebo recyklátu, do nichž narůstající kořeny vrostou.
Neni to potreba 😀 Nekdo stavi i bez toho. Jen se pak jezdi mezi stromy….
tak šup šup, založte ji , jsem hodně zvědavý za kolik budete stavět nové mosty s těžkou technikou ( viz link) , sázet stromy a budovat těleso cyklostezky v parametrech jak si přeje Povodí Labe, tedy nosnost těžkých nákladních vozů . Vlahé představy, jak někdo hrábl hrabičkami, dal někde pár koleček písku a na to kydnul trochu asfaltu zjevně máte, tak se do toho pusťte a uvidíte jaké to je … https://www.kresice.cz/obec/aktualne/aktuality/stavba-cyklostezky-422cs.html?ftresult=stavba+cyklostezky
Myslim, ze v te cene je i most pres potok.