Kus Posázavského pacifiku je bez vlaků, na opravu chybí peníze. SŽDC chce změnit systém údržby

Ilustrační foto. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářIlustrační foto. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Stav části trati z Čerčan do Světlé nad Sázavou se v posledních měsících zhoršil natolik, že zde musela Správa železniční

19 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
petr

nekde muze i hrozit ten scenar ktery byl uveden ve filmu tajemstvi lokalek

Michal

Film Tajemství lokálek je dílo skupiny naprostých magorů.

petr

je to furt stejny srovnani cechy nemecko jak v silnicich tak i na draze skoda slov

jančurobijci

Jenže není trať, jako trať.
V Německu, Dánsku, Španělsku nebo třeba Francii byla síť silně zredukovaná.(O východě Evropy nebo Polsku asi nemá cenu psát, je totiž otázka, jestli zrovna tam mají moderní arychlou železniční dopravu).
Místy až přehnaně brutálně, tak, že si to místní fandové železnic ani neumí představit.

Chápu, že jsou a budou nutný investice do mnoha tratí, pokud se ale bude vyhazovat za Mšeno a podobný zoufalosti, tak to asi nikam moc nepovede. A to dnes navíc ekonomika docela šlape….

Michal

A ono upřímně řečeno horní Pacifik k té Mšence nemá úplně daleko. Pokud to neumí konkurenceschopný čas pro relaci Sázava-Praha, je to taková normálněrozchodná turistická trať se sezonní zátěží.

Hubert

Tak zrovna Sázava-Praha trvá vlakem stejně jako busem, je zaintegrovaná do PID. A kdyby v Čerčanech existovala návaznost na rychlíky, bylo by to časově bezkonkurenční…

Elb

Ono se na jednu stranu nejde moc divit, polovina sítě jsou lokálky, na které se výrazněji sahalo před více než čtyřiceti lety.. Věřím, že kompletní obměna výrazné části z těch cca čtyř tisíc kilometrů lokálek ze svého není nic snadného, i když se mi ale ty ceny a poraženecký způsob ještě před začátkem trochu nezdají, za poslední roky se tady opravilo a do konce desetiletí opraví ještě docela dost tratí, to je vážně tak drahé, případně nemožné, použít na tohle vytěžený materiál, který by tohle nemohl znatelným způsobem vyřešit?

Elb

Pokud do toho zase nejsou zavrhovány různá nástupiště a zabezpečování přejezdů na kterých se za těch sto let nikdy nic nestalo..

a8n

Potíž je, že většina v současnosti rekonstruovaných tratí je před rekonstrukcí v takovém stavu, že použitelného výzisku je na nich minimum.

Elb

Koleje a výhybky nevím, ale těch pražců a podkladnic musí být mraky, ze kterých se dá vybírat, ne? Na takové trati 240, možná bohužel, také použili v nemalém měřítku původní.

Radek

SŽDC již plánuje pomalé jízdy na rok 2019. A že jich je… (strana 165)
http://www.szdc.cz/soubory/prohlaseni-o-draze/2019/05-12-17-szdc-prohlaseni-o-draze-2019.pdf

jirka

Dopadne to jako u nás po povodni,kdy se měla zrušit trať č.291 . Ale svazek obcí si to opravil sám a tak je funkční dodnes.Po opravě to ty státní sv..ě chtěli nazpět…Nasrat…

petr

urcite aby mohli na tu trat cerpat dotace

Roman Srp

Tady v tom státě Česká republika s.r.o. už se bez dotace na nic nesáhne.. Ona těm klaunům ze SŽDC nevyjde návratnost pro OPD, tak se na tu trať normálně vyserou a zastaví se provoz? Tragédie fakt už, co předvádějí!

Chachar Budvar

On by rád se zviditelňující Čoček poradil, co s lokálkami. Je to snadné sebepopularizování, pozérství s notnou dávkou patolízalství před představenými, to co onen pán předvádí. Realizovat se na lokálkách, jejich „nevýdělečnosti, ztrátovosti, zbytečnosti, atp.“ dokáže i velice průměrný Žemličkův student z VŠD, tahle sorta lidí jede po levných bodech a snadné práci, pouze si dokáží svoji existenci politicky okecat. Podobné hámotiny by mu asi neprošly, kdyby někde radil, kterak „optimalizovat“ síť silnic III. tříd. Jenže u molochu SŽDC pšenka podobným tlachalům kvete jedna báseň.

Jan

A stejně by mě zajímalo, jako plánují životnost často i páteřních tratích, kde se za miliardu udělá peronizace, stanice, vyhybky, podchody, přejezdy, ale většina 40 let starých kolejí zůstane pouze opravená. Víc než 10 let bych tomu nedával.

Jan

Já myslím, že by do toho stát úplně klidně mohl vložit jednou svoje peníze, když vše ostatní platí EU. Když to zvládli komunisti.. Tady za 30 let nevyměnil někdo na této a jiné trati ani kilometr kolejí. O to víc se toho teď musí dělat. Takže by měli vyměnit koleje. Bude se třeba jezdit mnohem rychleji a pohodlněji. Němci jezdí všude možně 110 120 a mají PZB. To je samozřejmě u nás kosmická rychlost a zabezpečení z jiné galaxie. A neutrácet miliardy v peronizacích a podchodech a dost drahých přejezdech. A možná se dostanou na slušnou částku za km. Na… Číst vice »

Elb

Právě že už v 80.letech lokálky neoplývaly zrovna dobrým stavem, záplatované ještě rakouskými kolejnicemi, s jízdním řádem formou náhodných výbuchů, když už se tu kritizují ty busy.. Mnohem rychlejší a pohodlnější to nebude, na dvounápravě, ve stejných obloucích, po těch starých pražcích s původním uchycením kolejnic. Nechápu jak někdo může srovnávat rychlost s Německem a nesrovná oblouky v jakých ty tratě byly původně stavěny, nechápu jak někdo může srovnávat náklady na silnici s lokálkou při jejich diametrálně odlišné vytíženosti, jak si někdo může myslet, že nějaké firmy v polích nebo lesích u lokálek spasí, když k nim budou zaměstnanci přijíždět… Číst vice »

František

Ono by na mnohých stačilo alespoň 60 až 80, přehledné přejezdy, zastávky v obcích, na konci pak někdy prodloužení blíže cílovému městu. Vlaky by měly dojet alespoň do nejbližšího většího města (lze využít automatická spřáhla) a tam mít nejlépe i přípoje. Pokud by se podařilo dojednat využívání kolejí okolními podniky, kde je ta možnost, bude rázem využití úplně jinde a naopak se ušetří okolní silnice, na něž má častá a těžká doprava mnohem výraznější vliv než na železnici.