Kupka odjel na Slovensko vlakem, slovenský ministr dopravy přistoupil
Ministři dopravy ČR a Slovenska Martin Kupka (vpravo) a Andrej Doležal. Pramen: MDČR
Cesta z Prahy do Bratislavy trvá Metropolitanu 4 hodiny a 42 minut.
Měli jízdenky?
Hezké gesto 🙂
Mně vůbec nevadí, že odjel na Slovensko. Mně vadí, že tam nezůstal.
Pane Sůro, nebylo by nějaké info o té cestě zpět? Jakým jel vlakem s kdo ho kam doprovázel? Děkuji moc předem…
Za mne vzkaz k ministrům – dobrý počin a palec nahoru.
Jen nechápu, jak se tady mohla zvrtnout debata diskutujících?
Trochu vám nerozumím.
4 h 42 minut…
No je to ostuda velká, to bezesporu. Na druhou stranu zas jel pan ministr přes Vysočinu kde jsou krásné vyhledy.
Člověk jde na vlak odjíždějící v 5 ráno kvůli krásným výhledům?
Určitě, než dojede na Vysočinu, bude už světlo 🙂
Ne že bych chtěl být nějaký hnidopich, ale není náhodou Glasgow nesklonné?
Nemusí být.
https://prirucka.ujc.cas.cz/?id=Glasgow
To je mi nějaké archaické skloňování.
To, že Vám to tak připadá, nemění nic na tom, že to je spisovný tvar. Což se v případě publicistického útvaru divím, když vidím někdy (i tady) ty pravopisné i jiné paskvily. Tu citovanou stránku s internetovou jaz. příručkou si přece může otevřít každý, ne? Nebo je novinářům znepřístupněna? ;)) Ale abych jenom nekritizoval, tak za ten Glasgow ode mě máte, milá redakce, (alespoň pro dnešek) pochvalu ;))) Možná, že se lepšíte ;))
#grammarnazi
Na fotce je hezky vidět problém stolků v Ampz – jak se ty rozkládací části na větší stolek zalamují a díky tomu se notebook nehezky na stolku kýve při psaní na klávesnici. Jiné stolky v Apee už tento problém nemají. Abych nebyl za toho, co jen kritizuje v diskuzích a nic proto nedělá, psal jsem i stížnost na ČD s podrobnostmi, ale co mi přišlo za „odpověď“ asi ani nemusím zmiňovat. Na helpdesku ČD jsou specialisti na to, jak někoho poslat kulantně do patřičných míst :-).
Podělte se s námi o tu odpověď, prosím.
Jen informativně. Jak se pan Doležal dostal do Kút? Dojel tam vlakem nebo limuzínou? 😀
Chcel ísť osobákom ale ho odriekli tak musel volať limuzínu 🙂
Patřím mezi ty, pro které je na dlouhé trasy vlak bez přestupu pohodlnější než auto. Třeba to pan Kupka má stejně.
Jako jet z Prahy Blavu o 1 a 3/4 h dýl než autem?
Pán je režista, předpokládám…
Nemusí být, taky to mám Přímý vlak>vlak + 1 přestup > auto někdo řídí > vlak + 2 přestupy > řídím já > dálkový autobus. Jistě, roli tam trochu hraje i časová složka, ale jako řidič se prostě nezabalíte do kabátu a nemáte hodinu spánku za jízdy.
Abychom si rozuměli: já jezdím rád vlakem. Ale opravdu u nás vidím jen pár relací, kde je to opravdu výhodné. Bohužel.
Ve vlaku mam notebook a pracuji. Nebo si dam víno cestou ze služebky. V autě nemůžu ani jedno z toho a navíc bych stejné stal v zácpě nebo po D1 pomalu popojížděl. ….
Ale v pořádku. Když není NAD, 4 přestupy, nebo nervy s tím, že ujede poslední přípoj.
Osobně mi vyhovuje vlak kolem Prahy (mimo 171), donedávna dálková doprava Praha – Pardubice – Olmik – Ova. Celkem se dá z Prahy i to Ústí.
Praha – Brno dneska jezdí jen fanoušci, případně majitelé režijek.
Já psal o přestupech? Není to náhodou něco o přímém spoji? Tzn BEZ přestupů?
A vy jste ve vlaku nikdy nepracoval?
Pracuju v něm skoro denně.
Ale jezdím kousek za Prahu a ne po 171.
Už hodně dávno není pán režista, ale normální platící zákazník.
Celkem by mě zajímalo kolik borců sedělo na CDP u kompu v snaze o hladký průbeh. Za normálních okolností by se na ten vlak vysr…
Před několika lety jela z Bratislavy do Žiliny generace unijních potentátů. To byly manévry, že i hrabě Potěmkin by spokojeně přikyvoval.
Vzhledem k tomu jak tu na ministra nadávají v diskusi bych spíš čekal hru o co nejdivočejší trasu přes výhybky.
Slovenskej strele v roku 1938 trvala cesta 4 hodiny a 18 minút.
To ještě neexistovala Sebevražda Železnic.
Slovenská strela stavěla pouze v Brně a Břeclavi.
Metropolitan staví v Kolíně, Králově Poli, Brně, Břeclavi a Kútách. Porovnáváte jablka a mrkve.
Takže je ta jízdní doba prakticky identická.
V roce 2010 se táhne trasa jezdila za 3:45 hod
Původně Sl.strela v Břeclavi nestavěla.
Jablka a mrkve? Jeste 2 roky zpatky ta cesta trvala neco malo pres 4 hodiny. Problem je SZ – opravy mezi Poricany a Pecky +10min, plouzeni pres HavlBrod +dalsi minuty navic… Jenze mne jako zakaznika to nezajima, ja vidim 320km (aspon tolik je to po dalnici) 4hod 42min. To je proste peklo s prumernou rychlosti 68 km/h – mezinarodni expres na koridoru s elektrickou masinou. Jablka a mrkve?
Je to ostuda. Dálkové vlaky mají jezdit min. 100 km/h průměr i bez VRT. Takže těch 320 km bych čekal do 3,5 hodiny.
Ono je to po kolejích o fous dál, konkrétně 398 kilometrů.
No jablka a mrkve… Srovnavate nadvlak sve doby v nejrychlejsim roce s normalnim expresem v dobe vyluky. Takze srovnat to sice muzete, ale nevim k cemu takovy srovnani je. I vy sam, jako zakaznik, srovnavate s autem a ne s jizdnim radem z roku 1938.
Takze ne jablka a mrkve, ale spotreba plynu v lete a v zime.
Jenže měla menší maximální rychlost a na tu se dostávala dýl než Taurus/Vectron rozjede vlak na 160 km/h.
To je hezké, jenže ta Slovenská strela to takto jezdila už před 80 lety. Tak by cestující čekal aspoň stejnou jízdní dobu i při více zastaveních 😀
Jenže nejela přes Vysočinu. A měla jedinou zastávku. Takže se to nedá srovnat.
Naopak. Tohle všechno je součástí toho srovnání.
Bože, je to srovnání (ne)pokroku za 80 let vy budete argumentovat počtem zastávek? To nevidíte, že těch pár minut je úplná malichernost, která nehraje žádnou roli?
Slovenská Strela nejela přes Havlíčkův Brod
Slovenská strela vedená motorovým vozem M 290.0 byla v pravdě zcela výjimečným vlakem a ještě jela po trati přes Českou Třebovou.
Slovenská strela z roku 1990 byla zcela tuctovým desetivozovým expresem socialistické éry a po trati přes Havlíčkův Brod jako již zase i dnes to jezdila za 4:56.
To jsme to dopracovali…
Tak jsem rád, že Martínek jel vlakem. Myslím si, že ho musela solidně bolet prdel a uvědomil si, jak frustrující je dnešní jízdní doba Praha – Brno 🙂
Kdyby ta cesta přispěla k tomu, že se dokončí eko tratí 250 (za předpokladu, že 230 opravdu nahradí VRT), tak splní svůj účel.
Chci se zeptat – 1/11 od Třince ke hranicím kapacitně stačí, nebo by bylo na místě ji rozšířit? Díky
„Nejasné financování“ – např. u pokračování reko do Zastávky u Brna, příprava Brno – Přerov, Mstětice – Lysá atd. atp. Psalo se o tom už několikrát. Odkládá se i vícero menších akcí, stačí nahledat předchozí články…
Tak třeba zde:
https://cnn.iprima.cz/slibovane-stavby-na-zeleznici-se-nekonaji-podivejte-se-na-ktere-projekty-si-pockate-79847?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=hpfeed.sznhp.box&dop_req_id=yC0FUEk8pfs-202202141129&dop_id=15423507
Jen mne tak napadá, nemohl by se najít mechanismus pro spolufinancování těchto projektů zcela zjevně lokálního významu od krajů? Trať do Zastávky bude nejspíš velmi dlouho sloužit v elektrice primárně IDS JmK, nikoliv celostátní dopravě, možná kdyby to šlo, tak o těch 600 milionů, které kraji zbyly, mohly být sníženy náklady státu na tuto investici.
V pohodě stačí.
Podle posledního sčítání jsou tam intenzity 5000-7000 vozidel/24h. S rozšířením se výhledově počítá: „Silnice je v dokončeném úseku vybudována v kategorii S 11,5/100 jako polovina budoucího čtyřpruhu s tím, že výhledově může být rozšířena na kategorii S 22,5/100.“
Bohatě stačí. V kopcích je to třípruh. Přes průsmyk jezdí hlavně kamiony. Problém je na Slovensku, kde se z Polska po D3 připojí další kamoiny a u Kysuckého Nového Mesta na křižovatkách vznikají zácpy.
Inu, mě by spíše zajímalo, jak pojede zpátky… Protože ono to bývá většinou tak, že nějaký pan papaláš jede sice TAM za veliké pozornosti vlakem, ale současně (už bez zmínky) jede jeho limuzína stejnou trasu „po prázdnu“ za ním a zpátky již jede potichu zase autem. A snad se pochlubí svému protějšku, jak to hezky všechno seškrtal, takže ty jejich témata jsou jen mlácením slámy, protože na to nebudou peníze, což už je jasné…
Zajímalo by mě co seškrtal? Investiční prostředky zůstali stejné jako v návrhu rozpočtu minulé vlády.
Ta lež už se bohužel stal pravdou, šíření paniky o zastavení všech staveb musí být přece pravda, chceme mu nadávat, tak máme bič!
Tak třeba zde:
https://cnn.iprima.cz/slibovane-stavby-na-zeleznici-se-nekonaji-podivejte-se-na-ktere-projekty-si-pockate-79847?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=hpfeed.sznhp.box&dop_req_id=yC0FUEk8pfs-202202141129&dop_id=15423507
Nebo tady:
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/regiony-zpravy-jihomoravsky-kraj-zacatek-modernizace-trate-ze-strelic-do-zastavky-je-nejisty-sz-hleda-penize-188308#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=hpfeed.sznhp.box&dop_req_id=KQMCa6jAej5-202202141135&dop_id=15421365&utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu
Omezení údržby u ŘSD i Správy, podle vyjádření nechystsji zvyšovat rozpočty během roku, stavby kterých se to může dotknout sami zmiňují . Mimochodem k navyšování docházelo běžné v minulých letech.
Odvolávání na návrh rozpočtu je trochu k ničemu, když s ním stejně nepracují, pokud jim tedy chybí peníze je jenom na nich je tam doplnit.
To je sice pravda, ale za ten stejný balík peněz se toho letos postaví zdaleka míň, než před rokem, dvěma.
Investicni prostredky by zustali na stejne urovni jen za predpokladu, ze by byly upravene o prislusnou inflaci… Pan ministr mel rict nominalni hodnota investicních prostredku se nemenila… to by nelhal
Hejty jsou zbytečné. Je super, že ministr jede vlakem.
A zpátky pojede taky? Nebo pro něj dojedou limuzínou, tak, jak to bylo třeba u Klause?
Klaus občas létal i záchranářským vrtulníkem.
Proč ten mínus? Mám svědka-kolegu. R.1992 předvolební mítink.
Když by jel autem – špatně, když letadlem – děs. Když teda jede tím vlakem zas se nadává, že marní čas. Už jsem viděl i narážky na to, jestli by mu nestačila 2. třída. Když si z toho udělá fotku, taky zlý, když o nečem neinformuje, ještě horší!.. Člověk se v tomto státě nikdy nikomu nezavděčí 😀
Lůze se nikdo nezavděčí 😀
Ale jo, stačí otrávit sousedovi kozu, určitě si na ni nakradl.
Kdyby to byl ministr životního prostředí, tak ho pošlou pěšky či maximálně na kole.
Protože normální je měřit úspěch výsledky a ne činností. Od údržbáře chci slyšet, že kapající kohoutek je opravenej, ne kterým vlakem jel do práce a kde k němu přistoupil kolega.
Tak to přeskočte na jiný článek.
za dva měsíce, kdy z toho 2 týdny byly vánoce, měl už mít postavenou VRT…
jako nejsem z nich úplně na větvi, ale vy jste z nějaké větve spadnul. na hlavu
Vysledky prace se daj hodnotit i na jemnejsi skale nez VRT postavena – ano/ne. To ale neni podstatny. Ja jen tvrdim, ze lidi komentujou to co se jim predhodi. Tiskova zprava MD tvrdi, ze ministr si jel vlakem popovidat se svym kolegou, tak to holt lidi komentujou. Samozrejme, ze je uplne irelevantni, jak do ty Bratislavy jel. Az bude obsahem tiskove zpravy vysledek schuzky, tak budou lidi komentovat to.
Proč tedy apriori lidi hejtí, že ministr utratil nužitečně čas pomalým vlakem, jestliže vůbec neví, co ministr ve vlaku dělal?
Kolik se toho dá udělat přes net..
Když některým nedochází, že je jedno, jestli sedím u PC v místnosti, nebo na zahradě, nebo ve vlaku, že mohu pracovat stejně aktivně i tam, mnohým nedochází, že mnoho vědců zatraceně mnoho pracují a při tom leží na gauči, sedí v tramvaji a koukají z okna a při tom přemýšlí nad řešením problémů a postupů, jak danou věc vyřešit. To lidé, kteří celý život pracují u soustruhu, frézy a podobně si mnohdy nějak neumí představit, že lze dělat i cestou do práce a z práce, ba dokonce i při čumění z okna, neboť práci lze vykonávat pouze na pracovišti a… Číst vice »
Ámen.
Holt jsou to odvážní hrdinové, to je událost, oni jedou vláčkem!!!
Je jen dobře, že ministr si osobně zkouší jakým způsobem se lidi přepravují. Nejhorší jsou papáláši, kteří si výhradně vozí zadek autem, ale přitom jsou schopni plánovat MHD nebo mluvit do uspořádání interieru jednotlivých vozů, do kterých by si nikdy nesedli. Mě obecně víc vadí vláda, která je odtržená od reality všedního dne svých občanů, než že si z toho celkem pochopitelně udělají PR.
Tak snad se SŽ předvede alespoň cestou zpět, jinak si pan ministr udělá dost zkreslený obrázek.
Taky jsem čekal nějakou nepříjemnost na trati. Pokud všechno proběhne hladce, tak to bude podezřelé 😃
Pan ministr má to štěstí, že má hromadu času.
Ve vlaku může normálně pracovat na počítačí. Kromě tajných věcí může běžnou agendu pohodlně vyřizovat.
Ne každý pracuje na počítači, někdo se třeba živí opravdovou prací. A když jde o pana ministra tak i kdyby, tak při jízdě autem on určitě řídit nebude.
Opravdová práce, třeba u lopaty, jako ty? Vysoká škola života, že?
Nechtěl už bys jít do prdele, tý kýble žluči?
Ty jsi fakt učebnicová ukázka český malosti. Je naprosto jedno, co se stalo, vždycky je všechno špatně a každej „nahoře“ je líná svině, co? Tyvole, vynadat ministrovi dopravy za to, že jede vlakem… Příště by ses moh pozvracet třeba z toho, že ministr zdravotnictví navštíil nemocnici, ministr kultury divadlo či ministr zahraničí zahraničí.
Ministr dopravy má pracovat u soustruhu a nemít laptop, aby pracoval doopravdy?
A ten soustruh by měl být nejlépe v uranovém dole.
soudruhu, víte, že bez té zbytečné práce u počítače nemáte ani co žrát? protože by nedojelo žrádlo do kvelbu? ba dokonce by ani nevyrostlo na poli….
Ale v autě může také pracovat na počítači. Nebo očekáváte, že si ministr bude sám řídit? Tím nekritizuji cestování ministra vlakem, jenom vyvracím váš argument. Jen ať jezdí pokud možno vlakem dál. A nepředpokládám, že bude využívat vlakovou WiFi. Určitě má lepší zabezpečené datové připojení.
Proto vyrazil v 5 hodin ráno. Co jste tou dobou dělal vy? Nemarnil jste jej válením někde v posteli?
Měl jste se líp učit.
Ocenuji. Lepsi nez litat letadlem jak nekteri (treba Ursula mezi Vidni a Bratislavou).
Mimochodem byl by tady, prosim, email na redakci? SZ dnes rozdava zenam v Praze k Valentynu ruze i v obalu s logem SZ, mam i fotku, rad zaslu. Hlavne ze na x veci pry penize nema… Kolik takova sranda stoji statni organizaxi, tedy i nas? Rad bych to vedel. Urcite HODNE penez…
Jirko, vaše fotky nikoho nezajímají. Pokud je přesto chcete sdilet, dejte si je na facebook.
Kdybyste to utnul po 1. odstavci, byl by ten poměr „palců nahoru a dolu“ u vašeho komentáře úplně jiný 🙂 Ale vy místo toho budete řešit pár květin pro zaměstnankyně… 🙂
Pro zamestnankyne? Pani, ktera to od SZ dostala pry na hlavnim nadrazi, zadna zamestankyne neni… 🙂
A proč by nás měla zajímat fotka Strany zelených?
Tak jim to pošlete třeba na FB. Jinak email není zas tak tajemný a třeba právě na tom FB je napsaný, ale pochybuji, že to bude někoho zajímat, když se tu bavíme o miliardových částkách, tak pár tisíc korun lehce zanikne. Může se to brát i jako propagace, aby nastoupilo více lidí (mělo o té firmě více lidí povědomí), protože věkový průměr není sranda a jak ve velkém začnou mizet důležité provozní pozice, tak to bude pěkně v háji.
Slovenský ministr bydlí v Kútech? Nebo jel tam autem, aby se nechal vyfotit cestou zpátky ve vlaku?
Bydliště neuvedeno, ale rodiště wiki uvádí Bratislavu.
Taky jsem dnes jel na Kůty trolejbusem a nikde se to nepíše 😃
A víte o tom že ursulla poté hned pokračovala do Pobaltí a i kdyby se mezi Vídni a Bratislavou přepravila autem tak to letadlo musí přeletět do Bratislavy tak jako tak ( ok mohla se vrátit do Vídně, ale pokud někde měla být na určitý čas tak by to nestihla.
Takže máme problém v podobě: Proč jede rychlík z Wilsonova do Libně, když se dá jet osobákem.