Cestovní ruch Dopravci Železnice Zprávy

KŽC Doprava hlásí po integraci nárůst počtu cestujících na retrovlacích

Nostalgický rychlík KŽC Doprava. Autor: archiv KŽC Doprava
Nostalgický rychlík KŽC Doprava. Autor: archiv KŽC Doprava

Společnost KŽC Doprava zaznamenala na svých nostalgických vlacích, které jezdí kolem Prahy od konce března, nárůst počtu cestujících o 150 procent oproti minulým létům. Přičítá to letošnímu zahrnutí linek pod Pražskou integrovanou dopravu.

„Ty obrovské skoky v nárůstu počtu cestujících jsou jednoznačně důsledkem integrace. Zhruba 95 procent cestujících jezdí na doklady PID,“ sdělil deníku Zdopravy.cz šéf KŽC Doprava Bohumil Augusta. Nejvytíženější je Rakovnický rychlík, který jede z Prahy kolem hradu Křivoklát. Souprava v čele s Bardotkou průměrně veze 140 až 180 cestujících, podle Augusty jsou silnější soboty a mírně slabší neděle.

Kokořínský rychlík – rovněž s Bardotkou v čele – z Prahy přes Neratovice do Mšena v průměru využije sto až 140 cestujících, Posázavský motoráček jezdící po Pacifiku vozí 50 až 80 cestujících. Do Posázaví vyráží motorák 830 s vozem Bix.

Firma ještě od začátku června chystá Podtrosecký rychlík z Prahy přes Mladou Boleslav do Jičína a Pošumavský rychlík z Prahy do Volar. Za tím účelem připravuje třetí Bardotku, která je nyní na generální opravě.
Vlaky KŽC Doprava jezdí o sobotách, nedělích a svátcích.

 

10 komentářů

Klikni pro vložení komentáře
  • Tahle informace je jen aby si mohli říct o vyšší příspěvek na integrované vlaky, počty cestujících jsou značně zkreslené. Třeba ten Rakovník jezdí plný ani ne z poloviny (pokud není nějaká akce v Berouně nebo na Křivoklátu), takže při kapacitě soupravy 128 osob (vůz B a BDs) tam jede max. 60 lidí. Určitě ne uváděný dvojnásobek, to by musela být všechna místa obsazená, přitom není problém najít volné kupé. Prostě chtějí přisypat z ROPIDU, už takhle berou víc než ČD a pořád je jim to málo.

  • Retrovlaky…. no, pro západní turisty, myslím působí retro celá naše železniční doprava….

  • Úplně jsem se rozplakal dojetím. Takový úspěch. Už minulý rok jezdily vlaky KŽC plné. Některé ještě plnější. A v tomto roce se integrovaly a ještě jsou o 150% plnější.

  • To se nám to šotouší, když máme kámoše na ROPIDu, kteří nás zadotují.

    • A teď už ne jen na ROPIDu, ale i u jeho středočeského „partnera“ …

  • Holt je to o ceně a opět se ukazuje, že lidi veřejnou dopravu rádi využívají, když je za rozumnou cenu.
    p.s. víte kolik vycucá bardotka nafty při jízdě vlaku např. praha-mšeno-praha?

    • To by právě zajímalo i mě, proto ten dotaz. Ale jestli si M 286 – Krokodýl cucne 100l/100km, tak bardotka bude mít odhadem tak dvojnásobnou spotřebu, což vychází pro trasu z Prahy do Mšena a zpět cca 300 litrů. Ekologické to tedy není, jako každý neelektrický vlak, ale pro cestující to každopádně, v porovnání s řadou 814 regionova, se kterou jezdí na těchto tratích ČD, svezení vlakem s klasickými vagóny s oddíly, přímo královská jízda.

  • To jsou ti pražáci ale hodní lidé, když bohulibě něco takového sponzorují.

Newsletter

Partneři