Kyvadlový provoz mezi Brnem a Svitavami. Budování okružní křižovatky míří do finále
Nová křižovatka zvýší bezpečnost, denně tu projede přes 15 tisíc aut.
Řidiče a cestující na silnici I/43 čeká od pondělí několik týdnů komplikovanější provoz. Stavba nové okružní křižovatky u Sebranic vstupuje do finální fáze, kvůli které je potřeba zavést kyvadlový provoz.
Informovalo o tom Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD). Denně místem projede přes 15 tisíc aut. Společnost OHL ŽS již dokončila v části nové okružní křižovatky pokládku asfaltových vrstev. „Od pondělí 9. října na novou křižovatku převedeme provoz a budeme pracovat na připojovacích větvích a demontáži provizorní komunikace. Z důvodu těchto prací bude nutné zavést kyvadlový provoz, který budou řídit semafory,“ uvedla Lucie Trubelíková z týmu komunikace ŘSD.
Okružní křižovatka má zvýšit bezpečnost, v tomto úseku docházelo k častým nehodám. Podle policie je dosud styková křižovatka se silnicí II/150 jedním z nejnebezpečnějších míst na silnicích v Jihomoravském kraji.
Nová okružní křižovatka bude mít průměr 40 metrů a čtyři paprsky. Čtvrtý severní paprsek bude nicméně využit až v rámci dostavby obchvatu Sebranic na silnici I/19. V zájmu zpomalení vozidel bude ve směru od Bořitova před křižovatkou vybudován ostrůvek, který jízdní pruh vychýlí. Zakázku za 33 milionů korun získala společnost OHLA ŽS. „Kompletní dokončení prací plánujeme již začátkem listopadu,“ dodala Trubelíková.
Výhledově by pro zajištění nadregionálního provozu měla být silnice I/43 nahrazena plánovanou silnicí I/73 vedenou v trase D1 – Kuřim – Svitávka – Velké Opatovice – Jevíčko – D35. Stávající silnice I/43 by pak měla sloužit zejména regionální dopravě.
Výstavba nové silnice I/73 je plánována na přelom 20. a 30. let. Do té doby je podle silničářů nezbytné vylepšovat technický stav silnice I/43.