Kvůli Hřibovi je přetížen smíchovský okruh, hřímal starosta. Jednosměrku v Radlické si však DPP pochvaluje
Provoz tramvají v Radlické ulici na Smíchově. Zdroj: Mapy.cz

Po zavedení jednosměrky zmizela zpoždění tramvajových linek 7 a 21. Dosud je blokovala auta.
Fakt to vsechno budou ted hazet na Hriba? To neni poprve, co verejny ciniyel kritizuje nekoho neopravnene.
Mj. proc byl zrusen tramvajovy oblouk z Radlicke do ul. Za zenskymi domovy?
Ano, je to debil, ale zvolenej.
Herold je lhář a podvodník, to že lže poznáte podle toho, že otevírá ústa.
Dva roky jsem bydlel dvě ulice vedle a nikdy jsem nechápal, proč prostě ulice Kartouzská a V Botanice nejsou obousměrné. Je to vjezd do úzkého centra, 2 pruhy tu stejně nepřináší žádný efekt. Díky tomu by auta z Plzeňské mohla odbočit vlevo kolem obchoďáku a pak jet přímo na Jiráskův most, místo dvoukilometrové objížďky a několikerého křížení v Ostrovského. Tam by zbyl pouze proud z Radlic. Pak už jen dořešit výjezd na Strakonickou a je klid. A jinak nebudeme si nalhávat, že i když v této části Radlické tramvaje nejezdily, byla tam doprava v pohodě. To nebyla ani před deseti… Číst vice »
Já teda Kartouzskou ještě obousměrnou pamatuju a… no, neřekl bych, že bychom si pomohli. 🙂
(V Botanice je jednosměrná delší dobu, k vodě se jezdilo Matoušovou.)
Pristi komunalni volby budou kriticke pro vyvoj dopravy v Praze a vubec Prahy. Zatimco imo vicemene az do ted se vladnouci koalice snazily vladnout aspon trochu vyrovnane v inspiraci zapadem (pripomenme ze Bem postavil celkem dost cykloinfra), nyni zacina byt polarizace po ose progresivni a konzervativni vzledem k pristupu k doprave znacna, racio se vytraci.
Já bych stále doufal, že rezidenti toto vnímají jinak než přespolní, kteří se snaží dojet autem do centra, ale v Praze nevolí.
jenze se jim predklada vinok co za to nemuze, tudiz se sazi na styl, 100x opakovana lez…. to ovlivni volby, a i obema smery to rozdeli spolecnost…
Problém je, že i když se otevře každá ulice a z obousměrní se, tak stejně ty kolony budou stále. Problém je v kapacitě silnic a enormnímu množství vozidel.
Stačí se jen zastavit, a počítat, kolik aut někoho veze, a kde jede jen řidič.
A já jsem přesně ten, co jede sám. Protože prostě je to pohodlnější, časově jednodušší a mohu po cestě tam a zpět vyřešit víc věcí, než jen autobus do práce a domů.
Co kvičí, vždyť okruhy všechno řeší, tak jakýpak copak?
Po přečtení článku navrhuji opravit titulek: Kvůli Hřibovi je přetížen smíchovský okruh, lže starosta. Jednosměrku v Radlické si však DPP pochvaluje
Všechno je v Praze a diví se, že jim tam jezdí auta.
A proč teda se nevrátila linka 7 a 21 zpět na zastávku Na knížecí v ulici Za ženskými domovy a Anděl v ulici Nádražní? Když by se toto vrátilo auta by mohly projíždět radlickou ulicí tramvaje by volně jezdili přes Na knížecí bez zpoždění a všichni by byli snad spokojeni, že se tramvaje tam nezpožďují a auta, že nejsou blokovaný jednosměrnou ulicí.
Pro tohle vedení už nějaký ten pátek v křižovatce neleží potřebné železo.
Momentálně to neumožňuje stav TT, kde se čeká na pokročení výstavby v okolí. Další důvod najdete v článku, stačí přečíst.
Piráti mohou podle článků, postů a komentářů na sociálních sítích a v médiích téměř za všechno. Hřib může za kolony na dálnicích v péči ŘSD, za nehody na městských polookruzich, nebo za žloutenku typu A. Bartoš pak zase může za vysoké ceny nemovitostí a propad počtu stavebních povolení. Neříkám že rozhodnutí Hřiba či Bartoše neměly žádný vliv, ale kolony aut v Praze byly vždy a budou vždy ať se postaví jakákoli infrastruktura a na cenu nemovitostí či jejich povolovací proces nemělo DSŘ téměř žádný vliv (neb ty trendy jsou patrné již od roku 2022).
Znám spoustu lidí s tímhle mindsetem, že Piráti nemůžou udělat nic dobře prostě z principu.
S DSŘ si dovolím oponovat. Nebyla to před ním teda žádná sláva, ale co přišlo s ním byla už jen pro povolování staveb pomyslná rána z milosti… a přitom zbytečná.
Tramvaj by měli dát zpátky do ulice Za Ženskými domovy, pak by odpadl i problém se zpožďováním. To bylo občas způsobeno kolonou do Strahovského tunelu nebo na Plzeňské.
Zjednosměrnění Radlické má jednu velkou výhodu, kterou článek nezmiňuje. Došlo tím k výraznému zlepšení situace pro MHD na křižovatce Plzeňská x Radlická, kde auta běžně blokovala tramvaje a bus směr Řepy stáním v křižovatce a čekáním na vjezd do Strahovského tunelu. Na MO se dá najet již kousek za Křížovou vjezdem do tunelu Mrázovka, uzavření Radlické v tomto směru tedy není takovým problémem a pozitiva jednoznačně převažují.
Ještě aby se Smíchov opět osamostatnil. 😀
Takový separatismus doufám Praha nedovolí. Naopak by Praha měla anektovat obce typu Hostivice.
Tak ono by propojení (minimalisticky) aspoň s nejbližšími okresy dávalo všeobecný smysl, ta maximalistická varianta propojení Prahy a Středočeského kraje (což je ale fakticky už dnes jedna metropolitní oblast), případá i mě trochu přehnaná a má řadu otazníků. Bohužel, jakékoliv význanměnější změny blokují obce i kraje…
Přd deseti lety byla Praha proti a tehdejší primátor tvrdil, že je to ekonomicky nevýhodné a že se musí Praha zahušťovat. Tak v dopravě už se zadařilo.Ovčem pokud by v době zahájení provozu Berounského tunelu vedl z stanice Praha-Smíchov do stanice Praha-Beroun. Bylo by to velice pikantní, ale v těch letech i logické.
„zlepšil se provoz hromadné dopravy na křižovatce Plzeňská x Radlická ve směru z centra“
To je další klíčová věta z článku.
A pro ty, co se vztekají: paralelně je tunel. I pro ty, co míří do obchodního centra, v pohodě z MO sjedete a zanoříte se hned do jeho parkingu. Problém a vztekání oprávněné nastává v okamžiku, kdy tunelprovozu dispečink hodí červenou, protože na druhé straně někde daleko nestíhá Povltavská.
Obecně tahle oblast bude vždycky problematická, protože vždycky tam MO + Radlická + Plzeňská přivedou víc aut, než kolik ten smíchovský okruh dokáže pojmout. (A nezmění se to ani s dostavbou Radlické radiály, ani s dostavbou okruhu na Balabence) Možná by spíše pomohlo, kdyby byla na křižovatkách větší priorita toho smíchovského okruhu a menší priorita okolních ulic. To by znamenalo třeba zúžení Strakonické od Zlíchovského tunelu po Výtoňský most na 1+1. Hned vedle je paralelně kapacitní MO, který má tomu hlavnímu proudu sloužit, a sníží se tím zátěž křižovatek na Vltavské s ulicemi Svornosti a Hořejší nábřeží -> lepší průjezdnost… Číst vice »
Naopak se to těmi stavbami spíš zhorší
Zúžení Strakonické na 1+1 by znamenalo, že by Strakonická nestála od Chuchle, ale už od Lahovic. Teď se na Strakonickou mezi Barrandovským mostem a Zlíchovským tunelem sjíždějí 2 pruhy od Zbraslavi, 2 pruhy z mostu a 1 z Barrandova, ale pokračují jen 2 pruhy na MO a 2 Strakonickou. Když z ní uděláte 1+1, bude to redukce z 5 pruhů na 3. Navíc nevěřím, že by přes Smíchov jel dobrovolně po Strakonické někdo, kdo nepotřebuje do centra? Že by místo MO jezdil někdo tranzit po Strakonické, přes most Resslovou, Ječnou a po magistrále do Troji. Ale zase po MO jen… Číst vice »
Naucte se cist.
Herold je fakt odborník nejvyššího kalibru..
Pan Herold je asi další zastánce návratu ODS ke kořenům v 90.letech
Lidé potřebují nepřítele, na kterého by nadávali…
Fakt se těším na příští rok, až volby vyhraje ANO, složí to s ODS a zjistí se, že se nezlepšilo absolutně nic.
Až spolu složí koalici ODSÁNO, jsem zvědavý kdo bude mít na starosti dopravu. Myslím že se do toho nepohrnou 🙂
Bohužel to nepomůže. Lidé jsou velice šikovní v ignorování reality.
Díky za příčetný článek.
Jak si dovoluje někdo upřednostnit nacpanou tramvaj před jedinci v osobních autech! Vždyť oni si přece to auto koupili tak musí mít absolutní přednost v cestování a právo blokovat vše a všechny! Hrůza, na to měl ten Hřib přece myslet, že v centru města se má cestovat auty a ne hromadně v MHD…. (sarkasmus pro nechápavé)
No, ono bylo plánováno jezdit obousměrně Za Ženskými domovy, pročež v novostavbě (!) této části Radlické zůstal v onom směru jen smíšený pruh; navíc byly ve prospěch rozřazování před křižovatkou zcela zrušeny zastávky Ženské domovy pro obsluhu přilehlé oblasti, což má zůstat, údajně i se zrušením vstupu do metra tím směrem (asi aby každý raději vlezl na tu jednu zastávku do autobusu popojíždějícího mezi křižovatkami…); jen zčásti tomu pomůže plánovaná zastávka Bieblova směrem ke Křížové. Sjednocení nástupu směr Karlovo náměstí je zajímavý argument, když cestující k Újezdu mohou nadále přebíhat mezi často jezdící 9 a v prokladu jezdícími 12 a… Číst vice »
Ona měla dle plánů z 2022 být i ještě jedna zastávka mezi Bieblovou a Andělem, jen pro tramvaje v tomto směru. Takže už od té doby bylo počítáno s asymetrickým vedením; jestli se zastávka zřidí, nevím.