Kvalitě mezi autobusovými dopravci v PID vládne DPP, Autodoprava Lamer a Martin Uher

Nové elektrobusy Škoda E’City 36 BB v garážích Vršovice. Foto: Petr Hejna / DPPNové elektrobusy Škoda E’City 36 BB v garážích Vršovice. Foto: Petr Hejna / DPP

Průměrné stáří autobusů v rámci Pražské integrované dopravy je méně než sedm let.

Ropid a Integrovaná doprava Středočeského kraje (IDSK) zveřejnily nový přehled autobusových dopravců podle toho, jak plní požadované standardy kvality v rámci Pražské integrované dopravy.

Podle nich splnilo všech 21 měřených standardů kvality trio dopravců: Dopravní podnik hl. m. Prahy, Autodoprava Lamer a Martin Uher. Jde o data například o procentu vypravených spojů, čistotě vozidel, funkčnosti odbavovacího systému či informování cestujících. Kompletní přehled je zde.

S jedním nesplněným indikátorem z hodnocení vyšli tři dopravci: ČSAD AUTOBUSY České Budějovice, ČSAD Jindřichův Hradec a Transdev Střední Čechy. Nejčastěji nesplněným indikátorem bylo „Informování ve vozidlech“ (splnilo pouze devět dopravců), naopak zcela bez závad byl stejně jako v roce 2021 indikátor „Tepelná pohoda“. Nejhoršími podle počtu nesplněných ukazatelů standardů kvality byly ČSAD Střední Čechy a OAD Kolín. ČSAD Střední Čechy vykázalo ze všech dopravců i nejhorší plnění grafikonu.

Na konci roku 2022 bylo průměrné stáří vozového parku všech dopravců 6,9 roku, dopravci provozovali 3 092 vozidel, z toho 2 618, tedy 84,7 %, bezbariérově přístupných (v roce 2021 to bylo 83,5 %). Autobusů v nejnovějším standardu v novém červenošedém vzhledu bylo na konci roku 2022 celkem 157.

Tagy IDSK Integrovaná doprava Středočeského kraje PID Pražská integrovaná doprava standardy kvality
82 komentářů