Kupka: V dalších letech se budou stavět desítky kilometrů dálnic ročně
Martinové Kuba a Kupka z ODS prosazují rychlou dostavbu D3. Pramen: twitter
Kupka chce zachovat tempo přípravy nových dálnic na 40 kilometrů ročně.
Kupka chce zachovat tempo přípravy nových dálnic na 40 kilometrů ročně.
Už i Poláci jsou,před náma s těma dálnicema,tenhle a ministr
No nevím zda je dobré udělat k ministta dopravy zrovna z hejtmana Jihočeského kraje?
Čili z kraje který je všeobecně vnímán, jako kraj a nejhůře dostupnou hromadnou dopravou.
Poslední kraj který jako poslední v České republice, nemá ani základ integrovaného krajského systému?
Máte asi na mysli MUDr. Martina Kubu (ODS), hejtmana Jihočeského kraje. Ten ale není navržen na post ministra dopravy.
Díky chybějící interpunkci ve větách a překlepům v první větě, je smysl vašeho příspěvku tak trochu nejasný.
Aby se zachovalo tempo přípravy nových dálnic a příp. i se tempo přípravy zrychlilo, mělo by dojít nejen ke zjednodušení byrokratických procesů (není myšleno pejorativně!), ale také k personálnímu posílení ŘSD – zejména úsek výstavby (11 000) a ev. krajské správy. Pokud je ŘSD schopno za poslední dvě dekády připravit v průměru určitý počet kilometrů a je poptávka po udržení a zrychlení tempa přípravy, a byrokratické procesy jsou více méně stejné, tak nezbývá než zapojit do procesu přípravy větší počet pracovníků. Vedení ŘSD si je vědomo zkostnatělosti povolovacího řízení, o čemž svědčí sekce stránek ŘSD – projevy generálního ředitele: 7.8.2019… Číst vice »
40 km ročně? Jen příští rok mělo začít cca 80 km, což je ale bez D49… S ní je to cca 100. 40 km/rok by znamenalo zastavení stavby x dálnic.
D3 by se měla stavět od roku 2025, takže se výsledky práce nového ministra (vlády) uvidí celkem jasně. Dá se tušit, jak to zase dopadne… Každopádně dostavba D3 do Prahy by měla být koordinována se stavbou D0, tj. aby v té době bylo hotové propojení D1 a D8 a nejezdilo se po těch sračk*ch na Praze 9.
V Německu chce nová zelená vláda zastavit výstavbu dálnic, v Rakousku některé připravované dálnice poslali na poslední chvíli k ledu jako z ekologického hlediska zbytečné. Je tedy zcela možné, že dříve než postavíme slibované dálnice, bude je direktiva EU rušit a ušetříme za demoliční práce.
Oni ale mají základní síť hotovou.
Náš ekoresort na to jde od píky. Nepovolil skoro nikdy nic, co by bylo „eko“, naopak kladl šprajcky už v papíru (viz požadavky na tunel Červenohorské sedlo v Jeseníkách). Ale to rušení silnic by nebylo od věci. V našich končinách a krajinných reliéfech je často zřejmý jev, že obce se sousedními obcemi jsou prošpikovány silnicemi II. a III. tříd (do toho ještě zemědělské a lesnické účelovky), a to nikoliv třeba jedna účelová a jedna krajská komunikace, ale hned několik krajských, popř. účelových do stejného bodu a ještě i kolikrát do kříže. Výsledkem je síť tak hustá, že koroptev neproletí…. To… Číst vice »
Český ministr dopravy se zastavil na návštěvě u svého německého kolegy. Vidí, že v garáži má ferari a lamborginhi, má velkou vilu, všude luxus. Čech se diví jak může takto žít, odkud má tolik peněz. Německý ministr říká: „No to máš tak, vidíš tam tu dálnici?“ „Vidím.“ Tak měla být široká 20 metrů, ale jsem to stáhl na 19m. A z toho si takto žiji.“ Po půl roce přijede německý ministr do Čech a vidí zámek místo vily, Kolem rozlehlý park, helikoptéru. Udiveně se ho ptá, jak vydělal tolik peněz. „No, to máš tak, vidíš tamhle tu dálnici?“ „Nevidím.“ „No… Číst vice »
Ten je dobrý!
Naše země bude jen plná silnic a dálnic. Už aby k tomu ale připravovali odpočívadla s nabijecimi stanicemi.
Škoda že i takovým tempem s takovými rozpočty nestavějí dostupné bydlení,asi lepší než 40 km dálnic, přepravu tlačit zpátky na koleje, možná ekologičtější a levnější.
Nebojte, neříkal postavit 40km ročně, ale rozpracovat…
Hovoří se o přípravě. 40 km za rok je obrovské sousto. Uvidíme.
Vzhledem k tomu, co všechno je nachystané a rozestavěné, tak aspoň jednou by těch 40 km zprovoznit mohl 😀
Možná mu za 2 týdny ještě Babiš vyfoukne další kilometry 😀 😀 😀
Stát tu není od toho aby nám utíral prdele nebo zajišťoval byty. Problém s výstavbou je právě v zažrané idei komunistického plánování a urbanismu, která je ovlivněna ničitelem měst Le Corbusierem. Místo toho aby města vykoupila pozemky, nebo šla do spolku s jejich majiteli, nakreslila pouze uliční síť a kolem cest nechala rozměřit pozemky pro RD a následně připravila regulační plán o tom jaké domy mají na pozemcích stát, typově (řadovky, samostatné, kolik procent plochy smí nejvýše zabírat, kolik smí mít nejvýše pater…) a pak to prodávala lidem s podmínkou že za X let nejdéle musí začít stavět a po… Číst vice »
S tím, že si lidé mají stavět bydlení sami bych bych souhlasil. Nerozumím, ale tomu, co máte proti Le Corbusierovi. Jeho 5 bodů moderní architektury(viz Wikipedie) se v podstatě ztotožňuje s uvažováním, které mají ekologové a moderní plánovač o urbanizaci…. Podívejme se na ty myšlenky: 1. Sloupy: stavět domy na sloupech, čímž se uvolní přízemí pro zeleň a volný pohyb. 2. Střešní zahrady: technika plochých střech umožňuje budovat na střechách zahrady. Nahrazují zeleň, kterou dům místu odebral. 3. Volný půdorys: sloupy nesou síly všech podlaží, což umožňuje volné členění prostoru nenosnými příčkami. 4. Pásová okna: systém sloupů umožňuje vést dlouhá… Číst vice »
Jenže jde o to jak plánoval města, nejenom o to jak plánoval domy (mimochodem spočtěte si třeba jak vysoké sloupy potřebujete aby pod tím mohla být alespoň tráva při dané hloubce budovy) To co navrhoval je poněkud odlidštěné, ba nelidské řešení měst, které pak v momentě kdy je začali architekti převádět do praxe znamenalo jenom utrpení a problémy. Jeho vize a snaha přistupovat k lidem jako k uniformním entitám, snaha o to rozsekat město na sektory kde je každý určen jen k jedné činnosti o omezení soukromého prostoru ve prospěch veřejného a uniformity. Malujte si tam kolik domů na nožičkách… Číst vice »
Teď po vysvětlení musím říct, že na tom, co jste psal výše něco je. Ostatně nebylo by to poprvé, co se plány, které vypadají dobře na papíře obrátily proti lidem. Myslím, že by se měly jeho vize brát v kontextu doby, ve které vznikly, t. j 1.polovina 20.stoleti. Dnes jsme už někde jinde.
Slib bude 10 cm za rok 👍. Já pamatuji, vláda od roku 1992 bude dálnice do hranice s D, PL, A dokonce 2009. Kde už máš? Aha vláda vždy chce navýší mzda pouze bere peníze než slib.
umělá inteligence, nebo cizinec?
Možná ruský pokus o robotrolla. Jenom do něj někdo nalilo vodku? To by tak odpovídalo.
Tipáč s Fortunou by měly vypsat kurzy, která dálnice bude poslední – jestli D3, D52 nebo D49. Vyhlášení v roce 2060 :)))
Zapomnel jste na horkeho kandidata…….D0
A co taková D43? =)
D35 v kompletu = neverending story
Múj idealistický ideál by bylo říct odcházejícímu hyperaktivnímu Havlíčkovi, Havlíčku, chceš si postavit pomník? Budeš mít na starosti realizaci rychlodrážní sítě, dej si na tom záležet jestli chceš vstoupit do dějin, protože ministry za pár let nikdo nepamatuje, ale kdo dokáže v Česku úspěšně vybudovat infrastrukturu, na toho se jednou bude vzpomínat jako na Boha.. 😂
Pan půlministr už ale má „nezapomenutelný zásek“ na svém kontě… Ta přezdívka SONY není pro nic za nic, a prý NEJINTENZIVNĚJI na pana doc. Ing. K.H., Ph.D., MBA vzpomínají věřitelé firmy, kterou vedl a která nezaplatila.
Aby to nebyla taková stavba jako VRT v Kalifornii 😀
https://www.youtube.com/watch?v=hlJLiYO7jhE
Jenže v CA se festovně staví u nás se začne opět jenom kecat,stačila mi myslim pondělní večerní partie na CNN Prima News.
Tak minimálně 3 roky by se mělo stavět jak o život, když jsou stavby rozjeté. Uvidíme dál. Jak to bylo za ODS víme např. z let 2013 a 2014.
To jako fakt ? Nebude to jen další sliby ?
Ha ha ha. A teď tu o Sněhurce…
Sliby se slibují blázni se radují.Proste řeč plyne voda teče.Takových vyhlášení tady již tady bylo tuny.Jiz za totality jsme slyšeli jak se budou snižovat stavy zbytečných úředníků a jde to všem vládám báječně.Vzdy vyrazí několik uklízeček a je vymalováno .
Jj, aby se obratem najmula úklidová firma, kde to posléze vychází (tedy za důležitý premisy, že budou dělat stejný rozsah úklidu jako původní hádršmátralky, protože u nás se nyní razí heslo z vojny, co je mokrý, to je čistý a taky nejsou téměř vidět) násobně dráž. A kdo, že to výběrko třeba vyhraje ? No…, to je taky k popukání… 🙁 .
Ještě nedotáhli ten kousek u Tábora a už slibují nemožné.Ukažte,že se vypořádáte s problémy okolo 400 m D 3 a pak slibujte desítky kilometrů ročně!
Takže nemají se stavebním povolením D3 pokračovat, dokud nebude hotový ten kousek u Tábora? Tak to by bylo velice moudré.
tak jim poraďte jak…o vyvlastnění nerozhoduje ministerstvo dopravy. ale krajský úřad a pak to obvykle končí u soudu.
Není to lehké jak to vypadá, existuje pár debilních aktivistů či ekologů, nebo nějaký vlastník co tenhle pozemek nechce řsd pronajmout, ale taky to nechápu, je to tam zakonzervovaný a stačilo by pouze přidat 2 vrstvy asfaltu 🤦♂️
Je to zaseknuté na krajském soudě, který odmítá soudit dokud nerozhodne ústavní soud ohledně vyvlastňovacího zákona. Je to celé na hlavu, soud nechce soudit podle platných zákonů a ústavní soud nemá danou žádnou lhůtu do kdy musí rozhodnout.
Není to na hlavu, že soud nechce soudit podle zákona, který je na ÚS. Teď si představte že by soudce rozhodl podle zákon a ten byl během pár měsíců zrušen pro protiprávnost. Ten člověk by se začal domáhat a celkem oprávněně návratu majetku (počítám že soud řekl původně vyvlastnit), což by vedlo na další a další spory na roky a soudce by si to asi taky slízl od jejich samosprávy. Měsíc zdržení teď může znamenat úsporu let v budoucnu.
Je to na hlavu, protože všechny ostatní krajské soudy dle tohoto zákona běžně rozhodují. Jediný soud, který se rozhodl, že radši nebude dělat nic, je právě ten v Jihočeském kraji.
Kdy to k tomu soudu šlo a kdy to šlo na ÚS? (Ptám se protože mne to opravdu zajímá) Napadá mne jestli tam není třeba nějaký časový posun rozhodování těch jiných soudů, třeba že podle toho rozhodovali než to šlo na ÚS a podobně.
Popravdě já být soudcem, tak taky budu jednání podle zákonů, které jsou poslány k ÚS, natahovat jak to jenom půjde, pokud tam nevyvstanou nějaké okolnosti kde by natahování mohla být větší škoda pro účastníky. (např. konečné stádium nemoci jednoho z nich, vysoký věk atd.)
Ještě jsem neslyšel politika, který by toto nesliboval. Až od Stanjury dostane kulový, tak také kulový postaví 🙂 … Tedy pokud se odněkud neobjeví odkláněč Řebíček 🙂
Kolik km dálnic se připravilo za ministrantování Stanjury ….
Kolik měsíců tam byl Stanjura?
Až dostane od Stanjury kulový, může za drobný připravovat jeden projekt za druhým a mít to vše hezky v deskách, aby až sežene financování, začal jenom kopat a ne teprve začal vymýšlet, co chce vlastně dělat.
To zní logicky. Realita je ale taková, že takových plánovacích desek mělo MD tuny, všecky shořely v tom bohem zapomenutém místě na nábř. Ludvy Svobody.
Budou se stavět dálnice jedině díky Kupkovi. 😂
Ono se toho nažvaní než si lehnou ke korytům…A nakonec to bude s rychlostí výstavby dálnic pořád stejný.
všechno je na houby, že?
Ne, jenom ODS stojí za nic zbytek jde.
jo, modré straky taky miluju. ale bohužel to bez nich aktuálně nejde.
A řekl mu někdo, že on postaví jen tolik, co se za předchozích ministrů začalo ? Příprava stavby trvá přibližně 10let.
„… důležitá bude příprava staveb, například u dálnic by se v příštích letech mohlo rozpracovat zhruba 40 kilometrů za rok.“
Netuším na co reagujete.
Je otázka, co se za zahájí přípravy považuje – zda nahlížení do katastru nemovitostí a zjišťování vlastníků (a pozemky s vlastníky za „velkou louží“ v důsledku dědické posloupnosti), či něco dalšího ….
Zachovat tempo? Si dělá srandu? S takovou se mezitím rozpadne stávající nedodělaná síť. Uvědomuje si pan ministr, že jsme tranzitní země a jeho předchůdci taky tak nějak zachovávali tempo? S takovou budeme rádi za 20km ročně, studie na VRT a víc nedá díky profibrzdicum všeho a byrokracii.
Vypadá to, že tempo přípravy staveb teď není tak pomalé jako tempo dokončování.
Čím víc toho postaví, tím víc se toho rozpadne. Na to všichni ti budovatelé včetně vás zapomínají, že každá dálnice se musí hned po dostavbě začít udržovat a nejpozději do deseti let začít opravovat, takže náklady letí nahoru třetí kosmickou rychlostí.
Mluví hezky, jako velebníček z kazatelny …
D1 kolem Prerova uz radsi ani nezminuje. Tam je to plne v rukou radoby ekoteroristy Patrika a to je tenky led, na ktery se pustit zjevne nechce… Tam by mel pritom zaciz pokud nam chce neco dokazat. Takze jen kecy a vysledek bude stejny.
Patrik má sice v rukou dobrý karty, ale určitě to není tak, že by nemohli nic. Například ten barák od nespokojené paní klidně múžou vykoupit.
Vykupenie baraku mozno vyriesi pani, ak s tym bude suhlasit, ale rozhodne nevyriesi Patrika.
Jenže ta paní nesouhlasí, a peníze nechce. Tak teď se ukažte, jak byste to, se současnými zákony, vyřešili..těším se na geniální návrhy:o)
Jak to vypadá s danou paní? Myslel jsem, že to bylo zamítnuto, takže paní má smůlu.
Mám za to, že D1 by se měla začít příští rok stavět nebo to zase něco zaseklo?
Jestli si pamatuju, resi se rozklad na MD.
Současné zákony to řeší, ale úřednictvu se do toho nechce …
Lze vyvlastnit za náhradu … spravedlivou náhradou je nový domeček podle „původních plánů“ … pravda, za odhadní cenu stanovenou znalcem podle cenových předpisů nový baráček nikdo nepostaví – na to není třeba nějaké extra vzdělání, ale mohou ten domeček nechat přestěhovat jako v minulém tisíciletí Děkanský chrám v Mostě …
Bude to sice násobně dražší než novostavba, ale zákon / cenové předpisy se neporuší …
Podle mne by ty nové domečky měly být stavěny nákladem ŘSD neb SŽ a to buď podle výkresů nahrazované stavby, nebo náhrada vybraná ze sady typových výkresů dle užitné plochy a vybavení. (Takže třeba 10 výkresů v kategorii <100 metrů čtverečních, 10 v kategorii 100-150 m čtverečních… s garáží, nebo s garáží bokem (u garáže bokem lze i za příplatek 😉 Podsklepené/nepodsklepené… ) Na tom se můžeme jako na spravedlivé náhradě asi shodnout jako společnost, ne?
A co se vrátit k rakousko-uherským normáliím. Dům by byl oceněn znalcem, spadl by do nějaké kategorie a buď by potrefený vlastník přijal náhradu, nebo by mu bylo postaveno podle kategorie podle normálie. Kdyby byla stavba dražší, nesl by to investor, kdyby levnější – doplatek.
No něco takového mám právě na mysli, tedy s tím že asi uděláme ty výkresy nové se zahrnutím věcí jako koupelna, záchod atd. Byť vnější obálka podle vzhledu R-U normálií by mohla být pro některé lidi a oblasti přijatelnější než prudká moderna.
Otázka ale je jestli by měly ty výkresy být oddělené mezi SŽ a ŘSD (protože DOL je snad už pohřben, tak ŘVC není třeba uvažovat), nebo by měl být jednotný ministerský katalog. Ale to je drobnost.
Doufám že toto čte někdo z ministerstva a tento nápad začnou realizovat.
Jenže to, že je někdo u vlády a má v Parlamentu většinu v obou komorách mu dává možnost ty zákonu měnit.
Že byl Babiš srab a bál se nehezký reportáže večer na Nově o vystěhování a zbourání, to už je jiná. Samozřejmě třeba se ukážou taky jako srabíci, co na to nebudou mít odvahu.
Nojo, ale klidně mohl mít reportáž z předávání nových, náhradních, RD lidem, kdyby to nebyl skrblík a na příslušném úřadě seděli alespoň půlmozci místo čtvrtmozků.
Právě naopak. Zmiňovat ten kus D1 a slibovat by byly kecy.
hlavně by ty sliby musel hlásat jiný ministr (spravedlnost, místní rozvoj). Doprava může opravdu jen plánovat, vyvlastnění a schválení staveb běží podle jiných norem….
ten bude mimo mísu, at se podívá na pražský okruh za 12 let na to nikdo nešáhnul
Na okruhu okolo Prahy se mělo navazovat v r,2010 a pisklavej Bárta to zastavil a od té doby to nikdo nevyřešil a jen se vymlouvají naproblémy které už dávno měly být vyřízené v r.2010!
Je to nejen kvůli bártovi ale i kvůli ANO a taky starostce Běchovic, je to ostuda České Republiky 😐🙄
Starostové Běchovic? Mám za to, že Běchovice už hodně dlouho mají starostu…
Oprava starostce Běchovic?
Ale to je celkem jedno … starosta/starostka podepisuje kolektivní rozhodnutí zastupitelstva …
Nějak se zapomíná na dořešení infrastruktury největších měst. Vždyť 10 největších měst dělá 80% HDP CR. Takže kdy se postaví d0, a kdy vnitřní okruh Prahy, kdy ring kolem Brna, dostavi kolem Olomouce, či Českých Budějovic? D35 ma skoro vše hotové, příští a přespristi rok se ma začít stavět cca 80% úseku, tak jaké jsou plány ve střednědobém horizontu? Jaké stavby dostanou prioritu v přípravách? Kdy se postaví další dálnice do Německa přes KV, kdy na Slovesko, kdy se bude eletrifikovat nyjvytizenejsi dieselové trať Ostrava – Frydek-Mistek? iKdy se vybuduje koridor Přerov-Brno?
Na Slovensko chybí dálnice?
Z Hulína do Púchova objektivně chybí, začala se stavět, ale po roce ji Ministerstvo dopravy moudrým zásahem jakéhosi Bárty zastavilo.
Problém je, že dalších 11 let to blokuje ekoterorista Patrik.
Tam je potřeba ze všeho nejméně 😂
No tak se ten SK tranzit (problém) přesunul jinam – Vsetín- Čadca, Starý Hrozenkov – SK. To jste psal pro ty lidi tam…?
Chybí, D1 (dnes D49) je v plánu od první republiky.
Jenomže ta původní D1 měla vést cca v trase I/50 přes Starý Hrozenkov. D49 vůbec neřeší napojení středního Slovenska (Trenčín, Prievidza, Zvolen, BB…) – to všechno zůstane na padesátce. Takže radši tam dodělat obchvaty než rozdrbávat Vizovské vrchy.
Za to poděkuj ušlápnutým švecům z gottwaldova. Brno – TN by bylo samozřejmě logické.
Je treba pripomenout, ze trasa pres Buchlovske hory a pak pres Bile Karpaty se neda srovnat s tou pres rovinatou Hanou a Vizovicke Vrchy, ktere nejsou v CHKO a pruchod jimi s nejvyssim bode v Pozdechove je podstane jednodussi jiz dnes. Zvlaste po dokonceni obchvatu Lhotska je znat vetsi tranzit z SK. Navic, Lysky prusmyk je dobře pruchodny hned po historicky nejschůdnějsim, tedy Vlárském.
D35… podívejte na stránky ŘSD. Měly se v roce 22 začít stavět 3 úseky, ale už tam svítí rok 23. Uvidíme, uvidíme, co bude nakonec realita.
A pristi rok tam nenapadne blikne 24… Klasika, takto to je porad dokola…
Snad to neskončí dovedením dálnice k Vysokému Mýtu a šlus na dekádu. Je potřeba to dokončit, protože chybějící úseky (zvlášť ten u Globusu) nás stojí na HDP šílené prachy. A to je jen D35, máme tu D1, D0, D52, D3 …
Největší špunty na D35 (jakožto stavby nedodělané) : Olomouc- Křelov, Mohelnice, Vysoké Mýto, Litomyšl….
Vnitřní okruh v Praze je záležitostí města.
Pobavil mě štítek „Akvárium Lány“🙂
Spíš terárium…. Moc mu tam nesviťte a netopte, ještě naklade vejce….
Pusťe na Kupku Patrika. A hned mu spadne úsměv.
Máš pravdu. Tihle eko-teroristi jsou nebezpeční, protože se množí dělením. S jedním se dohodneš a jiný převezme štafetu a škodí dál.
Úsměv koho – Kupky nebo Patrika ?
Patrik – podpisový stroj Dětí země – přece ničemu nebrání, on / ONI jen chtějí, aby se dodržovaly platné právní normy ….nic víc, nic míň ….
Taky mají výhrady k DOL …
ODS je světová odbornice v oboru perpetua mobile – daně bude držet při zemi a přitom odvede heroické výkony.
Možná zakážou ekoteroristy a havránkové. To se to bude stavět.
Rozhodně nesrovnávat Havránkovou s ekoteroristama.
Jaký byl dnes příděl koblih? Chutnali?
nebuďte morbidní
Žádný, k ranní kávě jsem měl povidlové buchty ….
Já bych řekl, že v téhle diskuzi je tolik odborníků, že by to už měli hotové. Bez přípravy. Ať si senožrouti na dědině vykopou vlastní studny a ne že se jim bude dělat nový vodovod.
Paráda a ještě přibude dokončená dálnice D1, jako další stavební priorita budoucí vlády. Bude se mohutně projektovat, stavět a v roce 2025 předávat desítky km novostaveb…
ono je to totiž vcelku jednoduché. Vezmou se priority výstavby z jakýchkoliv voleb posledních 20 let a znovu se vyvěsí….
Zajímavé je, že ŘSD na informační schůzce starostům na trase D7 sdělilo, že hrozí nedostatek financí pro projekty nefinancované z EU. Buďto jsou to předčasné obavy a nebo vědí něco, co my ne.
Ono to je jasné každému kdo poslední dva roky nespal, ten pokles u ŘSD i SŽ čeká velký pokles, což ostatně je vidět i v plánu dopravní infrastruktury na roky 2022 a 2023… Škoda že to nového ministra moc netankuje.
Samozřejmě, končí OPD II a další finance pro silniční stavby z EU jsou nejisté. Z tohoto důvodu nová vláda mluví pouze o D0, D3, D35 a D52. Všechny tyto stavby svou délkou a návazností jdou „lehce“ provést ve formě PPP.
V případě D7, nevím, zda úsek od Knovíze po Panenský Týnec (17 km) se někomu vyplatí stavět formou PPP?
Kde jste přišel na to, že nebudou peníze? Nejen dopravní stavby se spolufinancují ze sedmiletých rozpočtů EU. Tedy 2007-2013/2014-2020/2021-2027+ dva roky dočerpávání. Záleží to jen na připravenosti daných projektů. V roce 2025 bude čas na zhodnocení, zda došlo k plnění slibů.
A vy víte jako to bude v OPD III s investicemi do silnčních staveb? Pokud vím tak například v TEN-T zmíněná D7 není.
Tady nejde o žádné TEN-T- Jde o to, zda jsou projekty připravené, tedy stavební povolení a vykoupené pozemky. Mimochodem třeba letos otevřený úsek D35 je navržen ke spolufinancování z fondů EU. Sledujte letáky ŘSD. Pokud nejsou splněny podmínky, tak se nebude stavět nic.
Nebojte já je sleduji.
Já se vůbec nebavím o spolufinancování D35, která se otevírá letos. Já se bavím o projektech, které se budou rozjíždět za 2-5 let. O ten TEN-T jde docela výrazně. Přečtě si nějaké věci o OPD III.
Ano, děkuji a cituji co znamená OPD=“je finanční nástroj pro čerpání prostředků z fondů Evropské unie určených na rozvoj dopravní infrastruktury v České republice.“ Cíle=Výstavba a modernizace sítě TEN-T a sítí navazujících/Výstavba a rozvoj dálniční sítě a sítě silnic I. třídy mimo TEN-T/Výstavba a modernizace regionálních sítí drážní dopravy a mnoho dalšího. Co je potřebné ke splnění těchto cílů? Kladné stanovisko EIA,stavební povolení a vykoupené pozemky.
Myslel jsem, ať si to přečtete trošku důkladněji. Ne odstavec, který vám vyskočí na prvním odkazu na google.
Peníze budou, ale už to nebude na kohezním principu (tzv. Cohesion call) v Fondu soudržnosti se 85 % způsobilými náklady, ale na principu tzv. obecné výzvy (General call) s max. 30 %, resp. u významných přeshraničních projektů, kde se ta významnost prokáže max. 50 % způsobilých nákladů – viz níže:
https://eur-lex.europa.eu/legal-content/CS/TXT/HTML/?uri=CELEX:32021R1153&from=CS#d1e2187-38-1
Takže peníze ano, ale celé to bude o dost dražší.
Tohle poslouchám už asi 10 let a vždycky nakonec nějaký ten „dopravní fond“ byl (prodloužen). Možná už ne 85%, ale i to procento bude klesat postupně a dost pomalu (protože tak rychle zase nebohatneme)…
Je otázka, jak se bude v budoucnu nahlížet na skupinu 2.třídy, pro kterou dneska stále ještě platí extra těch 85 % způsobilých nákladů + soutěžení projektů pouze mezi sebou navzájem a ne „obecně“ mezi celou 27-kou. Buďto to bude trvat ještě dlouho a pak se celá koheze najednou zruší, nebo se z ní postupně vyřadí ty státy, které se ekonomicky zmátořily již natolik, že v ní být vlastně nepotřebují – takže se ČR vykopne pryč a Rumunsko a Bulharsko v té kohezní skupině dál zůstane. A když se podívám na grafy s HDP/GNP apod. a vyslechnu si kecy typu „už… Číst vice »
To „šlapání na paty“ ale je jen v takovém tom chlácholivém přepočtu podle kupní síly („aby to nevypadalo tak moc blbě“), ne? V absolutních číslech (kurzovém přepočtu) bych se toho nebál.
A nebýt blokovačů (začasté argumentujících právě „nejistotou budoucích zdrojů“), ty VRTky už by se 5 let stavěly, takže asi tak.
Ne děsí že tam chybí D11, tam si to bez její dostavby nedokážu představit.
Asi jen zapoměl, ale tím ho nechci omlouvat. Každopádně máte pravdu protože Poláci se blíží k Lubawce a úsek Jaroměř-Trutnov-Kralovec je zatím jen fázi vizualizace.
A Rakušáci se nebezpečně blíží k Mikulovu a Znojmu… Kam tak pořád všichni kvaltují? My si stavbu dálnic vychutnáme!
Jen počkejte, tam mají přece tu ministrini co raději nechá jezdit tranzit Vídní než aby se postavil obchvat. Třeba nakonec bude dálnice z Brna u hranic rychleji.
No tk to určitě nezapomněl. Spíš nechce slibovat příliš zjevně nesplnitelné.
Jasně, jen se na 1109 „tak nějak drobně“ vykupuje, na 1108 je aktuálně ÚR, ale jinak jsou jen vizualizace….
EU uz tak masivne jako v minulych letech vystavbu dalnicni infrastruktury dotovat nebude. Dohledatelne a overitelne fakta, staci googlit.
Na to, že nebudou „tintili“ při propagandistických výrocích budoucí vlády Petra II. Fialy o tom, jak se bude šetřit …. není třeba velkého vzdělání ke zjištění, že co nedoleje „Brusel“, tak na to nebude – budou rádi, že bude na povinné dolití toho, co naleje „Brusel“, který to dá v konkrétní částce a zbytek je z tuzemska a při zvyšování cen stavebních prací a materiálu bude i ten „zbytek“ dost tučný ….
A kde na to vezmou, když chtějí seškrtat stovky milard v rozpočtu? Ty dálnice asi nějaký stavět, ale že by našli peníze na VRT něvěřím. Jedině, že by to stavěli na dluh (např. PPP).
Tipnul bych si, že to bude naopak. Peněz na VRT bude spousta, protože to bude podporovat/spolufinancovat EU. Zato dálnice nebude chtít EU s ohledem na environmental suistainibility finančně podporovat (aspoň ne tak jako v minulosti). Pro výstavbu dálnic jsme bohužel vhodný čas na peníze z EU, na rozdíl třeba od Polska, promrhali.
Obávám se, že máte velkou pravdu.
Při tom tempu, co jsme schopni připravit, náš rozpočet na většinu v zásadě stačí…pokud se samozřejmě neprožere na nesmysly
Nemá pravdu, protože kvalitní silniční infrastruktura JE potřeba..on jaksi ten vlak s chladírenskými kontejnery s masem a zeleninou jaksi až do BILLY, GLOBUSU, PENNY, TESCA přímo k regálům nedojede – víme ??
Však je taky celkem otázka, jak moc některé ty dálnice skutečně jsou potřebné (odhlédněme od pohledu „lidi to chtějí“). Taková D6 západně od Lubence je asi něco jako VRT do Strakonic. A ty „opravdu hlavní“ věci jako D35 nebo D0 (zde tedy zejména JV část) do té doby plus mínus budou.
Na VRT budou evropské dotace, na dálnice už ne.
Příprava VRT pokračuje tak, že první bagry mohou vyjet nejdříve roku 2025, když všechno půjde jako po másle (haha). Takže když se podíváte na délku volebního období, zjistíte, že tahle vláda peníze na reálnou stavbu VRT shánět skoro nepotřebuje…
Stačilo by, aby výdaje na infrastrukturu byly považovány za výdaje na OBRANU – po něčem ta armáda musí provádět přesuny zbraní proti lítému nepříteli … Proč se stavěly v Německu dálnice ve 30. letech ? Aby se tam mohl co nejrychleji pohybovat Wehrmacht a zbraně SS ….
Vzpomeňte, jak skončili v Rusku (SSSR) ….
Po pravdě, to už jsem si taky před časem říkal. A ještě bychom najednou plnili ta 2 %. 🙂
Snad si na tom pan Kupka nevyláme zuby. Přeji mu úspěch, je to přeci jen v zájmu nás všech
Tohle se děje tak často, že to už tak nějak patří k tomu „obřadu“ co se týče začátku působení nové vlády.
1. Prezident někoho pověří sestavením vlády
2. Prezident jmenuje někoho premiérem atd.
3. Nová vláda prohlásí, že bude stavět desítky km dálnic ročně
4 …
Jednou to prece vyjit musi 😀
4. ..?
5. Profit
Obvykle takto:
5. územko
6. stavební povolení
7. profit pro stavební firmu
8. profit pro všechny uživatele, včetně těch, co věří vlečce do kravína
To je meme…
knowyourmeme. com/memes/profit
To jsem zvědavý, jak si poradí s Dětmi Země, ústavními soudci atd…..
Poradit si s ústavními soudci… To jsou fakt skvělé nápady. Hlavně ať se nám do betonování nikdo neplete. Ten normalizační přístup se tady pořád zdatně drží.
Tak hlavně jak si poradí s ŘSD. To je, na rozdíl od Dětí a soudců, v jeho kompetenci.
Jakože další výměna GŘ ? V domnění, že nové koště bude lépe pracovat ….
Než se to dostane do úřadu pana Rychetského, tak to už bude úřad pana „Jiného ….“, tak to musí projít soustavou nižších soudů …
Vy nechápete co je to ústavní soud a jak funguje právní systém v ČR!
Možná by měl někdo kontaktovat vydavatele série For Dummies (česky: Pro Blbečky) a napsat české verze: ÚS for Dummies, Senát for Dummies, Exeutiva for Dummies, EU for Dummies. A hlavně Argumentační Fauly for Dummies (alternativně: Argumentační Fauly for Trolls)
(cs. wikipedia. org/wiki/For_Dummies)
Další slibotechna ohledně D3… za 4 roky se pan Kupka zřejmě opět vrátí do Líbeznic a na jeho sliby opět náváží další a další…
Povíme si za 4 roky…
Nevěřím tomu že tam vydrží čtyři roky, to by byl hodně nadprůměrný výkon.
Předně ta vláda musí vydržet ty 4 roky … zatím se hádají, už vyhrožují Zemanovi žalobou k Ústavnímu soudu ….
Ano, žalobou kompetenční, protože v ústavě je že ministry jmenuje, ne že tam někoho může vetovat.
když má covida, je na odpis….
Tak hlavně je tam dostavba D3 to může taky znamenat, že dostaví rozestavěné úseky kolem ČB a na zbytek se vybodnout.
No moment, jaké rozestavěné úseky D3. Je to přece další slibotechna, za které se nic stavět nebude, stejně jako se nestavělo předtím. 😀 😀
Doufám, že to bude dříve.