Kupte si továrnu na autobusy. Scania po ukončení výroby rozprodává vybavení v aukci

Aukce vybavení závodu na autobusy Scania v polském Slupsku. Foto: SurplexAukce vybavení závodu na autobusy Scania v polském Slupsku. Foto: Surplex

Výroba autobusů ve Scanii podlehla ostrému konkurenčnímu boji mezi výrobci.

7 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jarda

kamiony zůstanou? nebo se omezí i vyroba kamionů?

Otakar

V roce 2022 jsem byl v muzeu Scanie, kde měli vystavený prototyp luxusního autobusu. Vnitřek připomínal cestování v limuzíně. Sice to bylo nepraktické (skrze vnitřní uspořádání prostoru, které snižovalo kapacitu), ale bylo to zajímavé. Proto mě překvapilo, že poměrně krátce po tom jsem slyšel o konci výroby autobusů. V tom muzeu jsem byl i v roce 2019 a to tam ani žádný autobus vystaven nebyl. Njn, možná proto se to jmenuje muzeum 😃

Michal

Polský Scanie máme a je to opravdu děs, od začátku vše špatně, do všech teklo, vše vrzalo, spousta ošizený elektroinstalace, špatně daný čidla a ventily, topí jak když ne, klima nemá šanci jak je venku 25 a víc a takhle by se dalo pokračovat. Takže za mě je opravdu dobře, že jim sebrali na busy licenci, protože to pouze kazilo dobré jméno značky.

zdenek

Mě to příjde smutné a deb. Prodávat něco na kusy. To know how je někde uplně jinde. Než ve vrtačce. A nikdo ho nevrátí.
Pokud si dobře vzpomínám Volvo rozhodně a podle mě i Scania byly před 20 lety pro mě jako cestujícího nejlepší autobusy.
Jezdili třeba v Chorvatsku na hlavních linkách.
Bylo to pohodlné. Mělo to zátah jako kráva. A řízením to připomínalo osobák. (a s tím co s tím ti řidiči dělali a mohli dělat). No. Vyhrává evidentně zase kvalita..

Nose Peak

Scania prostě zaspala dobu. Trh je jinde a žádá si inovativní designová a konstrukční řešení, jaká nabízejí například značky Temsa nebo SOR…

mufiklo@seznam.cz

Temsa ani Sor nic z toho nenabízí. Scania citywide II je o dost dál.

Jan Sova

No jak se v článku píše o MANu, tak to byly podle mne vždycky horší díla než Volva, Scanie nebo Neoplany. Takže neřekl bych že tyto dříve kvalitní značky mele pokrok, ale spíš nové postupy v managmentu/ekonomice provozu. Technikou to nebude.