Kuriózní situace v otrokovické MHD. Kvůli výpadku proudu tlačili trolejbus cestující
Cestující v Otrokovicích tlačí trolejbus. Foto: DSZO
Kvůli výpadku proudu bylo potřeba trolejbus dostat z jednosměrné ulice.
Kvůli výpadku proudu bylo potřeba trolejbus dostat z jednosměrné ulice.
Kdysi hodně dávno jsem vyjížděl z Motola s dvojici žuder do Laurové na linku 6. Před křižovatkou nad Kavalirkou jsem zůstal stát bez proudu. Po chvíli jsem z hovorů ve vysílačce pochopil, že výpadek je na několik hodin. Tehdy mrzlo a tak se mi představa, že tam zmrznu, vůbec nelíbila. I vyrazil jsem na zastávku a cestujícím jsem vysvětlil, že pojednou jedině v případě, že tu dvojici odtlačí za ten zelený kosočtverec. Za sekcí totiž už proud šel. Takže mě s tramvají odtlačilo asi 8 chlapů skoro 200 m. A nebyl jsem jediný. Sóla uváznutá na sekci odtlačovali cestující i… Číst vice »
Řekl bych, že jediná zajímavost je na tom tak maximálně to, že dopravce dodatečně veřejně poděkoval těm cestujícím. Jinak tyhle situace zas tak neobvyklé nejsou. Trolejbusů bez náhradního zdroje, nebo bez možnosti alespoň krátké jízdy na 24V baterku je hodně, a míst kde se dá uvíznout taky. Pokud trolejbusu zůstane vzduch, je odtlačení nejjednodušší a nejrychlejší řešení.
Častější je to o kratší úseky.
Fakt sa to deje casto? Saaakra a ja myslel, ze mam pribeh do konca zivota. 😀
Ked som isiel uz davno do skoly v Prešove tak trolejbus ostal stat v tej „vyhybke“ (nie som z oboru tak neviem jak sa to vola) a sofer nas poprosil ci mu nepomozeme trochu potlacit trolejbus. A ja sa uz tesil jak to budem hovorit vnucatam 😀
To je jak foto z budoucnosti :-). Již žádné lokální CO2 a již žádné elektrárny!
Avšak přerušení dodávky energie zde vždy bylo a bude 🙂
Ti lidé nedýchají? A při větší námaze intenzivněji? 🙂
Vydechovaný CO2 je součástí uhlíkového cyklu. Ten uhlík je z přijaté potravy, která jej vstřebá ve fázi růstu.
My jsme kdysi v zime tlacili trolejbus na kopci pred Lesni ctvrti pred zastavkou Prikra, aby nesjel do zahrad
Klasický autobus na akumulátor a startér pár metrů popojel. Vlaková pantografová jednotka mohla na akumulátory projet mycí linkou. Ale trolejbus asi palubní akumulátor s trakčním motorem propojený nemá.
„Klasický autobus na akumulátor a startér“
… jsme podobným způsobem roztláčeli. To bylo před víc jak 20 léty, hranatá Karosa. Takže tak, stát se může ledacos.
Vlakové pantografová jednotka určitě ne.
Tramvaj T3 projíždí myčkou na cca 30V, ale ty má v troleji.
a kdyz to udelal rakousky fira co zustal v neutralnim poli, tak ho vyhodili 🙂
Vlak by je mohl přejet, trolejbus ne. 🙂
U nás ve štatlu (v Brně) se podobné akce občas dějou taky🤗. Možná ne kvůli výpadku proudu, ale když zůstane trajf v izoláku nebo se zamotá fajfka do drátů 😁… Už jsem taky tlačil. Je fajn pomáhat si navzájem 🤗
I já měl tu čest zatlačit si trolejbus, aby se dostal z křižovatky.
Snímek u článku vypadá, jako záběr z ustavující schůze Klubu přátel MHD ve Zlíně.
Rosteme. Přidejte se k nám 😅 Geniální 😂
Fitko zdarma 😁 Je fajn že lidi to vzali do svých rukou za mě 👍
Lidé sobě.
Naštestí jim nikdo neporadil, že můžou nicnedělat a zablokovat tím zlou silniční dopravu. A že když nejedou oni, tak nejede nikdo a jsou si tak všichni rovni. 😛 😛
Až na to, že kdyby to udělali, tak tím zablokují i NAD, protože to místo opravdu není jak objet.
Takoví žádnou NAD neřeší. Jak jinak si vysvětlit, že chtějí rozorat silnice, když se nedají nahradit kolejemi?
V nasledujici letech bude aspon o cem vykladat u piva 🙂
pokud nemají selfíčko, jako by se nestalo.
Slyšel jsem že staré 14Tr a 15Tr v takové situaci uměly poposkočit s pomocí palubní baterie, samozřejmě bez cestujících a velmi pomalu. Může to někdo potvrdit?
14Tr som pomáhal tlačiť asi 3x, takže o takejto možnosti dosť pochybujem.
U nich to šlo. Bylo to hlavně z důvodu pohybu v myčce. Ale jestli by na to ujel nějakou delší vzdálenost, to asi moc ne.
Nesmyslná pověra. V projížděných mycích rámech busy i tramvaje jezdily na 60 V
Nešlo…
Ne nešlo. Osobně jsem tlačil 15 TR. Také v Otrokovicích. Uvízl tehdy na beznapěťovém styku u měnírny v Kvítkovicích.