Cestovní ruch Dopravci Železnice Zprávy

KŽC Doprava hlásí po integraci nárůst počtu cestujících na retrovlacích

Nostalgický rychlík KŽC Doprava. Autor: archiv KŽC Doprava
Nostalgický rychlík KŽC Doprava. Autor: archiv KŽC Doprava

Společnost KŽC Doprava zaznamenala na svých nostalgických vlacích, které jezdí kolem Prahy od konce března, nárůst počtu cestujících o 150 procent oproti minulým létům. Přičítá to letošnímu zahrnutí linek pod Pražskou integrovanou dopravu.

„Ty obrovské skoky v nárůstu počtu cestujících jsou jednoznačně důsledkem integrace. Zhruba 95 procent cestujících jezdí na doklady PID,“ sdělil deníku Zdopravy.cz šéf KŽC Doprava Bohumil Augusta. Nejvytíženější je Rakovnický rychlík, který jede z Prahy kolem hradu Křivoklát. Souprava v čele s Bardotkou průměrně veze 140 až 180 cestujících, podle Augusty jsou silnější soboty a mírně slabší neděle.

Kokořínský rychlík – rovněž s Bardotkou v čele – z Prahy přes Neratovice do Mšena v průměru využije sto až 140 cestujících, Posázavský motoráček jezdící po Pacifiku vozí 50 až 80 cestujících. Do Posázaví vyráží motorák 830 s vozem Bix.

Firma ještě od začátku června chystá Podtrosecký rychlík z Prahy přes Mladou Boleslav do Jičína a Pošumavský rychlík z Prahy do Volar. Za tím účelem připravuje třetí Bardotku, která je nyní na generální opravě.
Vlaky KŽC Doprava jezdí o sobotách, nedělích a svátcích.

 

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Per
Host
Per

Tahle informace je jen aby si mohli říct o vyšší příspěvek na integrované vlaky, počty cestujících jsou značně zkreslené. Třeba ten Rakovník jezdí plný ani ne z poloviny (pokud není nějaká akce v Berouně nebo na Křivoklátu), takže při kapacitě soupravy 128 osob (vůz B a BDs) tam jede max. 60 lidí. Určitě ne uváděný dvojnásobek, to by musela být všechna místa obsazená, přitom není problém najít volné kupé. Prostě chtějí přisypat z ROPIDU, už takhle berou víc než ČD a pořád je jim to málo.

Pavel
Host
Pavel

Retrovlaky…. no, pro západní turisty, myslím působí retro celá naše železniční doprava….

přející železničář
Host
přející železničář

Úplně jsem se rozplakal dojetím. Takový úspěch. Už minulý rok jezdily vlaky KŽC plné. Některé ještě plnější. A v tomto roce se integrovaly a ještě jsou o 150% plnější.

VRT
Host
VRT

To se nám to šotouší, když máme kámoše na ROPIDu, kteří nás zadotují.

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

A teď už ne jen na ROPIDu, ale i u jeho středočeského „partnera“ …

Petr CDC
Host
Petr CDC

To VRT
Co se divíte, Langusta prostě ví kam píchnout 🙂

Milan
Host
Milan

Holt je to o ceně a opět se ukazuje, že lidi veřejnou dopravu rádi využívají, když je za rozumnou cenu.
p.s. víte kolik vycucá bardotka nafty při jízdě vlaku např. praha-mšeno-praha?

Romanero
Host
Romanero

Kolik?

Milan
Host
Milan

To by právě zajímalo i mě, proto ten dotaz. Ale jestli si M 286 – Krokodýl cucne 100l/100km, tak bardotka bude mít odhadem tak dvojnásobnou spotřebu, což vychází pro trasu z Prahy do Mšena a zpět cca 300 litrů. Ekologické to tedy není, jako každý neelektrický vlak, ale pro cestující to každopádně, v porovnání s řadou 814 regionova, se kterou jezdí na těchto tratích ČD, svezení vlakem s klasickými vagóny s oddíly, přímo královská jízda.

Eskimo Joe
Host
Eskimo Joe

To jsou ti pražáci ale hodní lidé, když bohulibě něco takového sponzorují.

Partneři