Kyvadlový provoz mezi Brnem a Svitavami. Budování okružní křižovatky míří do finále
Výstavba okružní křižovatky u Sebranic na silnici I/43. Foto: ŘSD
Nová křižovatka zvýší bezpečnost, denně tu projede přes 15 tisíc aut.
Nová křižovatka zvýší bezpečnost, denně tu projede přes 15 tisíc aut.
Že by byla Hitlerova dálnice ke stému výročí zahájení stavby dobudována aspoň v úseku Brno – Svitavy?
Tomu se ani věřit nechce. Tak – snad se dožijeme.
Dostavte Hitlerovu dálnici a většina z těch 15 000 aut denně se tam už nikdy neobjeví a všechny obce okolo budou mít klid.
Od té doby co zrušili „nickolejný provoz“ v adamovských tunelech mají dojíždějící do Brna naštěstí alternativu…
Kruháč? Proboha to nevědí jak dopadla odbočka do Blanska z Brna.. Vždyť to stálo od Brno Globus přes Kuřim až do Lipůvky. Po X letech někoho napadlo ten pidi kruháč zrušit a už se dá aspoň projet.
Mají místo provizorek začít kua stavět. Na mapě je ta dálnice 80 let zakreslená!!
Ten pidikruháč v Lipůvce měl skoro 2x menší poloměr/průměr než bude mít tenhle kruháč či než jaká má např. kruháč u Černé Hory.
To co se u Sebranic staví, nemá s kruhovým objezdem pro provoz kamionů nic společného. Je to tak úzké, že to první návěs ucpe. Co kdyby jste se na Řsd sbalili,a jeli se podívat do Francie, jak má vypadat kruhový objezd ….to co tam vytváříte je tak pro provoz od hnoje k prasečáku.
Zdá se mně to, nebo je kruháč vyosený z přímého směru?
Nezdá, je to tak. Je to vidět i na tom schématu, ale naživo z kopce od Sebranic je to velmi výrazné.
Tak to se to tam bude kamioňákům s návěsem os Letovic celkem špatně lámat. Asi se počítá, že to budou muset objet celé dokola…
nojo prý kulaťáky zlepšují provoz, běžte se na to zeptat třeba do Náchoda kde se ukazuje jak jeden směr úplně odřízne další a tak se stojí, denně kolony a ve špičce zapomeňte na plynulost, další jsou dvouproudové kde ve špičce nemůžete najet natož přejet do dalšího pruhu na další výjezd, někde naopak hlavně ty malí v malých obcích jsou naopak opravdu přilepšení, ale cpát to jako hlavní křižovatku všude je nesmysl
V Náchodě jezdí, respektive stojí hodně přes 20 000 aut denně. Tam to bez obchvatu nemá řešení.
Co kdyby stát raději začal s budováním D73 Brno – Svitavy? Již před 20 lety bylo pozdě.
Takhle křižovatka by se musela předělávat i v rámci stavby D73. Ještě se bude muset přeložit přilehlý úsek II/150, který je vedený po starém dálničním tělese.
https://mapy.cz/s/dofafeduda obyvyklý provoz, vpravo náklaďák s elektrokoly.
Při čtení jakéhokoliv článku o počtu aut na silnici mezi Brnem a Svitavami si vždycky říkám – proč teda MD jako první krok už dávno neobjednává 1h takt R19 celodenně?
Proč tam má jen 2h takt s tím, že i ty špičkové posily jsou objednávány krajem?
Vždyť ten potenciál k přesunu z aut do vlaků tam je obrovský (viz právě ten počet aut).
Ona jsou někde čísla, kolik těch aut jede z Brna do Svitav (a naopak)?
Ke Svitavám (Proč jste uvedl jen je?) přidejte Letovice, Březovou, ale i Českou Třebovou. Plus okolí všech jmenovaných (do čehož lze počítat i Velké Opatovice coby „okolí Letovic).
A ano, část z těch 15 000 aut jede z/do jmenovaných měst či jejich okolí.
Většinu řidičů aut frekvence vlaku nezajímá.
O. K., tak menšinu – dejme tomu 20 % – zajímat může, takže celkový potenciál přesunu je z 3000 aut.
Při 10 % je to z 1500 aut.
I to je dost (zejména když uvážíme, že 1 auto nerovná se 1 osoba, ale průměrně např. cca 1,5 osoby) na oprávněnost zavedení 1h taktu R19 celodenně.
Přes tuhle křižovatku jede taky skoro všechen provoz Kunštát-Boskovice.
Údaje o provozu je ve sčítání dopravy z r. 2020. Ve sčítání počítáme zpravidla s nárůstem 1% ročně od roku sčítání.
https://scitani.rsd.cz/CSD_2020/pages/results/section/default.aspx?l=Jihomoravsk%C3%BD%20kraj
Letos mi to vychází přes 16000 vozidel ve všední den.
To ale neukazuje odkud kam ty auta jedou.
Třeba čekají až zafunguje bájná dopravní indukce, v tomto případě kvůli nevyhovující infrastruktuře poklesem poptávky. A ono ne a ne…
Ale samozřejmě, že funguje, já se té silnici vyhýbám co to jen jde.
Kdyby to bylo 2+2 s MÚK, tak jezdím tudy.
Jistě, to já taky, ale oba jedeme stejně, čili to je přesměrování, ne indukce/redukce.
Jo tak. No já donedávna jezdil vlakem, než mě SŽ tou pěknou výlukou dotlačili koupit auto…
Takže tam indukce fungovala moc pěkně. 😀
No nevím, myslíte, že kamioňáci nechají kamion doma a pojedou vlakem? Trochu tam ten provoz znám a … tenhle tranzit bude mít s připravovaným odsunem nádraží o dost ztížené podmínky na kolejích. Mimo jiné.
A proto nádraží přesouváme a plánujeme dálnici, aby ani nikoho nenapadlo ten náklad do vlaku přeložit.
Ne všichni bydlí a pracují u nádraží.
Od toho je MHD, zrovna v případě Brna docela kvalitní.
Nicméně O. K., ne všichni u nádraží pracují = ne všichni by se i tak do vlaků přesunuli, ale s tím by ani při „jen“ 1h taktu nemohlo být počítáno. Stačí část.
Asi ne všichni jedou do Prahy. Možná by stačilo v mezitaktu zařadit R nebo Sp do Č. Třebové
Však já jsem neměl na mysli směr jízdy do Prahy, ale do Brna.
A do toho vašeho taktu naložím 150kg travrzu na překlad jak? Na kárce MHD na nádraží a pak vláčkem. Z něj do kopce.. X dalších věcí co vezu na stavění. Gratuluji ekologu. Jen občas vyraž na něco jinýho než kafe ve městě co dojdeš i pěšky… Dalnice se měla dávno stavět.
Položit sám sobě otázku, sám si mimoběžně odpovědět a ještě z toho vydedukovat fůru dalších nesmyslů.
„Gratuluji“, demagogu.
P. S. Vzkaz ostatním – nikde jsem nepsal o přesunu ze VŠECH aut do vlaků. Jen o části. Ostatně ze VŠECH aut by se lidé zdaleka nevešli ani do toho 1h taktu vlaků.
P. S. Ještě jen pro ostatní:
– proti „dálnici“ č. 73 nemám námitky (její výstavba ani existence se s přinejmenším 1h taktem R19 nijak nevylučuje)
– Pití kávy nijak zvlášť nevyhledávám.
Dobrá estráda argumentačních faulů, to se musí uznat…